Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 12:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen!
Jeg var ikke helt sikker på, hvilket forum denne tråd skulle ud på, men siden jeg kun har været påvirket af hash en enkelt gang, så synes jeg, at den tråden bør holde sig til på grundskolen.

Anyways, for to dage siden prøvede jeg hash for første gang sammen med en af mine venner - til noget opvarmning inden en klassefest.
Vi røg det ikke, men spiste det fra en kage og glædede os til at se, om vi kunne mærke det. Min ven havde fortalt mig, at der var ca 2 mg i kagen, og det var lidt mere end det normale, han havde prøvet. Men siden jeg troede, det var ikke var noget specielt og troede, det var noget jeg kunne kontrollere, regnede jeg det ikke for noget.

Efter 1-2 timer ramte det os begge to, og det var virkeligt mærkeligt og surrealistisk - på en gode måde. Men det varede så også kun 30 minutter, hvorefter jeg følte jeg levede i en helt anden verden. Jeg fik vildt meget paranoia, og havde en frygt for at der var ingen som kunne lide mig, at alle ignorerede mig og at jeg påvirkede stemningen utroligt negativt - Hvilket gjorde, jeg havde utrolig meget skyldfølelse for alting. Jeg tror grunden til dette, er fordi jeg til hverdag kommer til at tænke alt over meget over folks handlinger og ansigtstræk, og forsøger at analysere på, hvordan de har det frem for mine egne behov. Når jeg så blev påvirket af hash, kunne jeg ikke kontrollere hvad der var virkeligt, og hvad der var falskt. Det føltes som om, jeg i små øjeblikke vidste hvad der foregik, som så skiftede til hallucinationer - Jeg er i hvert fald sikker på, at min ven ikke pludseligt kom hen til mig og sagde "Jeg smadre dig senere, du er død for mig" - selvom det virkede utroligt virkeligt.

Nu efter to dage, kan jeg stadigvæk ikke samle hoved og hale, om hvad der egentlig skete til den opvarmning udover, at jeg tog direkte hjem med offentlig transport og nåede aldrig til festen. Jeg føler stadig, at jeg er påvirket, men at det gradvist går væk dag til dag. Lige pludseligt kan jeg bare finde på stene på en ligegyldig ting uden overhovedet at vide hvorfor. Især min tidsfornemmelse er ret fucked up. Jeg føle at tiden nogle gange går virkelig hurtigt, og andre gange utrolig langsomt. Ved i hvor lang tid, man er påvirket af stoffet og om der kan være permanente skader efter en enkelt gang?
Eller bør jeg ikke være nervøs, og vide at det går væk efter tid?

Vil meget gerne også høre jeres historier, om hvordan i har tacklet de såkaldte "badtrips" eller "hashpsykoser" eller hvad fanden de nu egentlig hedder.

På forhånd tak!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg kender ingen der har taget skade af et enkelt forsøg med cannabis og når man hører historier om det, har det været folk der har været rimelig fucked op i forvejen og slet ikke har haft respekt for det.

Du har fået en stærk oplevelse, men bare rolig du har bare fået for meget i forhold til at du ikke har prøvet det før. Det er en af farerne ved cannabis i kageform, doserne er svære at styre fordi virkningen netop kommer snigende. Desuden er kager også kendt for at virkningen varer i længere tid, så det er ret normalt at føle sig lidt "bagskæv" dagene efter et indtag.

Dyrk noget motion og spis sundt, så er du højst sandsynligt snart på toppen igen. Hvis du beslutter dig for at prøve cannabis en anden gang, vil jeg anbefale en mild pot joint fremfor oralt indtag. Så tager man bare 2-3 hvæs, venter 10 min også kan man tage lidt flere, hvis man ikke føler der er nok virkning. Det er en meget nemmere måde at dosere på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvor gammel er du?
Tvivler på der kun har været 2 mg hash i kagerne, mon ikke der har været 200 mg eller 2 gram?
Det lyder virkelig ikke som om at du har sat dig ordenligt ind i hvad det er du levet med. Hash er ikke bare hash. Nogle mennesker kan bare ikke tåle hash, og bliver psykotiske og paranoide hver gang de prøver det. Normalvis er det altså også bedst at prøve nye stoffer i trygge rammer. Altså sammen med et par få tætte venner, i rammer hvor man føler sig sikker og kan slappe af. Uden at skulle nå noget som I skulle med den klassefest.

Junior medlem

Obama skrev:
Hvor gammel er du?
Tvivler på der kun har været 2 mg hash i kagerne, mon ikke der har været 200 mg eller 2 gram?
Det lyder virkelig ikke som om at du har sat dig ordenligt ind i hvad det er du levet med. Hash er ikke bare hash. Nogle mennesker kan bare ikke tåle hash, og bliver psykotiske og paranoide hver gang de prøver det. Normalvis er det altså også bedst at prøve nye stoffer i trygge rammer. Altså sammen med et par få tætte venner, i rammer hvor man føler sig sikker og kan slappe af. Uden at skulle nå noget som I skulle med den klassefest.

Jeg er 19 år gammel og nej, det er sandt, jeg havde slet ikke sat mig ordenligt ind i hvad, det var jeg skulle prøve. Har dog også lært, at hvis det nogensinde skal prøves igen er det i et kontrolleret miljø med nogle tætte venner, jeg har er 100% trygge ved.
Det er muligvis mig der har taget fejl med mængden af hash - hvis jeg husker rigtigt nu, nævnte han noget med 2,5 gram der var i dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Næste gang du skal prøve hash, så ryg det. Det er meget lettere at dosere, tag et par hiv af en mild joint. Vent 10-20 minutter og se hvad der sker. Undgå at drik alkohol, det kan give en synergisk effekt som ikke er noget du skal gå efter før du kender rusen fra hash alene. Som nævnt er kager meget sværere at dosere, de virker i længere tid, og onset - altså tiden før du har maksimal effekt er rigtig lang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvis i delte 2,5 gram hash og var 2 personer, så forstår jeg edermame godt du har fået noia på, når du aldrig har prøvet før. Jeg ville nok nærmere have spist 0,1-0,2 gram hvis jeg ikke havde prøvet det før.

Men sket er sket, du skal nok komme oven på igen. Det lyder til at du har fået en lærestreg og tager den til dig!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]