Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 04:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Tjaeh... egentlig har jeg altid vidst hvad jeg har villet være "når jeg blev gammel" men det ved jeg sq ikke mer! :D Så nu ska i komme med forslag til hva jeg ka lave efter gym...
Asså:
Helst ikke noget med Matematik.
Helst ikke noget hvor jeg ska arbejde rent fysisk (hehe)
og gerne højt lønnet.

Jeg interesserer mig for samfundet, historie, kemi, filosofi, og KNARK!. Uddannelse til cand.shulgin måske :P den burde ihvertfald eksisterer...

Jeg tænker selv på:
Samfundsvidenskab
Idehistorie
Netværkstekniker
Sysadmin

kom med foreslag!

Titel:
Tidligere holdmedlem

skyd-sven>>>Jeg kender dik ikke så godt men ud fra hvad jeg kender til dig tror jeg faktisk at du kunne blive en udmærket proktolog........det er højt lønnet, og ikke spor fysisk, og næsten intet matematik!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

ej... lidt mere seriøsitet for jeg er på bar bund og selvom jeg har non år til at vælge vil jeg gerne finde ud af det tidligt så jeg ikke ender som gennemsnittet her på psy (på kontant hjælp)

ps. joking... ikk bli sur! Ingen sukker

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Jeg står i samme situation, aner ikke hvad jeg skal være.. doktorgrad i underbevidsthed og lamning måske :P Men nu dropper jeg lige skolen og bruger noget tid på at finde ud af det, så kan det jo være at jeg finder noget jeg rigtigt gider.. men først skal jeg lige finde mig selv helt, hvilket jeg egentlig troede jeg havde, men nu har set, at jeg stadig mangler et godt stykke for at have gjort. Derfor, pause og en masse overvejelser.. Finde ud af hvad man vil, uden at vide helt prævist hvad/hvem man selv er, er jo ikke muligt.
Tror også bare du skal bruge lidt tid til at finde ud af det.. evt. tage en snak med din studievejleder og dine forældre om det?

Titel:
Insane psychedelia user!

Den samfundsvidenskabelige eller humanistiske basisuddannelse på RUC er måske noget for dig? Det kommer selvfølgelig an på hvor i landet du kommer fra, men det er ihvertfald et rigtig godt sted at starte og så kan du så bygge videre til en kandidatgrad. Mener ikke man skal have noget bestemt snit for at læse de linier. Tror kun det er den naturvidenskabelige hvor der kræves noget.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvad med at spørge en studievejleder istedet for os?

Titel:
Dedikeret medlem

Min største drøm er at blive komunal ansat til at slå græs, ryde sne og feje fortove foran institutioner... men det job er der sikkert en masse som står i kø til :roll:

Ellers er det da "normalt" man ikke ved hvad man ville blive, som følge af vi ligepludselig har 500 muligheder for forskellige jobs, som vi skal træffe inden vi bliver 15.
Ville være godt at have levet for 80 år siden hvor det var mere begrænset :wink:

Men evt. tag din værnepligt (hvis du da kan klare det "fysiske" der) og håb på du måske finder en interesse eller bare bliver afklaret iløbet af den tid.

- Held og lykke til da

Insane psychedelia user!

DOH!

Matematik er i høj grad en vigtig del af kemi'en.

Ellers er jeg enig med noname. Brug studievejlederen, det er det de er der for, eller lav noget research selv.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

heh den sidste studie vejleder som jeg ga de samme oplysninger som til jer + mere sagde at jeg skulle ta og blive konditor.... så gir ikke en fuck for studie vejledere :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Synes ikke at matematik spiller så vigtig en rolle i kemi (i det mindste ikke det jeg har arbejdet med indtil videre), men det er påkrævet på A-niveau til alle uddannelser. Hvad med antropologi? Det har jeg i hvert fald altid syntes var spændende... Hvis man er lidt nørdet vil man kunne finde en del spændende ting på universitetet, prøv at kigge på deres hjemmeside...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg anbefaler dig at blive Privatdetektiv.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Skyd-Sven > Er du ikke lige startet på gymnasiet? For så må du jo have fået en ny studievejleder, som måske har nogle bedre og mere seriøse bud på hvad du skal være, end den du havde i folkeskolen. Eller nok ikke bud på hvad du skal være, men i hvilken retning du kan gå, og hvilke forskellige muligheder for stillinger i den retning.
Tidligere har jeg heller ikke haft held med studievejledere, i folkeskolen havde de aldrig tid og var stadig under uddannelse, og jeg fik intet at vide fra dem, men måtte selv søge den viden jeg ville have. I gymnasiet har vi nok også landets dårligste, som man ganske enkelt ikke kan snakke med, men skulle være meget underligt, hvis ikke din nye studievejleder kan hjælpe dig lidt! (godt min far er studievejleder :wink: )

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, når nu du ikke vil lytte til studievejledere, så syns jeg du skal forsøge dig som konditor... Der er sgu fremtid i det!

Titel:
Medlem

Hvad med at læse noget statskundskab evt. med vægt på sociologi? (har ikke lige styr på, hvordan det er med valgfag og det dér på de forskellige uni'er)

...Og så må jeg altså spørge:
Lod der til at være nogen rationel årsag til, at studievejlederen, som utvivlsomt var kvinde*, mente, at du skulle blive konditor?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Du skal være professor i Nanoteknologi! :shock:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]