Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
Hey, jeg er lige started på noget medicin der er rimelig hårdt for leveren, derfor må jeg ikke drikke alcohol eller indtage andre former for rosmidler der er hårde mod leveren (eller vitaminpiller) det næste halve år.. pillerne er vist nok noget koncentreret a-vitamin der hedder rokosan..

Så vil jeg høre jer om i ved nogle ting jeg ka lamme mig med der ikke går ud over leveren..? selvfølgelig hash, men det ikke det bedse "gå i byen stof" når man ikke indtager andet.. så har jeg hørt ketamin ikke går igennem leveren, men det blir lidt smadret hvis det det eneste jeg ka lamme mig med det næste halve år..

håber i ka hjælpe..

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Mit bedste bud må være LSD. Men vi har haft lidt konflikter omkring netop LSD da det jo hovedsageligt optages gennem slimhinderne, men det går vel stadig i blodet. Nogen kloge hoveder der kan sige mig, og J. Mann, om LSD skader leveren?

Hvilken medicin får du mod hvad? Hvis det ikke er for personligt...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg går ud fra at det er "Roaccutan" du får... noget nasty lort, man får udskrevet mod uren hud.

Vi har haft nogle topics vedr. Roaccutan/Accutin og narko-indtagelse - brug vores søgemaskine!

Opiater bliver vist primært omdannet i nyrerne, så der er nok ikke den store risiko for leverskader der, men tjek hellere lige med din læge først! :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yes det er Roaccutan mod akne (uren hud)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

J. Mann skrev:
pillerne er vist nok noget koncentreret a-vitamin der hedder rokosan..

Nu må I kalde mig en sur gammel mand hvis I har lyst(men lad være med at gøre det bare for sjov :P), men altså: Hvor fedt er det lige at stille et spørgsmål hvor man henviser til noget medicin man SELV TAGER, uden at man i den forbindelse gider at KIGGE PÅ EMBALLAGEN FOR AT SE HVAD DET HEDDER??? Jeg har i hvert fald temmeligt svært ved at se hvorfor jeg så skulle svare mere seriøst end måden spørgsmålet bliver stillet på...

Men altså, søg og du skal finde. Jeg gjorde lige et forsøg og fandt et ganske kvalificeret svar på netop dette spørgsmål, skrevet af en af brættets mest kompetente brugere.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Child skrev:
Hvor fedt er det lige at stille et spørgsmål hvor man henviser til noget medicin man SELV TAGER, uden at man i den forbindelse gider at KIGGE PÅ EMBALLAGEN FOR AT SE HVAD DET HEDDER???

Måske han ikke ønskede at dele sine akne-problemer med hele boardet?
Det er ihvertfald det tætteste på en mulig forklaring, som jeg kan komme med i skrevne stund.

Hvis dette er grunden, synes jeg egentlig det er fair nok, selvom han selvfølgelig burde have tjekket ordet i søgemaskinen.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Child skrev:
J. Mann skrev:
pillerne er vist nok noget koncentreret a-vitamin der hedder rokosan..

Nu må I kalde mig en sur gammel mand hvis I har lyst(men lad være med at gøre det bare for sjov :P), men altså: Hvor fedt er det lige at stille et spørgsmål hvor man henviser til noget medicin man SELV TAGER, uden at man i den forbindelse gider at KIGGE PÅ EMBALLAGEN FOR AT SE HVAD DET HEDDER??? Jeg har i hvert fald temmeligt svært ved at se hvorfor jeg så skulle svare mere seriøst end måden spørgsmålet bliver stillet på...

Slap dog af "sure gamle mand" (og det ik for sjov!) havde tilfældigvis ikke emballagen med på arbejde hvor jeg skrev indlæget, og troede det staves sådan, men man forstod jo hva jeg mente, så hva er problemet? du behøver jo ikke svare på spørgsmålet hvis du ik ka ta det seriøst..
og har prøvet at søge men ku ik rigtig finde noget..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
J. Mann --- - - - - > Her

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Guro:Fun:Djai skrev:
J. Mann --- - - - - > Her

Tak..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

J. Mann skrev:
Slap dog af "sure gamle mand" (og det ik for sjov!) havde tilfældigvis ikke emballagen med på arbejde hvor jeg skrev indlæget, og troede det staves sådan, men man forstod jo hva jeg mente, så hva er problemet? du behøver jo ikke svare på spørgsmålet hvis du ik ka ta det seriøst..

Jeg tænker at du nok ikke havde taget skade af at vente med at poste spørgsmålet til du lige havde fået checket navnet derhjemme.

Citat:
og har prøvet at søge men ku ik rigtig finde noget..

Jeg lavede en søgning på ordet "roaccutan", og fik 2 resultater, dette emne og så det emne som guro:fun:djai har fundet til dig. Og hvis ikke du har prøvet at søge på det ord, er det fandme noget pis at skrive at du har prøvet at søge!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Child skrev:
Jeg tænker at du nok ikke havde taget skade af at vente med at poste spørgsmålet til du lige havde fået checket navnet derhjemme.

Jeg lavede en søgning på ordet "roaccutan", og fik 2 resultater, dette emne og så det emne som guro:fun:djai har fundet til dig. Og hvis ikke du har prøvet at søge på det ord, er det fandme noget pis at skrive at du har prøvet at søge!

Du er sku da en sur gammel mand...! hva er der at brokke sig sådan over? troede vi var her for at hjælpe hinannen.. jeg forsygte med leveren og skadeligt mod leveren, har ikke lige så meget styr på søgemaskinen og computer for den sags skyld, så vidste ikke helt nøjagtigt hvordan jeg sku bære mig ad.. men der var heldigvis en flink "guro" der ville hjælpe..

Senest rettet af Der Mann 22 sep 2004 15:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Haha, du har det hårdt hva? :P

Jeg forsøgte faktisk at hjælpe dig ved at sige at jeg havde fundet svaret i søgemaskinen, men i stedet for at søge igen nu hvor en anden havde fortalt dig hvilken medicin du bruger, valgte du at klage over at nogen vover at kritisere dig, uden at overveje om der måske kunne være hold i kritikken. Havde du nu bare gidet at søge på din medicin, kunne du have sparet dig selv for en masse brok og guro for at finde den tråd til dig...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

J. Mann skrev:
Hey, jeg er lige started på noget medicin der er rimelig hårdt for leveren, derfor må jeg ikke drikke alcohol eller indtage andre former for rosmidler der er hårde mod leveren (eller vitaminpiller) det næste halve år.. pillerne er vist nok noget koncentreret a-vitamin der hedder rokosan..

Så vil jeg høre jer om i ved nogle ting jeg ka lamme mig med der ikke går ud over leveren..? selvfølgelig hash, men det ikke det bedse "gå i byen stof" når man ikke indtager andet.. så har jeg hørt ketamin ikke går igennem leveren, men det blir lidt smadret hvis det det eneste jeg ka lamme mig med det næste halve år..

håber i ka hjælpe..

Du kan roligt lamme dig.Hverken Amf,MDMA,Koke,Opiater,eller de forskellige psyks,har nogen specielt farlig indvirkning på din lever.Alkohol derimod er ren gift,men det er jo alm kendt.
Et stof der ville være godt at undgå,er Paracetamol.Det er meget hårdt mod leveren, men er jo heller ikke noget man normalt indtager i store doser.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/roaccutan.htm

Netdoktor er skam en ok side :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]