Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Modereringen
Medlem

Nu er der jo en afstemning om, hvad folk synes om modereringen her paa psych, og jeg maa indroemme, at jeg stemte "skod". Meget af modererigen er saadan set fint nok. Eksempelvis Halifaxxx goer det udmaerket IMO, men der er s'gu ogsaa noget, der ikke holder. For eksempel faar de gamle medlemmer ofte lov til at vaere personlige og latterlige i tonen (Jf. Dextrose's premenstruelle svar paa Skyd-Svens sidste emne). Det er da i orden, at man har en mening og alt det der, men ofte er det tydeligt, at gamle medlemmer kan tillade sig alt muligt spaendende, som jeg er ret sikker paa, at en newbie ville vaere blevet "disset" for haardt for. Se fx dette link:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

Hvis en begynder havde skrevet det, mon saa ikke en eller anden gnaven pensionist-type havde svinet vedkommende?

Det ville da vaere nemmere at foere en saglig debat, hvis ikke man skulle finde sig i urimelige stikpiller fra mavesure wankere :!:

Titel:
sådan er det bare her inde du vil nok også kunne tillade dig mere når folk kende dig også vider .og igen vis der er nåde man ikke gider og være med i så lade vær med og bland jer . så puster i ikke til ilden :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Du kan da bare bygge din egen lejr! :P

Mit svar var ikke præmenstruelt, men pinligt ærligt!

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Mit svar var ikke præmenstruelt, men pinligt ærligt!

Jeg er helt enig. Det hænder sjældent at seriøse medlemmer skriver, hvis de er væk i korte tidsrum, jeg tror ikke at det har nogen betydning at skyd-svend er væk fra boardet i nogle dage. Nogle folk laver tilsyneladende bare indlæg for at lave indlæg...

...kom det fra personen med 3. højeste postcount :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er enig i at medlemmer til tider får lov til mere end ikke-medlemmer... Ikke lige i eksemplet...

Noget i hvert fald moderatorene burde prøve at lægge mærke til.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tjaa, måske fordi de "ældre" medlemmer oftest er dem, der bidrager med noget konstruktivt og derfor har opbygget lidt credit...

De etablerede medlemmer er man også sikre på ikke bare er døgnfluer, der er her for at poste lort/fordrive tiden (læs tråden om blæst-forummet). Dermed mener jeg også man kan tillade sig noget mere spass...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Desuden er det heller ikke et demokrati det her.

Titel:
Dedikeret medlem

Får helt sikkert på nakken for dette..

Men nu mange modderatore har det med at brokke sig, hvis det ikke er sagligt nok, kan jeg ikke forstå hvordan indlæg hvor det er mere seriøs-ikke-saglighed kommer frem..
F.eks. nu i indlægget som ligger i "syntetiske substanser", hvor der forekommer en ret beskrivende historie om aliaarhus' liv.
Ikke fordi det ikke kan være spændene eller seriøst, men det har ikke meget selve topic'et at gøre.. hvis man ønsker social rådgivning eller folk der vil lytte til ens "hjemlige problemer" findes der helt sikkert forumer til dette, hvis ikke bare man skulle ringe til en hotline et sted.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
sorn skrev:
F.eks. nu i indlægget som ligger i "syntetiske substanser", hvor der forekommer en ret beskrivende historie om aliaarhus' liv.

Der foreligger ikke nogle retningslinier der helt klart definerer hvordan modereringen skal håndteres. Det er op til den enkelte moderator at tolke reglerne, og hvis mods'ne for syntetiske mener at Ali's post er ok, så er det sådan det er!

Ali er en meget seriøs ung mand, og det vi ikke gider høre på er snarere det dér "jeg klappede fem rolex uden effekt, hvad er der galt mand??"

Forstået?

-Psyko

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Jeg er helt enig i hvad Psyko sagde. At der bliver slået ned overfor ubrugelige indlæg græder jeg tørre tåre over - men - jeg føler til tider at der bliver slået en smule for hurtigt/hårdt ned overfor newbs med spørgsmål. Kan godt være at der findes svar på alt de spørger om herinde, men kun gennem aktiv debat sker der noget nyt. Der vil aldrig opstå noget nyt hvis dette board skal ses som et bibliotek og intet andet.

Titel:
Medlem

Citat:
Tjaa, måske fordi de "ældre" medlemmer oftest er dem, der bidrager med noget konstruktivt og derfor har opbygget lidt credit...

Jeg kan godt se, hvad du mener, men det er da stadig ikke nogen undskyldning for at vaere personlig.

Hvornaar har man saa opbygget nok credit til at forulempe et yngre medlem fysisk*?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hehe, nu så jeg godt din * ud for sidste spørggsmål, men jeg tror den eneste, der har nok credit til det er Dex himself... :D

:/edit:stavfejl

Senest rettet af noname 03 okt 2004 21:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Hvorfor blev zemantics indlæg "Salvia + alkohol" i visionære planter lukket??
Det var da et interessant spørgsmål han kom med: Har nogen anden oplevet at alkohol har forlænget salvia trippet?
Han havde jo bare pakket det spændende ind, med at fortælle lidt om sin egen oplevelse..
Jeg kan ikke se nogen grund til at lukke det, jeg ville da gerne høre om andre har oplevet at alkohol har forlænget virkningen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
Det var da et interessant spørgsmål han kom med: Har nogen anden oplevet at alkohol har forlænget salvia trippet?
Han havde jo bare pakket det spændende ind, med at fortælle lidt om sin egen oplevelse..
Jeg kan ikke se nogen grund til at lukke det, jeg ville da gerne høre om andre har oplevet at alkohol har forlænget virkningen.

Enig Timekiller.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
zionboy skrev:
TimeKiller skrev:

Enig Timekiller.

Undre mig også, godt nok var det et langt indlæg til et kort spørgsmål, men overskriften var da temlig klar, og så vidt jeg kan se har emnet ikke været oppe før! :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
zionboy skrev:
TimeKiller skrev:

Enig Timekiller.

Undre mig også. Godt nok var det et langt indlæg til et kort spørgsmål, men overskriften var da temlig klar, og så vidt jeg kan se har emnet ikke været oppe før!
Ideelt set burde man måske have skrevet en tripraport, stillet oplæget kort og linke til rarporten.
Men det er vel ingen grund til at slette indlæget :? :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
indlægget blev ikke slettet men låst, set tilbage på det var det måske en anelse hurtigt, men det skal samtidigt ses i lyset af mit humør efter at have læst og låst flere fråder-indlæg :wink:

det er hermed låst op igen og kan frit benyttes :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]