Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Staden
Indlæg: 06 jul 2020 20:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2020 19:55
Indlæg: 7
.


Senest rettet af ragildren 06 okt 2020 16:00, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 06 jul 2020 20:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2020 19:55
Indlæg: 7
[quote="Gyldenhumlebi"]Heeej!

Skal med en veninde ned på staden, vi håber på at kunne finde nogle edibles eller lign. Tænkte på om i havde nogle gode råd ift. hvor man skal kigge efter Sådanne ting og gode råd til første gang man indtager det. Vi tænker umiddelbart det bare skal være er lille buzz eller noget i den dur.[/


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 06 jul 2020 21:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Har I prøvet at indtage cannabis før?

Det kan godt være ret svært at dosere cannabis oralt, så hvis det er første gang ville jeg næsten anbefale at I ryger det istedet.
Kan dog godt forstå hvis I hellere vil indtage det oralt, det kan der være mange gode grunde til. Så hvis det er tilfældet vil jeg råde jer til at tage det stille og roligt og vente 1-2 timet inden i redoserer. Indtag det på tom mave så det ikke varer 100 år før det slår ind.

Derudover ville jeg anbefale at I indtager det et sted hvor I føler jer trygge og tilpas. Altså eventuelt hjemme ved en af jer, eller ude i naturen væk fra byens stress og jag.

Husk en masse god ædelse og søde drikke;) Kan også anbefale at I på en eller anden måde har musik ved hånden (god trådløs højtaler hvis I er ude i naturen, eller bare et par gode højtalere derhjemme), idet musik lyder fantastisk når man er skæv.

Til sidst vil jeg lige sige at selvom cannabis er en forholdsvis mild substans (det er dog ikke en universel sandhed da det afhænger af personen og omstændighederne), så skal I stadig være opmærksom på at der altså er et misbrugspotentiale som I skal tage seriøst!
Eventuelt fastsæt helt fra starten inden i indtager det, en plan for hvor ofte I må indtage det. Det kan utrolig nemt gå fra at blive en weekend-hygge-substans til et decideret hverdags misbrug.
Hvis I så opdager at I ikke kan holde jer til jeres plan, så vil jeg seriøst anbefale at I holder en lang pause indtil trangen er ikke eksisterende. Et misbrug af hash er selvfølgelig (for de fleste) ikke lige så ødelæggende som et misbrug af mange andre rusmidler, så er det stadig ikke sjovt at være afhængig og det kommer højst sandsynligt til at få konsekvenser (specielt hvis I gør det længe nok, og/eller hvis I er unge nok til jeres hjerne ikke er fuldt udviklet endnu).

En anden ting er at hvis I døjer med nogle mentale issues vil jeg også kraftigt anbefale at I venter indtil I er et bedre sted i livet.

Til sidst vil jeg lige spørge hvor gamle I er? Hvis I er virkeligt unge så vil jeg kraftigt fraråde jer at begynde at eksperimentere med stoffer før I er blevet ældre.
Det kan have nogle rigtig trælse konsekvenser hvis I misbruger hash i en tidlig alder - konsekvenser der kan følge jer resten af jeres liv.
Det er på ingen måde det værd at fucke jer selv op i en så tidlig alder. Det er svært, for ikke at sige umuligt, at indse hvor crazy nederen et misbrug er (selvom det "bare" er fjolletobak), hvor ødelæggende det kan være mentalt, socialt og emotionelt. Pas nu på jer selv, og jeg forstår udemærket hvor træls det er at få at vide at det er bedst at vente, men tro mig, jeg garanterer jer at I kommer til at fortryde det grumt hvis I udvikler et seriøst misbrug i en tidlig alder. Brug det fornuftigt og sparsomt, så skal det nok gå:)

Anyways jeg ønsker jer en god tur!:)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 06 jul 2020 22:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2020 19:55
Indlæg: 7
Tusind tak for det raffinerede svar!
Vi er 16 år gamle, og skal en tur sammen til KBH. Også tænkte vi, det nu vi har chancen for at prøve det. Troede faktisk, at det var bedre oralt ens første gang. Men det er mere af praktiske grunde vi gerne vil have edibles, da vi tænkte vi kunne sidde på vores hotelværelse og gøre det.
Da vi kommer et godt stykke hjemmefra tænkte vi det var aktuelt at gøre det, kan godt få hash i min hjemby, men det er en lille by og folk de snakker, så vil sikkert blive stigmatiseret...
Er glad for moralprædiken, plejer at være meget rationel, men igen tager jeg self en risiko ved dette, men elsker at tænke og tænker tit meget eksistentielt, Derfor ville jeg elske, hvis dette kunne få mig til at tænke på en “ny måde”.
:)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 06 jul 2020 23:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Jamen det var da så lidt, er bare glad for at kunne hjælpe! Det er det vi er her for herinde, vi deler bare vores viden og erfaring for at hjælpe hinanden.
Det er med denne erfaring at jeg vil råde jer til at være meget påpasselige! Jeg har det ikke super godt med at sige til jer i sådan en ung alder at I bare skal skaffe og indtage noget tjald. Men jeg har også været 16 engang (det var også i den alder at jeg for første gang røg weed), så jeg ved udemærket hvor meget nysgerrigheden trækker. Så kunne alverdens cyberjunkier fortælle mig nok så mange gange at jeg skulle vente nogle år, men jeg ville nok ikke have været så modtagelig for sådanne kedelige fornuftige råd;)
Så det er med skadesreduktionens ånd, at jeg fortæller jer at I virkelig skal tage det her seriøst! Gak og gøgl og fest og farver kan desværre nemt udvikle sig til noget knap så fedt hvis ikke man er MEGET opmærksom på sine bevæggrunde og frekvensen af sit for/misbrug. Så jeg mener det dybt alvorligt, sæt jer ned og aftal hvor ofte I må indtage det. Hvis I så meget som 1 gang bryder jeres aftale vil jeg kraftigt anbefale at I lægger røgen på hylden i meget lang tid. Jeg har personligt set og oplevet hvordan et hash misbrug kan nedsætte livskvaliteten. Nogle folk kan være utrolig funktionelle mens andre er mere eller mindre bliver et totalt hash vrag. I kan ikke vide hvilken type person I er før end at det er for sent, så pas nu på jer selv ikke? Og lad nu være med at lyv overfor jer selv eller hinanden. I snyder ikke andre end jer selv. Desværre har et misbrug ikke kun konsekvenser for misbrugeren, det er også røv hårdt at være pårørende, så tænk på de folk der elsker jer. Det er virkelig ikke fedt at skabe bekymring osv.

Det er ikke for at male fanden på væggen at jeg siger disse ting, jeg gør jer bare opmærksom på at det har konsekvenser hvis I ikke viser den ypperste respekt overfor jer selv og jeres stofindtag.

Anyways en anden ting I skal være opmærksomme på er at hvis I vælger at indtage alkohol så vent til I allerede er påvirker af tjalden. Røg først, dernæst alkohol er en gylden regel! Ellers risikerer I at få det voldsomt skidt, det kan fandme være ubehageligt! Det er ikke farligt (måske udover den fare der ligger i kvælning ved at kaste op mens man sover pga for meget alkohol), men er bare en utrolig ubehageligt oplevelse. Så husk det nu, altid vent med alkohol til bagefter!

Den orale rus har en tendens til at være mere psykedelisk når man indtager det oralt, så på den måde kan det godt være mere interessant end at ryge det. Men det er bare rigtig svært at dosere korrekt, alt for nemt at få lidt for meget og så døje med svimmelhed, kvalme, opkast og paranoia.

Cannabis kan godt have en tendens til at være lidt angst provokerende - den klassiske "weed noia". Det er slet ikke sikkert at I kommer til at opleve det, men vær opmærksom på at det på ingen måde er unormalt. Så hvis det sker så find et roligt trygt sted, og prøv at slap af så meget I nu kan. Tag noget sødt at drikke/æde og tag nogle dybe rolige vejrtrækninger. Der er ingen decideret fysiske farer ved at tage for meget udover lidt fysisk og psykisk ubehag. Så selvom hjertet banker afsted med 200 i timen, så prøv tag det roligt og distrahere jer selv, det er overhovedet ikke unormalt og er ikke farligt (måske medmindre man har hjerteproblemer ved jeg ikke, men i jeres unge alder er det intet problem). Så lad være med at tilkald ambulancen fordi I er bange for at dø eller whatever :D

Forstår godt du er interesseret I at tænke på "en ny måde". Det er dog utrolig vigtigt at understrege at det på ingen måde er nødvendigt at indtage stoffer for at udforske sit sind. Man kan nå ufatteligt langt bare med meditation og åndedrætsøvelser! Research og du vil finde!:)

Skriv endelig hvis I har flere spørgsmål, eller hvis der er noget jeg eller andre skal uddybe.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 06 jul 2020 23:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
"Gaden" er ikke så hård som den plejede at være, men der har været masser af politi når jeg har besøgt dem på det seneste.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 07 jul 2020 00:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2020 19:55
Indlæg: 7
[quote="T-1337"]
Synes det er så fint. at du understreger konsekvenser ved det. Håber på at vores oplevelse med det bliver god, hvis vi altså gør det og kan få fat på noget. Du skal vide su ikke “snakker” til døve ører, selvom vi unge, tror der er mange der negligere konsekvenser ved mange ting, må være ærlig st sige jeg selv gør det sommetider, men man må være bevidst og inden man tager dette valg om fx inviter situation og prøve hash.

Er selv meget tæt på en misbruger, som tager diverse feststoffer og opioder, samt ryger hash, hvori jeg har været til stede. Han mener selv, ar man skal legaliser det hele, da han siger han godt kan styre det, men har sagt til ham, at man oftest ikke selv kan se det. Det er derfor også vigtigt for mig, at jeg kan forholde mig objektivt i så høj en grad, at jeg har styr på ham, ville aldrig kunne tilgive mig selv, hvis der skete noget med ham. Dog har lysten og nysgerrigheden til at prøve hash været der før jeg mødte ham.

Jeg mediter selv, samt udforsker min spiritualitet meget, tror gerne på at det er meget mere endnu, er jo nemlig så ung. Har du læst: the power of now?
Læste den for ca. 2 måneder siden, efter dette har jeg oplevet livlige drømme og mere bevidsthed, nu vil jeg prøve noget andet, synes det er super spændende, nysgerrigheden til psykedeliske svampe og lign. Er også stor, men tænker ikke det kommer til at ske, især også nå det eneste jeg har prøvet er cigaretter og snus.
:))


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 07 jul 2020 05:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Yo Humle!

Du lyder jo umiddelbart til at være rigtig fornuftig, også set i lyset af at du vælger at sætte dig ind i tingene inden du/I springer hovedløst ud i det ukendte. Det har jeg faktisk stor respekt for, specielt jeres alder taget i betragtning - super fedt!
Under de rette omstændigheder er det uhyggeligt nemt at se bort fra konsekvenserne af ens handlinger. Det er derfor godt at høre at du er opmærksom på dette, og at du så rent faktisk reflekterer over din nysgerrighed omkring hashrusen, og de konsekvenser det kan få. Hvis vi nu kort ser bort fra risikoen for at udvikle en afhængighed, og de mentale/emotionelle risici der er forbundet ved indtagelse af cannabis, så er de sociale konsekvenser faktisk ret så reelle i dit/jeres tilfælde. Du nævner selv risikoen for at blive stigmatiseret ved at opsøge tjald i din hjemby. Det kunne godt lyde lidt som om at I er de eneste i jeres netværk der er interesserede i at prøve hash, så jeg ville passe på at det ikke kommer til at få nogle trælse sociale konsekvenser.
Normalt ville jeg sige at man skal (til en hvis grænse) være skide ligeglad hvad andre tænker og føler omkring ens forbrug af rusmidler (og generelt også andre ting i livet). Dog vil jeg pointere hvor vigtigt det er at opretholde de sunde og positive relationer som man skaber op igennem ens ungdom (vel og mærket kun hvis de er positive). Jeg kender folk der ikke har været gode til netop dette, og som så senere i livet faktisk kæmper utroligt hårdt med ensomhed og tomhed, fordi de ikke har udviklet/opretholdt nogle rigtigt tætte og betydningsfulde relationer der er blevet bygget op igennem mange år (helt fra skoletiden af). Hvorfor siger jeg det til dig? Jo det gør jeg fordi at det er ret så vigtigt at man trives socialt, så hvis alle folk omkring dig er ufatteligt anti-hash/anti-stoffer til et punkt hvor de kunne finde på at ødelægge jeres venskab hvis I begynder at eksperimentere med stoffer, så skal I måske overveje hvordan I vil håndtere det hele og hvor åbne I vil være omkring det.
Noget andet jeg vil være utrolig opmærksom på er den tendens der er ved folk der begynder at ryge en del hash - nemlig at man risikerer at ens netværk langsomt begynder at blive filtreret så det udelukkende består af folk der også ryger en del græs. Hvis man ikke passer på, risikerer man med at ende med udelukkende at hænge ud med folk der ryger (hvilket i sig selv ikke nødvendigvis er en dårlig ting, man er jo ikke et værre menneske bare fordi man ryger tjald). Faren ved dette er at cannabis hurtigt kan ende med at blive det primære samlingspunkt for jeres crew, og så er det ikke unormalt at man ligepludseligt "vågner op" efter en del år og opdager at det eneste man har tilfælles med ens vennegruppe er at man ryger hash. At man faktisk ikke rigtigt ved hvad man skal lave sammen udover at ryge hash. At relationerne faktisk er ret overfladiske, og at man reelt set ikke har en dybere personlig connection, men at den eneste grund til at man hang så meget ud med dem var pga man røg hash sammen. Det kan blive et ret stort problem når man så endelig vil ud af sit misbrug, da man igennem årene har forsømt alle de relationer hvor røg ikke indgår og derfor KUN har ens "hashoman klan" tilbage.

Jeg siger bare disse ting fordi det bestemt ikke er unormalt at tingene udvikler sig i den retning hvis man misbruger hash (specielt i en tidlig alder), så det er bare endnu en ting I skal være opmærksomme på. Det kan være vanvittigt svært at indse hvornår ens forbrug begynder at udvikle sig til et decideret misbrug.
Please pas på jer selv - det er utrolig sjovt at være skæv, men det er de færreste der synes det er fedt at ryge hver dag (og selvom de ikke har et problem med det nu, kan det sagtens ende med at hænge dem langt ud af halsen senere hen i livet). Ens skævert er desuden 100000000000000 gange federe hvis man indtager det en sjælden gang imellem. Begynder man at indtage det oftere, risikerer man at rusen mister 'magien'. Gør man det ofte nok bliver ens påvirkede tilstand mere eller mindre ens baseline og rusen ender med at være utrolig kedelig og hverdagsagtig, og hvad er det fede ved det (plus der kommer en masse andre rigtig trælse konsekvenser ved et hverdags for/misbrug)?

Som sagt lyder du jo meget fornuftig, så vær endelig virkelig opmærksom på hvordan dit forhold til rusmidler er. Er det eksapisme du har gang i, er det selvmedicinering, eller bruger du det engang imellem for at udforske dig selv, af spirituelle grunde eller for bare at nyde en god skævert? Jeg vil kraftigt råde jer til ikke at begynde at indtage det oftere end den grænse i sætter for jer selv nu her inden I begynder at eksperimentere. Det er faktisk utroligt vigtigt da hvis man én gang begynder at rykke på ens grænser, så bliver det nemmere at gøre det igen og igen og igen.


Jeg er ked af at du er tæt på en misbruger (endda af nogle ret seriøse substanser), så ved du også hvor hårdt det er at være vidne til. Det håber jeg er en motivation for dig til ikke at ende med at misbruge lortet. Og vil lige sige, nu hvor I begynder at eksperimentere med cannabis, kan det rykke lidt på jeres grænser og måske gøre jer nysgerrige på andre rusmidler. Det er her det begynder at blive lidt farligt, og jeg ville KRAFTIGT anbefale at I venter til I er MINIMUM 18 år før at I indtager andre rusmidler, og faktisk helst til I er en 20-25 år. Stofferne løber ingen vejne, de vil skam altid være der så der er ingen grund til at skynde sig med at prøve en masse. Og uanset hvad så research godt og grundigt inden I indtager noget, og her mener jeg ikke bare en eftermiddag på google, men at du faktisk sætter dig virkelig godt ind i det stof du er interesseret i. Specielt din nysgerrighed vedrørende psykedeliske substanser kræver at du sætter dig for sindssygt godt ind i lortet inden du prøver det, og det vil jeg seriøst kraftigt råde dig til at vente nogle år inden du prøver da det er en HELT anden boldgade end cannabis - vi snakker på et plan du slet ikke kan forestille dig. Så tja.. Du virker jo som sagt skide fornuftig, så please brug den fornuft til at passe godt på dig selv, det garanterer jeg dig for at du ikke kommer til at fortryde. I er stadig utroligt unge, og der er en MASSE andre spændende ting i livet end rusmidler!

Super fedt at du mediterer, det er en skill der kommer til at være til stor gavn. Specielt (hvis vi ser i relation til stoffer) når det gælder de psykedeliske substanser! Så hvis du kan træne dig selv med meditation og lignende i nogle år inden du kaster dig ud i at eksperimentere med psykedeliske substanser, så står du seriøst virkelig godt til at få en masse ufatteligt givende og lærerige oplevelser.
Har ikke læst den bog du nævner, men vil da bestemt checke den ud da jeg selv er interesseret i virkelig at begynde at gå lidt mere i dybden med mindfulness idet jeg skal mere eller mindre igang med en total livsstilsændring for at komme ud af mit misbrug og kravle op af mit hul.

Ønsker jer det bedste, og igen spørg endelig hvis der er noget du/I er tvivl om. Der er masser af flinke og erfarne folk der er villige til at dele deres viden og erfaringer her på sitet, uden at være fordømmende vel og mærket.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 07 jul 2020 14:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2020 19:55
Indlæg: 7
[quote="T-1337"]

Det er jeg glad for at høre!

Som du siger, er det misbrugeren, som “motiverer” mig til at få det undersøgt, er nød til at have styr på det, fordi han betyder så meget for mig. Det er vigtigt for mig at han på alle tidspunkter kan støtte sig op ad mig, hvis der er noget, som er det mindste svært.

Plejer også at sige: “what other people think of you, is none of your business”. Men som du selv nævner kan det være meget nødvendigt og tænke over hvem der skal vide osv. en af mine allertætteste veninder er super modstander af stoffer. Hun synes samtidig også at mit forhold til misbrugeren er en meget dum ide, men hun kender ham ikke som jeg gør. Livet er ikke rationelt. Jeg kunne umuligt cutte kontakten til en, som har så stor betydning for mig. Det er ikke min plan at hun nogensinde skulle vide, hvis vi prøvede det. Tror hun ville være uforståelig overfor det, men det er også fordi hun absolut ingen interesse har til stoffer osv. Hele hendes vennegruppe som bl.a. er mig har meget interesse for sådanne ting, men hvis man fik det at vide, tror jeg det ville komme så et chok for mange, især mig, selvom det virker besynderligt måske for dig, da jeg skriver herinde osv. så er min yderside meget hellig.

Vi er faktisk ikke de eneste som har lysten til at prøve hash osv. det er et par stykker som gør det sommetider. Faktisk har byen et sted, hvor ryet er, at det er der man ryger tjald. Men de er blevet stigmatiseret for længst, dog kun af de andre unge, da vi prøver at holde det sådan at ingen forældre ved noget.

Min primære grund til lysten for at prøve Hash det er de spirituelle grunde og en god skævert :)) Det er ikke pga. eskapisme - det har jeg alkohol til... det er måske ikke så smart, men ja er ung og lige nu prøver man bare at finde ud af det hele. Jeg er blevet trukket til side af en af mine lærer, som synes jeg skulle skrue ned for alkoholforbruget, da de mente jeg drak for meget. Har her for nylig også besluttet mig for at skrue markant ned for det og prøve nogle alternativer til festerne osv. Synes egentlig ikke det havde taget overhånd indtil mine veninder havde holdt en slags intervention for mig.
Min far har været alkohol og nu kommet ud af det. Har på ingen måde lyst til at det skal forfølge mig som social arv og det ville også være meget tidlig det begyndte så, for er jo kun 16.

Synes det er helt igennem fantastisk det med at mediterer, samt det spirituelle. Der er mange der ynes det er noget underligt, men får det bedre af det også er jeg egentlig ligeglad med om det er placebo eller hvad det er. Fakta er at det er godt.

Fedt at du har tænkt dig st undersøge det, synes det er meget godt at komme i kontakt med sig selv og blive mere bevidst. Sommetider føler ikke at der er nogle, som forstår mine tanker, da jeg føler de er for store, men er pt. udkig efter en bog der hedder the Magic of thinking Big, som vidst skulle komme ind på sådanne tanker.

Hvis jeg må spørge, hvad har dit misbrug været med og fedt at du er ved at gå igennem en stor livsstilsændring for at ændre på det!

:hjerte:


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 07 jul 2020 17:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Yo Humle

Ham din homie er godt nok heldig at have en ven som dig. Forstår godt at du gerne vil hjælpe ham, det er hårdt at se en person kæmpe med misbrug. Jeg vil dog lige sige at du i sidste ende skal huske at passe på dig selv. Det kan være enormt nedslidende at være der for en hardcore misbruger, så vær opmærksom på hvor hårdt det er for dig.
Kender jo hverken dig eller ham eller den dynamik der er imellem jer, men siger bare at du bliver nødt til at passe på dig selv - hvilket betyder at du kan risikere at skulle afstand fra personen. Det er der intet galt i, da det i sidste ende er ham selv der skal kæmpe sig ud af sit lort, det er ikke en kamp andre kan kæmpe for ham. Så du må endelig ikke have dårlig samvittighed over at blive nødt til at passe på dig selv, da du ellers risikerer at blive så mentalt nedslidt at du på ingen måde er istand til at hjælpe hverken ham eller dig selv og da slet ikke begge på én gang. Specielt da du er så ung og har hele livet foran dig, skal du passe ekstra godt på dig selv. Selv voksne stærke personer kan knække fordi det er for hårdt at være vidne til, så du må endelig ikke være bange for at trække dig hvis du føler at hans kamp trækker dig med ned.
Så for at gøre det helt klart, jeg siger ikke at du absolut skal forlade ham nu eller whatever fordi han har et misbrug. Jeg siger bare at du ikke skal tage det som et nederlag eller som om at du svigter personen hvis du på et tidspunkt føler at det hele bliver for svært at håndtere. Pas på dig selv i sidste ende, det er meget vigtigt. Jeg håber du ved hvad jeg mener, ingen grund til at gå helt ned med flaget hvis du kan undgå det, det er der ingen skam i, det gør dig ikke til en dårlig ven eller noget. Det er super fedt at du prøver på at være der for ham så meget du kan, bliv endelig ved med det så længe du føler at du har overskud nok til det og at det ikke trækker dig med ned.
Får han også hjælp andre steder fra, fx misbrugscenteret, eller er det kun dig han har som støtte? Hvis det er tilfældet så ville jeg nok prøve at snakke med ham omkring at få noget professionelt hjælp. Du kan stadig være der for ham ved siden af, men det er satme en hård kamp at skulle kæmpe kun jer to - det er en virkelig hidsig stofgruppe han er afhængig af.


Det er da et nice motto, det skaber kun stress hvis man går og bekymrer sig om hvad andre går og tænker om én. Det kan man ikke bruge til noget. Man skal dog ikke totalt afskrive folks holdninger omkring en eller ens livsstil, da det kan være et godt pejlemærke på hvor man er på vej hen i livet. Det kan nogle gange være svært selv at se den sti man går på, selvom det er tydeligt for alle omkring en. Så hvis man hele tiden får at vide at man er ved at komme lidt på et sidespor, så er det måske værd at reflektere ordenligt over det.
Må man spørge hvorfor din veninde synes det er en dum idé?
Kan du på nogen måde snakke med din veninde omkring stoffer? Altså en konstruktiv snak hvor I begge lytter til hinanden og prøver at forstå den anden? Eller bliver det bare en total skyklapssamtale? Grunden til at jeg spørger er fordi det muligvis kunne være en idé at være åben omkring dit stofforbrug af flere grunde. Så undgår du at skulle til at skjule en del af dit liv, og der kommer sjældent noget godt ud af at skjule (omfanget af) et stof for/misbrug overfor personer man er meget tætte med. Desuden kan det også være en stor hjælp at have folk omkring sig der holder af en, så de ligesom kan "passe på dig" og være med til at holde øje med at et forbrug ikke udvikler sig til et misbrug. Det samme gælder egentligt også dine forældre, men jeg har dog også fuld forståelse for at det kan være svært, for ikke at sige umuligt at åbne op omkring sådan nogle ting til ens forældre. Det er ikke sikkert at der kommer noget godt ud af det, hvis det bare skaber bekymring hos dem og de mister tilliden til dig. Det ville ikke være særlig fedt hvis du nu alligevel kun ryger joints en sjælden gang imellem. Gør hvad du føler er bedst og som er mest sikkert for dig.

Hmm det kan godt bekymre mig lidt at allerede i forvejen bruger et rusmiddel for at flygte fra det der er svært. Det behøver jeg vel ikke at sige at det kommer der intet godt ud af, tværtimod. Forstår godt at din primære grund til at ville prøve hash bl.a. er pga det spirituelle potentiale, men det kan altså lynhurtigt udvikle sig hvis du ikke er meget opmærksom og har stor viljestyrke!
Må man spørge hvor meget du drikker? Og hvad er det for nogle alternativer du snakker om mht festerne?

Anyways det er super fedt at høre at du har nogle folk omkring dig som passer på dig og er villige til at gøre dig opmærksom på at du har et uhensigtsmæssigt forbrug af [indsæt whatever rusmiddel her]. Hold endelig fast i de personer, og lyt til dem da de højest sandsynligt har ret i deres observation.

Helt sikkert, meditation er intet mindre end fantastisk! Så fuck hvad nogle tumper går og tænker, det er sgu bare i sidste ende synd for dem at de ikke er villige til at være åbne omkring sådan nogle ting.
Det er da super fedt at høre, bliv endelig ved med at arbejde med dig selv! Det skal du nok nå rigtigt langt med!

Har haft et misbrug i +10 år, hvor jeg mere eller mindre har røget hash hver dag, og så har jeg heller ikke haft det sundeste forhold til akohol. Jeg har dog desværre et misbrug af heroin nu, som jeg kæmper hårdt med. Det lort har virkelig kostet mig dyrt. Så for guds skyld, hvis du får blod på tanden efter at prøve andre stoffer efter du har eksperimenteret med cannabis, så hold dig fra opioiderne. Straight up, det mener jeg fandme, du har allerede gang i eskapisme med alkohol, og så er det bare ikke tidspunktet at begynde at lege rundt med opioider! Det er du også alt for ung til, og for at være helt ærlig så er rusen ikke risikoen værd. Der findes så mange forskellige fantastiske psykoaktive substanser derude, der er ingen grund til at fucke rundt med opioider eller benzodiazepiner. Specielt ikke hvis man er et sted i livet hvor det er svært og man føler behov for at dulme et eller andet inde i sig selv. Det håber jeg inderligt at du vil tage til dig Humle. Please for satan vis den størst mulige respekt overfor disse substanser, og specielt i din alder og i din situation er det et kæmpe fucking no go at eksperimentere med de stofgrupper.
Jeg ved godt du i tråden her ikke har givet udtryk for at det er noget du er interesseret i at prøve, men nu siger jeg det altså bare til dig alligevel. Jeg vil dig sgu bare det bedste, og har været død ærlig omkring alt vi har skrevet om. Please ikke begå samme fejl som tonsvis af andre stakkels sjæle har. Du har den kæmpe fordel at du ikke virker til bare at springe hovedløs ud i noget uden at undersøge tingene først. Så brug den sunde fornuft du tydeligvis besidder til at træffe positive valg i dit liv - vær nu god ved dig selv, det kommer fremtids Humle til at elske dig for!

Pas på dig selv yo. Du har hele fucking livet foran dig, og det må du fandme ikke smide i toilettet for en midlertidig rus.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 08 jul 2020 14:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2020 19:55
Indlæg: 7
[quote="T-1337"]

Tak :hjerte:

Ja, vores forhold er meget kompliceret, men det er svært at tilsidesætte sig selv, når man holder så meget af personen. Han er heldigvis ikke hardcore misbruger, men synes han misbruger stofferne. Han er big time hedonist og elsker rusen det giver ham. Han kan ikke selv se det, udover at han gør det for meget, så er han stadig meget påpasselig med stofferne, men kan ikke ændre det. Han siger at han ikke vil stoppe, men at han tror, når han bliver ældre at det så vil blive kedeligt for ham.

og ja, tænker også at det bare er sværere, hvis man skal gå og bekymre sig om hvad andre tænker om en hele tiden, men som sagt kan det være nødvendigt. Min veninde har bare altid set på stoffer som en negativ ting. Tænker godt at jeg ville kun forklare det til hende, men tror bare ikke jeg gider at tage den ''kamp'', medmindre det bliver nødvendigt. folk der spiser for meget - ved godt de er overvægtige, folk der ryger - ved godt det usundt, folk der tager snus - ved godt det ødelægger tandkødet, men de bliver stadig ved. Hun synes det er mega klamt at ryge og tage snus og det lægger hun ikke låg på. Synes ikke der er en grund til at være judgementale, når dem der gør det er helt bevidst over de valg, som de har taget. Hun er også meget bange for stoffer og har heller aldrig røget eller lign.

Tænker helt 100% at det ville være godt at have sådan et forhold til ens forældre, hvor man er meget åben omkring alting, men jeg må ikke engang drikke for dem, hvilket er lidt paradoksalt, men det er sådan det er.

Jeg drak hver weekend også hverdagene op til sommerferien. Det steg også markant i corona-tiderne. Det er dog under meget mere kontrol nu. Tror også de mest var bekymret for mængderne af alkohol jeg drak. Jeg drak altid indtil jeg var blackoutet eller ikke kunne stå på mine ben. Når jeg tænker på alternativer så er det som fx at drikke danskvand eller lign. til en fest stedet for noget med alkohol i. Ikke at replace alkohol med stoffer, hvis det var det du tænkte på.

og wow, det må jeg godt nok sige føler at heroin er the godfather of drugs, men godt at du prøver at komme ud af det. Kunne godt forestille mig at det er en af de sværeste kampe, så kæmpe respekt at du prøver at ændre det! Synes selv jeg har ret stor viljestyrke, så er ikke bange for at blive afhængig, dog vil jeg ikke undervurdere hash potentiale. Jeg vil aldrig nogensinde tage så vanedannende stoffer, det er jeg simpelthen for bange for. Vil tage din erfaring til mig!! meget taknemmelig for dine gode råd.

og lidt off-topic, men hvad er det egentlig dit brugernavn betyder. Ved godt at folk har nogle ret underlige og random brugernavne, men din er bare tal og sån' haha.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 11 jul 2020 14:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Yo Humle

Det er godt at han ikke er hardcore misbruger (endnu), og at du kan passe på ham og fortælle ham hvis lortet eskalerer. Det kan godt være han ikke er klar til at stoppe endnu, men det er farligt at tro at man nok skal stoppe engang i fremtiden fordi det bliver kedeligt. Jo længere tid man misbruger noget shit, jo sværere bliver det at stoppe. Og det der med at vente indtil det rette tidspunkt er også noget bullshit, der findes ikke et perfekt tidspunkt at stoppe, det er hårdt og sutter fucking røv no matter what. Jo før man indser det, og jo før man får styr på sit shit, jo før kan man begynde med at udvikle nogle positive vaner og et positivt mindset. Man gør det kun sværere for sig selv, jo længere man udskyder at få styr på sit liv. Det er straight up pisse fucking svært, men det gode liv findes hinsides misbrugslivet, og et misbrug er desværre fucking nemt at eskalere.
Fair nok at han ikke vil stoppe, men han gør det bare sværere for sig selv i sidste ende. Fucking trust me, har været misbruger i over 10 år, og har hængt med masser af andre misbrugere af det ene eller andet stof. Det bliver først bedre når man for alvor begynder at arbejde med sig selv og det der er svært i ens liv.

Du kender hende og jeres relation, så du ved hvad der er bedst at sige til hende. Men hvis hun er en for real veninde, så vil hun støtte dig no matter what. But that's just me, kan godt være virkeligheden er anderledes.

Ey fedt at høre at du har fået mere styr på dit alkohol indtag. Det er en af de mere nasty ting at være misbruger af, så få styr på det shit inden det bliver rigtig grimt. Det er super sejt at du prøver at passe på dig selv, har jeg stor respekt for, bliv ved med at udvikle dig selv i en positiv retning, og du er jo tydeligvis ikke dum så du ved sgu godt hvad der er godt for dig og hvad der ikke er. Don't be an idiot.

Heroin er seriøst medicin ja, men tag ikke fejl - alle opioider er ikke for sjov og IME er det de færreste der kan styre det. Så det er sgu nok bedst kun at bruge det i medicinsk øjemed, og ikke til at lamme sig i. Der er alligevel langt federe rusmidler derude som ikke har samme insane risici forbundet.

Fedt at du har en stærk viljestyrke, men afhængighed er en uhyggelig voldsomt stærk fjende at kæmpe imod så tag det seriøst fra starten. Selv cannabis har et misbrugspotentiale man ikke skal fucke rundt med. Kender mange der har "mistet" mange år ved bare at stene sit liv væk. Det er ikke fedt at vågne op en dag og indse al det potentiale man har røget væk istedet for at udvikle sig selv og gro som en person, jage sine drømme osv. Don't be like them. Du er stadig utrolig ung med hele livet foran dig og med stor potentiale til at få det liv du gerne vil have, det må du fandme ikke smide i toilettet pga en midlertidig rus.
Fedt at høre at du vil holde dig fra de meget vanedannende substanser, men nysgerrigheden kan sagtens vise sig senere i dit liv. Så vær stærk og tag dit liv seriøst. Don't be a retard og tag den lette vej ved at bedøve dine problemer. Det er i sidste ende langtfra den lette vej. Purpose over pleasure.
Det er i orden at eksperimentere med stoffer, men det er ikke uden risici. Og hvis man ikke er et sted i livet hvor det er forsvarligt at indtage rusmidler, så vent for helvede indtil man er et andet sted i livet.

Har du set Terminator? Arnold var en Terminator series 800, Cyberdyne Systems Model 101. (T-800 CSM 101). Jeg er derimod en Terminator series 1337, fordi jeg er 1337 AS FUCK YO


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Staden
Indlæg: 17 jul 2020 20:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jul 2020 19:55
Indlæg: 7
[quote="T-1337"]


Ja det er altid noget at han ikke er hardcore misbruger. Tror bare han skal have tager sig sammen til st stoppe og det er sikkert lettere sagt end gjort. Tror at han ville savne det meget, han siger han ikke er klar til st stoppe, som du også selv siger.

Hun er en 4reals-veninde, da hun har opdaget diverse ting som jeg har gjort, hvorefter hun så har accepteret det og sagt hun ikke ville judge. Hun syntes stadig det wack, men accepter det, så ja medmindre det blive nødvendigt, så tror jeg sgu ikke jeg ville snakke med hende om det :))

Årgh det jeg glad for at hører, ville ikke som sådan sige jeg er alkoholiker, men jeg drak ret meget. Har ikke drukket i ca. 1 måned nu og synes det ret dejligt. Har næsten altid moralske tømmermænd og bare tømmermænd når jeg har drukket, så det fedt det er blevet undladt.

Det lader til st det er nogle meget heftige sager. Håber du har fået det bedre!!

Jeg har været på staden nu med min veninde og der blev ikke købt noget, dog er jeg helt forelsket i Christiania. Fik måske tilbudt st købe hash af 5 forskellige inde på Pusherstreet. Troede det ville være meget sværere at få fat i, men turde dog ikke at købe noget, da min veninde ikke var helt tryg ved det, så ville ikke ødelægge den gode Vibe der lige var.

Dine ord motiver, har virkelig tit været tæt på at tage diverse stoffer for eskapisme, men har stoppet mig slev. Men nogle tider er sværere og derfor er lysten stor til sådanne ting. Men når du forklarer det kan jeg godt se at det ikke noget bare at fucke rundt med.

Ohh, Well i must say, det ret Nice!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team