Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 12:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa
Som i kan se på mit brugernavn, er jeg meget ny mht. det der angår hash.
Jeg er begyndt at købe et par gram, lidt forskellige steder for at finde ud af, hvilke nogle dealere jeg bedst kan lide.
Første gang, at jeg købte en klump fik jeg af vide, at det var kashmir, og jeg havde hørt om det, men jeg ved dog, at det er meget svært at skaffe. Men lad mig komme til mit spørgsmål. Hvordan ved jeg, om det er noget godt hash. Da mine venner lugtede til mit kasmir sagde de, at det var noget godt stash, men hvordan kan man sige det ud fra lugten?

We don't care who sees
So what we go out
That's how its supposed to be
Living young and wild and free

Dedikeret medlem

hej med dig Newbieboy! og :hjerte:lig velkommen til psy! :)
må jeg spørge hvor gammel du er?
det ka være dine venner har røget meget forskelligt hash og kender den der ægte lugt.. men omvendt kan det jo osse være at de tager fejl mht kvalitetsbedømmelsen.. -har du prøvet at ryge lidt af det?
sårn helt generelt: hvis du lugter til go hash lugter det dejligt af cannabis, og hvis det er maks skodhash lugter det tit af alt andet end hash/hamp.. folk fusker desværre med hash på rigtig mange måder, så mit råd til dig vil være at finde noget cannabis.. prøv f.eks. noget dansk pot, og det folk kalder "skunk" og undesøg det nøje mht: lugt, smag, konsistens og ikk mindst virkning :)
-håber det gir mening, jeg er ret ramt lige nu!
:peace:
PLUR
stw

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kashmir er på ingen måde svært at anskaffe.
"Potensiteten" er ofte synlig i selve klumpens struktur der, afhængigt af hashen, blotter sine tricomes ved deling, i sær hvis det er blødt nok til at blive trukket fra hinanden.
Hvis du har en loop eller et kamera med tilstrækkelig høj opløsning (smartphones fungerer fint) kan du forsøge at fotografere det sådan relativt tæt på og derefter zoome ind yderlige for at se nærmere på strukturen.
Selvom det jo bare er en sammenpresset klump harpiks.
Dernæst kan man sætte en flamme til det, og jo lettere det antænder eller bobler des stærkere er det (oftest)
Dog vil jeg ikke anbefale dig at sætte ild til din hash, da du sikkert godt ved hvorfor.
Medmindre det er så hårdt at det nærmest er umuligt at nolde, i det tilfælde kan man varme siden lidt af gangen og stryge tomlen over punktet man har opvarmet og nolde på den måde.
Men ellers kan man for det meste lugte det, koncentrationen og friskheden af duften, der i en god tjald minder meget om en frisk plante.
Også er en god hash oftest klæbrig.
Det kommer hovedsageligt fra erfaring med dårligere typer hash, der næsten ikke lugter af hash.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]