Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Jeg vil gerne på vejene af danske cannabis rygere opfordre folk til at boycutte RF frem over, deres håndtering af den sag med den hollandske pige der blev taget med 2 g hash og fik klippet sit armbånd.

http://www.bt.dk/underholdning/artikel: ... 100300146/

Kort og godt fik en pige klippet sit armbånd for besidelse af 2 g hash, hvor imod en ung mand bevæbnet med en kniv fik lov til at blive. Dette er jo helt ude i skoven, hvordan kan man tage en sådan beslutning bare fordi at politiet har fået nye instrukser fra demokraturet på Christiansborg.

Citat af Esben Danielsen fra RF

Citat:
Vi håber I har forståelse for, at det er svært at være arrangør med så meget fokus, som der er på os - når netop en sådan ny lov sættes i værk. Vi har været meget nervøse for hvordan politi og offentlighed vil bedømme os - og derfor handlede vi overilet. Hvad vi klart har fortrudt. Derfor synes vi også det er rigtigt at undskylde overfor pigen og revurdere vors handlemåde.

Personligt giver jeg ikke en meter for Esben Danielsen og RF's syge undskyldninger, folk har røget på festivaler lige siden de startede og det bliver folk jo også ved med. Politiets syn på RF er den ikke lidt ligegyldig, når bare RF følger reglerne. Politiet skulde jo ikke gerne være en instiotion du skal behage, de er servic personale for danmark og ikke en skid andet - Du betaler deres løn mester!

Hvor betrykkene er det at vide at der bliver set gennem fingre med våben og slået ned på hash med hård hånd for at behage politimestern i Roskilde. Der sker hvert år voldtægter og dødsfald på RF, der er også sket dødsfald i år. HVor mange af dem er mon foresaget af hash eller lign?

MVH
Piercer :twisted:

PS. I kan maile Esben Danielsen her esbend@roskilde-festival.dk

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Ok, rolig nu. Jeg er enig i at episoden blev håndteret forkert, men den slags sker desværre indimellem til så store events. Nu har de undskyldt, ergo kan der ikke gøres mere i den sag. Jeg kan slet ikke se hvorfor du opfordrer til boycut på et så spinkelt grundlag?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg læste i Roskilde avisen at talsmanden for festivalen havde talt med hollænderen, og undskyldt at de havde overreageret og klippet hendes armbånd + de havde betalt de 600kr tilbage til hende, som hun havde betalt for en ny billet på det sorte marked.

Så ingen boycut herfra i hvertfald

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

At manden med kniven ikke blev smidt ud er da helt blæst uanset hva der skete med hende med hashen...

Og nej de undskyldninger hjælper ikke på noget men at boycutte festivalen er overdrevent. Vi ka jo håbe på at de så næste ser meget mildt på stoffer idet de ikke vil ha en situation ligesom i år?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Det er jo op til hver i sær

Kig med her evt.
http://dcfonline.dk/forum/viewtopic.php?p=39862#39862

MVH
Piercer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Jeg synes osse det er overdrevet ligefrem at boycutte roskilde festivalen på grundlag af at en pige der er blevet taget med noget hash for klippet hendes armbånd. Hun fik jo en undskyldning og en erstatning hvilket jeg synes er passende.
At en mand med en kniv ikke for klippet sit armbånd er selvfølgelig helt hen i vejret. Men jeg synes derimod at der skal opfordres til at ryge så meget hash på den festival som overhovedet muligt for at vise at man ikke lader love og regler komme imellem ens frihed

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Problemet er jo ikke at pigen fik klippet sit armbånd fordi hun havde 2g hash på sig... selv om det IMO er latterligt.
Men at en mand der blev stoppet med en kniv får lov at blive (okay måske tog de kniven, but still) Men om et år når der igen er festival vil denne episode være glemt, og dem der råbte om boycutning vil vælte rundt på dyreskuepladsen og skabe sig åndsvagt :wink:

De skal høre at folk ikke vil finde sig i at hash er udsmidningsgrund og diverse våben ikke er.

Og selvom vi nu alle boycutter roskilde festival og får et par venner med på den.... hvor mange gæster er det så lige de mister, under 1000.
Og mon ikke en festival der er (næsten)udsolgt hvert år kan finde de få gæster et andet sted?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hmm.. bare for at lyde som en ridset plade, mener jeg sq heller ikke man bør boycutte RF på grund af et lille fejltrin!

Ledelsen har undskyldt også er den sag ligesom lukket IMO..!

Og noget helt andet er, at politiet ikke har været mere strikse i år, end de var sidste år..! Men har self fået bøde for besiddelse, men de har ikke sat hårdere ind end andre år, sys jeg ikke..! Ikke hvad jeg har oplevet på festivallen, i år anyway..

Titel:
Kaospilot

Jeg så heller ikke noget til politiet. Så dem tre-fire gange i koncert-området, men aldrig i campingområdet. Det er jo fint fint.

Titel:
Dedikeret medlem

politiet beslaglagde kun 300 gram hash og 224 ecstasypiller og uddelte sølle 27 bøder. tre hashhandlere blev anholdt. så klap lige hesten, det var en fejl fra rfs side og de har erkendt den...

leve roskilde forever....

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
eb skrev:
politiet beslaglagde kun 300 gram hash og 224 ecstasypiller og uddelte sølle 27 bøder. tre hashhandlere blev anholdt. så klap lige hesten, det var en fejl fra rfs side og de har erkendt den...

leve roskilde forever....

Jaja, men de er stadig nogle pussies dem der står bag Roskildes nye anti-drug image. Ærlig talt så har festivaller og stoffer altid hængt uløseligt sammen, og det giver jo god mening, for det plejer at være en hyggelig kontekst at tage stoffer i. Så slap lige af med lovprisningen! :P

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes måske et boycot er lidt for drastisk, men det er til gengæld helt på sin plads at festivalen får massive mængder af negativ feedback over episoden, for det er fandme dårlig stil at klippe et armbånd af den grund, og den/de ansvarlige bør sables godt og grundigt ned(i overført betydning, naturligvis). Jeg sender dem selv en email eller 3 i morgen, når jeg lige har restitueret lidt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg har en tysk bekendt som blev taget af vagterne for at ryge en joint og fik klippet sit armbånd, så det er mere end 1 fejl, forrykt roskinde uden hash de har vidst glæmt hvad festivallen handler om og altid har handlet om... doeneg

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Hvad med kniven, er jeg den eneste der synes at DET er helt fucked?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
"ung bevæbnet med kniv" Det kommer sku an på så meget det kan ikke forsvares at rende stiv rundt og fægte med en spring kniv, men man har vel en dolk i sit telt, jeg mener at våben loven ikke kan skæres ud i pap, men det må bedømmes efter hver situation, nogle gange kan loven godt være lidt hysteriske,

vh. doeneg

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Med "bevæbnet" må der vel næsten menes at vedkommende har båret kniven på sig.

Titel:
Kaospilot

Hvorfor er denne tråd sticky?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fordi at Piercer har gjort det, vel... :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Angående manden med kniven, så er han en af mine venners ven og han blev faktisk knaldet i vores lejr (og FUCK vi havde noia på da vores lejr blev fyldt med padder, der skete heldigvis ingen ransagning). Den kniv han havde var sådan noget samurai-geil, og jeg er ikke engang sikker på jeg vil betegne den som en kniv. "Klingen" var 5 mm tyk, dvs. den ikke kunne skære igennem en snor hvis man prøvede, og de tog den da også på det grundlag at han kunne stikke nogen med den (hvilket var gay, da den heller ikke var spids). Desuden havde han købt den inde på festivalen, i en af de der hippieboder. Så de tog den og han fik lov at blive, og de kropsvisiterede ham ikke engang. Hvis de havde gjort det var han helt sikkert røget pga. de 3 g. hash i hans lomme.

Og måske burde jeg lige tilføje at han blev knaldet af CIVILE pansere. Ja, de findes også inde på festivalen, så lad være med at råbe for højt om knark og den slags, jeg var sgu ret rystet da jeg så dem. I kan kende dem på at de har head-set på og nogen gange vader de rundt med en lille blok og ser hemmelige ud. De overvågede vores lejr i et par timer efter hændelsen, men skred da de fandt ud af at den anholdte ikke boede der.

Ellers tak for en fed festival allesammen!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Roskilde Against Drugs.

Desværre er der nogle af de frivillige vagter der leger poltimænd. Men der er også politimænd der leger vagter og tager det helt roligt. Det har aldrig været et problem at tage sine euforiserende stoffer på festivalen.

At boykotte Roskilde er som at skyde sig selv i foden... :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]