Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal starte henne, for jeg kan ikke selv finde hoved og hale i det her længere.

Mit liv har de sidste 3 uger været totalt kaos med en tilbagevendende depression på netop de tidspunkter, hvor jeg tror at alt er overstået. Jeg føler jeg har mistet alt omkring mig - jeg har mistet min kæreste, min religion og min familie, og det har skyldtes de beslutninger jeg har taget og de ting jeg har gjort i mit liv, hvor stofferne og Psychedelia.dk har haft en betydelig stor rolle (nogle af jer ved hvad det drejer sig om, ellers kan noget af historien fåes her).

Jeg føler ikke rigtigt at jeg kan holde fast i mit gamle jeg længere. Jeg føler at jeg har mistet min identitet, efter at disse voldsomme ændringer er sket i mit liv i løbet af det sidste års tid (især de sidste 3-4 uger). Jeg har ikke længere de ting omkring mig, som jeg i hele mit liv har haft - det er som om at jeg er født på ny, hvor alt omkring mig er ukendt og hvor jeg skal ud og finde ud af hvem jeg er... jeg kan simpelthen ikke forklare det, men det er ekstremt ubehageligt, og depressionen gør det ikke bedre.

Jeg kan bare ikke rigtigt tænke på kæresten, uden at depressionen kommer igen. Jeg kan ikke tænke på mine trips, stofferne og surfe rundt på psychedelia.dk, uden at jeg får depressionen igen. Jeg kan ikke længere høre min elskede chillout-musik, uden at mine tanker automatisk bliver ført over i de baner, som igen giver mig depressionen. Jeg tør næsten ikke gøre noget mere, som jeg har gjort mens jeg har været sammen med kæresten, uden at jeg går fuldstændig ned på det - og det er slemt hver gang i hver evig eneste dag... og det føles som en evighed.

Jeg er virkelig ked af at tage sådan en beslutning her. At forlade Psychedelia.dk betyder, for mig, at jeg forlader et sted med masser af dejlige mennesker som jeg holder af at snakke med, og som jeg kan diskutere med på samme bevidsthedsniveau som jeg selv er på (og det kan ingen i min ret store omgangskreds prale af at kunne). Men igen... jeg kan slet ikke forklare hvor mange ting jeg har ændret i mit liv de sidste uger, for at slippe af med depressionen.

Så med de her ord vil jeg gerne sige farvel... Psychedelia.dk har været en meget stor del af min udvikling, hvilket betyder at det for mig er nødvendigt at jeg også tager afstand fra siden i noget tid. Jeg ved ikke hvor lang tid jeg behøver, men Psychedelia.dk bliver det første jeg tager tilbage til mig igen... og hvis jeg absolut skal give et svar på det, så vil jeg skyde på nogle måneder. Jeg skal bare have lov til at finde ud af hvad fanden jeg skal i den her verden, og lægge alt det der er sket bag mig, eller få det til at give mening på én eller anden måde.

Det blev en lidt længere forklaring end ventet, men det overlever I nok :)

Jeg vil takke for en utrolig god tid her, og så må I love mig at have det godt og passe på jer selv imens, indtil jeg bliver aktiv herinde igen.

Med venlig hilsen
Ali

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
er sku ked af at høre du smutter.. håber du vender tilbage snarest.. :wink:
men håber du kommer dig hurtigst muligst..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
lyder nederen Ali... Jeg synes ellers at du er én af de mest interessante skrivere på psychedelia.dk, så det sårer mig lidt at du smutter fra os :(

Men held og lykke med at finde dine svar. Jeg tror også at jeg kommer til et sådant stadie snart. Kan mærke det, og det kan heller ikke forklares. Der er bare mange ting der fylder mit liv lige nu, og de ting skal have opmærksomhed.

Håber snart vi ser dig igen Ali :wink:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hej Ali :-)

Jeg er ked af at høre at du har det sådan. Du får det til at lyde som om du har brændt alle broer bag dig. Det har jeg svært ved at tro - du siger jo også at du stadig har en stor kreds af venner (blot ikke på samme bevidsthedsplan som du). Dyrk dem. Du har i hvert fald truffet en god beslutning med at ligge stofferne på hylden for en (længere) tid. Måske du skal overveje et års pause fra psykedelika - eller mere. Det kan du kun selv fornemme.

Jeg vil ikke prøve at fortælle dig at du skal sove på det, og at når du så vågner op - så har du svaret. Dette virker som en lidt sværere nød at knække, men jeg er 100% sikker på at du nok skal finde en mening med det hele igen.

Tag en dag, en uge, en måned ad gangen, og jeg vil vædde med at der pludselig kommer et tidspunkt, hvor du vil føle dig mere afklaret med dit liv, hvor du vil føle at nu er det begyndt at tage en mere positiv retning.

Andet kan jeg ikke sige - It just takes time.

Min opbakning & support herfra.

Med venlige tanker,

Jesper.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Øv, ikke mere sex til mig :(

Narh, spøg til side. Du må have mange tak selv for din tid her, og jeg ønsker dig al den held og lykke, du behøver.

Som dex så perfekt siger i det andet topic:
Citat:
... kærlighed er sgu den værste narko
- Gør en afhængig lige med det samme, og giver den slemmeste nedtur!

Jeg har selv været i noget lignende - jeg tror, det er noget, vi alle oplever, men på en meget forskellig måde person til person. Du har det svært, men du skal nok komme over det. Tag dig god tid og få styr på dig selv.

...ellers smadrer vi dig... ;)

Held og lykke, mester!

/Kenneth.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Kære Ali

Jeg ønsker dig alt det bedste i fremtiden... du har gennemgået noget meget revolutionerende i løbet af det sidste års tid og tager nu nogle tæsk, som du mindst af alle har fortjent!

Jeg kender dig ikke IRL og har kun haft begrænset kontakt med dig her på psy.dk, men alligevel skal du vide at jeg har fulgt dine indlæg omkring dig selv, din religion, dine stoffer og din familie med stor interesse!

Jeg håber som sagt på at du snart kommer ovenpå og kommer tilbage til logen ;)

Love & Light
/Andreas

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Ali, jeg har gennem de sidste mange måneder betragtet kommentarer fra din hånd som værende af særlig høj kvalitet. Det du har været igennem ville have ramt alle hårdt. At du er blevet depressiv ovenpå at skulle tackle religion, familie (igen religion) og kæreste på én gang, mens dit verdensbilled har ændret sig og du har - måske/måske ikke - gået lidt for hurtigt til værks med stofferne, overrasker mig i bagklogsskabens lys mig desværre ikke :-/

Jeg er sikker på du nok skal komme ud af din depression, hvis blot du giver dig selv lov til det.

God bedring.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hej Ali,

Det gør mig ondt at høre at vi mister dig, dog varmer det at vi får dig tilbage igen!
Som andre også har nævnt er du nok det Psychedelia.dk medlem der har gennemgået den største forandring - vel at mærke på utrolig kort tid og godt hjulpet på vej af den anden multidimensionelle verden :wink:

Jeg håber du kommer dig hurtigt, og får lidt styr på tankestrømmen. Jeg kan kun anbefale lidt mild meditation (til at fjerne hovedet for tanker 100%, det er rart når man er nede/stresset) og muligvis lidt 5-htp hvis du har adgang til det, det har hjulpet mig meget i en periode hvor jeg var langt nede og havde brug for det :)

Håber at læse mere fra dig snart!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej Ali.

Jeg har selv haft en svær depression i mine "unge" dage.

Alt løb over hovedet på mig, jeg vidste ikke ud fra ind, forkert fra rigtigt, godt fra skidt.
Jeg følte at jeg ikke hørte til nogen steder, jeg kunne ikke se min plads her i livet.
Kunne ikke se hvor jeg hørte til, og hvorfor?
Kunne ikke se at der rent faktisk var nogen der elskede mig, respekterede mig og holdte af mig for den jeg var.

Jeg følte mig udenfor, fortabt og utrolig.
Urolig for hver dag der gik, urolig for andre.
Jeg glemte helt mig selv, tænkte kun på andres velbefindende og trivsel.
"Fuck mig, bare andre har det godt - så er jeg glad".

Alt løb over hovedet på mig, var dybt forvirret over alt - mig selv først og fremmest.
Hvem var jeg?
Hvor hører jeg til?
Forstår nogen mig?
HVOR er jeg ?

Jeg kom så til psykolog et stykke tid, fast besluttet på at jeg ville have det bedre, og være ærlig over for mig selv - og især psykologen så han havde en ærlig chance for at hjælpe mig på vej.

Det hjalp utroligt meget at tale med nogen, kunne fortælle "min historie" uden at tænke på hvad vedkommende, som hørte på mig, nu tænkte. Jeg kunne bare..... tale løs.

Efter et stykke tid kom vi frem til at jeg havde utroligt svært ved at "give mig hen" til nogen, at stole på nogen igen - især voksne! (Min mor forlod mig da jeg var 13-14, lige i den alder som man begynder at "blive til den man er")
Og jeg kunne blive ved og veeed, yada yada yada, hehe :)

Men vedr. dit problem.

Det du skal gøre er følgende (efter min erfaring/mening) :

1. Tage EN dag af gangen.
2. Slappe af.
3. Læg ikke for meget i det du tænker, hvis du tider finder det "bizart" ell. "helt i vejret".
4. Stole på dig selv.
5. Gå en tur i naturen, tænke over hvor du "står" nu. Og hvad du ønsker af livet. Hvad kunne du tænkte dig? Hvem kan hjælpe dig til at nå derhen?
6. Ikke være bange for at snakke med venner om personlige ting. Tal ALTID ud - få det ud af hovedet. Udtryk dig.
7. Få ind i hovedet at du skam ikke er alene her i verden, som har de samme tanker som dig. :wink:
8. Skær ned på stofferne, inkl. hassen. Efter min erfaring er hashen yderst vigtigt at skære ned på, når du er i en "personlig krise".
9. Gå ud. Vær sammen med nogle mennesker du respektere, finder interessante og som er "open-minded".
10. Ikke være bange for at være dig selv! Har du det med at sige underlige lyde - så gør det! Syntes du at det er grineren at danse fucked når du hører noget musik - så gør det! Har du det med at smile, selvom det faktisk ikke er nogen grund til det - så gør det! Bare gør det, som gør dig til dig :o)

Jeg har det stadigvæk sårn at.... tjaah.

Når jeg taler med nogen, tror jeg ikke rigtig på at de forstår mig.
Svært at forklare.. meget enda.
Jeg føler at... Vi ikke rigtig sårn "connecter". Vi taler godt nok, men føler hele tiden de misforstår mig, el. jeg udtrykker mig forkert.

Og jeg har det med at smile og grine meget når jeg snakker med nogen. Og jeg tror faktisk at det "skræmmer" dem på en ell. anden måde. De ser sårn.... Forbavset ud. Sårn... "Hva faaaen er han for en???"...
ALTSÅH, her står jeg - En popdreng! Som rent faktisk HAR hjerne! Som rent faktisk er o.k. god til nogle ting - og som ved hvad han vil og hvor han vil hen!
Det burde faktisk være MIG der skulle kigge underligt på dem, bare på grund af de render rundt i store bukser, har piercinger over det hele el. er anarkisk og besætter huse!
Men sådan er jeg bare ikke. Jeg giver alle en chance for at vise deres "værd". Jeg er sgu da ligeglad med hvorn´ de ser ud, bare de har HJERNE og kan finde ud af at begå sig rent socialt, har humor og står fast ved deres meninger!

Nu er jeg jo lige flyttet til århus (stilling/gram ved Skanderborg).
Og jeg syntes at det er UTROLIGT svært at finde nogle nye venner, som har hjerne, som har styr på deres shit og som ikke er fordømmende, bedrevidende ell. bare i det hele taget, intelligente til en vis grad!

Og hvorfor er det eeegenlig liiige at Århusianske bitches er så fårking snobbet, dér muarnd!? Hva skeeeer der mand. Man for ikke det MINDSTE blik fra dem, og jeg er sgu da ikke den grimmeste fisk i skuffen - hvis jeg selv skulle sige det!? Ikke at min selvtillid er i TOP, tværtimod...

Og nu skal jeg nok holde kæft.... :roll:

Daaaaaamn jeg fik sgu skrevet næsten en halv roman på 7bind der! Orrv :lol:

Men anyway... "Just keep your head up high, everything gonna be allright".

P.S.
Endnu engang vil jeg lige sige, for søøren julemand jørgen hvor kan du dog skrive nogle fede t-rapporter dreng :D

Hyg dig Ali :wink:

Mvh
JP (IN$DU - !! SchwartZ !!) AKA. Fyren på trappen med solbrillerne, der sad og førte en samtale med en dranker (de kan sgu åbenbart li mig, de kommer altid hen og snakker med mig.... Aner ikk hvorfor?) HEhaheea :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

respekt for den beslutning, held og lykke med det hele...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Farvel Ali...

Pas godt på dig selv...

Håber at se dig herinde igen, snart...

Mvh. Astral

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
os go' vind herfra!!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Hundested
Du ønskes alt held og lykke herfra.

Mvh
Reaper

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er aldrig sjovt at sige farvel, da heller ikke for mig. Har aldrig snakket med dig men læser da dine indlæg og har læst en del af dine triprapporter som altid er spænende og interessante. Du lyder til at være et godt menneske og jeg ønsker dig al held i fremtiden :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
-

Senest rettet af syreperlen 12 jul 2014 02:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Velkommen tilbage Ali :) Dejligt at høre at du er ovenpå igen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så er det vist på tide at ta' noget narko igen, og brænde en helt masse af oppe i kraniet! :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose skrev:
Så er det vist på tide at ta' noget narko igen, og brænde en helt masse af oppe i kraniet! :P

*fløjter og hiver i klaphatten*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]