Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: HADOKEN!
Medlem

Jeg var for et par uger siden ude for noget meget interessant under et moderat svampetrip på friske columbianske.

Sagen er den, at jeg nu med stor glæde dyrker Wing Chun og tidligere har dyrket taekwondo i 2-3 år, og der er jo en del kaste-med-ildkugler-skjult-energi-halløj indbygget i de her gamle kampsystemer, men jeg har nu aldrig rigtigt mærket noget :) Under trippet sker der imidlertid det, at jeg helt tilfældigt begynder at opdage, at jeg kan - ja, det er ret svært at forklare - koncentrere en slags sitren inden i kroppen. Det starter nede omkring benene og lårene og breder sig så ligesom til overkroppen. Jeg eksperimenterede meget med det i resten af trippet.

Det lidt sjove er, at jeg selv nu efter trippet kan fremkalde denne sitren når og hvor som helst. Hvis jeg gør det længe af gangen, dvs. 10-15 sekunder, ender det ofte med en spastisk bevægelse såsom et ufrivilligt spjæt med benet. Jeg er ret agnostisk og har altid været skeptisk over for begrebet "energi", men det føles faktisk som om, min krop drukner helt i energi, når jeg gør det.

Er der nogen, der har oplevet noget lignende? Jeg ved, der er nogle af jer, der dyrker kampsport; er det normalt? Kan jeg monstro lære at kanalisere den energi (eller hvad det er)?

Jeg vil i hvert fald fortsætte eksperimenterne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Det lyder ret fedt! :shock: :D

Og du har ret i at energi, er et mærkeligt begreb. Men det er jo ikke noget nyt at kunne diregere den og opnå fantastiske resoultater.
Bare tænk på hvordan computeren virker. :shock:

Og du er fyldt med ledninger, med benzin (blod/blodåre) og strøm/nervebanerne, så du har vel bare fundet en måde at diregere disse energistrømninger på! :D

Tillykke med det, med mindre da at du er ved at blive psykotisk :P

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
WOW! :o

Jeg ville nok tage en snak med min træner om det... Han burde da vide en del om det og hvordan du kan lære at kontrollere disse "energier"

Jeg har ikke gået til en kampsport hvor man benytter disse energier, men har læst en del om det... Og havde forstået på det hele at det var noget man først kunne opnå efter flere års intensiv "mental" træning.
Så jeg må sige at du er ret heldtig! :)

Men læs en pokkers masse om det, snak med folk osv... Jeg ville ikke lade den chance gå til spilde!

Titel:
Medlem

Hey! Jeg har opdaget det samme, jeg dyrker ikke kampsport, men har læst lidt forskellige ting om chakra-meditation og lignende. En dag lå jeg så og koncentrerede mig om at flytte energi fra fødderne og op igennem benene.
Jeg synes ikke at jeg er helt afslappet, så jeg prøver ligesom at slappe af i musklerne i hele kroppen. Ikke helt på samme måde som man gør normalt, men ligesom ved "aktivt" at slappe af. Har lidt svært ved at beskrive det. Men pludselig kan jeg mærke det helt samme som du beskriver. Det begynder som en sitren i benene, og breder sig til hele kroppen hvis man koncentrerer sig. Det er svært for mig at gøre det i mere end 20-25 sekunder, fordi jeg får spjæt, og samtidig er nødt til at holde vejret for at følelsen ikke forsvinder.
Jeg kan gøre det når jeg har lyst nu, ligesom du beskriver, men jeg har ikke fundet ud af hvad det egentlig er man kan mærke.
Har du forresten prøvet at ligge og slappe af i 20-25 min, og så forestille dig et reb der sidder fast i dit solar plexus, som du kravler op af? Når jeg gør det, får jeg samme følelse i kroppen, og samtidig er det som om noget trykker hårdt på min brystkasse, så jeg puster al luften ud af lungerne.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Anjin-San: You can't deny the eternal energy :D Held og lykke med det, og meld gerne tilbage med opdateringer.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: havnen
den fornemmelse får jeg også. den der ditren og spjæt. men kan heller ik holde den længere end 30 sek.
lige efter en nice orgasme, så der go' energi.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nogle gange, dvs. at det sker faktisk ret ofte, så er det som om der flyder nogle strømme rundt i kroppen og de ender altid oppe i mit baghoved og så kilder og masserer det faktisk min hjerne. Det er en kanon dejlig følelse. Sommetider kan det være bedre end et orgasme.
Det sker oftest når jeg via hukommelsen "genskaber" følelsen af et trip. Især DMT psilocybin og Meskalin følelsen kan give mig kuldegysninger endnu (8-9 måneder efter jeg har taget det).

/Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]