Jeg var for et par uger siden ude for noget meget interessant under et moderat svampetrip på friske columbianske.
Sagen er den, at jeg nu med stor glæde dyrker Wing Chun og tidligere har dyrket taekwondo i 2-3 år, og der er jo en del kaste-med-ildkugler-skjult-energi-halløj indbygget i de her gamle kampsystemer, men jeg har nu aldrig rigtigt mærket noget

Under trippet sker der imidlertid det, at jeg helt tilfældigt begynder at opdage, at jeg kan - ja, det er ret svært at forklare - koncentrere en slags sitren inden i kroppen. Det starter nede omkring benene og lårene og breder sig så ligesom til overkroppen. Jeg eksperimenterede meget med det i resten af trippet.
Det lidt sjove er, at jeg selv nu efter trippet kan fremkalde denne sitren når og hvor som helst. Hvis jeg gør det længe af gangen, dvs. 10-15 sekunder, ender det ofte med en spastisk bevægelse såsom et ufrivilligt spjæt med benet. Jeg er ret agnostisk og har altid været skeptisk over for begrebet "energi", men det føles faktisk som om, min krop drukner helt i energi, når jeg gør det.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende? Jeg ved, der er nogle af jer, der dyrker kampsport; er det normalt? Kan jeg monstro lære at kanalisere den energi (eller hvad det er)?
Jeg vil i hvert fald fortsætte eksperimenterne.