Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg har taget den beslutning at forlade psychedelia.dk

Det gør jeg pga. at jeg næsten kun intereserer mig for stoffer og jeg bruger timer hverdag på at læse om dem og det syntes jeg ikke længere at jeg bør...
Og så er der vidst en del af psy.dk's medlemmer som finder mig irreterende så det jo kun en fordel :)
Meeen det ikke sikkert at jeg kan fjerne min interesse for stoffer men jeg prøver da, ellers vender jeg tilbage igen.

Jeg holder mig osse væk fra #psychedelia og #psyann

Men held og lykke fremover! Farveller!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Vi snakkes jo nok på MSN eller noget lignende :)

Jeg har selv været der hvor jeg har følt at jeg studerede stoffer lige en tand for meget. Det blev en meget stor del af min hverdag at hænge ud på psychedelia og læse en ordentlig bunke sider om alt fra oplevelser til kemi. Jeg kunne godt se at det fyldte en meget stor del af mit liv, men jeg havde det egentlig fint med det.

Først efter at min eks slog op med mig, er det gået op for mig at det ikke nødvendigvis var positivt med al den læsning, selvom jeg er kommet ud af det med en enorm viden i forhold til før. Men bare det at min eks valgte at slå op, gav mig lysten til at ændre min hverdag...

Det startede med en pause på lidt over 20 dage herfra, hvor jeg mere eller mindre kom væk fra min daglige omgang med stof-læsningen. Det eneste jeg læste, var mine egne artikler og triprapporter, som jeg brugte til at finde et "mønster" og "mening" i det der skete i mit liv på det tidspunkt... og det virkede faktisk helt fint, for ikke at sige fantastisk.

I dag har jeg fundet mig en anden, som er NOGET mere åben omkring stoffer, og en som jeg deler så utrolig mange ting med. Så det jeg lærte af mit tidligere forhold, bruger jeg i mit nuværende forhold. Jeg snakker stadig en del om stoffer, men har besluttet mig for at gøre det verbalt istedet for skrifteligt... det er hurtigere overstået, og desuden fylder skolen også en større del af min hverdag. Og hvis der ikke er så meget at lave hos mig, jamen så besøger jeg bare nogle venner og får mig en enkel øl, istedet for at sidde og sumpe foran computeren på stofsiderne (internet-afhængighed er heller ikke fedt - det er der også sat en dæmper på efter min eks).

Pointen er, at du ikke behøver at forlade psychedelia. En pause ville måske være på plads, og så prøv at få noget konstruktivt ind i din hverdag på netop de tidspunkter, hvor du sætter dig ned og læser om stoffer. Til sidst kan du kombinere psychedelia/stoflæsningen med det du gør, uden at førstenævnte har den helt store indflydende i dit liv (blot en mini-hobby).

Så bare hold en pause og vend tilbage. I pausen skal du blot sørge for, at du giver dig til at lave noget andet, så du ikke får det dårligt med at spendere en helvedes masse tid på psychedelia, når du engang vender tilbage.

Mit sind er i hvertfald bygget sådan, at jeg er nødt til at brænde fingrene for at fatte at noget, som jeg holder meget af, SKAL laves om. Jeg mistede min eks pga Psychedelia.dk, stofferne og religionen... selvom det var hårdt, så er jeg utrolig glad for det. Men alle behøver ikke at opleve sådan en nedtur for at fatte nogle ting - det gør du i hvertfald ikke :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Nok ikke lige mig du mener, men jeg synes sgu ikke du er træls, Skyd-sven!

Men held og lykke med nedtrapningen/stoppet!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Held og lykke fremover

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Held og lykke fremover.

Jeg har selv siddet i timevis og læst om enkelte stoffer, men har aldrig oplevet at skulle bruge så meget tid på dét.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvad snakker i om? Hvis man skal køre et ordentligt board om psykedelika, forventes det rent faktisk at brugerne bruger en del af deres tid uden for boardet på at tilegne sig viden om emnet. Til at starte med vil det selvfølgelig kræve en del læsning, men hvis interessen er der burde det jo heller ikke være noget problem.

*Skydsven* Bevidsthedsudvidelse er også min interesee #1. Det er der sgu ikke noget at skamme sig over. Håber du med tiden ændrer indstilling til tingene. Ellers må du have held og lykke fremover.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem

Halifaxx: Ikke alle har 2 timer de kan sætte af hver dag, til at søge på information. Det re heller ikke alle som beholder samme hobby igennem hele deres liv (ex. blandet stoffer). Og nogen skal jo også være de kloge hoveder, ellers røg ideen med selve forumet egentlig

Hvis man har oplevet "det hele" alt for mange gange, kommer man nok på punktet hvor et trip kan blive trivielt, som at gå i byen og få en øl en lørdag aften.. Og når dette punkt er nået, burde man måske se sig efter en anden (midlertidig?) hobby :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
sorn skrev:
Halifaxx: Ikke alle har 2 timer de kan sætte af hver dag, til at søge på information. Det re heller ikke alle som beholder samme hobby igennem hele deres liv (ex. blandet stoffer). Og nogen skal jo også være de kloge hoveder, ellers røg ideen med selve forumet egentlig

Hvis man har oplevet "det hele" alt for mange gange, kommer man nok på punktet hvor et trip kan blive trivielt, som at gå i byen og få en øl en lørdag aften.. Og når dette punkt er nået, burde man måske se sig efter en anden (midlertidig?) hobby :wink:

der er ingen der beder dig sidde 2 timer om dagen og søge info overhovedet!

Og nej hvis man behandler etheogenerne med respekt bliver det aldrig en triviel oplevelse.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Sorn jeg syns det er en forkert indstilling til stoffer... Jeg tror sgu aldrig et trip bliver trivielt, hvertfald så længe man ikke bare tager dem for sjov og uden respekt.
Selv har jeg da haft den tid og jeg tror meget det også er det stadie Skyd-Sven er på, men det er en fornuftig vej imo. Der skal være plads til lidt spass med stofferne, helt afgjort, og når tiden er til det bliver man mere afslappet med dem og har ikke "brug" for at trippe nær så meget.

Jeg syns det er ærgerligt du skrider Skyd-Sven, ik fordi jeg har snakket så meget med dig eller noget, men du virker til at have den oprigtige holdning til stoffer... Eller også er du hvertfald på vej til det!

Men karma herfra... Kælderkarma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Blah blah blah, hvor er i allesammen fucking stuerene!

Fint at du skrider, du er velnok en af de folk det er lykkedes at poste mest lort om ingenting, på så kort tid som muligt! (Uden nogen form for egentlig udvikling i kvaliteten af dine posts)
De færreste brugere af webboards billiger den slags, så det var sguda et godt træk du har lavet der!
Kan vi nu være sikre på at du ikke huserer på #psychedelia igen?
For du er da nok en irriterende IRC-kiddie...

Tomme ord herfra!

(Og lad være med at svare på dette post - så ville du jo ikke være skredet "rigtigt" - vel?)

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
(Og lad være med at svare på dette post - så ville du jo ikke være skredet "rigtigt" - vel?)

Hæh med dét paradoks kan det vel være du får din vilje (læs: han bliver langt væk).

Skyd-sven skrev meget crap, men det gider jeg ikke dykke ned i. Jeg synes egentlig det snart kunne være på tale med en diskussion på boardet om hvor meget "liv" på boardet man vil have, modsat "viden" i den enkelte post. En form for kvantitet vs. kvalitet - og før alle skriger på kvalitet, vil jeg lige bemærke at uden liv vil dette board ikke blive til andet end en skattekiste fyldt med gammel viden. På sin vis en god ting, men dette er sgu da et "online chat board" ikke et leksikon!

(min pointe er ikke at "skriftligt bæ" er hvad boardet skal sigte efter, men dræb ikke boardet i forsøget på at luge ud...)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Bemærk at fuck-forummet er blevet "emergency"-lukket... dvs. livet er afskaffet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Dex, du er nu sådan en følsom fyr! :* (<---kyssesmiley)

Anygays, Skydsven har meldt sin afgang. Hvis andre har lyst til at ønske ham vind i sejlene, kan de gøre det over pm.

//Edit: Topic Låst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]