Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 21:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 apr 2017 00:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2017 00:35
Indlæg: 2
Hey der!
Jeg skal for første gang snart ryge skunk. Har ikke prøvet eurofiserende stoffer før, udover cigaretter og alkohol. Jeg ville høre, hvor mange gram skunk jeg burde putte i en joint, hvis det bare er til mig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 00:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
0.15-0.2 g burde være rigeligt til en førstegangs ryger, husk at riste tobakken grundigt før (hvis du bruger tobak, en halv smøg vil være ok passende til den mængde), og husk at rusen tager en 10-15 minutter fra indtagelse til den for alvor træder igennem. Tag derfor et par puff og læg jointen, hvis du efter et kvarters tid ikke har den ønskede virkning så tag et par puff mere og så fremdeles. Overvej at finde en god kammerat at ryge med, det er altså hyggeligere at ryge sammen med andre. :) Hav lidt sødt liggende - dels er det godt med fråder når man et skæv, dels kan det tage toppen hvis man føler man har røget for meget og at det bliver ubehageligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 00:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 apr 2017 00:35
Indlæg: 2
Hvordan virker det med at riste tobakken? Har nemmeligt ikke prøvet det før :)
Men tusind tak for alle rådene!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 01:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Den mest nybegynder-venlige måde er imo. i en gryde/pande/kasserolle på lavt mellem blus ved hyppig omrøring, det skal dampe godt og tobakken skal ændre lidt farve (men ikke brændes på).

Den klassiske er, at riste tobakken i smøgen ved at fører smøgen frem og tilbage henover ilden, for så løbende at puste i smøgen og så riste videre. Prøv at søge på YouTube eller lign., det er lidt svært at forklare hvis man ikke har følingen med det. Skunk/pot kan også ryges rent i en joint, men det kan være en krads oplevelse for halsen, og man kan hurtigere få for meget. Men derudover er det imo. en mere behagelig rus, og risikoen for at få det dårligt er klart mindre hvis man ikke har styr på ristningen af smøgen. Undgå i øvrigt at drikke alkohol sammen med. Alkohol og nikotin er klart de mest hyppige årsager til at folk kan få det dårligt, de første par gange de ryger. - det kan være meget ubehageligt med kvalme, opkast, desorientering/svimmelhed og koldsved, så det er værd at undgå. Bliver man mere bekendt med rusen kan man bedre kombinere det. Jeg drikker meget sjældent uden også at ryge hamp, men for mange er den kombo en sikker vej til ubehag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 12:03 
Online
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
0.1 til 0.2 vil jeg menne er en fin mængde første gang


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 apr 2017 12:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
0,1-0,2 g. skunk er så lille en mængde, at man næsten ikke kan lave en joint af det. Måske du skulle prøve pot første gang, og så tage lidt mere. Alternativet er, som det bliver foreslået, at blande tobak i.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team