Hvad angår stoffer og gymnasiet, så kan det godt lade sig gøre... men alt med måde!
Personligt benytter jeg hash som et værktøj, når jeg skal i skole næste dag eller efter weekenden. Hvis skolen virkelig presser mig helt ud på det yderste og bliver stresset, så kan jeg godt finde på lige at snuppe en joint på 0,2-0,3g inden jeg skal i seng. Det fjerner stress og får én til at falde i søvn. Næste dag i skolen er det som om at man er begyndt på ny. Husk dog på, at det er lektierne der skal laves først. Så samler du endnu mere stress til sengetid, som hashen tager livet af.
Dette skal dog ikke gøres så tit. Jeg har kun gjort det 1 gang i år. Hashen er normalt forbeholdt ferierne.
Hvad angår andre stoffer (hallucinogener for mit vedkommende), så skal man også tilpasse det. Man skal ikke gå på kompromis med sig selv: Enten har man tid til det, ellers har man ikke. Hvis man har en opgave der skal afleveres efter weekenden, og man ikke er færdig med den, så er det en dårlig idé at trippe. Det prøvede jeg også én gang i dette år, og der sank karakteren ned til 7 for en 3-siders stil, hvor jeg normalt scorer 9 i års- og standpunktskarakter og til næsten alle de afleveres opgaver i netop det fag. Dér brændte jeg nallerne, og det har fået mig til at tænke mig om næste gang.
At gå ud og lamme sig hver weekend kan du ligeså godt lægge fra dig. Du har heller ikke særlig meget tid til dig selv, og derfor bliver ferierne og weekenderne guldværd. Det skal man leve fuldt ud.
I weekenderne er det nogle gange nødvendigt at drikke sig fra sans og samling, ellers klarer du fandme ikke de tre år

Og så er det lektierne... folkeskolen er INTET i forhold til gymnasiet. I gymnasiet har du 2-3 afleveringer for hver uge (3-5 i 2.g), og laver du ikke dem, så gælder det sammen med dit fravær, som ikke må overstige 10%. Først får du en mundtlig advarsel, derefter en skriftlig advarsel, hvor du senere kan gå hen og risikere at blive selvstuderende for det enkelte år. Når året er færdigt, så må du ikke fortsætte i næste trin (ret mig dog hvis jeg tager fejl på det område).
Men gymnasiet er ikke kun slid og hårdt arbejde. Det er fedt at gå der, det er fedt at være en del af et lille demokrati (hvis rektor dog tillader det

) og have indflydelse på systemet. Det er fedt med fællesskabet og det sociale. Man lærer nye og fantastiske mennesker at kende, man udvikler sig meget og får nye omgangskredse (visse personer slipper af med de "dårlige" venner, som rent faktisk har en dårlig indflydelse på én).
Håber dette hjalp lidt

PS. Hvis du ikke har det godt med matematik, så skal du ikke være matematiker. Matematik og fysik er et meget højt prioritet på de matematiske linier, mens engelsk og tysk/fransk/begyndersprog er et højt prioritet på sproglige linier. Så for dit vedkommende ville jeg vælge sproglig linie: Om du suger til tysk betyder intet. Der er så mange der er dårlige til tysk i gymnasiet, at man bliver helt overrasket. Jeg ligger selv til et 6-tal for hele året, og fik 5 til eksamen. Men der er ingen der bliver overraskede... "nåh, er det bare tysk?"