Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:05


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2021 23:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 151
Geografisk sted: Fyen
Yo. Jeg har gået meget med tanken om at tage psilocybinsvampe for nyligt. Jeg kender mange der tit tager dem, og kan sagtens få et trip og en god tripmakker til enhver tid. Problemet ligger i, at min ellers højt elskede familie elsker at give mig pissedårlige nerver ved hele tiden at fyre skrækhistorier af hvis jeg nævner det, og bilde mig ind at jeg ville blive sindsyg af at tage dem og jeg ved ikke hvad. Jeg synes de alle "kender en der blev sindsyg af svampe" men der er sgu sjældent noget konkret. Det er altid bare en eller anden ligegyldig anekdote fra en vens ven fra 20 år siden... de gør det jo for min egen skyld, men synes alligevel det er træls og de er slet ikke til at rokke.
Jeg ryger tit pot, har gjort det i et par år nu og det ved min familie godt. Jeg har næsten kun haft positive opblevelser med det, og selv når jeg har haft en 'dårlig' høj med angst eller lignende har jeg altid kunnet klare det uden videre. Jeg har aldrig haft 'alvorlige' psykiske problemer før. Det værste jeg får er den årlige vinterdepression. Og en nær-konstant følelse af mild derealisering. Men den har altid været der. :)
...så...
Jeg føler sådan set, at jeg er klar til at prøve det. Det haster ikke, men jeg vil sgu virkelig gerne. Jeg er bare bange for at psykke mig selv ud i en dårlig opblevelse fordi jeg er blevet fodret alt det der bullshit. Kender i nogen der er blevet 'sindssyge' af svampe? De berygtede "permanente trip"? Eller er det en røverhistorie?

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2021 06:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tænker vi lige starter med det mest relevante.
Hvor gammel er du?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2021 07:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 151
Geografisk sted: Fyen
Fso skrev:
Hvor gammel er du?

Snart 18

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2021 07:34 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det er lidt tidlig i forhold til at hjernen ikke er bagt færdig - optimalt vil man sige vent til du bliver 25.
Det er så ikke altid at tingene går efter det optimale..
De folk jeg kender som man kan mærke på de har haft usund omgang med lsd/sn, de har alle spist høje dosis og mange af dem.
Så hvis du skal prøve hold dosis nede tænker 1 g sn også lad det gå til næste sæson før du prøver igen.
Læs op på set og setting, kort sagt handler det gode trip om man ikke bliver forstyrret af udefra kommende input.
Go fornøjelse


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2021 09:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 151
Geografisk sted: Fyen
Tak FSO.
Så vælger jeg nok at vente lidt, i hvertfald til en gang næste år. Jeg havde ikke tænkt mig at starte med SN, da jeg har hørt den er ret potent. Har en ven der har både Golden Teacher og Cubensis mm. så vil starte med noget så mildt som muligt.
Har godt hørt det udtryk med Set and Setting, vil lige læse godt op på det inden jeg prøver krafter med svampene så.

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2021 10:37 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
MuffDiver skrev:
Tak FSO.
Så vælger jeg nok at vente lidt, i hvertfald til en gang næste år. Jeg havde ikke tænkt mig at starte med SN, da jeg har hørt den er ret potent. Har en ven der har både Golden Teacher og Cubensis mm. så vil starte med noget så mildt som muligt.
Har godt hørt det udtryk med Set and Setting, vil lige læse godt op på det inden jeg prøver krafter med svampene så.

At SN er mere potente gør jo egentligt bare at du kan spise en mindre dose og stadig få det samme ud af det. Der er jo ingen der tvinger en til en bestemt dose

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2021 10:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2021 12:17
Indlæg: 151
Geografisk sted: Fyen
Buttkraken skrev:
At SN er mere potente gør jo egentligt bare at du kan spise en mindre dose og stadig få det samme ud af det

Tænker det ville være nemmere at fejldosere SN som nybegynder. (Uanset hvad ville jeg gøre det med en erfaren tripsitter)

_________________
"...Man in the future will no longer be a creation of nature, or of chance, or of God, but a manufactured product"
-Theodore Kaczynski


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2021 10:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Du lyder som en fornuftig knægt allerede i det du kommer her og spørger til råds! Som FSO siger er hjernen først færdigudviklet omkring 25 års alderen, og da vil prøver at drive et harm reduction-forum er det klart at det vil være det første svar her. Når det så er sagt tror jeg at langt den største del af brugerne her inde ikke selv har fulgt denne regel nr 1. og stadig fået gode oplevelser og liv efterfølgende.
Én af farreren er at er at man ikke kender sig selv godt nok til at forstå de ting der kommer op i et trip og man herefter vil isolere sig selv social pga. man måske har opført sig pinligt foran en vennegruppe. Eller som med fx hash, at man begynder at ryge mere og mere og prioritere det frem for de normale aktiviteter man burde have gang i som 18-årig. Som fx at drikke sig i hegnet hver weekend, ja hvor herrer besvares. :roll:
Eller at man vælger at tage 5 x begynder dosis til en fest med 10+ pers og nye mennesker man ikke kender, så har man opskriften på en oplevelse man ikke ved hvor bærer hænd ;) Set & Setting - Alfa & Omega!

Du kunne evt. begynde at samle dine egne SN, sæsonen er skudt i gang! Så har du dem til når du er klar, vil ikke fraråde at spise en 1 - 2 -3 - 4 - 5 stks mens du er på marken, det er som om de bare bliver nemmere at spotte. Rul et par milde jays og gå så på jagt ;)

Held og lykke med det hele uanset hvad du vælger, det lyder til at du er på rette spor. Og husk nu: Set & Setting - Alfa & Omega! :peace:

Edit: Og nej, man kommer ikke på et evighedstrip, med mindre man har dybt skizofrene tendenser i forvejen.

Reedit: Hvis du ønsker at afprøve psykedelikas effekter inden den fulde tur, kan jeg anbefale åndedrætsøvelser med hyper ventilering, download en torrent med iDoser, hent appen Luminate og gå på opdagelse i sinde helt ædru! Daym boy siger jeg bare :cheers: Lidt om placebo: https://psykedeliskforskning.dk/da/trippe-paa-ingenting-placebo-psykedelika-og-kontekstuelle-faktorer


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team