Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har kemi på højniveau, og tænker derfor at skrive en opgave om rusmidler. Nogen der har erfaringer med dette? Hvilke bøger skal jeg have fat i? (Har fået fat i pihkal og tihkal) Eller nogen der bare har nogen generelle råd?

På forhånd tak.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Haha, du får nok ikke lov til at lave nogle af de ting i P/TIHKAL, men de er da gode som referencer.
Nu ved jeg ik hvor du kommer fra (Det BURDE fremgå af din profil, men ak nej), men jeg ved at mange af universiteterne rundt om i landet har en del højtniveau kemifolk fra gym rendende rundt i laboratorierne omkring december, hvor SSO normalt bliver skrevet.

Snak med din lærer om det og se om du kan få en fornemmelse af, hvad der kan lade sig gøre. Dvs er han/hun er gammel hippie, så burde der være mulighed for at lave en interessant opgave, men sådan er det jo desværre sjældent. Mit råd ville nok være at droppe at skrive om rusmidler, du får alligevel ikke lov at lave noget i lab af nogen art. Måske bedre, hvis du skrev i biologi, for så kan du få mere teori ud af det...

Titel:
Medlem

Jeg kommer fra nordjylland. Selvfølgelig får jeg ikke lov til at syntesere noget fra p/tihkal :), det vidste jeg godt, har snakket lidt med læreren om det. Men det var fint med ham, at jeg skrev om rusmidler, jeg måtte bare ikke lave et forsøg hvor jeg fremstillede noget ulovligt. Han mente dog sagtens at jeg kunne skrive om det aligevel, og så bare lave et forsøg med noget lovligt (der skal jo være noget eksperimentalt).

Jeg har ikke biologi på højniveau, så kan desværre ikke skrive i dette fag.

Senest rettet af stingray 02 okt 2004 17:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Web lavede i sin tid et 3. års projekt hvor han isolerede koffein fra grøn the. Prøv evt. at snakke med ham.

/karma!

Titel:
Medlem

Ok, det ville jo være perfekt at få fat i ham så. Skrev han så også om andre stimulanser eller hvad?

Er han på irc, eller hvordan kan man få fat i ham?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Prøv at pm ham, så skal jeg nok sige at han skal tjekke´indbakken.

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Sjovt, jeg går faktisk og tænker på det samme... Tvivler på at du kan bruge Pihkal/Tihkal til noget som helst. Vi har en bog som hedder "Lægemiddelkemi" som er super, prøv at få fat i den. De fleste lærere vil faktisk tillade dig at gå rimelig langt, men du får ikke lov til at lave knark ;)

Titel:
Medlem

takker, vil prøve at få fat i den bog.

Hehe, pis også, havde lige regnet med at jeg skulle igang med at lave en 40-50.000 lsd mærker :)

Titel:
Medlem

Beklager jeg trækker denne gamle tråd frem igen, men var bedre end at lave en ny, imho.

Sagen er den, at jeg har fået lov til at ekstrahere kodein fra kodimagnyler :D så det er jo fint. Problemet er så, at jeg står helt på bar bund, når det kommer til opiater/opioider. Jeg har kontaktet KVL's kemiinfo (kemiinfo.kvl.dk), og bedt dem finde noget til mig, men hvad har i af forslag, hvis man gerne vil vide mere om opiater/opioider, og idær kodein? Min plan er indtil nu at bruge det der står på erowid, men det ville være dejligt nok at have en bog at bakke op med.

på forhånd tak :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hr. Rindom har vist skrevet bogen "rusmidlernes biologi", og den kan fås gratis på nettet. Noget porto skal vist betales. Ellers er google din ven. Søg på svineriet :)

Titel:
Medlem

Har selvfølgelig rusmidlernes biologi, glemte jeg helt at sige, sorry. Normalt er jeg også stor tilhænger af google, men i dette tilfælde er det jo ikke just nemt at vide hvilket der er brugbart, og hvilket der er bras.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
stingray skrev:
Har selvfølgelig rusmidlernes biologi, glemte jeg helt at sige, sorry. Normalt er jeg også stor tilhænger af google, men i dette tilfælde er det jo ikke just nemt at vide hvilket der er brugbart, og hvilket der er bras.

Rusmidlernes Biologi - Online Version

Bogen kan også bestilles på http://www.sst.dk - det koster 37,50kr i ekspeditionsgebyrer + porto. Bogen er gratis.

Nogle ting i bogen er baseret på fejltagelser, andre ting er direkte løgn. Men igen - Det er jo Henrik Rindom med Sundhedsstyrelsen bag sig... så selvfølgelig har han ret.

Ellers en god bog, hvis han holder sig til kemien, historien og lignende ting bag stofferne.

Titel:
Medlem

Ali, jeg takker, men havde som sagt allerede den bog, og kender godt de fejl den har :)

Tænkte mere på at få fat i noget mere materiale, til at supplere med.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
stingray skrev:
Ali, jeg takker, men havde som sagt allerede den bog, og kender godt de fejl den har :)

Tænkte mere på at få fat i noget mere materiale, til at supplere med.

Ah, overså det :P min fejl. Held og lykke med søgningen i hvertfald.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvad søger du helt præcist omkring opiater/opioder? Kemien bag? Metabolisering? Virkningsmekanisme? SIG FREM!!!! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fuck dog koffein-isolering... Lav et batch aMT eller 2C-E! :twisted:

Titel:
Medlem

Dex, som tidligere skrevet, så skal jeg ekstrahere kodein istedet for. Nok det vildeste narko jeg kan få lov til at lave. Og jeg var endda heldig at få kodein.

Og hvad jeg mangler om opiater? _ALT_ mangler jeg. Eneste jeg selv ved, er hvordan rusen er :) (groft sagt)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark, k.b.h Ø [nisseland]
du kunde skrive noget om kratom er vist nok lovlig.

Titel:
Insane psychedelia user!

Prøv at læs om opiater i Henrik Rindoms bog "Rusmidlernes Biologi". Der står en nogenlunde brugervenlig forklaring af opiaternes virkningsmekanisme, rus, bivirkninger, metabolisering mm.

http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio ... .htm#88390

Titel:
Medlem

Treasure, takker, men som jeg tidligere har skrevet, har jeg allerede denne bog. Jeg har dog ikke længere brug for flere bøger, har fundet nok indtil videre. Regner med at uploade min opgave når den er ved at være færdig. Både fordi jeg selvfølgelig gerne vil høre om den er noget værd, men også fordi der måske ville være nogen der kunne finde den interessant, eftersom den jo handler om opiater/opioider.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]