Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Nu har jeg fået hørt skiven igemmen, og jeg synes sgu den holder. Pladen har dog sine minus´er, men tilgængæld synes jeg bestemt den udskiller sig fuldtstændig fra ALLE andre psytrance udgivelser lige i øjeblikket, originaliteten i højsæde og det er klart et plus

Jeg bliver simplehen for træt af alle de ensporet og uoriginale udgivelser der hersker genren. Det er lidt ligesom alle bare prøver at lave det samme som 99% af alle andre også laver. Imens formår I.M: virkelig at skabe noget helt originalt, finurligt og gemmenarbejdet HVER gang de sender en ny plader på gaden. Om man kan lig det eller ej er jo en smags sag, jeg synes det er fedt, at de udvikler sig hver gang de sender en ny plade ud.

IM The Supervisor er nok den mest pop´ede psytrance udgivelse NOGENSIDEN, så kan man så diskutere om pop er et skælsord, men jeg synes det holder. Ingen andre før I.M. har formået at fusionere pop og psytrance på den måde, og hvem udover I.M. skulle ellers ha gjort det, men man/jeg skal nok liiiiige vende sig til det. Det kan så godt være om en 2-3 måneders tid at pladen hænger én langt ud af halsen

Den når ud til et langt større puplikum, og på den måde kan man måske få konverterede flere folk til "the psychedelic culture"

hehe . . .

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg er enig med dig i at der er en del "poppede" numre, der ligger for meget i den mainstream psytrance der ellers florerer, men IM formår alligevel at sætte deres eget fingeraftryk på musikken på en helt speciel måde. Jeg savner dog alligevel noget lyd i stil med den gamle Classical Mushroom - det var mere ondt og mørkt, men på en fed måde :)

Udover det er jeg speciel vild med "Bombat" og "Stretched" ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Treasure skrev:
Jeg er enig med dig i at der er en del "poppede" numre, der ligger for meget i den mainstream psytrance der ellers florerer, men IM formår alligevel at sætte deres eget fingeraftryk på musikken på en helt speciel måde. Jeg savner dog alligevel noget lyd i stil med den gamle Classical Mushroom - det var mere ondt og mørkt, men på en fed måde :)

Jeg synes der ikke de er helt ved siden af med at ramme deres klassiske numre udover "Stretch" Og bombat ellers lyder det der ikke så meget anderledes.
Men jeg er ikke så meget til bombat og den der stretch så synes jeg de andre numre er bedre

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
IM har aldrig været ond og mørk... Xenomorph, det er ondt og mørkt! :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!

Sms skrev:
Treasure skrev:

Jeg synes der ikke de er helt ved siden af med at ramme deres klassiske numre udover "Stretch" Og bombat ellers lyder det der ikke så meget anderledes.
Men jeg er ikke så meget til bombat og den der stretch så synes jeg de andre numre er bedre

Kan kun sige :shock:

Jeg synes ihvertfald ikke de overhovedet er i nærheden af Classical Mushroom med numrene på det nye album. Der er gået lidt for meget mainstream kedelig "trance" lyd i deres numre og helhedsindtrykket mangler den sjæl der var ved de første par albums.

Titel:
Insane psychedelia user!

Halifaxxx skrev:

Kan du sige relativitet, unge mand? :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Halifaxxx skrev:

Jeg ved nu ikke... nogle af de helt gamle fra The Gathering er ret mørke synes jeg f.eks. Release Me, The Gathering, Return Of The Shadows, Tommy The Bat og Psycho, men der er også helt klart nogle gode klassikere på Classical Mushroom og BP Empire. I forhold til de tre foregående albums, med undtagelse af The Other Side på Converting Vegetarians, synes jeg de to nyeste albums er ringe.

Har desværre aldrig hørt Xenomorph, så det kan jeg ikke rigtig udtale mig om :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Syntes ikke det album fortjener at blive kaldt psychedelic.. og der var ingen tracks jeg havde lyst til at høre en ekstra gang, langt langt langt fra min smag.. Men det var jeg også forberedt på efter deres sidste albums og to seneste livesets jeg har hørt!

IM er stort no-go for mig! :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
IM har jeg aldrig været stor fan af (men jeg har rigtig godt kunnet li' enkelte numre) og deres nye album må jeg nok betegne som det værste. Jeg kan bedre li' den gamle lyd, hvilket man jo godt kan kalde - relativt - hårdere og mere dystert :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Som en sagde til samme indlæg på Trancetunnel.. der er lidt for meget Eiffel 65 over dem efterhånden! :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Arghhh har lige fået hørt den igennem, og hold kæft en skuffelse!

Magen til Flufferi på den dårlige måde skal man lede længe efter!

SKAM JER! :evil: og smid så "Four carry nut's" på!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg er helt enig med Treasure... IM var ondt og mørkt i det forrige årtusinde! :lol:

Men vi skriver altså 2004 nu, så der må sgu nye boller på suppen end det lamme jødetramp!
Infected har IMO aldrig formået at lave et ordentligt kick.

Personligt syntes jeg at Rusland, Sydamerika og Afrika dominerer den hårde psytrance!

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
Personligt syntes jeg at Rusland, Sydamerika og Afrika dominerer den hårde psytrance!

Navne, navne, navne...

Afrika? :?:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Shift og Rinkadink er bl.a. to afrikanske navne jeg bry'r mig ganske godt om...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Rinkadink roxxx! :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ved ikke om det bare er mig, men når jeg tænker Afrika og psytrance forestiller jeg mig en bunke indfødte med knogler gennem næseborerne, fuldkommen spaced out på meskalin, mens de sidder med hver deres bambusrør og slår på en tromme. På et eller andet punkt er basiskravet for elektronisk musik også at der overhovedet er strøm til stede :P

Titel:
Dedikeret medlem

Treasure skrev:
Jeg ved ikke om det bare er mig, men når jeg tænker Afrika og psytrance forestiller jeg mig en bunke indfødte med knogler gennem næseborerne, fuldkommen spaced out på meskalin, mens de sidder med hver deres bambusrør og slår på en tromme. På et eller andet punkt er basiskravet for elektronisk musik også at der overhovedet er strøm til stede :P

Så kan vi jo snakke om fordomme! :)

Rinkadink læver noget super fedt fullon, og hans liveset på Bryggen tidligere i år var aaalt for vildt!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Treasure skrev:

Vokser der bambus vildt i Afrika?

Ej, jeg har selv været IM fan engang, men som Treasure og Dex siger, så var det noget helt andet dengang. Men ondt og dystert ligefrem?? Der hælder jeg mere til Halifaxxx's udtalelse om, at Xenomorph er mere ondt. Eller noget af det russiske for den sags skyld!

I min psytranceverden er det Rusland på en absolut førsteplads ,efterfulgt af Århus og Finland. Finnerne er dog mere gakkede, men ikke desto mindre lækker lækker psytrance for pengene.

Rinkadink syns jeg ik er tungt nok men Shift har helt sikkert lavet nogle sprøde lyde/tracks.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
"Four Carry nuts", "menog", "wormfood" og "Xenomorph" mørk-slut!

Titel:
Insane psychedelia user!

noname skrev:
Vokser der bambus vildt i Afrika?

Hvad er der nu blevet af lidt digterisk frihed? :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]