Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jun 2025 21:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Hvad mener i om den Danske værnepligt og hvad vælger i når i får valget?
Melder mig frivilligt, føler det er min pligt som Dansker 10%  10%  [ 6 ]
Er ligeglad lader nummeret afgøre min skæbne 29%  29%  [ 18 ]
Nægter på stedet skal ikke ha maling i fjæset, sove i en skov, rende rundt med en riffel og lege idiot i 4 måneder 61%  61%  [ 38 ]
Afgivne stemmer : 62
Forfatter besked
 Titel: Værne-Pligt
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Grunden til jeg sprøger om dette er fordi jeg var til session sidste mandag og trak ikke fri nummer, og sagde jeg ville være militær nægter!

Syntes personligt at det er noget pis det med at man skal tvinges ind i hæren, hvis man skal have en hær så lav dog en professionel hær i stedet!
For helt ærligt hvor meget lærer man lige på slagelse kaserne i kamptropperne udover at ryge en masse tjald :?:

Eller endnu bedre 4 måneder på Karup Flybase, hvad sker der her?
Skal man så rense lokkumer og lave mad for tro på man får nøglerne til en F-18 efter en lille måned!

Skulle lige høre om min holdning til danske hær er gensidig hos de fleste herinde eller er i alle nogle små soldater :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Blev erklæret uegnet pga. astma, men når jeg har færdiggjort min uddannelse vil jeg søge ind (tror jeg), da jeg mener at det vil give mig en god ballast senere i livet, og samtidig noget disciplin (som jeg mangler efter de sidste par år som næsten fuldtidsnarkoman). :P

Mener at dem som ikke vil derind, ikke burde tvinges da det jo er et frit land, og hæren ikke vil få meget ud af nogle unger som ikke gider at være der alligevel. :?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Derude
jeg syntes det er helt fint at dem der kan komme ind, kommer ind...
havde en anden indstilling til inden jeg selv var inde! men det er fanme noget af den bedste tid i mit liv!
man får styr på nogle ting i sit liv og man lære en masse fede personligheder at kende! og det er da kun fedt! :D

jeg synes folk der er militær nægter er de rene kyllinger.
virker som om de er bange for at komme ud og lave noget andet!
(blive voksen)

man skal jo huske på at man ikke behøver at gå i mili. der er også beredskabskorbset.

Titel:
Insane psychedelia user!

Var det den maskuline tæthed du værdsatte så meget, Psykow?

Vi er nogen som prioriterer faglighed højere end at lege soldat, og som har tænk os at tage en akademisk uddannelse, og ikke vil spilde tid på noget så ligegyldigt som danmarks militær, der alligevel vil overgive sig, hvis landet bliver angrebet. Så kan du kalde os kyllinger, eller hvad du vil, tough guy, jeg vil hellere være en kylling, der bader i penge, end en B.S. Christiansen-klon, der ikke engang kan stave.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Word Nelson!!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
hahaha psykow du tror da vel ikke at man bliver "voksen" af at lege løvfrø?

skal have en seddel om tåen før nogle skal råbe mig ind i hovedet med en ånde af kommensnaps og andet godt fra sidste måltid!

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg har været i militæret og jeg er da helt vildt voksen!!!1111 LOL

Spøg til side.

Jeg mener at det for nogle, inklusive mig selv, kan være godt at prøve dén verden af, fordi det kan give en mere robust og knapt så vattet personlighed. Men omvendt er det også en latterlig måde at spilde et ungt menneskes liv på.

Jeg ved ikke helt om jeg ville have undværet det, hvis jeg skal være helt ærlig. Det er helt op til den enkelte, om det gavner noget.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I lærkens land
hvorfor er der ikke en svarmulighed der hedder jeg er simpelten for syg til at komme i militæret og blev kaseret inden sessionen? :D

men gudsketak og lov for at jeg ikke kom der ind!

Titel:
Dedikeret medlem

Pyskow skrev:
jeg syntes det er helt fint at dem der kan komme ind, kommer ind...
havde en anden indstilling til inden jeg selv var inde! men det er fanme noget af den bedste tid i mit liv!
man får styr på nogle ting i sit liv og man lære en masse fede personligheder at kende! og det er da kun fedt! :D

jeg synes folk der er militær nægter er de rene kyllinger.
virker som om de er bange for at komme ud og lave noget andet!
(blive voksen)

man skal jo huske på at man ikke behøver at gå i mili. der er også beredskabskorbset.

Er du seriøs?!
Århh, så skal jeg da helt klart melde mig - og frivillig endda!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Jeg kender også flere som beskriver deres tid i mili som den bedste tid i deres liv, bla. pga. de venskaber som man (evt) knytter for livet.

Så må erklære mig enig med pyskow :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Man kan da knytte venner for livet ligemeget hvor man går hen.
Hvis man har lyst til at tage en tur i hæren for at styrke sig selv på visse områder, så fint.
Men at sige at man skal "blive voksen" og gå i hæren kan da lidt vendes om til at sige, det bare er en flok legebørn der endelig får en gøb i hånden og får lov til at lege overlevelse.

Som Nelson siger, der er andre, såsom mig selv, der vægtede andre værdier, og derfor gjorde alt for at blive kasseret :D og det valg er jeg glad for nu :).

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har hørt, at man bare skal sige til sessionen, at man tisser i sengen. De vil vidst ikke have sengevædere ind i militæret.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg holder med Bassemand på denne her... Hvad med alle os der fik et brev fra overpræsidiet og direkte blev bedt om at holde os væk???? Hvor er vores svarmulighed.

I øvrigt er jeg smadder ked af at jeg aldrig får chancen for at blive voksen derinde... Jeg får en idé... ... Hvis jeg nu bare indtager rigtig mange psykedeliske planter, lidt ligesom indianerne gjorde det, finder jeg nok min indre voksne, der sidder og venter som en i helvede på at komme ud! Ja DET vil jeg gøre, ja!

Åh ja... I er alle sammen nogen bøssekarle! :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Andreas/Saiko-Pod skrev:
Hvis jeg nu bare indtager rigtig mange psykedeliske planter, lidt ligesom indianerne gjorde det, finder jeg nok min indre voksne, der sidder og venter som en i helvede på at komme ud! Ja DET vil jeg gøre, ja!

Din indre voksne er en bagdørsindianer :idea:

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Nej Jensus... Det er den indfødte, der er placeret i kanoens venstre side!

Men hvis vedkommende så kunne tænke sig at komme forbi en dag, såeh... kunne din påstand måske godt gå hen og blive sandhed!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nelson Muntz skrev:
Var det den maskuline tæthed du værdsatte så meget, Psykow?

Vi er nogen som prioriterer faglighed højere end at lege soldat, og som har tænk os at tage en akademisk uddannelse, og ikke vil spilde tid på noget så ligegyldigt som danmarks militær, der alligevel vil overgive sig, hvis landet bliver angrebet. Så kan du kalde os kyllinger, eller hvad du vil, tough guy, jeg vil hellere være en kylling, der bader i penge, end en B.S. Christiansen-klon, der ikke engang kan stave.

Fuldstændig enig.

Jeg har ingen grund til at lære at bruge våben, og har heller ikke brug for at lære nye personligheder at kende. Kender en masse folk, og via dem kan jeg komme i kontakt med flere - og hvis jeg absolut vil kende flere, kan jeg tilmelde mig forskellige sportsaktiviteter, etc. - så at bruge dét som grund til at gå ind, køber jeg ikke.

Desuden er der ingen arrogant idiot der skal bestemme over mig og bede mig om at gøre dit og dat. Desuden får jeg nok ikke lov til at tage LSD i de 4 måneder, og så vil jeg i hvertfald ikke!

Jeg skal til session her på fredag. Jeg satser på at trække et frinummer, og hvis jeg ikke gør, vil jeg blive militærnægter. Så håber jeg at jeg kan havne i en børnehave blandt en masse børn. Dér kan man møde nye personligheder og få udfordringer, istedet for at lære en masse skydegale idioter (generalisering) at kende.

I tilfælde af krig, så er det ikke mit problem. Som Drupe skrev i psykedelisk filosofi: Krig er ikke løsningen, krig er selve problemet. Hvis vi skal i krig, skal det ikke ske i mit navn. Og hvis vi bliver angrebet, så er det bare ærgeligt... vi skal alligevel dø før eller siden. Hvis min død kan betyde lykken for en eller anden sindsyg diktatorkælling, så håber jeg da han bliver glad.

Titel:
Dedikeret medlem

hvis i vil blive taget som uegnet skal i bare sige i tager stoffer og/eller ryger hash.. så bliver man kasseret.

Og mht. uddanelse kan det være en aflastning for mange at lige kommet lidt væk fra bøgerne i et par mdr. Dog er det lidt underligt hvorfor de laver 4mdrs forløb, så man skal side 8 mdr bagefter på bistand, og vente på sin uddanelse starter.

Militæret byder også på mange leder uddanelser, som man ikke kan kvalificere sig til, bare ved at tage en normal ingenør uddanelse. Dette er klart anbefalings værdigt, hvis man da ønsker at have en leder stilling engang. (lidt ala avanceret spejderleder).

Hvis man skal ind kan man jo også vælge beredskabskorpset, og få et stort kørekort smidt oven i det andet. Om man så kan bruge det eller ej, får man lidt mere ud af det end nogen af de andre klasser.

En anden sjov ting man så kan vende tilbage til er nok kvindernes snak om ligestilling, når de ikke engang indstilles til session.....

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Cobz skrev:
da jeg mener at det vil give mig en god ballast senere i livet, og samtidig noget disciplin

HA! :lol: Den har jeg hørt flere gange, og det må da være den mest latterlige grund for at tage i militæret..
At lære disciplin er det samme som at lære ikke at tænke selv!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg kan kun sige at hæren er nok den bedste tid i mit liv.
Her får man en chance for at udvilke sig på en måde man aldrig kan andre steder.

Jeg har også gået på efterskole, og ligesom stort set alle andre, mener jeg også at dette var et rigtig fedt år. Dog var mine godt 2 år i hæren så meget federe. Man får lov til at lege med våben, man får (højest sansynligt) stort kørekort. Man får et unikt bånd til de mennesker man er der med.

Man ser verden på en helt anden måde og lærer så meget om sig selv.

Jeg kan kun sige, tag de 4 måneder og få det meste ud af det !!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Man ser verden på en helt anden måde og lærer så meget om sig selv.

Ja, pludselig ser verden meget lettere ud.

SKYD KOMMUNISTERNE SKYD DEM.
VI SKAL UD TIL FRONTEN OG NAKKE RISGNASKERE!!!!
STØT AMERIKANSKE VARER, STØT IKKE DIN NÆRMESTE TERRORIST.
ELLERS ER DU LANDSFORRÆDER!

:P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]