Sms skrev:
Third aya (Cope) skrev:
Jeg har gået til Taekwondo... Hvad vil du vide?
Det jeg gerne vil vide fra folk er deres erfaringer med det. Har det hjulpet? Og hvordan har det hjulpet dig? Jeg har lidt svært ved at lige skrive helt specifikt hvad det er jeg gerne vil vide. Men håber det hjælper dig lidt på sporet af det
Det er hård træning! Virkelig hård træning! ud og løbe i bare tær om vinteren, derefter tage 30 armbøjninger på knoerne på grus i sneen. Det er hård psykisk og fysisk træning. Det har hjulpet mig til at jeg ikke længere er bange når jeg er ved at blive overfaldet i byen, og jeg (var) i bedre fysisk træning end alle dem der gik til fodbold og håndbold feks...
Jeg har også svært ved at svare specifikt for det er forskellig fra person til person. Der er kun en ting at gøre og det er at tage nogle prøvetimer. De er for det meste gratis.
Taekwondo er i Danmark en konkrence sport, ikke så meget til selvforsvar som man ville håbe. Men det ændrer dit normale fysiske forsvars system. Jeg forsvarede/angreb feks. mest med albuer, knæ og kanthåndsslag når jeg blev overrasket af en idiot i byen, og jeg har endnu aldrig tabt et slagsmål...
Men der er en ting. Sålænge du går til sporten er du fucked hvis du sender en mand på hospitalet fra en by-tur. For lige meget hvad, så er det din skyld, for du er et omvandrende våben.
Og det er ikke sjovt at se ens ven få en på hovedet uden at må fyre sin personlige "combo" af pga. lovens psycho arm.
Så... tag ud til din lokale club og hør, se, og mærk hvordan det går til