Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2011 19:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 feb 2006 20:02
Indlæg: 275
Jeg faldt lige over denne bog i pdf og efter jeg har læst lidt i den tror jeg der er en del på boardet der kunne få en del ud af at læse bogen. Kort fortalt handler den om de forskellige rusmidler om hvorfor og hvordan de virker på kroppen og især hjernen.

Download link: http://sundhedsstyrelsen.dk/~/media/4C8 ... EF973.ashx

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2011 20:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011 10:37
Indlæg: 1231
Super dejligt tak for den ;o)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2011 21:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Mener også der har været linket til den før, hvis ikke et par gange :)
Men altid godt og dejligt at få et genopslag, så kan de nye også få den at se uden at søge (hvilket vi jo alle ved, aldrig kommer til at ske) ;)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2011 00:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 nov 2011 13:21
Indlæg: 274
Tusind tak for det, er selv ved at skrive en længere tekst omkring cannabis - siderne i pdf'en har så sandelig givet mig noget mere nyttig information!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2011 02:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2010 20:39
Indlæg: 206
Geografisk sted: op'i'dig
Mange tak for linket Zoede! :)

_________________
Acid... Acid... Acid... Acid... Acid...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2011 04:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2007 16:21
Indlæg: 1071
Det er en helt fin bog, på trods nogle småfejl. Men hvis man vil sætte sig mere ind i hjernen og stoffernes virkningsmekanisme, er den god.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2012 14:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Super lille bog som er forholdsvis fordomsfri, og bygget op på fakta (forbehold for små-fejl) omkring rusmidler og deres påvirkning af hjernen. Jeg har den selv stående her hjemme. :)

Mvh.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2012 20:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jun 2010 20:57
Indlæg: 9
Geografisk sted: Aalborg
ja jeg kan kun anbefale det.. Jeg er selv igang med at læse det og så gør det også lidt mere spændende, da jeg kender Henrik Rindom personligt.. Skide dygtig og er helt sikkert på top 10'en over danske eksperter inden for alt der har med misbrug og gøre :) ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2012 18:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jun 2011 14:18
Indlæg: 244
Kapitlet om hallucinogener er godt nok noget af det mindst videnskabeligt dybdegående, misvisende og ikke mindst antagende, jeg længe har læst. Det forekommer mest af alt som et resumé, man vil finde i en halv-ambitiøst projektopgave af en gymnasieelev.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2015 19:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2011 17:33
Indlæg: 326
Citat:
... Undersøgelser har f.eks. vist, at narkomaner ikke kan mærke forskel på, om de får heroin eller metadon, hvis man ikke fortæller dem i forvejen, hvad det er man giver dem.


Dette kan simpelthen ikke være korrekt. Det er en absurd påstand. Jeg tror han har forvekslet metadon med morfin -- der er blevet lavet nogle studier der konkluderer at narkomaner ikke kan mærke forskel på morfin og heroin. Selv dette finder jeg en smule besynderligt, men dog ikke helt utroværdigt. At påstå at de ikke kan mærke forskel på metadon og heroin er misinformation. De to stoffer er meget forskellige: Heroin virker kun i 6-8 timer, og giver en meget intens eufori. Metadon varer i dagevis og giver meget ringe eufori...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2019 18:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 mar 2016 07:20
Indlæg: 16
Uhhh...Godt indlæg :) Rusmidlernes Biolgi..er en omgang fantastisk læsestof, og jeg husker tydeligt, da jeg tilbage i 2012, stiftede bekendtskab med den første gang :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team