axia skrev:
Nu har jeg aldrig selv været til Roskilde, men jeg kunne forestille mig det var som at sammenligne Crazy Daizy med en tilfældig technofest..
Jeg finder skam Roskilde lige så flippet som de tyske festivaler, og opfatter den som en mindst lige så alternativ oplevelse. Ja, det kommer jo selvfølgelig helt an på hvilke områder af festivalen du hænger ud i.
tjalfe:
For mig var oplevelsen af VooV (som minder om full moon) i megen grad den samme som at vade rundt på Roskilde. Musikken og klientellet på disse trancefestivaller har bare en knap så mangfoldig karakter som Roskilde, men er mere koncentreret om de temaer der nu dyrkes i den psykedeliske verden.
På psy-festivalerne er der en eller flere store åbenplads-scener, som klasker lyden fra de potente PA-anlæg ud over festpladsen - Fed oplevelse når der fx. er åbning, og man står og venter på at blive ramt af den første beat-bølge. Mmmm. Derudover er vejret gerne godt og (for) varmt til de festivaler, og man kan passende bruge morgen, formiddag og noget af eftermiddagen i skyggen, i chillout'en eller i den nærmeste by hvis man er så uheldig at være løbet tør for noget.
Det er simpelthen det fuldkomne driverliv - ligge og chille og ryge en snade eller drikke en øl, måske vade rundt og kigge på handelsboder (det er sådan hippierne sponsorerer deres årlige festivalturné).
Folk er for det meste fredelige og ugidelige mennesker, dejligt, dejligt - mindst ligeså stenede og imødekommende som gennemsnits-bong-teltet i en roskildecamp

For mig at se den fuldkomne hedonisme