Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 04:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2015 17:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har luftet tanken før.. Jeg kunne godt tænke mig at Psychedelia kom på programmet for Kulturnatten 2015 fredag den 9. oktober, for at vise ansigt og tage en snak med de "helt normale" og alle de andre 8)

Er der nogen af jer som har lyst til at være med i arbejdsgruppen omkring arrangementet så vi kan få det til at ske?

Min vision for arrangementet er følgende:
Vi slår vores bod/pavilion/el. lign. op i en park i københavn. Her tænker jeg (meget optimistisk) at spørge kbh universitet om vi må få et hjørne af botanisk have, der alligevel er åbent for rundtur på denne nat. Alternativt kunne det være Ørsted parken, kastellet, eller måske folkets park på nørrebro? Ideer er velkomne!

Formålet med boden tænker jeg, er at folk kan få en snak med de af os, som har lyst til at stå frem og vise hvem det er der kan finde på at tage "stoffer" og give folk fornuftige råd, når de spørger om alt muligt.
Dernæst synes jeg det kunne være interessant at give folk en oplevelse af hvad et psykedelisk trip er. Det er jo det som de er nysgerrige på! Derfor kunne vi lave en lille scene med non-stop-tripfortællinger, hvor folk, der har lyst til at fortælle om deres egen oplevelse, kan gribe mikrofonen og berette. Dette skulle selvfølgelig stå i programmet på siden: http://www.kulturnatten.dk/da/Kulturnatten/Program/Arrangoerer, så folk kan nå at udvælge sig en historie og tage den med til aftenen.
Af gear skal vi have en mikrofon og et par højtalere, og måske nogle stole, tæpper eller sækkestole til tilhørerne, så de kan sidde afslappet og høre fortællingerne. En pavillion eller et andet åbent telt bør vi også anskaffe.
Som backup kunne vi tage en masse gamle psychedelia-triprapporter med som er gode til at oplæse. Jeg har også en del af mine egne rapporter jeg kunne tage med.
Små fakler og lys kan omkranse det hele, og noget ikke alt for højt psykedelisk ambient til at lave en svag lydflade og fylde hullerne ud mellem beretningerne.
Vi kan også have en chai-bod hvor folk kan købe en kop, og hvis der er tid til det, kunne vi måske nå at få lavet de der meget omtalte psychedelia-Tchirts. Det ville være fantastisk :mrgreen:
Jeg har stadig en del lotteri-spil tilbage som også kan sælges.
Hvis det var muligt at fremskaffe et lærred og en projektor kunne vi også med jævne intervaller vise små udvalgte klip fra film der handler om psykedeliske stoffer, eller film vi selv havde lavet? Alt muligt hjemmelavet er at foretrække, fordi det er unikt, frem for noget man kan finde på youtube.

Nå hvad synes I? Er der nogen som er friske på ideen og som tør stå frem og vise verden hvor søde og dejlige mennesker vi er? :P

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2015 18:34 
Jeg synes det er en fantastisk idea, og jeg står gerne frem og fortæller hvad det er jeg laver, når jeg er alene en hel weekend.
Måske det også var en ide, at tage lidt af det udstyr som vi bruger med til fremvisning, sådan at folk kan få en ide om hvordan man indtager/administrerer de forskellige substancer:) Altså om stoffet skal sniffes, sluges, ryges, dampes eller noget andet?

Uanset hvad, så skal jeg ihvertfald komme forbi på besøg i boden som gæst:)

Vh Ø !


Top
  
 
Indlæg: 31 aug 2015 00:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
God ide Ø Tripperen! Som sagt søger jeg en arbejdsgruppe hvor vi kunne mødes i et separat forum (det bliver lavet til lejligheden), hvor vi kan diskuterer detaljer. Det ville også være fedt hvis det kunne lade sig gøre at mødes og holde et fysisk møde inden Kulturnatten. Har du lyst til at være med?

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2015 06:41 
Offline
Site Admin

Tilmeldt: 21 maj 2002 01:01
Indlæg: 1118
Jeg deltager også gerne. Vil måske også gerne stille mig op og sige et par bevingede ord, men det skal jeg lige finde ud af med mig selv. Hjælper under alle omstændigheder gerne.

MVH
KenIshii


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2015 11:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Smukt!
Jeg har gjort tråden til en bekendtgørelse forløbig, for at den ikke forsvinder ned i glemslen.
Inde på Kulturnat-siden står der:
Citat:
Vi har lukket for arrangørdatabasen frem til den 1. september. Herefter vil I igen kunne logge på og redigere arrangementer!


Så jeg håber det betyder, at man kan oprette et arrangement efter den 1. september.
Jeg søgte på "Kulturnatten" for et halvt år siden, for at se om man kunne lave arrangementer, men der var der slet ikke nogen hjemmeside. Så jeg har svært ved at forestille mig at de nu har lukket for nye ting.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2015 16:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg kan vel ikke få noget i klemme ved at stille op. Jeg er på, Fanny.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2015 13:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
smuk ide Fanny!
ville det ikke være en ide at gøre det i flere af de størrere byer som holder kulturnat?
-det er jo nærmest oplagt..

og jeg er også på!

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2015 15:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jo det ville det helt sikkert stopthewarondrugs, og der er da frit slag, hvis nogen fra andre dele af landet har lyst til at gå i krig med projektet :) Nu kommer jeg selv fra københavn, og vil lægge mine kræfter ind her. Men hvis du har lyst til at sætte noget igang i dit nærområde er det da oplagt :)

Jeg har i nat sendt en ansøgning til Kulturnatten, for at få lov til at være arrangør. Det er for sent at komme med i det trykte program, men fra 1. september (i dag) kan man søge om at komme med i web-programmet. I ansøgningen skulle jeg skrive en kort beskrivelse af arrangementet, og det blev sådan:

Citat:
Folkene bag web-siden Psychedelia.dk, inviterer på en kop varm chai og en snak omkring rusmidler. Da vi har haft fingeren på pulsen og fulgt danskernes skjulte stofvaner gennem de sidste 16 år, har vi mange historier, og ikke så lidt erfaring, som vi gerne vil dele.
Det vil vi gøre ved at opsætte en lille Pavillon i et af de grønne områder i indre by, med en informations-stander og en lille åben scene. Herfra vil der blive fortalt ”trip-rapporter” - personlige historier om hvad de enkelte har oplevet på psykedeliske stoffer, og alle – både folk fra websiden og forbipasserende, kan fortælle sin historie. Der vil desuden blive svaret på spørgsmål omkring håndtering af de forskellige rusmidler ud fra principperne om Harm Reduction (på dansk: skadesreduktion) for at minimere brugerens risiko for at komme galt af sted.


Så venter jeg bare på svar..

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2015 16:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Er der flere som vil være med til at planlægge arrangementet for Kulturnatten? Så laver rbp et lukket forum til os, som kun vi har adgang til. På den måde kan vi lave tråde om forskellige dele af projektet, tale frit og få det på plads.
Hvis der er mulighed for det synes jeg også vi skal lave et fysisk møde. Næstbedst kan vi mødes over skype..

Ind til videre er følgende personer med i gruppen:
Ø Tripperen
KenIshii
先生。过去的 (Hvad blev der af Mr Gone?)
Bubber
stopthewarondrugs
Snoezel

Nogen glemt?

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2015 17:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
@Fanny
Det betyder, mere eller mindre, Mr. Gone, bare på kinesisk, går ud fra at der er en google translate, men ja lidt irriterende når der skal refereres. Men så er der heldigvis copy-paste funktionen.

Sorry for off-topic og god arbejdslyst til jer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2015 22:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Ah - tak for oplysningen!

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2015 23:06 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2082
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Ville gerne hjælpe med i projektet Fanny, men bor på Fyn. Men super godt initiativ! Held og lykke med projektet! =)

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2015 17:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Så er der oprettet et lukket forum for dem som har sagt at de vil være med til at arrangere Kulturnatten.
Forummet kan findes nederst i Diverse, og det hedder "Kulturnat".
Følgende har adgang:
Ø Tripperen
KenIshii
先生。过去的
Bubber
stopthewarondrugs
Snoezel

Hvis der er flere som gerne vil være med, kan I skrive her, for at blive lukket ind i klubben ;)

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2015 09:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Vil da også gerne give en hånd med hvis der er noget jeg kan hjælpe med. Er desværre bosat i Aarhus området, men kommer løbende til Sjælland.

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2015 00:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
rubberlizard skrev:
Vil da også gerne give en hånd med hvis der er noget jeg kan hjælpe med. Er desværre bosat i Aarhus området, men kommer løbende til Sjælland.


Det må du meget gerne, og hvis du kommer på Kulturnatten er der sikkert noget du kan hjælpe med.
Der er også plancher der skal skrives om forskellige emner, så kom blot ind i klubben :)

Jeg giver dig adgang nu.

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2015 18:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Nå man er færdig i parken, kan man meget passen tage videre til dette arrangement, der er også er en del af kulturnatten:

https://www.facebook.com/events/542206455926399/

Citat:
ABSENT
En aften fyldt med glitter, dans, perler, mavedanseorgel-halalpsychedælle og kunst. Vi glæder os til at se jer ♥

17.00 – 23.00
- Udstilling i atelieret -
Fleksibel, Samle, Foton-udflip, Trance-skumfidus, Akku, 6O² , Connections, Perlelys.

17.00 – 04.00
- Absinth, perler og plader i The Fat Bird
ABSENT [not in a certain place at a given time]


PROGRAM
17.00 – 04.00 Baren er åben med vin og øl.
17.00 – 21.00 Lp'er og absint orgel af Den Droglske
21.00 – 24.00 Live Jukebox.
Du vælger pladen, NEUPH vælger sangen.
21.00 – 24.00 Perlepladeworkshop af PERLEPLADESYNDIKATET.
21.00 – 01.00 Absinth baren er åben,
24.00 – 02.00 Musik af HIMORIN ECKBLAD
02.00 – 04.00 Musik af ASTRODYSSEY

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2015 00:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvilken dato er det? er lige for fuld og doven til at finde det selv.
Ku da evt godt finde på at komme til kbh på dagen for at være med til at hjælpe :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2015 10:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2009 13:41
Indlæg: 2369
Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Arg, det kan jeg så desværre ikke få til at passe helt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2015 17:21 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
http://lmgtfy.com/?q=kulturnat

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2015 13:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Bare lige af nysgerrighed, har arrangementet kunnet ses på antallet af nye tilmeldte brugere?

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team