Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 01:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 apr 2017 11:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Hej.
Jeg vil gerne anskaffe mig en vægt, men jeg har ikke så meget forstand på det.
Der er en del forskellige typer og forskellige mål, så det forvirre mig lidt.
Jeg ved ikke hvad der er bedst.
Jeg sidder med de her 3 links. De 2 af dem synes jeg virker dyre, men er de så bedre? Feks. er det sidste link billige vægte - gør det så dem dårlige?

- http://www.skunk-froe.dk/44-digitalvaegte (den billigeste)
- http://bongland.dk/headshop-online/23-vaegte/
- https://www.valueshop.dk/vaegte/digitalvaegte.html

Hjælp en mand på vildspor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 12:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvis du bare skal veje pot, skunk, eller hash, så kan du nøjes med en 0,01 g. vægt. Der er mange at vælge imellem, og de er billige. Men hvis du skal veje pulver af MDMA, 2CB, ketamin, DMT, kokain, ..., så skal du have en 0,001 g. vægt. Jeg vil anbefale denne her, som både er god og forholdsvis billig: http://www.alabazar.dk/shop_dk/juvelerv ... -001g.html.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 13:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Hvis det skal være en 0,001 vægt, er denne 10grams den billigste jeg har fundet, og købt. Jeg har ikke kontrolleret den mod en anden vægt, så jeg ved ikke hvor præcis den er, men ingen er døde, endnu :)

Men som nævnt, så er det ikke sikkert du har behov for at veje 1/1000.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 13:46 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
20 kr. og free shipping. Så kan det ikke blive meget billigere. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 13:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Og sikkert heller ikke meget mere upålideligt. Den er muligvis brugbar til hash, men jeg ville ikke begynde at dosere hårde stoffer på den.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 13:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Hvad snakker du om Hindbærroulade? Har du erfaring med vægten?

Den biligste koster heller ikke 20,- men 75,- inkl fragt og det er kun 10g's vægten.

De Diamond Scales er rigtig gode til prisen. De kan ikke holde til at blive tabt osv, men så længe man passer på den og husker at kalibrere, så er den rigtig fin!

Edit: Og så længe at man heller ikke forventer nøjagtige målinger under 20'ish mg.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 14:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Nej, det har jeg ikke, men jeg ville ikke stole på en vægt i den prisklasse, hvis jeg arbejdede med f.eks. DMT eller 2-CB.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 14:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Så forstår jeg virkelig ikke din kommentar? Hvordan kan du overhovedet udtale dig om noget du ingen erfaring har med? Hvad skal andre bruge din manglende erfaring/dine gisninger til?
Nu kender jeg tilfældigvis den pågældende vægt og ved at rigtig mange mennesker har været meget glade for enten den eller den Diamond Scale hvor der medfølger en metalskål til at veje pulver op i.

Selvfølgelig er det bedst at få en nøjagtig vægt, men de færreste har råd til at smide adskillige tusinde kroner for sådan en.
Hvis vi så endelig skal anbefale en billig vægt, så er de diamond scales da det bedste der findes til prisen.
De er også blevet brugt til at måle 2C-B op i orale doser, uden noget problem.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 14:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Hvor er din evindelige passivt aggressive retorik dog trættende og kvalmende.

Du siger selv, at man ikke kan forvente nøjagtige doseringer på under 20mg, hvorfor den jo må være uegnet til netop 2-CB og DMT.
Jeg har ikke erfaring med den pågældende vægt, men andre vægte fra en headshop i Aarhus. De er livsfarlige, da der kan være udsving på op mod 50mg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 14:35 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Nu er det jo dårlig stil at svare aktivt aggressivt, så jeg bliver nødt til at pakke det lidt ind, således folk ikke bliver forslået. Derfor kommer det nok til at fremstå lidt passivt aggressivt. Men fortvivl ej, det er ikke personligt.

Det er sjovt hvordan du kan afvise at den kan bruges til 2C-B, nu når du aldrig har målt på den.
Jeg kender til mange mennesker som har målt 2C-B op på den, med stor success. :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 14:40 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Okay fint nok ;)

Jeg vil runde af med at sige, at man har råd til narkotika, har man også råd til spare op til en professionel vægt, der muligvis kan redde liv, og om ikke andet, så ens trip/koger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 14:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Enspænderen skrev:
20 kr. og free shipping. Så kan det ikke blive meget billigere. :-)

Man kan desværre ikke linke direkte til det pågældende valg på dropdown listen, men den koster altså omkring DKK 75,-

Kvalitet følger prisen, det er klart. Men denne vægt bliver også solgt andre steder, til en væsentlig højere pris. Jeg benytter den selv, og en bekendt benytter den også. Men bare fordi vi ikke er døde, er vægten íkke nødvendigvis top-notch. Men jeg er godt tilfreds.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 12:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Undskyld, jeg tog fejl. Men hvad er det så, der koster 20 kr.?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 12:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
@Enspænderen
Det er en hængevægt med krog, typen der ofte bruges til kød eller bagage.

@Khazim
Flueknepper du ikke ret voldsomt? Forudsætningen var at Hindbærroulade troede det var en 0.001g vægt til 20 kroner - sådan en vægt ville jeg heller ikke stole på. Det er jo ikke sikkert at man bliver så meget klogere ved at bruge vægten selv. Bare fordi en vægt har en vis usikkerhed betyder det jo ikke at det målte ligger i ekstremerne af denne, og så længe man ikke har en mere stabil/nøjagtig vægt eller præcise lodder, er det jo svært at kontrollere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 14:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Min vægt er også ustabil når jeg skal veje meget små mængder. Under 5 mg. giver den slet ingen udslag. Der står bare 0 mg. Men det er der råd for. Jeg vejer hele posen før og efter, og trækker derefter tallene fra hinanden. Hvis posen for eksempel vejer 500 mg. før jeg har hældt pulveret op, og 495 mg. bagefter, så ved jeg at jeg har hældt 5 mg. op.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 14:48 
Hvis man f.eks. skal bruge 10mg, vejer man bare 20mg af, og deler det op i to lige store streger. Er det 5mg man søger, deler man det op i 4 lige store streger. Mere problematisk er det vel ikke. Hvis man har med stoffer at gøre, der er dødelige på få milligram, vil jeg nok anbefale, at komme ind på et laboratorie uanset hvad.

Men jeg er enig med Hindbærroulade i, at har man penge til knark, har man også penge til en ok pålidelig vægt.


Top
  
 
Indlæg: 18 apr 2017 15:33 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
@Enspænderen
Er du sikker på at den ikke er lige så upræcis ved højere doser, men at det bliver mere tydeligt ved små doser? - det ville være mit bud. Så vidt jeg har forstået så betyder 0.01g at usikkerheden er +/- 0.01g. Står der 0.10g på vægten når du måler kan det både være, at der reelt er 0.09g eller 0.11g. og i praksis er usikkerheden ofte større.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 17:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Nej, Bismann, usikkerheden er ikke lige så stor ved store mængder. Efter at jeg har kalibreret min vægt vejer 10 g. loddet præcis det samme hver gang jeg vejer det, nemlig 10.000 mg. Det er forbløffende at den viser det samme hver gang, men det gør den faktisk. Ikke 9.999, ikke 10.001, men 10.000. Der er ingen slinger i valsen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 18:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Kalibrering er det som der skal til for at veje noget nøjagtigt. Og man skal checke vægten hver gang den skal bruges.
Hvis man vil veje 20 mg af, bør man have en genstand som man ved vejer 20 mg. Fx et stykke rustfri svejsetråd. diameter ø 0,5 mm. længde 1,26 mm. ( ss stål massefylde 8,03 g/cm3 )
Når man checker vægten før og efter vejningen, er man rimeligt sikker på at den vejning som ligger imellem er ok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 13:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Jeg behøver ikke en der kan tage masser af gram. Bare lige en der har en god portion at tage af til en god pris. Sådan max en 100 basse eller sådan noget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team