Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 17:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 feb 2018 00:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 23:53
Indlæg: 3
Hejsa folkens, jeg vil bare lige høre om jeres oplevelser med Wild dagga, jeg kunne godt tænke mig at prøve det siden det ikke specielt dyr og ikke ulovligt. Jeg har røget hash en del men har holdt en pause og vil gerne prøve noget andet at ryge som bare er lidt hygge behøves ikke være ligesom hash. Så hvis i kunne hjælpe mig med hvor meget jeg skal bruge (dose) osv vil jeg være taknemmelig. og hvordan tror i det vil føltes for min ven som endnu ikke har prøvet hash (ikke fordi han er nervøs), kun det normale alko, nicotin. Bestiller nok også fra hjemmesiden dinmor.dk er den god og troværdige? Tak på forhånd :).


rettet af MrGone - læs reglerne, ingen forhandlerlinks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2018 11:52 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hvorfor vil du prøve det, hvis du ikke kender til effekten?
Var det ikke umiddelbart en af de smarteste ting at undersøge før man bestemmer sig for om man vil prøve?
Der er mange ting, som ikke er specielt dyre eller ulovlige. Tomater fx.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2018 12:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
https://www.erowid.org/experiences/subs ... urus.shtml masser af triprapporter her..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2018 13:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Løvehale (wild dagga) virker fuldstændig ligesom pot, men svagere. Du kan lave joints af det, og ryge lige så mange, som du gider. Der skal meget til, hvis du skal være ordentligt skæv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2018 22:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Det lyder egentlig godt at kunne ryge en tobaksløs joint uden at skulle være bange for at blive alt for skæv. Har derfor lige bestilt noget hjem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2018 00:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2016 10:39
Indlæg: 15
Lyder som et interessant alternativ til cannabis. Kan læse mig til at det den aktive alkoid "leonurin" der skaber effekterne. Ville høre om nogen ved om dette er noget som er ulovligt at f.eks. køre med i blodet og om det overhovedet bliver tjekket?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2018 10:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Jeg ville være påpasselig med kroisk brug af denne urt. De studier jeg kan finde, bruger ret høj dosis - og i mus - men effekterne lover ikke godt. Modulation påblodlegemer (måske knoklemarvs effekt?), svind i lever og nyre, ændringer i specifikke enzym-aktiviteter og ændringer i blodet.

Måske er det ikke skadeligt, men indtil afklarende studier forefindes, vil jeg tale for påpasselighed med denne urt.


"Safety evaluation of the aqueous extract of Leonotis leonurus shoots in rats"
Citat:
The aqueous extract from Leonotis leonurus (L) R.Br. (Lamiaceae) shoots was evaluated in female rats for its acute, sub acute, and chronic toxicity together with hematological, biochemical, and histopathological changes. In the acute toxicity test, the extract caused death in animals receiving 3200 mg/kg dose. The extract also caused significant (P < 0.05) changes in red blood cells, packed cell volume, hemoglobin concentration, mean corpuscular volume, platelets, white blood cells and its differentials at doses of 1600 mg/kg in sub-acute toxicity and in as low as 200 mg/kg in chronic toxicity. In biochemical parameters, the extract caused a significant (P < 0.05) decrease in the levels of urea and creatinine at 1600 mg/kg dose and a significant (P < 0.05) reduction in urea, total bilirubin, total protein, albumin, globulin, glutamine transference gamma-glutamyl transferase (GGT), and alanine transminase in the 400 mg/kg dose in chronic toxicity. Changes were also noted in body weights, but no significant changes were observed in the levels of electrolytes (sodium, potassium, and chloride). Clinico-pathologically, starry hair coat, respiratory distress, and mortality were recorded. The extract also caused various histopathological changes in the organs. The study concluded that farmers need to exercise caution in the use of the plant for medicinal purposes.



"Effect of aqueous extract of Leonotis leonurus (L.) R. Br. leaves in male Wistar rats"
Citat:
The aqueous extract of the leaves of Leonotis leonurus (L.) R. Br. at the doses of 125, 250 and 500 mg/kg body weight was investigated for toxicity in male rats following administration on daily basis for 21 days. The extract did not significantly (p > .05) alter the levels of haemoglobin, packed cell volume, mean corpuscular volume, red cell distribution width, basophils, total protein, phosphorus, calcium and chloride ions of the animals. Whereas the levels of lymphocytes, eosinophils, monocytes, triacylglycerol, high-density lipoprotein cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol, atherogenic index, albumin as well as alkaline phosphatase and gamma glutamyl transferase activity were decreased by the extract, those of neutrophil, magnesium, total and conjugated bilirubin, alanine and aspartate aminotransferase as well as liver and kidney body weight ratios increased. There was decrease in the mean corpuscular haemoglobin, mean corpuscular haemoglobin concentration and cholesterol only at the 500 mg/kg body weight of the extract, whereas the large unstained cells, sodium ions, white blood cells and uric acid increased only at 250 and 500 mg/kg body weight of the extract, respectively. The urea, creatinine and potassium increased only at 125 mg/kg body weight of the extract while the globulin content was elevated only at 500 mg/kg body weight of the extract. The doses did not produce any definite pattern of effect on the red blood cells and platelets. These alterations by the aqueous extract of L. leonurus leaves on the haematological together with the liver and kidney functional indices suggests parameter and dose-selective effects of the extract and will have consequential effects on the normal functioning of the blood system, kidney and liver of the animals. The extract is also unlikely to predispose the animals to cardiovascular risk when repeatedly consumed on daily basis at the doses investigated for 21 days. Therefore, the aqueous extract of L. leonurus leaves may not be ‘safe’ as oral remedy in male rats.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2018 12:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
I "Effect of aqueous extract of Leonotis leonurus (L.) R. Br. leaves in male Wistar rats" er ekstraktet bare et vandigt ekstrakt fra 30g af planten (7,48g yield) hvilket for en 125mg/kg dosis svarer til ~39g af planten for en person der vejer 75 kg.

Det er stadig meget, men det er også kun for en dosis, der tydeligt har negative konsekvenser. Om mindre doser også er skadelig ved kronisk brug er selvfølgelig noget andet. Noget andet er også, hvordan effekten er i mennesker; måske skal der mindre til, måske skal der mere til.

Jeg vil blot råde til, at man nøjes med et sporadisk brug.

Edit: Min matematik var elendig. Det er nu rettet: 125mg/kg dosis brugt som baseline.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2018 14:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 23:53
Indlæg: 3
Lille rødhætte har du bestilt det hjem? hvordan syntes du personligt det var at ryge det? og var det svært at få blomsterne ind i en ''joint''?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2018 19:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Har ikke modtaget det endnu, vender gerne tilbage med en rapport i næste uge når jeg modtager det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 13:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Okay. Så lå det på posthylden da jeg kom hjem. Det er MEGET orange, lugter af hø og har en fantastisk konsistens. Lidt ala når man trykker på en af de der sivplanter der ligner pølser på spyd og det bløde behårede indmad flyder ud. En mellemting mellem hø og kattekilling.

Har rullet en daggajoint med det. Det gik let. Jeg går op i kahytten og tager et sug.

Røgen dufter af sauna, bål og røgelse, er meget mild, let bitter og smager af svensk pølseret. Min første tanke var bræk pga. de surere elementer. Jeg er ikke så vild med svensk pølseret og foretrækker smagen af cannabis. Måske når det har curret lidt? Nu kommer der nogle ret gyldne eftersmage frem, det er ihvertfald ikke kedeligt.

"First alerts" som de siger på de engelske narkofora. Et eller andet virker på mit sind min jeg ved ikke helt hvad endnu. Jeg kan umiddelbart godt lide det.

Har taget et par sug nu og jeg holder lige en pause for ikke at overdosere.

En sær ro har sænket sig over mig. Jeg forstår godt at det bliver sammenlignet med et opiodt cannabis, men det er mindre fuzzy. Jeg ved ikke om jeg bare er i godt humør.

:peace:

Jeg har lidt griner på, lidt som jeg plejer at få at psykedeliske stoffer. Et smil i mundvigen. Det smager også lidt bedre nu hvor jeg har vænnet mig til smagen (brændt smagsløgene af :rocking: ) Jeg tror ikke at jeg ryger hele jointen i denne omgang, men virkningen er nu stadig meget mild.

Det er ret sofastener. Der sker intet i mit hoved, men jeg keder mig ikke. Det er faktisk rart at komme lidt ud af tankemylderet som jeg ellers plejer at rende rundt i. Måske er det bare fordi at jeg skriver, men det er ihvertfald hvad jeg leder efter i en cannabisrus.

Jeg overvejer lidt at gå ind og suge en patron lattergas, bare for at se hvad der sker. Jeg gør det sgu!

Yesssssssssssssss, drengeguttervenner whatever i vil kaldes! Det holder. Jeg er varm og euforisk med daggaen og lattergassen sparkede ind som den skulle. Tror at jeg vil prøve at drikke den øl jeg har stående nu. Bare for at se hvad der sker. Nej, det er nok for dårlig HR. Fuck it, nu har jeg åbnet den.

Jeg ryger resten af jointen nu og opdaterer om en times tid.

OPDATERING: Der skete virkeligt ikke specielt meget mere i Dagga rusen. Jeg har det stadig godt og tomt. Men det er ikke en rus der er specielt let at sætte fingeren på. Mest af alt ville det være velegnet til repetetivt arbejde og musiklytning. Jeg kan sagtens forestille mig at bruge planten ind i mellem, men uden mere viden om bivirkninger bliver det sporadisk.

Nåede aldrig at drikke øllen :)

OPDATERING 2: Har nu røget endnu en joint med det. Det smager sgu for dårligt til at jeg helt kan forelske mig i det. Ærgeligt, for virkningen er fin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 18:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 23:53
Indlæg: 3
Fantastisk med din rapport Lille rødhætte, hvor lang tid varede effekten/effekterne fra dagga og følte du ikke noget angst/paranoia ligesom med det gode gamle cannabis?
Efter din oplevelse er jeg spændt på at få det bestilt når tiden kommer :)
Du nævner du ikke vil ryge for meget af det (OD) er det pga det stærk for hals/lunger eller pga du ikke vil blive for høj og ødelægge det? Mr. Gone nævner også det er absurd høje doser for at de er skadeligt. :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2018 20:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Dxter2626 skrev:
Fantastisk med din rapport Lille rødhætte, hvor lang tid varede effekten/effekterne fra dagga og følte du ikke noget angst/paranoia ligesom med det gode gamle cannabis?
Efter din oplevelse er jeg spændt på at få det bestilt når tiden kommer :)
Du nævner du ikke vil ryge for meget af det (OD) er det pga det stærk for hals/lunger eller pga du ikke vil blive for høj og ødelægge det? Mr. Gone nævner også det er absurd høje doser for at de er skadeligt. :D


Det smager ikke specielt godt og så har jeg ikke lyst til at blive for høj på noget som er relativt ukendt. Effekten varede nok et par timer, var fri for paranoia, men ærligt talt var den så mild at det er svært at vurdere (kom lidt til at drunke den i lattergas :D). Måske man kan lave the på det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2018 16:20 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Nej, den er ikke særlig spændende. Jeg kan anbefale at I prøver kongelys (mullein). Den bliver man høj af. Det er den stærkeste lovlige urt jeg har røget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2018 03:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Enig. Det er faktisk en ret kedelig urt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team