Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: :-)
Medlem

Når jeg dør, vil jeg brændes.

Der andre der ser anderledes på det... noget af det mest ekstreme jeg har set var om en tysk kunstner, billedkunstner, der foretog noget der hed plastificering...

Dvs, han havde nogle asiater til at skære alt hud og fedt af ligene, fjerne indvolde osv... Dette gjorde de meget nøjagtigt, så når de var færdige så man faktisk bare musklerne som de hang fra kroppen (lidt ala det her http://www.gwc.maricopa.edu/class/bio20 ... mustut.htm)

Herefter, blev ligene lagt i en eller anden opløsning, vidst nok for at konservere dem + til sidst blev der så støbt en lille bitte smule plastik om dem... så det altså stadig var meget detaljeret..

Herfra tog billedkunstneren så over - Han lavede underlige statueter af dem, f.eks skildte han hovedet ad, flækkede det og flyttede kinder, pande, øjne osv længere væk fra hinanden, symmetrisk så der opstod 3-5cms mellemrum imellem de enkelte komponenter i ansigtet... Ligesom en teknisk tegning, "sprængt".

Kort og godt lavede han nye skabninger ud af de lig han så fik indleveret.... Jeg havde selv meget svært ved at acceptere den slags omgang med ligene... Folk havde selv sagt god for det, og jeg mener da også at han skulle have lov til at gøre med ligene som han ville + folk skulle have råderet over deres egne efterladenskaber...

Alligevel, var det for meget for mig - Jeg syntes det var at udnytte denne frihed til noget forkert... men igen, det skal være en fri verden.. Jeg skal aldrig se det igen.

MVH

Bart

Titel:
Junior medlem

Stødte på denne lidt sære, men fascinerende kunstform for et par år siden. Naturligvis er det en kende kontroversielt, men det er ikke noget der på nogen måde støder mig (det skal der også en del til). Kan godt lide konceptet med at give det makabre lidt æstetisk værdi =)

Der er nogle billeder fra en af hans (Gunther Von Hagens) udstillinger her: http://www.koerperwelten.com/en/pages/home.asp

Senest rettet af Zakarias 02 nov 2011 13:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg tog faktisk til Hamborg for at se den udstilling med min kæreste sidste efterår, og det var ganske fascinerende!
Der er helt afgjort nogle af tingene, der kan få det til at vende sig i "almindelige" mennesker, men jeg lod mig ikke chokere så meget... Måske fordi jeg på det tidspunkt alligevel så på døde mennesker hver uge (havde anatomikursus)...

Det er ikke kun bizarre ting han laver, der er også en hel masse informativt over det. Feks synes jeg, at alle mennesker burde vide hvordan vi ser ud indeni og hvordan det hele hænger sammen. Det er bare ikke en mulighed man har andre steder end denne slags udstillinger (med mindre man har nogle hulens skumle kontakter eller læser medicin/tandlæge).

Af bizzare ting kan nævnes en krop af en ung fyr, der var klædt ud som Harry Potter uden hud, og istedet for en kost flyver han på sine egne indvolde...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]