Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Hej

For en måned siden kom der tre civile betjente hjem til mig og min mors bopæl mens vi lå og sov. De ransagede hytten og fandt 2 knive som var ulovlige, nogle winstrol, sovepiller og lidt 2C-D.

Hvorfor de kom aner jeg ikke, har aldrig før været i konflikt med loven. Jeg har nu modtaget et brev om at jeg skal møde på politigården onsdag, hvad jeg skal der ved jeg ikke.

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal tackle det her, da jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal sige og gøre. Jeg har ihvertfald tænkt mig at gå til en advokat mandag.

S.U. ASAP plz :?

Titel:
Medlem

Det skal lige siges at jeg føler denne oplevelse meget krænkende da min mor hverken fik lov til at tage morgenkåbe på uden at der fulgte en panser med, og at jeg sagde til dem at hun skulle komme ind på mit værelse og være vidne mans de ransagede, det kom hun ikke.

Mit 2C-D vil jeg også gerne have tilbage da det ikke er ulovligt, de sagde de ville sende det til analyse :(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg har ingen idé om hvorfor de kom eller hvad du skal gøre, men kunne godt tænke mig at høre om du selv har et bud på hvorfor de kom. Talte du f.eks i telefon om narko eller har du solgt eller taget noget med personer hvor deres forældre kunne finde på at sladre til politiet?

Titel:
Medlem

Jeg har aldrig solgt til nogen, eller haft større mængder til at ligge for nogen. Har måske haft et par rygere eller noget, men ikke noget som blir solgt af. Angående det med telefon, har jeg måske nok været lidt slem, men det kan da ikke være grundlag nok for en ransagning?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Tjow... I visse tilfælde kan det være nok til en kendelse og en ransagning..
Kan være de er ved at optrævle et større netværk og starter i bunden?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

naa det ville da være dumt at starte i bunden... nok nogen der har sladret om det... Er du uvenner med nogen der kender til de stoffer du har liggende.

Og du kan da ikke blive dømt? 2C-D er ikke ulovligt, Sovepiller er fuldt lovlige hvis du har fået dem på recept.
Og winstrol kender jeg ikke til så det ka jeg ikke udtale mig om

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Men lyder meget mystisk at de vil have dig med på stationen, for så lille en sag.. Normalt ville man bare få en bøde, og det var så det..

Tror de vil have dig til at være et stikkersvin..
Men hold os lige opdaterede...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Ulovlig våbenbesiddelse er vel også slemt nok? Medmindre man har modet/stupiditeten til at stikke en anden ned, ser jeg sgu ingen grund til hverken at bære eller eje en kniv.

Desuden er winstrol et steroid, med lille anabolsk virkning, og få bivirkninger samt stor evne til at bibeholde den opnåede muskelmasse. Og ja, det er selvfølgelig ulovligt herhjemme!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Cobz skrev:
Hej

For en måned siden kom der tre civile betjente hjem til mig og min mors bopæl mens vi lå og sov. De ransagede hytten og fandt 2 knive som var ulovlige, nogle winstrol, sovepiller og lidt 2C-D.

Hvorfor de kom aner jeg ikke, har aldrig før været i konflikt med loven. Jeg har nu modtaget et brev om at jeg skal møde på politigården onsdag, hvad jeg skal der ved jeg ikke.

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal tackle det her, da jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal sige og gøre. Jeg har ihvertfald tænkt mig at gå til en advokat mandag.

S.U. ASAP plz :?

Okay det lyder meget mærkeligt det der. Hvad var begrundelsen for at de skulle ind? Selvom de har en kendelse til at ransage huset er det jo meget rart at vide hvorfor de er der.

Hvis de har ransaget dit værelse uden at der har været et vidne tilstede ska du gi dem en tilladelse til at ransage dit værelse. Gjorde du det? Hvis du ikke gjorde kan de ikke bruge noget at det det de har fundet!
Det jeg ville gøre var at fortælle dem sandheden om de ting (Medmindre det er noget de ikke skal vide, men det lyder ikke sådan siden du siger du ikke har været involveret i noget). Og hvis de prøver at få noget andet udad dig der ikke har noget med sagen at gøre så lad være med at sige noget og lyt til hvad din advokat han siger. Det er sådan set det eneste du kan gøre. Men ellers prøv at finde udad hvorfor de var der hvis du ikke i forvejen ved det eller har en fornemmelse om hvorfor. Har dine venner rodet sig ud i noget skidt? Prøv at tænk tilbage om der ikke har været et eller andet som de kan linke dig sammen med. Det må der næsten være ellers er det mig et mysterie hvorfor de skulle komme

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Argh... troede sku det var ovre igen :(

Har aldrig erfaret eller hørt om noget lignende, så vil tro det bedste du kan gøre er at snakke med din advokat. Som vi har snakket om, var det uden tvivl en klam måde de gjorde det på. Det var der ingen grund til og lyder i følge de andre til at de ikke helt respekterede din og din mors rettigheder.
Kunne forestille mig at de har hørt tlf/internet snak og nu vil have dig til at stikke andre.

Johndeer:
Der findes mange andre formåle med en kniv end at stikke folk ned. Men i denne kategori er det selvfølgelig også den bedste slags der er ulovlig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey Cobz, er ked af at høre du er blevet busted... Men tror vi er rigtig mange herinde der gerne vil vide hvorfor, så det kunne være cool hvis du gider skrive hvad de bruger som beviser... Altså evt. sms-beskeder, tlf. samtaler, osv, da vi nok også selv er i risikogruppen for sådan et lille besøg.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Du må have spurgt dem om hvilket ærinde de kom i - hvad svarede de?

Vh CC

Titel:
Medlem

Jeg har ingen konkret anelse om hvorfor de kom. Måske MSN eller mobiltelefoni? Har en kammerat der lige har fået 2 år for handel med et par tusind ecstasypiller. Måske fordi jeg snakkede med ham?

Det var min mor der lukkede dem ind, jeg lå og halvsov. De havde ingen ransagningskendelse med, men de sagde at hvis jeg ikke gav dem lov til at gennemrode stedet, ville de få én og derefter endevende hele hytten og ikke kun mit værelse, og så bagefter tage mig med på stationen. Det var næsten nat, så jeg ville bare have det overstået. Følte heller ikke rigtig at jeg havde noget at skjule udover det som de allerede havde taget...

Jeg vil vove at påstå at det var en trussel fra deres side. :?

Er spændt om på onsdag, kan jeg ikke bare lade være med at møde op?

I det brev jeg har fået står bare "Anledningen til tilsigelsen, en verserende sag". Anyone?

Titel:
Medlem

Jeg har heller ikke hørt noget om hvorfor de kom, men min mor spurgte den ene der blev sammen med hende (2 på mit værelse, 1 på hendes :evil: ) om hvorfor de kom, og der havde han vist sagt "NARKO".

Rystende at Hitler's Nazi-Gestapo-Korps stadig eksisterer. Er det virkeligt sådan et overvågningssamfund vi lever I? :(

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Uhadada. Man kan jo faktisk sige at de tog røven på dig, og i mindre grad, din mor.
At de blev lukket ind uden kendelse er jo idioti - at de brugte argumentet med, at de bare ville skaffe en kendelse, såfremt de ikke blev lukket ind er jo bare et trick fra deres side. Men det kunne jo godt tænkes at en dommer vil se og høre nogle tungtvejende argumenter hvis vedkommende skal udstede en ransagningskendelse - argumenter, som panserne sandsynligvis ikke kan komme med, hvorfor de da helt sikkert ville have troppet op med en ransagningskendelse, i stedet for evt. at komme i en situation hvor ejendommens ejer kender sine rettigheder og siger, at de skal pisse af helvede til indtil de har en kendelse...

Synd at de kan formå at skræmme alm. borgere med deres mundlort, men i og med du har "inviteret" dem indenfor, er der vist ikke meget du efterfølgende kan gøre :(

Vh CC

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ok, det du skal gøre er at lade være med at tale med dem. Det du havde er småting og derfor er du ikke i fare for noget som helst. Politiet vil selvfølgelig gerne have dig til at tale om nogle andre, mere interessante som de håber at du kender. Du har ikke noget at vinde ved at tale med svinene, derfor er det bedste du kan gøre at nægte at udtale dig, så kommer du helt sikkert ikke til at sige noget forkert - de vil sikkert forsøge at true dig lidt, men det skal du bare være ligeglad med. De vil dig det onde, husk det.

Det gælder allle andre: TAL ALDRIG MED PANSERSVINENE. DER KOMMER IKKE NOGET GODT UD AF DET.

Hvad angår kendelse, så er det altså sådan at en undtagelse i retsplejeloven gør det muligt at få den bagefter. Det er helt rutine at de får sådan en, så de var gået ind anyways.

Den "verserende sag" er nok de ulovlige knive, det får du en bøde for.

Titel:
Medlem

@Dank, skal jeg bare sige at jeg nægter at udtale mig om noget som helst?

Jeg skal snakke med en advokat imorgen om hvad jeg gør, er det muligt at få ham med ind til afhøringen?

Jeg vil bare have det her overstået hurtigst muligt, helst uden at miste mere end jeg allerede har gjort...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Du siger bare til dem du ikke har noget at udtale dig om. Så er den ikke længere.
Og selvfølgelig kan du få din advokat med ind til afhøringen

Titel:
Insane psychedelia user!

Cobz skrev:
@Dank, skal jeg bare sige at jeg nægter at udtale mig om noget som helst?

Alt hvad du siger kan blive brugt imod dig. Jeg har før læst på et diskussionsforum omhandlende ulovlig aktivitet, at det bedste man kan gøre er at ikke sige et ord.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Husk på, at pansere bruger alle tricks på at få dig til at angive dig selv eller andre. De skider på dine rettigheder, lyver og kan ligefrem blive fysisk brutale.

Jeg kender flere der har været ude for nogle meget grove afhøringssituationer, af usle betjente der har set for meget NYPD Blues.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]