Vi snakkes jo nok på MSN eller noget lignende

Jeg har selv været der hvor jeg har følt at jeg studerede stoffer lige en tand for meget. Det blev en meget stor del af min hverdag at hænge ud på psychedelia og læse en ordentlig bunke sider om alt fra oplevelser til kemi. Jeg kunne godt se at det fyldte en meget stor del af mit liv, men jeg havde det egentlig fint med det.
Først efter at min eks slog op med mig, er det gået op for mig at det ikke nødvendigvis var positivt med al den læsning, selvom jeg er kommet ud af det med en enorm viden i forhold til før. Men bare det at min eks valgte at slå op, gav mig lysten til at ændre min hverdag...
Det startede med en pause på lidt over 20 dage herfra, hvor jeg mere eller mindre kom væk fra min daglige omgang med stof-læsningen. Det eneste jeg læste, var mine egne artikler og triprapporter, som jeg brugte til at finde et "mønster" og "mening" i det der skete i mit liv på det tidspunkt... og det virkede faktisk helt fint, for ikke at sige fantastisk.
I dag har jeg fundet mig en anden, som er NOGET mere åben omkring stoffer, og en som jeg deler så utrolig mange ting med. Så det jeg lærte af mit tidligere forhold, bruger jeg i mit nuværende forhold. Jeg snakker stadig en del om stoffer, men har besluttet mig for at gøre det verbalt istedet for skrifteligt... det er hurtigere overstået, og desuden fylder skolen også en større del af min hverdag. Og hvis der ikke er så meget at lave hos mig, jamen så besøger jeg bare nogle venner og får mig en enkel øl, istedet for at sidde og sumpe foran computeren på stofsiderne (internet-afhængighed er heller ikke fedt - det er der også sat en dæmper på efter min eks).
Pointen er, at du ikke behøver at forlade psychedelia. En pause ville måske være på plads, og så prøv at få noget konstruktivt ind i din hverdag på netop de tidspunkter, hvor du sætter dig ned og læser om stoffer. Til sidst kan du kombinere psychedelia/stoflæsningen med det du gør, uden at førstenævnte har den helt store indflydende i dit liv (blot en
mini-hobby).
Så bare hold en pause og vend tilbage. I pausen skal du blot sørge for, at du giver dig til at lave noget andet, så du ikke får det dårligt med at spendere en helvedes masse tid på psychedelia, når du engang vender tilbage.
Mit sind er i hvertfald bygget sådan, at jeg er nødt til at brænde fingrene for at fatte at noget, som jeg holder meget af, SKAL laves om. Jeg mistede min eks pga Psychedelia.dk, stofferne og religionen... selvom det var hårdt, så er jeg utrolig glad for det. Men alle behøver ikke at opleve sådan en nedtur for at fatte nogle ting - det gør du i hvertfald ikke