Hej WawaWerin! Velkommen til boardet

Det er super fedt, du spørger til råds og søger viden inden du kaster dig ud i den psykedeliske verden. Det er første skridt på vejen til gode oplevelser med disse substanser.
Som du måske, måske ikke, har læst, har der gennem tiden været flere (også for nylig) været unge mennesker, der har spurgt til råds herinde. Det gennemgående råd plejer at lyde: Vent til din hjerne er bare nogenlunde færdigudviklet.
Selvom man selv synes, man kan have ret godt styr på både sin psyke og tilværelsen generelt, er det sjældent tilfældet, når man er ung. Nu virker du rimelig fornuftig, så jeg vil give dig en håndfuld råd med på vejen alligevel, men stadig appellere til, at du venter i hvert fald et par år eller tre endnu med at eksperimentere med alternative rusmidler.
Jeg begyndte selv med svampe og diverse andre psykedelika som 18-19 årig, og jeg er glad for ikke at være begyndt før. I virkeligheden kunne jeg nok godt have ventet et års tid til.
I min optik bør du holde dig fra DMT'en indtil du har et solidt erfaringsfundament med andre psykedelika i moderate doser. DMT er utroligt kraftfuldt og frembringer en absurd intens oplevelse, som man ikke nødvendigvis er klar til, hvis man kun har læst om psykedelika.
Jeg vil anbefale dig at starte med en lav dosis psilocybinsvampe (måske 1g) til dit første trip. Det vil give dig en ide om, hvad det vil sige at være psykedelisk påvirket uden at sende dig helt til månen.
Hvis du skal have en tripsitter, så sæt vedkommende godt ind i, hvad du forventer, du kan komme ud for, og få personen til selv at læse op på, hvordan man tripsitter andre. Det absolut bedste ville være hvis personen selv har erfaring med psykedeliske stoffer, men den slags bekendtskaber plejer ikke at hænge på træerne, når man er så ung.
Sørg for at gøre det på et tidspunkt, hvor du ved (!), at du har resten af dagen til og under ingen omstændigheder bliver forstyrret. Sluk mobilen, og sørg for, at der ikke kommer uventede besøg.
Hav godt med proviant klar. Du kommer formentlig ikke til at være i stand til at kokkerere noget selv, så lette snack så som frugt og chokolade, kan gøre underværker, hvis sulten melder sig. Og så er smagsindtryk super meget forstærket, når man tripper. Æbler er en af mine personlige trip-favoritter.
Sørg også for at være godt forsynet med musik. Det er naturligvis individuelt, hvad man synes er fedt, men jeg kan godt lide, at have elektronisk musik uden lyrik kørende, når jeg tripper.
Og igen: Jeg vil først og fremmest anbefale dig at vente et par år med dine eksperimenter. De psykedeliske stoffer vil være der resten af dit liv. Du får oceaner af tid til at eksperimentere med dem senere.
Vel mødt!