Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Offtopic: Kan man ikke blive steril af at ryge på metalhoved/topnøgle??

Titel:
Dedikeret medlem

har været snak om hvorvidt sølvpair og andet, kan gøre en steril.. men hvis man forarbejder sit hoved (brænder det ½ time over en spritbærnder ex.) vil mange af stofferne som ellers fordamper være fordampet :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Færøerne
Shiiit det håber jeg sq ikke - ellers bli'r alle rygerne heroppe sterile :P Næsten alle bruger topnøgle dimser til hong hoved :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Edit: Topic delt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
sorn - Hvor ved du det fra ?

Jeg vil nu fraråde alle fra at bruge metal til at ryge på. Krome og et godt helbred hænger ikke sammen ;)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har ikke nogen rå referencer på det, men det menes at aluminium optaget på visse måder kan optages i CNS, og måske være en medvirkende udløsende faktor til f.eks. Parkinson's. Jeg mener at have læst et studie som kom til den konklusion at de heroinmisbrugere som røg (af "sølvpapir"/aluminiumsfolie) havde markant nedsatte mentale evner på visse områder i forhold til de narkomaner som injicerede. Alle anvendt i studiet havde været afhængige af heroin i ret lang tid.
Aluminium burde ikke kunne komme tæt på metallets fordampningstemperatur ved vaporisering af forskellige stoffer på det med f.eks. en normal lighterflamme. Alligevel er det tydeligt at det ikke er uimodtageligt for selv ret lav varme, hvis man tager bare en enkelt, glat side, og udsætter en af kanterne for en normalt varm flamme. Måske er det noget de tilsætter alu-folie for at give det bedre egenskaber?
Om det er aluminium man udsættes for eller noget andet, tyder det i hvert fald på at det ikke er sundt at ryge af sølvpapir. Skaf hellere noget i f.eks. tyndt Pyrex-glas (f.eks. et tyndt reagensglas; det holder også godt på røgen) hvis der er noget som skal ryges.

Titel:
Dedikeret medlem

bliver lidt svær at dokumentere for mig, men snakkede med min kemi lære om hvorvidt sølvpapir var giftigt..

anden ting er, alluminum ophobbes i hjerne, skjoldbugskirtler, lever knogler og lunger så vidt jeg husker..

Og sjovt nok var tegnet på alluminiums forgiftning, at man bla. fik nedsat læreevne og hukomelse.

Prøvede at lave et par søg på google, men uden det største held

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Prometheus skrev:
Skaf hellere noget i f.eks. tyndt Pyrex-glas (f.eks. et tyndt reagensglas; det holder også godt på røgen) hvis der er noget som skal ryges.

Problemet med at ryge f.eks heroin på denne måde, er jo netop at det har en tendens til at brænde og således går der en masse til spilde.

Men okay, med tanke på de mulige konsekvenser af at ryge det på sølvpapir er det et lille offer. Alternativt kan man jo insufflere det.

-Psyko

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ved at bruge f.eks. et reagensglas til at ryge fra, er der i hvert fald meget mindre af røgen der slipper ud til omgivelserne / ikke kommer i lungerne hvor man vil ha' det, og hvis glasset blot er tyndt nok, er det ikke svært at undgå at brænde de fleste ting af. Man kunne f.eks. bruge en 25 ml målekolbe.... Meget tyndt glas, varmeresistent + et "reservoir" til røg man ikke når at få suget med det samme. Det virker i hvrt fald fint til DMT. "Crack-piber" er jo også lavet af glas.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, men du vil sgu nok få lidt svært ved at vaporize noget så urent som opium (har prøvet) eller gade-heroin i et reagensglas/målekolbe.

Idéen med at "chase the dragon" er jo netop at få produktet flydende, og få det til at smelte ned af en sølvpapirsrende, imens man opsuger de dampe der måtte opstå af det.
Det resulterer til sidst i noget meget ikke-genbrugeligt sølvpapir, hvilket er derfor man smider det ud, og bruger et nyt stykke hver gang.

(Fortæl mig ikke at du ikke var klar over dette, Prom! :P)

Og nej, det er ikke noget jeg har gjort meget! :lol:

Titel: :D
Insane psychedelia user!

Dex> :P Det var dog en imponerende viden du har omkring den absolut mest bumsede måde at indtage stoffer på! *G* Nej, jeg må da indrømme at jeg selv har prøvet at "jagte dragen" - enkelte gange, med nogen få substanser.
Muligvis er det lidt svært at ryge noget som f.eks. opium der ikke smelter helt nemt, men hvis man har et krystallinsk stof, vil jeg til enhver tid foretrække at ryge det af f.eks. en målekolbe; det vigtige er blot at glasset er tyndt nok. Her kan man også rotere den, så stoffet "løber" lidt når man først får det flydende, så det ikke brænder på.
:roll: *hrmh* Det er altså ikke ligefrem fordi jeg er det store smackhead, men bygger primært mine erfaringer på tryptaminer og stimulanser af forskellig art - ved nu ikke om det gør sagen meget bedre... :lol:

Titel: Re: :D
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg vil lige sige, at man godt kan ryge heroin i et reagensglas med et nogenlunde resultat. Man spilder jo nok lidt dope, men hvis I spørger mig så er jeg ikke fattigere end at prioriterer mit helbred over end heroin rus.

Med fare for at gentage mig selv, vil jeg gerne opfordre heroinbrugere på psychedelia til enten at bruge reagensglasmetoden, en vaporizer eller lignende metoder - eller insufflere dopen. Brun heroin er som bekendt også nasalt aktivt.

Pas på jer selv derude!

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Hvor kan et reagensglas/crackpipe erhverves??

Titel: Re: :D
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Prometheus skrev:
Det er altså ikke ligefrem fordi jeg er det store smackhead, men bygger primært mine erfaringer på tryptaminer og stimulanser af forskellig art - ved nu ikke om det gør sagen meget bedre... :lol:

Jeg husker noget om freebase foxy for et par år tilbage... hehe!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]