Arg beklager den lidt hårde tone, jeg fik det vendt i mit hoved til at du ikke havde hørt efter, og snakkede os efter munden. Når du efter alt det her stadig spørg hvor mange du skal tage. Men nu hvor du uddyber det og jeg ser det med friske(re) øjne, så kan jeg godt se at det ikke er sådan det forholder sig. Godt at du forklare dig!
Jeg mener begge dele. Da jeg var en 17-18 år begyndte jeg at tage svampe og LSD, og efter en 10-15 trips, havde jeg en god idé om potentialet, men havde også, ligesom du, stiftet bekendskab med den lidt mørkere side af at trippe. Og havde jeg haft adgang til benzoer, så havde jeg nok også haft en til at ligge. Men jeg trippede videre og så kom der et trip, som jeg ikke kunne klare og jeg følte heller ikke jeg kunne snakke om det. Så jeg tog den nemme vej ud, skred fra alle dem jeg trippede med, uden at sige noget, jeg skulle bare hjem. Op på scooter, og bare hjem. De ting jeg oplevede på den tur hjem, dem glemmer jeg aldrig, og den angst sidder stadig i mig her 4 år efter. Jeg var nødt til at droppe ud af udannelsen, og har siddet hjemme i flere år pga. angst nu. Nogle af de møndstre der blev til angsten, lå selvfølgelig i mig i forvejen, ting kan ikke gro uden en grobund, og det er det jeg reagere på hos dig.
Som Alf'n siger, så står det dig selvfølgelig frit for hvad du gør, jeg vil bare advare dig imod det, og synes du bør overveje om det at trippe nu os er så vigtigt i dit liv lige nu, at du vil risikere at smide det hele. Men hvem ved, du er måske af en bedre støbning end jeg var.
Jeg kan godt forstå din tanke med "better safe than sorry", men psykedeliske stoffer er noget andet end stimulanser, det er en dyb psykologisk process, og hvis du afbryder den pga. angst i et trip, så støder du højst sandsynligt på den angst igen et eller andet sted ude i verden. Det kan være i alle andres blikke, eller bare en bestemt type person, eller bare inde i ens hoved. Men når først en angst er lukket ud, så skal den håndteres, og helst hurtigt, inden man begynder at leve i en flugt, fra alt der kan give angst. Det er derfor det er så vigtigt med at have gode mennesker, og så at bruge dem, snak og del, også selvom det er lidt mærkeligt.
Jeg synes 2-4mg lyder som en rigtig fin plan, udfra de overvejelser du gjorde dig om 1mg.

Sidder og kommer til at tænke nu, hvad er det egenligt du er bange for der skal ske i et badtrip?