Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kodein piller
Indlæg: 07 aug 2018 17:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Hej allesammen.

Denne tråd er egentlig mest lavet for nysgerrighedens skyld - ikke fordi jeg er hverken ude i et misbrug af pillerne nævnt i emnefeltet eller har tænkt mig at komme det. Men da Kodein er et opiat, som kan være afhængighedsskabende, tænker jeg, at det er okay at spørge til det herinde.

Har nogle erfaring med disse piller? Kan de (mis)bruges i forhold til at opnå en slags afslappende rus ved større indtagelse end anbefalet? Eller er det røv og nøgler og harmløst?

Og i så fald: Det undrer mig, at jeg - fordi jeg har lungebetændelse og har svært ved at sove - har fået udleveret et glas med 30 piller på recept af lægen, selv om jeg formentlig kun skal bruge 2-3 stykker de næste nætter, inden penicillinen har sin virkning.
Så er der 27 piller tilbage, som jeg reelt kan bruge, som jeg vil - HVIS jeg ville det. Sælge videre, whatever. Vi taler fuldstændig hypotetisk her og udelukkende ud fra en undren.

Jeg tænker bare at det er underligt., man kun kan få glas med 30 i som det mindste, hvis behovet for patienten er langt mindre. For det kunne jo hypotetisk set give en anledning til videresalg. Selvfølgelig kun hvis nogen kan bekræfte, at de overhovedet KAN misbruges til at opnå en rus på en eller anden måde.

Håber, det gav mening


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2018 20:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tror der tidligere har været flere piller i, samt det var nemmere at købe enten DAK- eller ikke-DAK piller (kan ikke huske hvilken), og det er nu blevet reguleret lidt. I samme stil som panodiler og iprener.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2018 01:32 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
yep
der skam rus at hente i kodein.. og de er derfor i omløb rundt omkring.. svjh er det er dog kun ca10 % af indholdet der bliver omdannet til morfin.. ikk alle blæser, leaner eller kokser rundt på dem.. -nogle finder det jo rart at have stående i medicinskabet..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2018 04:11 
Stort set alle piller med misbrugsværdi bliver solgt i sådan en mindste mængde, i håb om at brugeren bliver afhængig, sådan at medicin industrien kan sælge nogle flere.


Top
  
 
Indlæg: 08 aug 2018 04:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
True^
I Asien kan du på de fleste apoteker købe medicin i enkeltsalg, i stedet for at man skal købe 10-30-50-100 piller som minimum.

Hvad sker der også lige for amerikansk rap de seneste 5 år?
Det hele handler om: Percocet, kodein, xanax, MDMA, Hennesy og Louis Vuitton. Ikke underligt at der er en epidemi af medicinafhængighed i USA.

EDIT: https://en.wikipedia.org/wiki/Top_100_C ... government
Det her er måske grunden. $915,457,674.74 til Pfizer, der producerer bl.a. Xanax. Doneret fra den amerikanske regering alene i 2015.
Sanofi -$600 mio
Merck & CO - 1,4mia
Det er også interessant, hvordan staterne sagsøger de største opioid-producenter, men Pfizer er ikke inkluderet i disse massesøgsmål.


Senest rettet af Hindbaerroulade 08 aug 2018 10:39, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2018 08:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
hold kæft hvor er det egentlig skræmmende lol
suger lige et hoved og kommer mig over, hvordan deres lortestoffer bliver pushet på ungdommen.

men det er da sikkert en god investering..

EDIT: Jeg kan fortælle jer, at Pfizer's årlige indtægter er steget fra $7 milliarder til $21 milliarder fra 2016-2017

Min lillesøster på 13 går i privatskole i Aarhus. Der er 4 i hendes klasse med 25 elever, der er diagnosticeret med ADHD.
Da jeg gik i folkeskole, var der højest 2 på en hel årgang.


Senest rettet af Hindbaerroulade 08 aug 2018 10:22, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 aug 2018 09:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Sydøst-Asien har for øvrigt en enorm methamfetamin epidemi.

Mental sygdom er først for nyligt et omtalt emne i sydøst-Asien
Når først ADHD-diagnosen tager fart i de lande om nogle år, vil der være medicin at udskrive både til børn og langtidsarbejdere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2018 10:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2017 01:14
Indlæg: 16
Ja, kodein misbruges.
Bruges bl.a. til drikken Lean ('purple drank') som oftest italesættes i amerikansk gade/rap/subkultur og diverse sange. Lean, en blanding af hostesaft kodein sprite.

Derudover omdannes som STWOD ganske rigtig siger, kodein til morfin i leveren, dog kun i lidt omfang, rigtig nok 15~%
Som hovedregel siges at de 9.6 mg kodein håndkøbsmedicinen "kodimagnyl" indeholder, omdannes til 2 mg morfin.

Hovsa ... Ja der har jeg måske lige røbet at det er derfra de fleste i dk, udvinder deres kodein fra - nemlig fra håndkøbte kodimagnyl.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team