Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 jan 2017 23:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Hej.

Jeg overvejer, at prøve noget nyt end at ryge en joint hist og her. Jeg vil have noget med noget mere gang i.
- men... jeg har epilepsi, og jeg er ikke ude på, at komme virkelig galt afsted.
Kan alle stoffer give anfald eller er der stoffer der ikke gør?

Jeg vil gerne have lidt guidance. For 2 år siden fik jeg et anfald. 2 dage før, havde jeg sniffet amfetamin og dagen før (blev snydt og fik at vide, at det var coke) sove medicin. Hvilke af de to kan have givet mig anfaldet?

Tak på forhånd for al hjælp!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2017 00:11 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Amfetamin kan godt give et psykotisk og epileptisk anfald hvis man er sårbar overfor det. Det samme kan div. andre piller sovepiller inkluderet men er svært at vide når der bare nævnes sovepiller.
Ved ikke hvor gammel du er men der er jo et væld af forskellige stoffer at give sig i kast med, men med din epilepsi taget i betragtning skal du passe ekstra på! Nogle kan tage den ene stimulans-koger efter den anden uden at mærke noget, men bliver derimod bims af at tage svampe og andet psykedelika. Andre kan tage svampe LSD osv i flæng, men bliver mærkelige i ugevis efter at have taget stimulanser ala amf. Tror the key er at prøve dig frem i mini doser, og måske endda finde frem til hvorfor du lige gerne vil tage flere stoffer. Derudover er research en vigtig del af det, når du lider af epilepsi, så overvej og læs grundigt op på hvad du indtager. Og hold dig helst væk fra stoffer købt på gaden i din tilstand, brug darknet i stedet hvis du vil skaffe illegale substanser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2017 15:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Nafets skrev:
Amfetamin kan godt give et psykotisk og epileptisk anfald hvis man er sårbar overfor det. Det samme kan div. andre piller sovepiller inkluderet men er svært at vide når der bare nævnes sovepiller.
Ved ikke hvor gammel du er men der er jo et væld af forskellige stoffer at give sig i kast med, men med din epilepsi taget i betragtning skal du passe ekstra på! Nogle kan tage den ene stimulans-koger efter den anden uden at mærke noget, men bliver derimod bims af at tage svampe og andet psykedelika. Andre kan tage svampe LSD osv i flæng, men bliver mærkelige i ugevis efter at have taget stimulanser ala amf. Tror the key er at prøve dig frem i mini doser, og måske endda finde frem til hvorfor du lige gerne vil tage flere stoffer. Derudover er research en vigtig del af det, når du lider af epilepsi, så overvej og læs grundigt op på hvad du indtager. Og hold dig helst væk fra stoffer købt på gaden i din tilstand, brug darknet i stedet hvis du vil skaffe illegale substanser.


Jeg ved ikke hvilke piller, da jeg som sagt blev snydt. Det var bare, hvad jeg fik af vide. Jeg er lige på slaget 18. Darknet kender jeg ikke så meget til. Kender ingen legit steder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2017 18:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Tror sgu ikke lige narko er det du skal begive dig for meget ud i, hvis du har epilepsi

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2017 23:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Buttkraken skrev:
Tror sgu ikke lige narko er det du skal begive dig for meget ud i, hvis du har epilepsi


Man kunne jo være heldig. :idea:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2017 00:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Man kunne også bare være rigtig uheldig. Det er meget kendt at psykedeliske stoffer kan giver anfald der ligner noget fra epilepsi, har godt nok ikke lige nogle kilder på det. Men vil råde dig til at lade være. Prøv evt. at google shroom seizures

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 feb 2017 17:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Buttkraken skrev:
Man kunne også bare være rigtig uheldig. Det er meget kendt at psykedeliske stoffer kan giver anfald der ligner noget fra epilepsi, har godt nok ikke lige nogle kilder på det. Men vil råde dig til at lade være. Prøv evt. at google shroom seizures


Det vil jeg gøre. Tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2017 20:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Ser man gennem dine briller, må det være en knap så fed nyhed at få :shock:
Jeg må desværre også tilslutte mig de andre Mr Lean, for rusmidler går ikke i spænd med diverse former for anfald. Nogle er af epileptisk karakter og andre skiller sig væsentligt ud. Der er registreret en del forskellige, hvor nogle er psykisk betingede, og udløses af intense mentale tilstand. Krampeanfaldende manifestere indre energier, som er for overvældende til at personen kan håndtere dem på anden vis, og de kommer så til udtryk, som fysiske reaktioner på dette. Jeg mener at det kaldtes hysterisk anfald i begyndelsen af dette århundrede. I bund grund burde man vel med god samvittighed kalde reaktionen for dissociation. Mennesket ender i en frygtindgydende situation, og forsvarsmekanismerne indsætter instinktivt med angreb eller flugt. For mennesker med emotionelt betingede-anfald indsætter en tredje forsvarsmekanismen ind hvor personen simpelthen fryser. Sindet skilles fra kroppen :D Eller en bevidstheds frakobling.
Nå, men du sku' overveje at få det undersøgt.
Hvis ikke at anfaldet skyldes en reaktion af helt andre årsager, og der vel og mærket ulmer en lidelse i dig, hvor hovedsymptomet er krampeanfald er der mange stoffer, som ikke er gode for dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2017 01:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 00:13
Indlæg: 14
Geografisk sted: Kolding
Jeg synes det er en rigtig dårlig idé.
Når det så er sagt, forstår jeg dig udmærket. Men, nu er dit helbred det vigtigste.
Hvis du alligevel begiver dig ud i det, så synes jeg helt klart du bliver nødt til at organisere en hel uge (mere eller mindre) med gode venner, familie, what ever. Hvis du skulle være så uheldig at få et anfald, skal du have nogen omkring dig (obviously)..

Jeg kender ikke meget til epilepsi, men jeg ved, at for meget stress kan give anfald.
Jeg tror måske ikke du skal starte ud med de helt hårde psychedeliske ting. Jeg husker i hvert fald at da jeg prøvede LSD og DMT for første gang, var jeg rimelig stresset, i den forstand at jeg slet ikke vidste hvad jeg gik ind til, og bare ville have det til at stoppe..

HVIS jeg skulle anbefale noget, ville det nok være en meget lille dose LSD, eksempelvis 100ug. Måske er det endda for meget... LSD er ikke lige mit speciale.

Ellers er 2cb også en god mulighed. 2cb er kort beskrevet kun farver, (kommer self an på dosen). Hvis du tager det i pilleform, er kun 8-10 mg nok til at give en smuk visuel oplevelse, uden det bliver for meget. Du ser sådan set ikke noget der ikke findes, men du kommer dog stadig til at mærke noget eufori i kroppen, der måske kan skræmme/stresse dig lidt, hvis det er 1. gang..

_________________
Crazy russian forest&hitech lover


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 18:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Fede svar allesammen.

Kittycat1604 - Nogle links omkring det der LSD noget du taler om?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 23:54 
Jørgen Lundby skriver, at LSD er mest kendt for at give krampe/dysfunktionalitet/deliriums anfaldt af de kendte psykedelika.
2c-b ville jeg heller ikke satse på, hvis det var epilepsi, jeg var bange for. Det giver rigtig mange spændinger og rystelser i kroppen, kroppen sitrer nærmest uafbrudt.

Personligt er jeg overbevist om, at både Svampe, Meskalin og specielt DMT er mere harmløst at rejse på, det vedrørende. Men det er selvfølgelig bare baseret på den litteratur jeg har læst, og den erfaring jeg har.


Top
  
 
Indlæg: 08 mar 2017 23:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 638
Geografisk sted: København
Hvad med ketamin eller GHB eller et noget andet der ikke er stimulerende?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 12:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Ø Tripperen! skrev:
Jørgen Lundby skriver, at LSD er mest kendt for at give krampe/dysfunktionalitet/deliriums anfaldt af de kendte psykedelika.
2c-b ville jeg heller ikke satse på, hvis det var epilepsi, jeg var bange for. Det giver rigtig mange spændinger og rystelser i kroppen, kroppen sitrer nærmest uafbrudt.

Personligt er jeg overbevist om, at både Svampe, Meskalin og specielt DMT er mere harmløst at rejse på, det vedrørende. Men det er selvfølgelig bare baseret på den litteratur jeg har læst, og den erfaring jeg har.

Tak for din kommentar. Jeg holder mig bare væk. Hellere det end hospitalet. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 14:37 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Ø Tripperen! skrev:
Personligt er jeg overbevist om, at både Svampe, Meskalin og specielt DMT er mere harmløst at rejse på, det vedrørende. Men det er selvfølgelig bare baseret på den litteratur jeg har læst, og den erfaring jeg har.

Jeg vil advare mod svampe. Jeg har personligt selv oplevet shroom seizures på min egen krop flere gang og jeg har ikke epilepsi, så tror ikke det er noget trådstarter skal lege med.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 16:06 
Tak for heads up Butt, selv har jeg aldrig oplevet det. Men jeg anbefaler heller ikke Meskalin eller DMT til en med epilepsi, da jeg ikke ved nok om det. Det var bare mere passende end LSD og 2c-b :)


Top
  
 
Indlæg: 17 apr 2017 16:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er også relativt få folk, som kender til det :D
Har faktisk stort set ikke mødt nogen folk, som har hørt om det.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 18:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg har heller ikke hørt om fænomenet før.
Skyldes det emotionel stress under trippet, eller er psilocybinen direkte fysisk årsag?

edit: jeg kunne måske have googlet det, men hvad faen 8)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 20:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg gætter på det er psychogenic seizures, altså psykologisk. Her er en kort video om det:
https://www.youtube.com/watch?v=eT4060GeodI

Kort fortalt, så er teorien at når vi bliver forskrækkede/frygter for livet så trigger vores fight or fligt respons, hvilket opbygger en masse energi, bla adrenalin til at udføre en handling, er det ikke muligt, og vi fryser istedet, så bliver energien siddende i kroppen. Psykedelika mm. kan så sætte gang i at energien bliver udløst og forløst, Grof arbejde med det med sin LSD terapi, men det blev jo gjort ulovligt, og sådan blev Holotropisk åndedræts terapi født: https://www.youtube.com/watch?v=COTJ8G862jc
Det er derfor det er vigtigt at få talt ud, hvis man har været i chok, før det sætter sig i kroppen, for så bliver det mere kompliceret at arbejde med.

Tror det er i familie med de fleste andre former for ufrivillige muskelsammentrækninger, som feks når ens ben pludselig sparker, eller andre ryk muskler pludselig kan lave.

Synes det er møg spændende, så det er nok lidt roddet :)

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 20:43 
Hvad så med Epilepsi, er det også psychogenic seizures, eller er det bevist, at der er andre årsager til fænomenet?

I så fald at Epilepsi er psychogenic seizures, har mere eller mindre alle epilepsi i et vist omfang? Det kunne være interessant at kigge på.

Der er i hvertfald ingen tvivl om, at LSD har nemmest ved at give kramper, rystelser osv. af de klassiske psykedeliske stoffer, det har jeg selv erfaret flere gange, og det beretter Jørgen Lundby også om i bogen "Brug og Misbrug, vi er alle på stoffer". Han skriver dog også, at fænomenet oftest opstår, ved doseringer over 500µg. Det er også i det område, jeg har oplevet det. Jeg har aldrig oplevet det på doseringer under 400µg.

Jeg har aldrig oplevet voldsomme rysteture og kramper på andre stoffer, end LSD. Min krop ryster og sitrer vildt meget på 2c-b, men kramper har jeg ikke oplevet.

Jeg bilder mig ind, at stoffet også har noget med disse tilstande at gøre, og at det ikke kun er psychogenic seizures. Psilocybin og DMT er langt mere smooth, glidende og blødt i virkningen, end LSD. Og her mener jeg den berusende effekt, og ikke de oplevelser man kan få. LSD er hårdt og kantet, imens de andre er bløde og afrundede.


Top
  
 
Indlæg: 17 apr 2017 21:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Af hvad jeg har kunne læse mig til er det ikke, folk der døjer med psychogenic seizures har svært ved at få det diagnosticeret fordi det er ret langt fra det samme der sætter det igang, og det er ikke et særlig kendt fænomen for læger. Mange er blevet testet med alt muligt, medicin bla., hvor man ikke har kunne regne ud hvad det var. Jeg kan nu alligevel godt følge din tanke, jeg så også helst at epilepsi må have et eller andet med noget af det samme at gøre..

Alle burde kunne få det ja, alle har prøvet at være bange, hvor de ikke har kunne reagere, især som baby, hvor man ikke har ord. Feks kan det have store konsekvenser for folk, hvis man har haft navlestrengen viklet om halsen under fødslen.

Jeg har så vidt jeg husker, også kun oplevet det når LSD var indblandet, men ikke i så høje doser som du tager, men så har der været blandet svampe ind over. Havde også lidt af det efter du var taget hjem, og vi trippede videre - det med kæben. Igen også, noget voldsommere på mit sidste trip jeg har skrevet rapport om. Det tror jeg også er i den boldgade, så jeg er helt enig med dig i at det er LSD der fremkalder det mest (kan jo ikke udtale mig om DMT). Jeg genkender også det du beskriver fra 2c-b, den ene gang jeg har prøvet det, sad jeg også og hoppede helt på stolen, fordi kroppen rystede så meget. Musik synes jeg også kan få det lidt frem, og meditation. Faktisk også MDMA og svampe blandet, kommer jeg i tanke om.

Det meste af det jeg har læst/set fra psychogenic-vinklen er fra den her video: https://www.youtube.com/watch?v=BMYsxd-0654&t=1s og første side på google.

Hvad mener du med at stoffet også har noget med tilstandene at gøre? Er med på at LSD er mest kantet, men det andet forstår jeg ikke.

Edit: Kramper tror jeg ikke jeg har oplvet.

Edit2: Glemte at få med, at det ikke er bevist hvad der skaber dem, af den vej i hvert fald, men mange tror det er psykologisk.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team