Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:43


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 sep 2017 11:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2017 11:34
Indlæg: 3
Hej med jer.

Jeg prøver pt at undersøge mulighederne for at ryge (eller, dampe) med en såkaldt vaporizor. Jeg skriver herinde for at høre, om der eventuelt er nogen som kan guide mig lidt i processen, da jeg er fuldstændig nybegynder.
Jeg vil gerne prøve det, for at se om det for mig kan være et alternativ til beroligende receptmedicin, jeg i lang tid ret modvilligt har taget. Jeg leder derfor efter noget mere "organisk" som kan virke afstressende. Mine spørgsmål er helt konkret:

Hvilken plante/mærke/slags skal jeg gå efter? I må som sagt gerne være meget pædagogiske, da jeg stort set ingen erfaring har. Det behøver ikke give et kæmpe High eller buzz, mere den slags man kan bruge til at slappe af på, måske blive træt og falde i søvn?
Mit andet spørgsmål: kan nogen anbefale en bestemt vaporizor, jeg bør købe?

Jeg har selvfølgelig kigget på nettet, men synes det er lidt uoverskueligt at vide hvad man bør gå efter.

Jeg vil meget gerne undgå almindelig rygning pga sygdom.

På forhånd tak for hjælpen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2017 11:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Har du overvejet og spise det istedet? Fx lave en gang grøn smør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2017 11:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2017 11:34
Indlæg: 3
Ja, jeg har læst lidt om det, men det virker som om det er enormt nemt at overdose, når man spiser, så det er jeg umiddelbart lidt nervøs ved. Men tak for tippet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2017 12:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
overdosering er ikke et problem hvis du anskaffer dig en decimalvægt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2017 14:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg ryger selv skunk på min vaporiser, og jeg synes det er afslappende. Men jeg ryger ikke hver dag. Hvis det skal være mildere og lovlige urter, så vil jeg foreslå at du prøver løvehale, kongelys, eller blå lotus.

Man bliver overrasket første gang man ryger løvehale, for det virker ligesom cannabis, bare meget mildere. Kongelys er den stærkeste lovlige urt jeg har røget. Man bliver lidt høj af den. Blå lotus er bare afslappende. Men det er lidt besværligt at proppe de store tørrede blomsterblade ned i vaporiseren.

Hvis du skal falde i søvn kan du lave te af baldrian. Jeg ved ikke om man kan ryge det. Du kan købe en god te-blanding med baldrian hos Tiger.

Jeg har selv denne lille, handy vaporiser, som er let at bruge: www.planetofthevapes.com/products/flowe ... y-vapormax. Den kan jeg anbefale.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2017 11:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2017 11:34
Indlæg: 3
Det lyder interessant med de urter, tak for tippet, og tak for linket :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2017 12:03 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg tror du kan købe de tre urter hos Amazon. Løvehale hedder "wild dagga" på engelsk. Kongelys hedder "mullein".


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team