Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
nogen som har læst den!!!

det er nok en af minne ynglingsværker.

han har nogen af de fedeste teorier specielt the imposibility driver.

han skriver hyldene morsomt.

men grunden til jeg postede dette var for at hører nogle andres menninger om bogen og håbe på at vi kunde få nogle filosofiske diskusioner. :) :?:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg flytter det her emne til Psykedelisk Filosofi. Så kan I snakke filosofi og bogens filosofi der :)

Titel:
Junior medlem

fedt nok kunde ikke rigtigt finde et passende sted

Titel:
Medlem

...

Beklager, min fejl!

-Psyko

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg føler en vis inklination til at lukke denne tråd, men jeg lader den lige køre lidt længere, for at se om der kommer noget interessant ud af den.

Mvh. Psyko

Ps. Beklager at din tråd blev slettet, Dica.

Titel:
Medlem

Har hørt noget af den på hørespil, og var til tider flad af grin :)
Men ja, fed nok teori om infinite possiblitity drive. Det er lidt tid siden jeg har hørt den, men er det ikke noget med at deres rumskib benytter den uendeligt lille mulighed der er for at være på et bestemt sted i universet, på den tid, hvorved alt kan lade sig gøre?
Er måske lidt skidt til at forklare det, men er også en noget indviklet idé :).

Derudover har den bog jo også fremavlet et hav af geniale citater:
-"life, don't talk to me about life".
-"the answer to life, the universe and everything is 42"

Det er dog senere kommet frem, efter at folk har tænkt, fortolket og regnet på tallet 42, at Douglas Adams overhovedet ikke havde noget symbolsk i tankerne da han skrev det. Han sad blot og kiggede ud i sin have, og 42 var lige det første tal der faldt ham ind :).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
At sige Douglas Adams er filosofisk i sin bog er maaske at straekke den lidt langt.
At han har nogle sjove vittgheder, nogle fede ideer etc etc er en ting, og det er han, men at sige og paastaa manden ligefrem er filosofisk er noget andet, og det er hoejst diskutabelt.

Men helt sikkert en laesevaerdig bog :D

Titel:
Medlem

Tja, det er nok rigtigt at mange af hans idéer er liiiidt far-fetched :).
Off-topic: Det kunne måske være meget fedt med en lille tråd om bøger med mere eller mindre psykedelisk tema, hvis ikke det allerede er blevet diskuteret?

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Ja, den bog er et trip i sig selv!
Jeg har efterhånden læst den tre gange og jeg tror snart jeg skal på den igen :wink:
Så vidt jeg husker fungere the infinite possibility drive (eller hvad det nu hedder) ved at den gør alt muligt på samme tid, og så gælder det bare om at kredse ind på den mulighed at man lige pludselig befinder sig på et vist sted på et vist tidspunkt.
Det tager lidt tid og man kommer forbi en hel del muligheder, bla.a. er der på et tidspunkt en hel del aber der alle sammen vil læse shakespeare op for Ford Prefect og Arthur Dent, der barrikaderer sig for dem :D

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Nu gider jeg ikke se på det topic længere, det udvikler sig ikke i retning af interessante filosofiske diskussioner, så nu må det ligge her, indtil mods'ne evt. lukker det.

Mvh. Der Führer

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Er der nogen her der har læst arthu c clarkes "rumrejse 3001" ? I bogen skriver han om Vacuum energi som værende langt bedre end fusion osv. Måske nogen her kender lidt til dette emne og kan linke til en artikel som en almindelig person kan forstå.
Ellers en meget god science fiction bog.

hygge

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Helt klart en bog der er værd at kigge på en gang eller to. Jeg vil hellere ikke mene at det er en filosofisk bog, men han har taget en god del filosofiske idéer med uden dog at argumentere for dem alle. Jeg syntes også han bringer en del ting frem som folk i almindelighed har en tendens til at overse eller glemme. Har dog kun været i stand til at læse den på dansk hvor den 5. bog jo desvære ikke eksistere.

Titel:
Junior medlem

nu har jeg lige læst på det infinite possibility drive fungere ved at lave noget der er så usandsundligt at det bare ikke kan lade være med at ske. svaret på livet er 42 fordi at det kan være hvad som helst og er alt, det kun vel også være bannan eller noget andet dette er bare min menning.

den skulde vist også snart komme på film, men jeg ved squ ik om de kan lave det ordentligt :D

Titel:
Medlem

Hitchhikers Guide To The Galaxy er rent faktisk blevet filmatiseret, den er lavet som en lille serie, men er meget gammel, med nogle meget gamle effekter :).

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Den kommer forresten som spillefilm d. 6. maj, instrueret af Garth Jennings :D
Mos Def spiller Ford Prefect, Martin Freeman spiller Arthur Dent og John Malkovich spiller Humma Kavula (...?), jeg glæder mig ihvertfald ekstremt meget!

Se traileren (ikke så vild, men stadig...

Mvh Jonas![/url]

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Hitchhikers Guide To The Galaxy er rent faktisk blevet filmatiseret, den er lavet som en lille serie, men er meget gammel, med nogle meget gamle effekter :).

Det var bbc, der filmatiserede den. Men det var vist kun de 2 første bøger. Har den på DVD. Hvis man kan lide dårlige effekter, rykker den. Den er også meget meget tro mod bogen. Hvilket i sig selv, er fedt nok.

Douglas Adams skrev selv manuskriptet til filmen, men desværre døde han inden han afsluttede det. Så det bliver spændende, at se hvordan den udfolder sig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]