Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 05:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2017 11:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 mar 2017 10:31
Indlæg: 7
Hej Psychedelia.

Jeg er en dreng på 15 år der gerne vil prøve lsd, men er i tvivl om dose og spise, og hvordan man gør sig bedst klar på hele trippet.
Jeg har prøvet: MDMA, Amfetamin, kokain og har røget en del hash. Men er kæmpe fan af MDMA og vil af den grund gerne prøve noget mere psykedelisk, nemlig LSD.

Hilsen Dakkeren


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 19:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Hej Dakkeren

De færreste er klar til at indtage psychedelia som 15 årige, og du risikerer i den grad at få røven på komedie(alvorligt), mit bedste råd er at vente til du er i starten af 20'erne.
I det hele taget bør du tage dit stofforbrug op til revurdering, synes det lyder voldsomt at du har prøvet så meget forskelligt i så tidlig en alder.

Man gennemgår en vigtig udvikling i teenageårene, både i ens hjerne og i forhold til ens "grundidentitet" - og det er i den grad noget man kan fucke op med stoffer.

Hvorfor tager du stoffer og hvor ofte?
Hvordan har du det generelt, og hvad bruger du tiden på, skole, hobbyer osv. ?
Hvad siger dine forældre og omgangskreds til dit stofforbrug?

Håber at du tænker dig grundigt om...

Hvis du vælger at eksperimenterer med psychedelia/LSD, enten nu eller senere i livet, så er det vigtigt at du læser grundigt op på emnet, det enkelte stof, andres oplevelser og set & setting.

Her er et sted at starte din research:
https://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2017 20:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Tag og vent. Jeg prøvede selv LSD i den alder der og var sikker på at jeg ikke kunne få mere livserfaring end jeg havde på daværende tidspunkt.
Din "jeg struktur" er ikke færdigudviklet inden du er i starten af 20'erne. Så hvis jeg var dig, vil jeg vente til at jeg var 21-22 år.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 11:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 mar 2017 10:31
Indlæg: 7
Hvorfor tager du stoffer og hvor ofte? Tager det for følelsen, og for at komme på andre tanker end det man går og tænker på i hverdagen. Sjældent, blev smidt ud af min efterskole i novembor, for besiddelse af 3 ecstasy-piller (2k, 220mg) og 0,5 gram hash.
Men jeg røg sidst hash til nytår, så det vil sige at jeg har røget 1 gang siden november, og har siden taget coke og mdma en gang.
Hvordan har du det generelt, og hvad bruger du tiden på, skole, hobbyer osv. ? Tumler lidt med nogle personlige ting, går i skole til hverdag (har 0,4% fravær, så tager det rimelig seriøst). Spiller meget computer.
Hvad siger dine forældre og omgangskreds til dit stofforbrug? Jeg har været nødt til at indrømme det overfor mine forældre, og mine venner ved det godt (og de har vidst det hele vejen igennem).


Men hvis man prøver. Kan man mærke 20-50ug, og vil det ændre ens tankegang mærkant.

Tak for svar :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 11:55 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
dakkeren skrev:
Men hvis man prøver. Kan man mærke 20-50ug, og vil det ændre ens tankegang mærkant.

Begge doser kan mærkes, den ene mere end den anden og afhængig af set & setting samt særligt hvis du har røget cannabis samtidigt kan 50ug godt give dig et psykedelisk trip.

Det sagt så kan jeg kun bakke op om hvad der allerede er sagt: vent, vent, vent!

15 år er alt for ung til at tage så potente bevidsthedsudvidende stoffer, der er så mange andre ting du bør (og desværre nødvendigvis skal) have fokus på her i livet i den periode.

Jeg tog først et "rigtigt" psykedelisk stof da jeg var 26 og det var en rigtig god ting for mig, du behøves selvfølgelig ikke at vente så langt tid, men jeg ville gøre mig selv den tjeneste at vente til jeg var minimum 18 og helst gerne et par år ældre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 11:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 mar 2017 10:31
Indlæg: 7
Okay, men hvor voldsomt vil de cirka 20-50ug være, farveændringer og så videre


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 12:09 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
dakkeren skrev:
Okay, men det hvor voldsomt vil de cirka 30ug være, farveændringer og så videre

Spørgsmålet lægger ikke op til et brugbart svar.
Det er 'voldsommere' end 0µg og (måske) mindre end 70µg.

Min pointe er, at det er umuligt at sige, da det i høj grad er faktorer, der kommer an på dig.

Hvis du allerde har bestemt dig for, at du ikke vil lytte til de råd der bliver givet, hvorfor spørger du så?
Hvad er det du gerne vil have ud af at tage LSD? og hvorfor har du så travlt med at prøve det nu?
Hvis du 'tumler lidt med personlige ting', synes du så selv det er det rigtige tidpunkt at rode med bevidsthedsudvidende stoffer?

Alt i alt stemmer jeg på det kraftigste i med de andre; vent med LSD'en. Fokusér din energi på at få løsnet op i det du tumler med, din skole, damer/whatevs og andre interesser

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 13:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 mar 2017 10:31
Indlæg: 7
Okay, jeg har forstået hvad i mener, og vil vente. Tak for de mange svar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 15:18 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ville egentlig bare lige sige at det er sejt, at du lytter til de erfarne herrer herinde! Der er mange unge på din alder der ikke gider lytte og det bider dem ofte i røven. Hvis ikke den dag de indtager stoffet så på lang sigt! Jeg tør slet ikke tænke på hvordan mit liv havde været hvis jeg var begyndt at tage MDMA, LSD, Coke osv. allerede som 15 årig. Jeg tror godt nok jeg havde brændt nallerne noget gevaldigt. Bare det at jeg prøvede weed i din alder, gjorde at jeg endte med at være daglig bruger af det og dermed blev et dovent rad i en periode.

Sidst jeg var på et rigtigt psykedelisk trip, der troede jeg i et øjeblik jeg var blevet sindsyg og at alle mine venner var forsvundet fra min bevidsthed. Ligeså snart jeg fandt dem igen, var jeg ikke bange længere. Pointen er bare at LSD er så potent at små misforståelser under et trip kan ende rigtig galt. Jeg er sikker på at den slags er nemmere at håndtere jo mere livserfaring man har. Alle de eksempler jeg har hørt på deciderede badtrips, har været folk der ikke har været klar til oplevelsen. Eller ikke har sat sig nok ind i stoffet. Brug de år hvor du er ung på at læse om stoffer, for din nysgerrighed er forståelig. Men du skylder dig selv at vente, så håber du holder hvad du lover og venter minimum 5 år!!!

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2017 15:34 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
Ovenstående har en god pointe. Brug tiden frem til et eventuelt trip på for forberede dig på trippet. Læs en hel masse (uden det kommer til at opsluge al din tid, naturligvis)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team