Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Så var det J-dag... og so fucking what? Det er jo det samme sprøjt år efter år!

Nej, tillad mig at anbefale den belgiske St. Feulliens juleøl.

De har den i Irma for tiden til 35 kr. stykket, og jeg delte et eksemplar med mig selv igår aftes.
Det var uden tvivl den bedste øloplevelse jeg nogensinde har haft - på grænsen til det religiøse! :)

Det er en rigtig herreøl, en kraftig sød ale på 9% med fluffy skum og en flot farve.
Desuden er den på hele 75 cl. og udstyret med en champagneprop i stedet for kapsel.
(Ja, det vil sige at man kan blive RET stiv af 2 af dem)

Det fede ved ølsmagning er jo at man skal synke det, da man ellers ikke vil kunne ramme de bagerste smagsløg...
Så hvis i er til mere end den lokale perkers smuglerbajere til en femmer, bør i slæbe jeres røv ned i Irma!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
haha, det kunne godt være man skulle prøve dem! :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Belgiske øl er generelt ret gode!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Nelson Muntz skrev:
Belgiske øl er generelt ret gode!

Det samme gælder tyske, østrigske og især tjekkiske! :D

Erdingers dunkelbier, er en af mine favoritter.

Titel:
Insane psychedelia user!

Tjaeh, jeg synes nu de belgiske er noget helt specielt. De har en stor variation i smage, også indenfor enkelt producenter. Også er de generelt ret stærke, typisk en alkohol% på 7-9 8)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Det er rart at høre at folks ølbevidsthed har nået et højere plan. Jeg kan ligeledes varmt anbefale belgisk og ikke mindst tjekkisk øl :-)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

jeg står osse klart inde for de belgiske og især en brun leffe. Fanme herlig

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg kan kun bakke Dex op i denne sag. St. Feulliens juleøl er glimrende! Og selvom det er diskutabelt hvorvidt belgiske øl generelt er gode, er jeg også selv meget glad for dem, nok især Chimay trappist'erne.

Den eneste rigtig anstændige kommercielle juleøl Danmark nogensinde har haft at byde på er den hedengangne Carlsberg 47, som idioterne sidste indstillede brygningen af. Men hvis man er til det danske synes jeg, hvis man har økonomien i orden, at man bør investere i Svannekes julebryg - det er som sød musik for ganen!

Er der nogle der ved om Bryghouse har en juleøl på programmet i år? Og hvis ja, er det så noget værd?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Har ikke fået smagt en eneste juleøl i år :( Men til gengæld vil jeg lige benytte chancen til at anbefale en Murphy's Dark Stout til alle på psy, det er fandme den bedste bajer jeg har fået i lang tid. De har den på fad på Bridgewater i Århus.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Jaeh, jeg synes godt nok heller ikke, at juleølene smager specielt godt i år - gør de nogensinde det? Anyway, hvorfor går folk altid amok, når der kommer juleøl? De smager alligevel af lort, hvilket viser hvor meget vi har at gå op i...

Jo tak, en Leffe smager rigtig godt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Mikkel skrev:
Jaeh, jeg synes godt nok heller ikke, at juleølene smager specielt godt i år - gør de nogensinde det? Anyway, hvorfor går folk altid amok, når der kommer juleøl? De smager alligevel af lort, hvilket viser hvor meget vi har at gå op i...

Det er jo bare en undskyldning for at gå i byen! og det er helt i orden med mig, for der er somregel RIGTIG mange mennesker overalt på den dag...
Og du har ret, jeg foretrækker også en almindelig flasketuborg frem for en Tuborg Julebryg.. men hvis det nu skal være, så synes jeg X-mas fra Royal er en af de bedste juleøl.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg kan kun anbefale at gå ind på Apollo/den ølstue der ligger inde i Hereforrd Beefstouv (eller hvad de nu hedder...) lige til venstre for hovedindgangen til Tivoli i København.
De har øl som bliver hjemmebrygget midt i rummet helt exceltent, det koster godt nok lidt mere end normalt men er klart det hele værd.
Det er forresten det øl som Hereford sælger i alle deres restauranter landet over, udover deres sædvanlige Carlsberg og Tuborg :?

Hvis man har lyst til en oplevelse så bestil en støvle (et specielt glas der minder om et timeglas), man skal godt nok lægge sin ene sko i pant, og får så udleveret en sivsko i mellemtiden for de er bange for at man løber med glasset ellers...
Der er ca 1-1,5 liter øl i det svjh, og glasset er en fornøjelse i sig selv!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Blah, blah, blah! Feinsmeckersvin! Man skal fandeme ikke holde sig for fin til Harboes juleøl. Jeg synes faktisk, den smager meget godt, men jeg mistede så også mine smagsløg i en billard-ulykke i 1998*.

Hvorfor få sådan en kraftig udløsning i bukserne over det her J-dagslort, når Bjørnebryg er på gaden hele året rundt? Fin øl. Har jeres Bier von Stuckertkreutzwerhter måske sponsoreret Kronsprinsen? jeg tror vist ikke, det bliver finere end det*.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hancock Julebryg "Merry Christmas Happy Newyear" er lækker. Også er den 70 cl.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jeg er et sprittersvin, så jeg drikker Odin fra Super Brugsen til 3,25kr! ;) Har desværre ikke Irma, men har set, at Brugsen har et super udvalg af udenlandsk øl, så det kan da være, der er helt med mig...

Titel:
Medlem

Jeg har desværre ikke fået drukket nogen juleøl i år (var alt for træt til at smutte i byen fredag).
St. Feulliens plejer at være ret godt, jeg mindes ikke at have smagt deres juleøl. Generelt er jeg ret dårlig til at huske hvordan ølene har smagt til ølsmagning, for modsat vinsmagning spytter man jo ikke ud ;-)

I år vil jeg specielt holde øje med juleøl fra svaneke bryghus, bryghouse og refsvinde (jeg ved ikke, men regner med alle tre laver juleales). Efterhånden er der rigtig mange gode steder at købe god øl i landet så ingen har en undskyldning længere.

Når vi snakker om gode mørke øl, er der så nogen der har smagt Limfjordsporter (http://www.jo-hansen.dk/beer/bryggerier/fotosider/FthiLimfjordsporter_stregkode_TB031_1992.htm)?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Næsten alle butikker har efterhånden et bredt udvalg af importøl...

Men til jul er der ingen vej uden om Albanis Blålys.... Det er klasse...
Men St. Feulliens plejer at være ganske gode, mener jeg smagte den sidste år... De munke kan sgu deres kram...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg vil selv ty(lle) til hjemstavnsøllet fra Svaneke bryghus. Jeg har ikke smagt juleøllet, men kun Classic og Guld, som begge er ufiltrerede og har nogle dejligt selvstændige karakteristika, har jeg nydt i fulde drag.
DOG har Svanekes juleøl ikke just fået topkarakter http://www.bornholm.nu/nb/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=19551

Sidste år fik øllet hhv. første- og sidsteplads i en konkurrence. Det siger dog mere om det inkompetente dommerpanels manglende sensoriske kalibrering, end om det "dårlige" øl - subjektiviteten har sejret over objektiviteten :(

Jeg har kun smagt et lille udvalg af juleøl, hvor Tuborgs nok er det værste sprøjt der sælges på flasker. Blålys og hvid X-mas ved man hvad er(jeg glæder mig nu til at smage St. Feulliens)

Vh CC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

CC > Er det Svaneke der laver de der øko-øl man kan få i stadens indkøbscentral? Det er i hvertfald også en fornuftig pilsner, omend lang tid siden jeg har fået sådan en.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
munit skrev:
Mikkel skrev:

Det er jo bare en undskyldning for at gå i byen! og det er helt i orden med mig, for der er somregel RIGTIG mange mennesker overalt på den dag...

Syntes ikke tuborg julebryg smager bedst og belgiske øl smager sku lækkert.....

Men syntes det er en fin ide med Tuburg-julebryg, syntes sku det er fedt at se så mange mennesker i byen den dag hvert år!

For ikke at nævne tøser.....og så er der ikke noget mere lækkert end en 6-pack kolde jule-bamser en pakke smøger og lidt cola i lommen :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]