Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2019 19:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Hej psychedelia,

Jeg skriver ind for at høre om der nogle, som har erfaring med 'percocets'? Jeg er blevet tilbudt dem af en af mine venner, som har fået dem på recept. Dog læste jeg selv det er en opiat og indholder 'oxycodone'. Jeg må ærligt sige det gjorde mig en smule bange.. Har respekt for narko, og vil helst ikke tage nogle ting for tidligt, da jeg er ret ung. Ved også at opiater er ekstremt vanedannende.

Hvis nogle herinde har erfaringer med dem, eller nogle råd vil jeg meget gerne høre fra jer!

Lidt info om mig selv:
16 år og nogle måneder
omkring 185
dreng

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 20:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Citat:
Percocet is the brand name of a drug that mixes oxycodone and acetaminophen, the generic name for drugs such as Tylenol.


Du skriver det selv, opiater kan være sindssygt vanedannende. Det er virkelig fedt, at du spørger herinde først.

Jeg tror ikke, at jeg ville anbefale opiater til en så ung, overhovedet. Hvis du endelig skal prøve noget, så ville jeg anbefale noget mild pot, noget psykedelika eller ketamin.
MEN - din hjerne er først færdigudviklet når du er omkring 25-26 år ca., og din hjerne kan viiiirkelig godt lide vaner eller noget der gør den begejstret. Skulle det gå således at du får en smag for narko allerede nu, så vil din hjerne formentlig også være ret glad for det om en ti års tid. Og lige nu er du i den alder, hvor hele verden står for dine fødder: få en kæreste eller bare få noget at hugge i, få nogle nye venner eller gør dine bånd med nuværende venner stærkere, opsøg og dyrk en hobby og dyrk den max, forsøg at lære et nyt sprog, se muligheder i det system, som du er sat i (du er sikkert ved at skulle i gymnasiet og sådan - engager dig i det, gå op i det). Sådan nogle ting du ved.

Livet har så vold meget mere at byde på end narko, og min overbevisning er, at jo mere man har dyrket livet uden narko, gjort sig dygtig til de ting man nu kan lide og synes er sjove, jamen jo federe bliver det at tage narko senere hen i livet.
Fx så danser jeg, og det er viiiirkelig åbenbarende og interessant, hvad det kan give en at danse på psykedelika. Men havde jeg ikke grundskelettet og glæden ved dans, efter at have øvet i et par år, så ville oplevelsen af at danse på psykedelika være både mindre interessant samt langt mindre givende.

Så.. Sorry for en lang post, men jeg synes virkelig livet uden narko kan være trip også, især i den alder. Jeg tog selv meeeeeeeget lidt fra 15-20 år, og det er jeg sku mega glad for i dag. Hvis man gerne vil tage narko i så ung en alder, bliver man nok også nødt til at prøve at være en smule gammelklog - dvs virkelig gå op, at det at tage narko ikke skal substituere for andre aktiviteter.

Jeg hælder nok mest til at sige "nej, don't do it", men jeg har været samme mølle igennem, dog med andet end opiater. Det rørte jeg først som 23-årig eller noget, og det vil jeg fortsat på ingen måde anbefale dig. Men kan man reflektere bare en smule som 16-årig, så kan man godt bruge et par måneder på at lægge en plan, hvor man overvejer:
1) hvad man vil indtage
2) hvorfor man vil indtage det - vil du blot prøve det, fordi det er interessant? Det er en helt legitim grund, men bare lige selv gør dig nogle overvejelser
3) hvad så bagefter? - efter dit første trip, vil du sikkert få det lidt funky i hovedet, men ikke andet end, forhåbentlig, at trippet var nice, sjovt og en ny verden. Men hvad så derfra? Kan du opleve de samme ting uden narko? Er du mættet efter at have prøvet det en gang? Forhåbentlig ja, men du ved, det her er overvejelser man kan gøre sig, når man har en helt naturlig interesse i narko som ung.
Gør det så fornuftigt og godt for dig selv, som muligt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 22:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Som Spaffeh skriver så er opiater voldsomt vanedannende og ikke noget der skal leges med uden videre.

Før du prøver opiater vil jeg anbefale dig at læse om opiat krisen i USA så worst-case-scenario er til at forstå for vi har aldrig set noget mage til herhjemme.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2019 19:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 aug 2018 15:29
Indlæg: 16
Jeg takker for det meget udybne svar, og har valgt pænt nej tak.

Jeg undskylder for det sene svar, har ikke brugt mine computer meget på det seneste

_________________
bad vibes forever


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2019 20:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det sku fint bror.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2019 02:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Det var fornuftigt. Det er en god indstilling at du søger information før du tager en beslutning.

Kom endelig tilbage og stil nysgerrigheden hvis du får tilbudt andre ting.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team