Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Vidste du, at det hvert år, den 21. september er International Fredsdag?
Ja 28%  28%  [ 7 ]
Nej 72%  72%  [ 18 ]
Afgivne stemmer : 25
Forfatter besked
In our memories

Kendte ikke rigtigt noget til den Internationale Fredsdag, indtil jeg så denne udsendelse på TV2 sent igår(som overlappede dagen):

22.50 Hot doks. Special: En naiv drøm
Kampen for FN’s internationale fredsdag.
Ville det ikke være rart, hvis vi kunne opleve total verdensfred bare for en enkelt dag? Instruktøren Jeremy Gilley har siden 1998 kæmpet for at få indført en international fredsdag - ikke bare af navn, men af gavn. Ved konstant at tale fredens sag for personer som Kofi Annan, Dalai Lama, Shimon Peres og Mary Robinson lykkes det ham at få indført en årlig international fredsdag den 21. september. Men problemet er bare, at ingen kender til den. Dokumentarfilmen følger hans seje kamp for skabe opmærksomhed omkring denne dag.

Lidt sent, men filmen kan skaffes her:

http://www.peaceoneday.org/page/homeindex

Yderlig information kan hentes her:

http://www.un.org/events/peaceday/2004/

http://www.internationaldayofpeace.org/

In dEEP peace, gør dit for at gøre opmærksom på denne dag!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg læste det samme på text tv og skiftede derefter kort over på programmet hvor han stod og talte om at de måske måtte aflyse fordi et fly netop havde banket ind i World Trade Center... Så er mit spørgsmål er det d. 21 eller 11. ??? Men ellers så nej jeg havde aldrig hørt om det. Undre mig også lidt, vil det sige at FN styrker ikke må angribe den dag eller hvad er meningen ?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Hehe, jeg så også programmet, men jeg faldt desværre i søvn, så jeg fik ikke slutningen med - Det var ikke fordi det var kedeligt, jeg var bare pissetræt:-)

Såvidt som jeg forstod drejede det sig bare om at instruktøren fik ideen at det kunne være fantastisk hvis der bare var en dag hvor mennesker ikke slog hinanden ihjel - Ikke noget FN kontrollerede, bare en opfordring til alle mennesker om ikke at slå hinanden ihjel.

Kæmpe fed ide - Det var ret sørgeligt at ingen kendte til den, men nu skal jeg ud og prædike om det på skolen imorgen, så jeg - forhåbentlig - har lidt ren samvittighed..

.. Og jeg opfordrer jer tilat gøre det samme!:D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er det fede ved at have en sådan dag? Skal man så være fredelig denne ene dag, og krigerisk resten af tiden? Jeg nægter at tro på at krigsførende nationer vil undlade at føre krig på denne dag, og jeg har tænkt mig at fortsætte som hidtil, ved også fremover at undlade at slå nogen ihjel, uanset datoen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Child ingen grund til at spille dum vel? Jeg nægter at tro på at du ikke kan se at det er en måde at markere fred på. Ligesom der er en International AIDS dag, kræft dag, kvinde dag, arbejder dag, etc. etc.

Mediernes hukommelse er jo ikke så lang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fellini skrev:
Child ingen grund til at spille dum vel? Jeg nægter at tro på at du ikke kan se at det er en måde at markere fred på. Ligesom der er en International AIDS dag, kræft dag, kvinde dag, arbejder dag, etc. etc.

Mediernes hukommelse er jo ikke så lang.

Jeg ved godt hvad formålet er, men jeg tror bare ikke på at man opnår det man gerne vil ved at have "dage" for alle mulige formål. Derfor skriver jeg som jeg gør.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]