Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: 3 - 3 - 9 - 0 Fucking langt væk
Hey der.

jeg er blevet anvist denne side af parjes fra elektrobeat.dk

jeg har taget den beslutning at JEG ikke vil bruge / tag stoffer af nogen art !!

Dette er mit valg !!! og kan ikke diskuteres.

Nu har jeg læst lidt om denne side.
Det gør mig sq lidt sur

Citat :
Vi har den holdning at psychedeliske stoffer er en vej til at lære sig selv og sine sanser bedre at kende
:

Fair nok, jeres holdning.

hvad så med mig ?
jeg har valgt IKKE at bruge "stoffer" men gør det mig til et dårliger
menneske ???
Det er sq en lidt "pisse-holdning´".

Jeg har intet problem med at folk bruger stoffer, deres valg.
men I har den meningen at jeg sq ikke kan lære mig selv at kende UDEN stoffer. og ved i hvad ? Det passer sq ikke.

SÅ .. Let the games begind ;)

jeg synes det er ok med stoffer, der er nogle mennesker der skal bruge det.
Dem der bruger det føler sig frelste/bedre i deres egne øjne.

Er det ikke bare LIIIIIIIIIIDT forkert ?

Vh

Rene Frederiksen

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Jeg har tænkt lidt over, om jeg overhovedet skulle bruge tid på det her (er du en joke?). Men allright, det gør jeg så:

'Vi' siger intet om, at du ikke kan lære dig selv bedre at kende uden brug af stoffer. Tænk nu ordentligt over det....

Der er altså ikke noget at være sur over :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes dit kritikgrundlag er ret tyndt, og latterligt at hidse sig op over. Vi siger bare at vi har valgt at benytte psykedeliske stoffer til det. Det betyder ikke at du skal gøre det, eller at det er den eneste vej at benytte.

Bruger du aldrig stoffer? Du har aldrig benyttet dig af en kemisk forbindelse, som går ind og forandrer den måde du opfatter verden på? Aldrig drukket alkohol, aldrig drukket kaffe, aldrig røget smøger? Stoffer hænger sammen med noget negativt, af en grund jeg ikke kan forklare, men det er nok højest sandsynligt statspropaganda og myter.

Medlem

ref skrev:

Jeg har aldrig hørt nogen gøre sig bedre fordi de bruger stoffer.. tværtimod! jeg oplever gang på gang, folk tale ned til mig, fordi jeg bruger stoffer (andre end alkohol, nikotin og koffein)

Faktisk er nogen af de mest tollerente grupper, jeg kender stofbrugere og de mest intollerente er til tider "afholdsmænd"

Edit: Det skal lige siges at jeg på ingen måde har noget imod folk der ikke bruger stofer. Jeg har masser af venner der er 100% afholdsmænd

Titel:
Junior medlem

- Jamen, der er stoffer i alt .

Ja. Men stadig.

koffein,nikotin og diverse er sq stadig ET valg jeg har truffet

Grunden til at jeg farer lidt i flint over Filosofien bag psy....dk , er fordi det lyder rimeligt forherligende det i skriver , men det er jo nok en diskussion i har haft en milliard gang.
Det er sq ærgerligt at der skal være en eller anden "intellektuel" forklaring på bruget af stoffer. Kald en spade for en spade, og sig
Hey, det er sq fedt det her, og det er JERES valg !!

Jeg er IKKE imod stoffer !! TRO MIG
Jeg mener at stoffer er et valg.

Mange i min omgangskreds bruger sq stoffer af forskellig art.
Det være sig Hash, coke, svampe, U name it

Det jeg vil opnå med det her, er sq at få stoffer frem i lyset
og få folk til at træffe et valg omkring det, baseret på fakta.
og "en vej til at lære sig selv og sine sanser bedre at kende" er sq ikke lige et argument der holder.
Jeg mener, at soffer er et spørgsmål om Flugt, ikke en skid andet.
Og fred være med det.

I kraft af min alder, 28 år, har jeg sq noget mere erfaring at trække på, nogle oplevelser af livet.
En dreng/pige i sine slut-teens er sq i tvivl om hvem de er.
Been there, done that.

SE, jeg fejltolkede det, og jeg er ikke ligefrem i tvivl om hvordan og hvorledes jeg er skruet sammen, rent psykologisk.
At påstå at jeg har kunnet skyde genvej med stoffer, får det sq til at Vende sig i min mave.

Nu ved jeg at i vil skrive "uha uha, tillykke , du har nok nået indsigt Hva ?"
og det er sq osse fair nok. Jeg er ikke skide god til at formulere mig Skriftligt , men det kommer :D.

/ref

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvad er dit formål med dette emne?

At overbevise os om at vi har taget fejl hele vejen igennem og allesammen blot flygter fra os selv og realiteterne, at du igennem din høje alder er mere vis og hviler i dig selv mere end vi små prepubertære unger? :roll:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Aabenraa
"en vej til at lære sig selv og sine sanser bedre at kende" er sq ikke lige et argument der holder.

Hvordan kan du tillade dig at udtale dig sådan om noget du ALDRIG har prøvet og ikke har forstand på?

Titel:
Medlem

Citat:
Og fred være med det.

Hvis du aldrig har prøvet stoffer og kan komme med den udtalelse så må det vist være dig der føler at du er bedre end dem der tager stoffer, og ikke omvendt.
Der er mennesker der bruger stoffer som en flugt, det har du hel ret i. Men jeg er overbevist om at hvis du kendte mig ville du være sikker på det ikke var sådan i mit tilfælde. Jeg er en glad ung mand som bor i et villakvarter, har gode venner, er god i skolen.. Jeg har nærmest ikke et eneste problem i mit liv der er værd at snakke om, så jeg kan ikke se hvad jeg skulle flygte fra.

Citat:
Vi har den holdning at psychedeliske stoffer er en vej til at lære sig selv og sine sanser bedre at kende

Det betyder da ikke at man ikke kan lære sig selv bedre at kende uden brug af stoffer. Det betyder bare at det er en slags "genvej". Jeg selv har oplevet at få bedre livskvalitet efter jeg er begyndt at tage psychedelika (i mit tilfælde psilocybinsvampe).

Citat:
Det er sq ærgerligt at der skal være en eller anden "intellektuel" forklaring på bruget af stoffer. Kald en spade for en spade, og sig

Jeg er ikke helt sikker på at du ved hvad psykedeliske stoffer er.. Det er ikke for at spille smart eller noget, men jeg synes det virker lidt sådan ud fra din post. Stimulanser som MDMA og Amfetamin kan man godt tage bare fordi det er sjovt, men det er de færreste mennesker der har det sådan med psykedelika. Dem der har denne holdning brænder ofte nallerne meget voldsomt! Der er mange mennesker der tager psykedeliske stoffer (svampe, LSD, meskalin osv) udelukkende for at få spirituelle oplevelser, eller for at lære dem selv bedre at kende.

Jeg har ikke helt forstået hvad det er du er utilfreds med, eller vil have en diskussion i gang om.?... Men kan du ikke præcisere det helt, så vi kan få gang i en ordentlig og saglig diskussion?

Citat:

Er det ikke bare LIIIIIIIIIIDT forkert ?

Jeg ved ikke hvor du har dette fra.. Jeg føler mig i hvert fald ikke bedre end folk der ikke tager stoffer. Jeg føler måske nok at jeg ved mere om mig selv, end unge på min alder som ikke tager psykedelika, men det er fordi jeg selv fandt ud af en masse ting, efter jeg startede.
Men det er da absolut ikke sådan at jeg skal hævde mig over for mine venner. Jeg har kun én ven som jeg tager stoffer med. Resten kan ikke forstå hvorfor jeg gør det, og det er helt fint.[/quote]

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Ref bild nu ikke dig selv ind, at du ikke skrev dette emne for at starte et verbalt slagsmål.

Da jeg ikke kender dig, skal jeg ikke kunne sige, hvad det er du prøver at kompencere for, med dette meningsløse forsøg på at starte en diskution.
Men mit gæt, udfra hvad du skriver, er at du har en kraftig mindreværdsfølelse omkring din intelektuelle formåen.

Men hey, vi kan ikke alle sammen være lige kloge.
Du skal bare aksepterer og respekterer det, det er helt ok.... :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hey Rene.

Jeg må så erklære mig ganske uenig i din holdning men jeg havde heller ikke forventet andet når du ikke har prøvet stoffer, specielt de psykedeliske. Personligt tager jeg primært psykedeliske stoffer og ikke så meget de andre stoffer (ikke at det ikke hænder, men feks coke har jeg kun prøvet en gang, sjældent MDMA og aldrig amfetamin). Jeg er helt af den overbevisning, at psykedelika kan forbedre ens liv, hvis man vel og mærket er indstillet på at lade det virke og ikke er "bange" for det. Jeg synes tit at opleve at folk, der ikke hartaget psykedelika er mere snævertsynede mht. mange ting og måske mangler lidt perspektiv, ikke at alle gør det men mange gør hvertfald!

Men det er naturligvis også svært for dig at udtale dig på området. Hvis man skal sammenligne det at trippe med noget andet og derved forklare det, så plejer jeg at sige at det ville være som at beskrive faver for en, der altid har været blind. Det er simpelthen umuligt... Man kan komme tæt på men før man selv har oplevet det så mangler der altså nogle væsentlige detaljer.
Som flere også skriver, så lyder det lidt som om du mener at man bare bliver lam af alle stoffer og derfor kan bruge dem til at flygte med. Det er absolut ikke tilfældet med feks svampe, der har det med at tvære virkeligheden i ansigtet på dig og derved tvinge én til at tage stilling til eventuelle problemer.

Det er også muligt du ikke syns det er et validt argument at man lærer sig selv og sine sanser bedre at kende men ikke desto mindre er det det, der rent faktisk sker, hvis man tager sit tripperi bare en smule seriøst. Så kan du være nok så hellig og benægte det men igen kan du ikke udtale dig om noget når du ikke selv har erfaring på området eller har sat dig bedre ind i emnet, hvilket det ærligt talt ikke virker til!

Desuden er det noget værre ævl at skrive noget om din alder herinde. Det er ikke kun folkeskole/gymnasie-elever, der sidder herinde. Der er flere ældre medlemmer her på stedet og mange har skam også en del erfaringer med livet, gode som dårlige, så det holder altså ikke som argument for at du skulle være bedre-vidende end vi andre. Vi har bare hver vores opfattelse af Verden og ser garanteret meget forskelligt på tingene. Tænk på folk som Hoffman (opfinderen af LSD), tror du ikke også han har noget livserfaring at trække på? Alligevel har LSD ændret hans verdensopfattelse, sammen med mange af vi andres også!

Jeg ville ønske du ville uddybe dine spørgsmål og din kritik lidt mere istedet for bare at sige at vores argumenter ikke holder når du baserer den kritik på din egen opfattelse af verden.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
ref skrev:
I har den meningen at jeg sq ikke kan lære mig selv at kende UDEN stoffer. og ved i hvad ? Det passer sq ikke.

Hej René!

Det passer jo ikke.

Som du selv har citeret, skriver vi "Vi har den holdning at psychedeliske stoffer er en vej til at lære sig selv og sine sanser bedre at kende"

Én vej - ikke vejen !

Vedkommende der har skrevet det, udelukker derfor ikke andre muligheder for personlig udvikling (hvilket jeg personligt heller ikke gør, der er jo eks. meditation, drømmeteknikker og meget andet).

Men det lader til at du skærer alle drugz over én kam - skelner du overhovedet mellem stimulanser, hallucinogener og downers - eller er det ligefedt for dig om det er svampe eller opium?

Titel:
Junior medlem

Støj Ninja skrev:
Ref bild nu ikke dig selv ind, at du ikke skrev dette emne for at starte et verbalt slagsmål.

Det gjorde jeg nu ikke, det var sq ikke meningen.

(ironi)
jeg savner sådanne et internetforum ,hvor jeg kan blive en kendt og elsket person
må jeg ikke bare gerne få lov til at skrive nogle skøre indlæg her ?
(Ironi OFF)

Cut the crap.

Mit indlæg er sq seriøst nok. Jeg mener stadig at diskussionen omkring stoffer er vigtig.

Vi har et generalt problem , og det er sq at der er UFATTELIGT mange unge (Yngre end mig ;) ) der kaster om sig med diverse stoffer.
DE (de unge), skal i sq ikke bilde mig ind bruger stoffer for at få indsigt eller andet.
næhhh nej, der er sq nok noget mere primitivt på banen der.

Jeg har valgt at leve mit liv UDEN stoffer. jeg har truffet et VALG.
I har prøvet bevisthedsudvidende ting (ja, jeg skære alt over en kam, jeg ved sq ikke hvad det alt sammen hedder, ENDNU) I har truffet et VALG.

Det er den jeg gerne vil have fat i, at TRÆFFE et VALG !!.

For at kunne træffe et valg er man nød til at have noget at forholde sig til.
Det synes jeg mangler MEGET idag.

Mere info :D

:edit
Det er ikke brug af stoffer (Nu kalder jeg det bevisthedsudvidende ok ? ) men den slags som florer mere og mere i samfundet omkring os.

Tak fordi i gider reagerer

/ref

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jamen, hvis du gerne vil forholde dig til hvordan mange af os går og tænker, så kunne du jo starte med at læse PIHKAL af Dr. Alexander Shulgin.

Jeg er enig i at diskussionen omkring stoffer, og retten til rusmidler er absolut relevant.
Og sådan set også at mange unge bruger euforiserende substanser uden respekt for dem eller sig selv... hvad havde du forventet? Sundhedsstyrelsen angiver ikke ligefrem anbefalet månedligt maximum indtag for amfetamin eller ecstasy, så misbrug er svært at undgå.

Det er en god ting, som du selv skriver, at vide hvad man snakker om, hvis man vil diskutere om noget.

Det er bemærkelsesværdigt, at størstedelen af folk der udtaler sig om stoffer, ingen erfaring eller egentlig viden har om dem, men baserer deres udtalelser på fordomme.

Senest rettet af Dextrose 21 dec 2004 18:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Her kommer lige et indlæg til.

Jeg synes diskutionen er dødsfødt på forhånd, desværre.

Det faktum at der kikkes ned på bruger af stoffer er en for stor ting at kæmpe med.

Jeg ,i min egen sfære, synes det er ok (hey, se hvad jeg skriver ;) ) med stoffer, hvis folk (ja ok, *UNGE*) havde noget at forholde sig til, andet end den løftede pegefinger og den oblikatoriske "DET-ER-FORBUDT-tale".

Grunden til at jeg er her , er de seneste begivendheder omkring musik
især Techno.

Der køres en hetz fra myndighedernes side på Techno.

Hvad gør vi så ?

/ref

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
ref skrev:
især Techno.

Hvad gør vi så ?

/ref

Det er sku'da klart at der køres en Hetz fra myndighedernes side, eftersom de lige har knaldet en del på det sidste for salg af kex til den slags fester!

hvad mener du med hvad gør vi så?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
ref skrev:
og "en vej til at lære sig selv og sine sanser bedre at kende" er sq ikke lige et argument der holder.
Og fred være med det.

Hvad ved du om det? Hvor fra ved du, at man ikke kan lære sig selv bedre at kende igennem stoffer (stoffer deles i forskellige grupper, og det er hovedsageligt på psykedelika/hallucinogener du kan lære dig selv at kende på).

Og hvor vover du at sige at jeg flygter fra virkeligheden ved at fylde mig med diverse psykedelika? Det aner du ganske enkelt ikke en kæft om. Tværtimod: Var det ikke for svampe og LSD, så var jeg aldrig droppet ud af islam (netop fordi jeg blev konfronteret med religionen igennem rusen, ikke flygtet væk fra det). Og var det ikke for LSD, så var jeg aldrig sluppet af med min dødsangst og frygt for at blive straffet efter døden.

Og var det ikke for LSD, så havde min sidste depression som var forårsaget af familie og kærester, varet i meget længere tid - LSD åbnede mine øjne i min depression og fik mig til at se situationen fra en anden synsvinkel, uden at mine følelser havde noget at skulle ha sagt.

Så stop din grove generalisering og studér de forskellige grupper af stoffer og hvordan de virker på sindet. Visse stoffer kan bruges til at flygte fra virkeligheden, men jeg vil gerne se dig flygte fra virkeligheden på et godt svampe-trip. Så må jeg sgu tage hatten af for dig.

Jeg vil anbefale dig at læse nogle af mine rapporter her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 358#107358
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=658
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=682
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=688
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=689
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=714
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=723

Jeg håber virkelig du ændrer din snæversynede indstilling. Jeg siger ikke du skal begynde at fylde dig selv op med stoffer, men blot ændre din lille propaganda-hjernevaskelse.

Peace.

Titel:
Medlem

Citat:
For at kunne træffe et valg er man nød til at have noget at forholde sig til.
Det synes jeg mangler MEGET idag.

Det tror jeg alle herinde på siden er fuldstændig enige med dig i! Det er jo præcis det denne side er til for. Herinde kan du læse om de gode såvel som de dårlige sider af forskellige stoffer. Derved får man en chance for at vælge om man vil tage stoffer eller ej, ved at opveje de positive og negative ting mod hinanden.

Men jeg forstår stadig ikke helt hvorfor du kommer herind og poster? Hvad er det helt præcist du gerne vil diskutere?

Jeg er 100% enig i at information er vejen frem og ikke stats-propaganda som vi har nu!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
@ref

synes du sku læse lidt mere om det, da du tydeligvis ik ved hvad du snakker om :wink:

stoffer har sku hjulpet mig meget, rigtig meget endda.. det er primært svampe, lsd og mdma jeg snakker om her..

har altid været en genert tilbageholden person og det da stadig til en hvis grad, men disse stoffer har hjulpet mig rigtig meget med personlig udvikling.. er meget bedre til at snakke med mennesker nu end jeg var før.. er langt fra så tilbageholden/genert som jeg var før hen, selvom jeg stadig har en del jeg ska ha arbejdet med...

hvis jeg ik havde rørt stoffer er jeg ret sikker på jeg ville sidde et sted med en dyb depression og ingen livsglæde ha...

det er fint du har lammet dig i stoffer, men før du siger at folk bare vil lamme sig finde på dårlige undskyldninger som personlig udvikling, så læs lige om det først.. det du har skrevet er langt fra sandheden :wink:

ps..
jeg takker gud for stoffer og vil kæmpe med mit liv for retten til at fylde min egen krop med dem.. (alt med måde selvfølgelig)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ref skrev:
Her kommer lige et indlæg til.

Jeg synes diskutionen er dødsfødt på forhånd, desværre.

Det faktum at der kikkes ned på bruger af stoffer er en for stor ting at kæmpe med.

Det kan du bilde mig ind, det virker i hvert fald ikke som om du har det nemt. Du har i denne tråd skrevet en masse modstridende ting, som gør det svært at finde ud af hvad det egentlig er du vil sige. Så hvis diskussionen virkelig er dødfødt, har du selv en stor del af ansvaret, IMO.

du skriver:

Citat:

Hvorfor er det "ærgerligt"? Det lyder som om du tror at vi bare har fundet på det som en slags undskyldning for at vi vil have lov at lamme os. Dér må jeg skuffe dig, jeg har absolut ingen problemer med at fortælle dig at når jeg lammer igennem på amf og GHB, to stoffer hvis virkning ikke har en hujende fis med psykedelika at gøre, så gør jeg det fordi jeg synes det er fedt, og jeg er helt bevidst om at i det lange løb får jeg sgu ikke ret meget ud af det. Derimod har jeg de seneste 2 år haft nogle oplevelser med MDMA, og en enkelt med 2C-I, og det er jeg helt overbevist om har været gavnligt for mig, af de grunde som du afviser som en dårlig undskyldning. Med andre ord virker det mest som det er dig der har lidt svært ved at acceptere at vi kalder tingene ved deres rette navn, og jeg kan derfor ikke få andet indtryk end at du nok kunne have godt af at tænke lidt over dine egne forudindtagede holdninger.

Citat:

Måske du skulle finde et mere passende sted at gøre det... Og det er ikke fordi jeg er negativt indstillet jeg siger det, men fordi jeg netop kigger på fakta. Psychedelia.dk har eksisteret siden sommeren 2000, og er et af de eneste steder i landet hvor man rent faktisk gør en indsats for netop at give reelle informationer, baseret på facts. Her har været snakket om stoffer dagligt i årevis, så lige netop her kan jeg sgu ikke se behovet for at få dem "frem i lyset", der findes sgu ikke ret mange andre steder i DK hor der tales så åbent, og på et så (til tider) højt niveau. Derimod kan jeg sagtens forestille mig at situationen er en anden i den omgangskreds du beretter om, men så er det sgu dem og ikke os du skal henvende dig til, hvis du vil have at de tager ansvar for deres valg.

Citat:
Jeg ,i min egen sfære, synes det er ok (hey, se hvad jeg skriver ;) ) med stoffer, hvis folk (ja ok, *UNGE*) havde noget at forholde sig til, andet end den løftede pegefinger og den oblikatoriske "DET-ER-FORBUDT-tale".

Du har fuldstændig ret i at tingene ville se anderledes ud hvis der var en større grad af oplysning omkring disse ting, og mindre moralprædiken. Som Troels også skriver, så er det netop derfor psychedelia eksisterer. og hvis du har lyst til at gøre en indsats for at gøre fakta mere alment tilgængelige, er jeg sikker på at du vil kunne få stor gavn af sitet her i den forbindelse. Men hvis du fastholder at det er os der har brug for at se virkeligheden om stofferne i øjnene, er jeg bange for at du rammer hovedet mod en mur. Jeg ved sgu godt at en af grundene til mit stofbrug er flugt, det lægger jeg ikke skjul på, men jeg har så sandelig også den anden side med, den side som du ikke rigtigt vil anerkende eksisterer.

Citat:
især Techno.

Hvad gør vi så ?

Lammer videre? :lol:

Junior medlem

Jeg lever med stoffer. MEN jeg Bruger det ikke.
i lever med stoffer. I bruger det.

Begge grupper fungerer.

Det er sq vigtigt.

jeg har kollibri-intilligens, jeg skriver hurtiger end jeg tænker, derfor kan jeg sq nogle gange virker "lidt hurtig" UNDSKYLD !! :D

Det er er minefelt jeg har bevæget mig ud i, det her. Men hvad .

Min point:

For at folk skal kunne træffe et valg , er det vigtigt med information.
Det kræver 2

En For stoffer (en som mig, der lever uden)
En som bruger stoffer , på linje med øl og den slags , en bruger.

Ikke noget med at skræme folk.

Hvad tror i ? Ville det virke ??

:edit

Det er sq ikke jer, jeg vil have til "at se virkeligheden" i øjnene.
jeg vil bare gerne have nogle inputs fra folk der bruger stoffer.
Har forøvrigt fået en del info herfra, Tak :D

/ref

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]