Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 mar 2019 20:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jeg har et mini misbrug af alkohol, 4 til 7 genstande daglig. Derudover et fornuftigt og kontrolleret brug af opium/morfin.

De sidste par dage, er jeg blev møgfuld bare af tre genstande. Det er som om jeg ikke kan tåle det længere, og jeg vil meget gerne ud af mit mini misbrug (kun af alkoholen, opium er jeg bare afslappet forbruger af). Spørgsmålene lyder:

Er der andre der kender til pludselig intolerance overfor alkohol, altså at man pludselig bliver fuld af meget lidt. Er der nogen der hvorfor det opstår?

Kender i nogle gode erstatninger for alkohol som kan købes i håndkøb eller uden om nettet (ikke benzoer eller cannabis). Jeg ved godt, at motion er godt og overvejer det også. Jeg trænger bare en gang imellem til at falde lidt ned.

Hav en god tirsdag derude.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 20:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
gå til læge med de samme og få en afrusning igang. de gange jeg har følt kroppen er ved at stå af er det fordi jeg kombinere tramadol eller oxynorm med alkohol dog i pænt heftige mænger hvad angår alkoholen og jeg er ikke et sekulnd i tvivl om at når du begynder at føle det der du beskriver så er det kroppens måde at sige stop på.

sidste gang jeg har haft det sådan lå jeg på sengen efter at have ædt en kasse oxynorm over et par dage og drukket cirka 12 øl om dagen og min krop havde bare fået nok af det blandingsmisbrug så jeg ringer til lægen og kommer ind akut til afrusning. jeg har lige været til skadestue et par dage før med mistanke om blodprop i hjertet så min krop var træt af det misbrug.

når du føler der skal mindre til end der plejer er det i min alkoholiske verden et faresignal.

folk er altså døde af både druk og de andre ting der og en kombination er heller ikke ukendt dødsårsag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Tak for råd IWA... Jeg får en bunke psykofarmaka oven i, abilify 10 mg, lyrica 600, mirtazapine 15, Marplan (maoinhibitor) 50 mg-... jeg har trappet lidt ned i abilify og så blev virkningen af alkohol meget hårdere. Men nok lidt dumt jeg i tre dage har taget opium og alkohol oven i.

Jeg tager på arbejde i morgen, og ringer derefter til lægen og beder om en akutaftale (lever, hjerte, blodprøver)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
kryddersnaps skrev:
Tak for råd IWA... Jeg får en bunke psykofarmaka oven i, abilify 10 mg, lyrica 600, mirtazapine 15, Marplan (maoinhibitor) 50 mg-... jeg har trappet lidt ned i abilify og så blev virkningen af alkohol meget hårdere. Men nok lidt dumt jeg i tre dage har taget opium og alkohol oven i.

Jeg tager på arbejde i morgen, og ringer derefter til lægen og beder om en akutaftale (lever, hjerte, blodprøver)

når du får så meget medicin er det ikke underligt du ikke tåler alkohol men jeg kan sige dig at de gange jeg har været tæt på at dø af druk så mindskes min tolerance meget kraftigt.

altså når man er vant til 30 bajere om dagen og pludsligt føler man næsten dør hvis man drikker 2 øl fordi kroppen er træt af det misbrug så er det fordi man fået alt for meget igennem for lang tid.

jeg har været alkoholiker siden jeg var seksten og jeg ved af erfaring at når tolerance er meget høj er det "godt" forstået på den måde kroppen kan holde til det men falder den markant og man føler man er ved at dø ved at drikke to tre genstande for at undgå at ryste og man ender i delir osv så er det ved at være tid til lægebesøg.

jeg har været til afrusning seks gange inde jeg endte på psyk til afrusing på rød tvang inden for to år og efter mit ufrivllige ophold på psyk har jeg været tæt på at dø at druk to gange pga morfin + alkohol misbrug på to månder så .......jo jeg kender lidt den føelse af kroppen snart står af.

risolid og antabus er godt i den sammenhæng.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Du ved godt at der er også er krydstolerance mellem Lyrica (Pregabalin), opioid og alkohol ik?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2019 21:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Obama skrev:
Du ved godt at der er også er krydstolerance mellem Lyrica (Pregabalin), opioid og alkohol ik?


Jo, det ved jeg godt, men jeg synes ikke, at jeg rigtig mærker den intolerance... og dog, nogle gange kan jeg godt lide to kodimagnyl oveni 600 mg lyrica og en genstand eller to, ikke at det giver det store buzz, men lidt mere sker der.

Igår to jeg både kodimagnyl, opium og alkohol oven i det andet, og der skete ikke andet end at jeg fladede ud og stenede fjernsyn hvor jeg normalt plejer at være aktiv.

Hmmm. måske skulle jeg tage og slappe lidt af med især alkoholen..

Til IWA:
det lyder som en hård omgang, godt at du stadig er i stand til at formulere dig så klart, hjernen kan ikke have taget helt skade... jeg har slet ikke været oppe i de doser (30 bajere) som du taler om, det er derfor jeg betragter mig selv som "amatøralkoholiker" - men siden jeg ikke længere kan tåle det, skulle jeg nok tage en pause. Jeg kan aldrig få min læge til at udskrive risolid, men antabus, jo.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 19:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
kryddersnaps skrev:
Obama skrev:
Du ved godt at der er også er krydstolerance mellem Lyrica (Pregabalin), opioid og alkohol ik?


Jo, det ved jeg godt, men jeg synes ikke, at jeg rigtig mærker den intolerance... og dog, nogle gange kan jeg godt lide to kodimagnyl oveni 600 mg lyrica og en genstand eller to, ikke at det giver det store buzz, men lidt mere sker der.

Igår to jeg både kodimagnyl, opium og alkohol oven i det andet, og der skete ikke andet end at jeg fladede ud og stenede fjernsyn hvor jeg normalt plejer at være aktiv.

Hmmm. måske skulle jeg tage og slappe lidt af med især alkoholen..

Til IWA:
det lyder som en hård omgang, godt at du stadig er i stand til at formulere dig så klart, hjernen kan ikke have taget helt skade... jeg har slet ikke været oppe i de doser (30 bajere) som du taler om, det er derfor jeg betragter mig selv som "amatøralkoholiker" - men siden jeg ikke længere kan tåle det, skulle jeg nok tage en pause. Jeg kan aldrig få min læge til at udskrive risolid, men antabus, jo.

jeg har drukket ret meget i mange år men også haft lange pauser . du kan tage på misbrugscenter eller skadestue og få en risolid behandling samt antabus.

min læge udskriver heller ikke bare et glas risolid. jeg skal hente en dosis af gangen per dag. jeg plejer at ryge til afrusning på somatisk afdeling og det passer mig egentligt fint. det er lidt svært selv at lave mad og den slags når man er tæt på at kradse af på druk og går i delir og den slags .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 19:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 mar 2019 20:19
Indlæg: 59
Klopoxid er godt til afrusning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 19:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jep, jeg har tidligere stoppet med alkohol uden antabus, men det har nogle gange udløst depression. Tror alligevel jeg vil prøve at stoppe. Er som sagt i behandling med Marplan og det er ekstremt effektivt, så der kommer næppe nogen depression den her gang.

Mht. til at jeg pludselig blev meget fuld af ingenting, tror jeg at det skyldes overanstrengelse (nyt job) og spist dårligt i kombination med medicin. Jeg får lavet blodprøver alligevel.

Mærkeligt, jeg kan nemt lade være med at tage opiater i ugevis, tage dem tre dag og stoppe, men jeg skal lige have min daglige alkohol, den er meget sværere at slippe, vel og mærke for mig.

Det lyder som om du lever et hårdt liv, IWA..., jeg har selv engang være svingdørspatient, men kom på en eller anden mystisk måde ud af det. Tak for råd, og pas på din krop.

Tjekker klopoxid ud, jeg har en ven det nogen gange går helt galt for med druk, men jeg tror selv at jeg kan klare den uden hjælp


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 19:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
kryddersnaps skrev:
Jep, jeg har tidligere stoppet med alkohol uden antabus, men det har nogle gange udløst depression. Tror alligevel jeg vil prøve at stoppe. Er som sagt i behandling med Marplan og det er ekstremt effektivt, så der kommer næppe nogen depression den her gang.

Mht. til at jeg pludselig blev meget fuld af ingenting, tror jeg at det skyldes overanstrengelse (nyt job) og spist dårligt i kombination med medicin. Jeg får lavet blodprøver alligevel.

Mærkeligt, jeg kan nemt lade være med at tage opiater i ugevis, tage dem tre dag og stoppe, men jeg skal lige have min daglige alkohol, den er meget sværere at slippe, vel og mærke for mig.

Det lyder som om du lever et hårdt liv, IWA..., jeg har selv engang være svingdørspatient, men kom på en eller anden mystisk måde ud af det. Tak for råd, og pas på din krop.

Tjekker klopoxid ud, jeg har en ven det nogen gange går helt galt for med druk, men jeg tror selv at jeg kan klare den uden hjælp


jeg tror det er fordi du drikker alkohol oven på en kombination jeg personligt aldrig ville turde din tolerance er faldet markant men jeg synes det lyder fantatisk godt at stoppe med alkohol.

klopoxid er ganske rigtigt godt til afrusning jeg har prøvet det før. og ja jeg lever hårdt for tiden. de sidste fire år men jeg har haft lange perioder uden alkohol . men derfor kan livet stadig være hårdt ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 21:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det med at stoppe på egen hånd uden at have en læge indeover som kan give klopoxid/risolid eller fenemal er en ekstrem dårlig idé. Det kan måske lade sig gøre, men det slider ekstremt på kroppen, alkohol abstinenser er bestemt ikke for sjov! Jeg har selv klaret det mange gange selv, men til sidst endte jeg i delirium tremens, og det ønsker du bestemt IKKE! Det er et sandt helvede her på jorden at gennemgå.

Få en ordentligt afrusning på psyk, og tag derefter så fat i egen læge, og lav en langsigtet plan. Alkohol virker måske sådan lidt harmløst, men det skal i den grad tages alvorligt - det slår mange ihjel hvert år. Og det er ikke for at male fanden på væggen, blot en reminder. :)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2019 21:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
Bl0dpump skrev:
Det med at stoppe på egen hånd uden at have en læge indeover som kan give klopoxid/risolid eller fenemal er en ekstrem dårlig idé. Det kan måske lade sig gøre, men det slider ekstremt på kroppen, alkohol abstinenser er bestemt ikke for sjov! Jeg har selv klaret det mange gange selv, men til sidst endte jeg i delirium tremens, og det ønsker du bestemt IKKE! Det er et sandt helvede her på jorden at gennemgå.

Få en ordentligt afrusning på psyk, og tag derefter så fat i egen læge, og lav en langsigtet plan. Alkohol virker måske sådan lidt harmløst, men det skal i den grad tages alvorligt - det slår mange ihjel hvert år. Og det er ikke for at male fanden på væggen, blot en reminder. :)

altså misbrugscenter egen læge eller skadestue synes jeg jo er en god ide. jeg har bare personligt meget dårlige erfaringer med psyk til afrusning men en mulighed.

ellers meget enig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2019 18:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Tak Nu ved jeg i hvert fald hvad jeg skal gøre hvis jeg får et seriøst alkoholmisbrug, men jeg er jo i den lettere ende, 3-7 genstande dagligt fordelt over hele dagen, så afrusning, benzoer og misbrugscentre er måske lidt for meget.

Jeg er bare træt af trangen til alkohol. Afhængigheden. At være småberuset om eftermiddagen. Det er selvfølgelig et luksusproblem i forhold til det I har prøvet... men ja, jeg er på en frygtelig masse psykofarmaka oven i, men det har reddet mit liv - trapper dog ud af Lyrica, det er noget hypet lortemedicin.

Jeg elsker til gengæld én til to gange om ugen at få en opiatrus, dog ikke oxy. Og det har jeg styret fint i en 5-6 år.

Men igen, er der urte-præparater, håndkøbsmedicin, der evt. kan hjælpe med sådan et livslangt, lettere misbrug af alkohol?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2019 00:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ibogain skulle være godt men nøjern at arbejde med ift afvænning af alkohol.
åndssvagt spørgsmål, men spiser du nok osv?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2019 02:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2018 23:57
Indlæg: 108
kryddersnaps skrev:
Tak Nu ved jeg i hvert fald hvad jeg skal gøre hvis jeg får et seriøst alkoholmisbrug, men jeg er jo i den lettere ende, 3-7 genstande dagligt fordelt over hele dagen, så afrusning, benzoer og misbrugscentre er måske lidt for meget.

Jeg er bare træt af trangen til alkohol. Afhængigheden. At være småberuset om eftermiddagen. Det er selvfølgelig et luksusproblem i forhold til det I har prøvet... men ja, jeg er på en frygtelig masse psykofarmaka oven i, men det har reddet mit liv - trapper dog ud af Lyrica, det er noget hypet lortemedicin.

Jeg elsker til gengæld én til to gange om ugen at få en opiatrus, dog ikke oxy. Og det har jeg styret fint i en 5-6 år.

Men igen, er der urte-præparater, håndkøbsmedicin, der evt. kan hjælpe med sådan et livslangt, lettere misbrug af alkohol?

det er lidt ligemeget hvor meget man drikker hver dag hvis man gør det hver dag og ikke kan undvære det så sidder man i saksen.

hvis du kan stoppe uden at gå i delir og det kan jeg hilse og sige ikke er sjovt på nogensom helst måder så stop og tag antabus og lad være med at se hvad der sker ved at drikke på antabus. nogen bliver meget syge. man kan vist dø af det mens andre kan drikke på det uden problemer. jeg har fået antabus men aldrig prøvet at drikke på det.

med hensyn til trang så kan man finde en måde at komme ud af et misbrug uden at erstatte det med et andet eller måske det mest smarte at købe noget beroligene urtethe og et adgangskort til motions centeret.

baldrian the virker på mig lidt beroligne men det tager altså ikke trangen til alkohol.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 maj 2019 20:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2018 11:52
Indlæg: 77
Geografisk sted: København
Jeps, sidder i saksen, men det er umuligt at stoppe med alkohol, før jeg gør noget ved den depression, der trods min Marplan (stærkt antidepressivt middel), er begyndt at rumle.

Min psyk tjekkede mit hjerte, lever, nyre, etc. og på nær mit nedsatte stofskifte som jeg er i hormonbehandling for, var alt i "splendid condition." :rocking:

Det "fejrer" jeg med en flaske cognac, lidt benzo og en masse psych sitar musik.

Motion, diverse psykologiske terapier etc., har jeg prøvet uden held.

Hvis ikke det bliver bedre, vil jeg foreslå min psykiater eksperimentel behandling med enten elektrostimulation (ikke chok) eller ketaminbehandling på Glostrup.

Tak for alle de andre velmente råd. Jeg vil omfavne dem, og genlæse dem, hvis jeg en dag skulle være så uheldig at blive voldsom misbruger (80-100 genstande ugentlig), men det tror jeg ikke, at jeg har i mig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team