Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 18:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 jul 2016 21:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jul 2016 21:06
Indlæg: 2
Hej, er der nogen der har erfaring med færdigrullede/lavet joints på staden? Har røget nogle gange før med venner osv, men har aldrig selv købt. Går efter at købe en færdigrullet pind her en af dagene, men gider self. ikke, hvis der ikke er en skid i.. Har aldrig selv prøvet at rulle. Kunne vel heller ikke forestille mig, at de ville snyde en med falske joints på Christiania, eller hvad?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jul 2016 23:25 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2015 09:12
Indlæg: 23
Geografisk sted: Nørrebronx
Hej Melo7!

Du kan roligt købe færdigrullede joint på Staden. De snyder dig ikke mht indholdet af hash/skunk/pot!
Dog har jeg hørt historier om at andre har fundet små plastikstykker eller andet der ikke burde ryges, men jeg har aldrig selv oplevet det. En enkelt gang er jeg kommet hjem med potjoints, hvor jeg troede jeg købte skunk. Det viste sig, at pusheren var blevet fejlinformeret og han refunderede mig halvdelen efterfølgende, selvom jeg havde røget dem alle (4 stk.).

Da du lyder som ny i gamet (og som at du ikke har i sinde at rulle én joint om til flere små), så vil jeg også råde dig til at holde dig fra de helt dyre hashjoints, da de kan være rigtig kraftige, og i stedet købe nogle af de små/billigere i stedet. :)

_________________
Sometimes I think I lost something important to me but it turns out I already ate it.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016 00:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jul 2016 21:06
Indlæg: 2
Hey WildPants,

Tak for det gode svar, tror også jeg vil starte i det små da, som du selv siger er jeg lidt ny i gamet. De gange jeg har røget har jeg ikke rigtigt vidst var det var jeg røg, men var egentlig bare blevet lidt træt af det og lidt ondt i hovedet nogle gange.. Denne gang vil jeg gerne prøve noget, der er lidt mere gang i, hvor jeg også får det lidt sjovt af det.

Skal man så gå efter pot eller skunk? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016 00:44 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Har ingen erfaring med stadens færdigrullede, har aldrig købt dem, men eftersom man svært kan kvalitetssikre indholdet, og det nok mest er turister og folk der sjællent gør sig i cannabis som køber dem, så siger det mig at det nok ikke er den bedste kvalitet. Nok nærmere cannabis de har haft svært ved at komme af med, eller som har ligget længe. Jeg ville, hvis jeg var dig, hellere købe et gram eller to, gerne pot/grønt, og så lære hvordan man ruller en joint (det er ikke så svært). Sikkert også billigere.

Har det med færdigrullede joints som jeg har det med færdigretter, hvis ikke man kan undersøge kvaliteten og friskheden, så er der sku nok en grund til det.

Edit - hvis du bare er blevet træt og fået hovedpine, så er det nok temmelig ringe kvalitet du har røget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016 01:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Har kun god erfaring med stadens hjemmerullede, generelt får du, hvad du betaler for. 30kr = en slatten potjoint, hvilket også er fint for nogle, 100kr = smæk på.

Tror der er ligeså stor chance for at få en lorte færdigrullet som at få en lorte klump.

Kender flere som har boet i kbh, der plejede at købe store færdigrullede joints for at så åbne dem op og tilføje noget mere tobak og så rulle 3 normale joints i stedet for at ryge en kæmpe joint

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016 11:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Ja, men de er store og potente :joint:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2016 13:42 
Ja jeg bliver sgu godt skæv af at ryge en Joint til 100kr fra staden. Der mangler ihvertfald ikke tjald i.


Top
  
 
Indlæg: 29 jul 2016 17:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
De der 100 kroners blålyn kan snildt deles op til flere joints.

dengulesaks pillede engang al hashen ud og vejede det til 1,4g. Og oftest er de rimelig lede.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2016 17:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Har også prøvet dem til 100 et par gange, delt mellem 5 med høj tolerance. Shiiiiat vi blev skæve :D Det var helt klart pengene værd, god stor fast rullet hash joint med super smag og masser af punch :P Men ville aldrig ryge sådan en selv.... damn! :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2016 14:11 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2015 09:12
Indlæg: 23
Geografisk sted: Nørrebronx
Du kan sagtens blive rigeligt skæv af færdigrullede joints! Selv de små har været fine til at slå mig i brædderne på trods af en medium tolerance, så har jeg bare røget de flere. :)

Jeg vil råde dig til at gå efter pot- eller skunkjoints, da jeg har oplevet at finde store flager i hashjoints, og du som sagt prøver at undgå at rulle dem om. Jeg forestiller mig at produktionen gør at hashen rives på rivejern, eller skrælles af pladerne med en kartoffelskræller, og der derfor kan komme nogle grove stykker - men det er en sidebemærkning.

Derudover så vil jeg måske også råde dig til at starte med potjoints, da jeg tror at de med din erfaring nok skal give dig hvad du søger - et fint buzz i hovedet og et godt grineflip!
Efter min erfaring så gør pot dig heller ikke så tung i hovedet, som hash kan gøre, og det er en rigtig fin "starterbuzz", da den er mild men stadig rammer.
Det er det gode ved joints jo, at du kan tage dem i dit eget tempo samt slukke dem og lade dem hvile, hvis du bliver helt knast. :)

En sidste formaning: husk at få noget at spise inden - det er meget klassisk for nye rygere at de kommer til at gå sukkerkold - og så hav rigeligt med væske og måske en snack til når dine munchies slår ind. ;)

Og så hold os da gerne opdateret på hvad du synes, og hvad din oplevelse af det var!

_________________
Sometimes I think I lost something important to me but it turns out I already ate it.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jul 2016 14:24 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Ser ud til at deres prerullede er bedre end min forventning af dem var. Der kan man se. Men jeg vil nu stadig hellere have en hel klump eller hele skud end færdigrullede joints, meget nemmere at vurdere hvad man skal til at ryge på den måde.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2016 05:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 aug 2016 21:31
Indlæg: 8
De færdigrullede er fine nok. Jeg har sgu røget mange af dem i tidernes løb og der har aldrig været én der var under forventning. Man skal være forberedt på at det ikke er verdens bedste joints, men sådan er det jo også hvis du køber dine fiskefrikadeller nede i Bilka. Mængden af hash kan variere en smule men ikke så meget så man bliver snydt. Hvis du f.eks kun skal købe for under 200kr og ikke selv har cigaretter og papirer, og en stor del af de 200 skulle gå til rulleudstyret, så kan jeg sagtens anbefale de færdigrullede.

Færdigrullede joints er helt og aldeles i orden til nye rygere, eller hvis man bare ikke lige har tid/muglighed for at finde et sted at rulle når man er derinde. De billige er ikke vildt stærke, men har man ikke oparbejdet nogen særlig THC-tolerance vil man blive skæv nok af dem. Da jeg fik grønne fingre igen efter en 8 års pause købte jeg en af dem til 50, og jeg skulle ryge på den tre gange over en aften da jeg ikke kunne ordne den hele på en gang. De kradser lidt fordi tobakken er ristet i en gryde og hashen er revet på et rivejern, men ellers er der ikke noget i vejen med det du får. Jeg har aldrig i mit liv set eller hørt om en færdigrullet joint der decideret var noget i vejen med.

De dyre kan sparke hårdt, jeg ruller persongligt aldrig så stærke joints som dem man får til 120+. I den billigere ende plejer der at være 0,3 gram i af hash i samme prisklasse som jointen (altså 0,3g 80'er i en joint til 80kr), så man får selvfølgelig mindre for pengene, men det ved man jo. 0,3 gram er en meget normal mængde hash at komme i en joint, men garvede rygere vil nok bruge 0,5 når de selv ruller. Færdigrullede joints er også lidt større end hvad man får ud af en enkelt normal cigaret, de er omkring 1cm længere. Det svarer nok til en Prince 100 eller noget, jeg ryger ikke smøger selv. Gem evt. de plastikhylstre man får dem i, de er praktiske at have.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team