Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 07:06


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2017 19:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 okt 2016 15:56
Indlæg: 10
Jeg overvejer at forsøge at komme til at tage ayahuasca, og jeg tænker, at jeg vil forsøge at melde mig til en weekend hos Healing Rejser, som har været nævnt herinde tidligere. Mit spørgsmål relaterer sig dog også til andre psykedeliske stoffer.

Som jeg har forstået det kan man bruge psykedeliske stoffer til at få afklaring og til at starte på en frisk, men hvordan gør man det klart, hvad eens intention er? Kunne man f.eks. have den tilgang, at man vil lade planten (hvis det er ayahuasca) fortælle een, hvordan man bedst tackler en svær situation? Og kan man have den intention, at man vil have afklaring omkring et moralsk dilemma?

Kan man have flere intentioner samtidigt, så man kan søge afklaring i forbindelse med flere problemer i sit liv?

Derudover, i hvor høj grad bør man dele sin intention med sin shaman/tripsitter?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 19:14 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Min egen (begrænsede) erfaring siger mig at du kun kan gøre så meget for at pejle dig derhen hvor du gerne vil, de psykedeliske stoffer har sit eget liv og du kommer ikke nødvendigvis til at arbejde med de ting som du havde tænkt dig.

Det klassiske udtryk at stofferne viser dig det du har brug for og ikke nødvendigvis det du vil se passer fint på min egen oplevelse med psilocybin svampe.

Personligt har jeg været hudløs ærlig overfor min shaman og det føler jeg har hjulpet mig en hel del, det gør trippet noget mere behageligt når man ikke skal gå og skjule noget. Det kræver naturligvis at du finder en shaman som du stoler og har tillid til, for mig er det ikke alle enhver jeg ville gøre det hos, men hvis du er menneskekender og har en god mavefornemmelse, så finder du også hurtigt ud af om det er hos healing rejser du skal have dit trip.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jan 2017 22:04 
Jeg vil starte med at sige, at de spørgsmål du sætter, er ret komplekse at svare på. Der findes ikke et evigt gyldigt svar på dine spørgsmål.
BasicReality´s beskrivelse er meget fin, medicinen gør det bedste for dig, og du er ikke nødvendigvis bevidst om, hvad der er bedst for dig.
Vedrørende Healing Rejser, så kender jeg flere, der har rejst og rejser sammen med dem, og de er alle meget tilfredse. Generelt synes de alle rigtig godt om Shamanen, men personligt har jeg aldrig arbejdet sammen med Healing Rejser, så det kan jeg ikke udtale mig om.
En intention kan være meget givende. Jeg har sådanset altid en eller flere intentioner med mine rejser, og generelt kommer jeg ind i de processer. Det er sådan, at planten fører dig der hen, hvor du ønsker at komme, men vejen derhen, kan være meget anderledes end du havde forventet, og ret så turbulent.
Kroppen har en indbygget visdom, på samme måde som planten, og de arbejder sammen. Planten kører ikke bare sit eget løb, den tilpasser sig kroppens niveau. Dette synes jeg i særdeleshed er gældende for Ayahuasca/DMT. Svampene er lidt mere aggressive, og LSD´n er mere eller mindre nådesløs.
Ayahuasca kan sagtens fortælle en hvordan man tackler en situation bedst. Det har den gjort flere gange for mig, det samme har Svampene, LSD´n og Meskalito.
Ayahuasca kan også sagtens hjælpe en, med at afklare nogle moralske dilemmaer. Sidste skudt på stammen for mig var på min næst sidste rejse, som var i sidste uge. Det var i forbindelse med, hvordan jeg håndterer de forskellige substancer. Jeg indtager ret meget psykedelika, som er helt okey. Men engang imellem, har jeg indtaget og formidlet narkotika, som bare ikke duer. Enten er jeg til det ene, eller også er jeg til det andet. Også var der lidt med piger.

Det er meget vigtigt, med åbenhed overfor Shamanen. Tilliden er altafgørende. Jeg er selv en enkelt gang blevet straffet på den konto. Jeg havde ikke fortalt Shamanen, om en blæser jeg havde haft ved siden af processen, hvilket gjorde, at jeg nærmest ingen rejse fik. Aya gad simpelthen ikke at se mig. Men dagene efter fik jeg de vildeste mareridt, der alle omhandlede uærlighed, og jeg var så pænt nød til at ringe til Shamanen, og fortælle ham nøjagtig hvordan og hvorledes. Det var i en periode, hvor jeg ikke havde godt af, at rejse udenfor Ceremonisk sammenhæng.
Nu rejser jeg igen alene ved siden af, som er helt fint, så længe Shamanen bliver informeret om dette. Jeg er jo forholdsvis erfaren. Åbenhed og ærlighed er altafgørende, for det resultat man får.

Håber du kan bruge noget af det. Du ønskes en god rejse herfra, når du kommer så langt :hjerte: :)


Top
  
 
Indlæg: 24 jan 2017 23:17 
Ang. intentionen så mener jeg, at man har nogle ting, man arbejder med op til sessionen, en form for mål, eller rettere målrettethed. Når man så kommer ind i terapi lokalet, giver man slip på alle sine forventninger, forhåbninger og intentioner, og lader medicinen arbejde og tale sit sprog.
Det er nogenlunde det samme, som jeg forstår ved Buddhismens udtryk One Pointedness. En klar vej at gå, med et mål for øjet, som man dog er 100% indstillet på, aldrig at nå. Om det er rigtigt forstået, er jeg ikke helt sikker på. Men det er ca. det jeg arbejder efter, og det fungerer udmærket indtilvidere.


Top
  
 
Indlæg: 26 jan 2017 18:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 okt 2016 15:56
Indlæg: 10
BasicReality skrev:
Personligt har jeg været hudløs ærlig overfor min shaman og det føler jeg har hjulpet mig en hel del, det gør trippet noget mere behageligt når man ikke skal gå og skjule noget. Det kræver naturligvis at du finder en shaman som du stoler og har tillid til, for mig er det ikke alle enhver jeg ville gøre det hos, men hvis du er menneskekender og har en god mavefornemmelse, så finder du også hurtigt ud af om det er hos healing rejser du skal have dit trip.


Det her og Ø Tripperen!s svar er vist godt for mig at få at vide. Vil det sige, at hvis man arrangerer at kunne deltage i en ayahuascaceremoni, inden man kender shamanen eller guides, så bør man være klar på, at man måske skal sige fra, fordi man ikke har kemi med shamanen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2017 19:13 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
persson skrev:
Det her og Ø Tripperen!s svar er vist godt for mig at få at vide. Vil det sige, at hvis man arrangerer at kunne deltage i en ayahuascaceremoni, inden man kender shamanen eller guides, så bør man være klar på, at man måske skal sige fra, fordi man ikke har kemi med shamanen?

Typisk så har man en sammentale med sin shaman inden deltagelse, både så de kan se hvem du er og du kan se hvem de er.

Jeg ville være meget mistænkelig ved at deltage i sådan et arrangement uden foregående at have snakket sammen da jeg ser det som en nødvendighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2017 14:24 
BasicReality skrev:
persson skrev:
Det her og Ø Tripperen!s svar er vist godt for mig at få at vide. Vil det sige, at hvis man arrangerer at kunne deltage i en ayahuascaceremoni, inden man kender shamanen eller guides, så bør man være klar på, at man måske skal sige fra, fordi man ikke har kemi med shamanen?

Typisk så har man en sammentale med sin shaman inden deltagelse, både så de kan se hvem du er og du kan se hvem de er.

Jeg ville være meget mistænkelig ved at deltage i sådan et arrangement uden foregående at have snakket sammen da jeg ser det som en nødvendighed.


+1 og det tror jeg også er standard procedure, hvis ikke ville jeg også være på vakt.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team