Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ayahuasca
Indlæg: 26 maj 2017 09:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2017 18:03
Indlæg: 36
Hej.

Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring/prøvet ayahuasca.

Har læst en del om det (ca 45 timers læsning)

Så ville høre om der er nogle der har prøvet det der 'hjemme" ved selv at lave det eller om der er en der har været sammen med en shaman måske endda en der har været på en længere diæt.

Hvis det er dig som har prøvet noget af overstående er du velkommen til at dele din erfaring og oplevelse

-synety


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ayahuasca
Indlæg: 28 maj 2017 15:21 
Hej Synety :hjerte:

Jeg har både prøvet at lave det selv, få det hos Shaman, og været på en længere diæt. Hvad er det specifikt, du søger information om?

Jeg har drukket Aya/Pharmahuasca 7 gange sammenlagt, og på fuldt dosering 2-3 gange.


Top
  
 
 Titel: Re: Ayahuasca
Indlæg: 29 maj 2017 21:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2017 18:03
Indlæg: 36
Hej.

Søger specifikt informationer på følgende

Hvorfor "tog" du det?
Forskel på shaman og hjemmebryg?
Hvilke tanker havde du inden?
Følte du at du havde et behov for healing?
Hvilken diæt var du på?
Hvad gjorde diæten for dig?
Hvordan var du bagefter
Hvad forventede du?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ayahuasca
Indlæg: 30 maj 2017 12:43 
1. Førstegang af ren interesse. Bare for at se hvad der skete, og hvordan det virkede. De andre gange for healing.
2. Det er billigere at lave det selv, og det virker ligeså godt. Men Shamaner er gode til at synge, spille på trommer og andre instrumenter imens man rejser. De kan også være gode til at guide, hvis det skulle blive nødvendigt.
3. Det har været forskelligt for hvergang.
4. Ja det følte jeg.
5. Kulhydrater i to uger, og ingen krydderier osv. Derudover 24 timers fastning, før drinken blev indtaget.
6. Den åbner systemet op, og gør at forsvarsmekanismerne svækkes. Det gør at medicinen får bedre mulighed for, at gøre sit arbejde.
5. Det har også været forskelligt for hvergang. Et par gange havde jeg det helt fantastisk, et par gange havde jeg det forfærdeligt, engang var der sådanset ingen forskel, og engang var processen slet ikke færdig, så jeg endte med, at tage LSD, når jeg var landet.
7. Jeg forventede intet. Man kan ikke forvente noget ud af en psykedelisk rejse, men man kan have en intension, og det havde jeg nogle gange.

Her er en rapport af min Aya rejse nummer to, som foregik i september måned sidste år: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 46&t=52618

Håber at det var svar på dine spørgsmål, hvis ikke, spørger du bare igen :)


Top
  
 
 Titel: Re: Ayahuasca
Indlæg: 01 jun 2017 12:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 aug 2016 09:02
Indlæg: 91
Synety skrev:
Hej.

Jeg ville høre om der er nogle herinde der har erfaring/prøvet ayahuasca.

Har læst en del om det (ca 45 timers læsning)

Så ville høre om der er nogle der har prøvet det der 'hjemme" ved selv at lave det eller om der er en der har været sammen med en shaman måske endda en der har været på en længere diæt.

Hvis det er dig som har prøvet noget af overstående er du velkommen til at dele din erfaring og oplevelse

-synety


Jeg har prøvet det hos healingrejser på Djursland og vil 100% anbefale alle at gøre det sådan et sted første gang. Jeg har efterfølgende prøvet LSD sammen med en ven, men det var ikke god oplevelse. Du kan aldrig vide hvordan du reagerer og skal du have noget ud af det mentalt er det altafgørende, at du føler dig tryg i og tør overgive dig. Det vil du aldrig kunne alene hvis du har tvivl om du vil dø feks. Jeg har set en person der ikke kunne komme ud af trippet og havde overskidt sig selv. Sker sådan noget alene kan det gå MEGET galt!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ayahuasca
Indlæg: 03 jun 2017 12:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 jan 2017 18:03
Indlæg: 36
Ø Tripperen! skrev:
1. Førstegang af ren interesse. Bare for at se hvad der skete, og hvordan det virkede. De andre gange for healing.
2. Det er billigere at lave det selv, og det virker ligeså godt. Men Shamaner er gode til at synge, spille på trommer og andre instrumenter imens man rejser. De kan også være gode til at guide, hvis det skulle blive nødvendigt.
3. Det har været forskelligt for hvergang.
4. Ja det følte jeg.
5. Kulhydrater i to uger, og ingen krydderier osv. Derudover 24 timers fastning, før drinken blev indtaget.
6. Den åbner systemet op, og gør at forsvarsmekanismerne svækkes. Det gør at medicinen får bedre mulighed for, at gøre sit arbejde.
5. Det har også været forskelligt for hvergang. Et par gange havde jeg det helt fantastisk, et par gange havde jeg det forfærdeligt, engang var der sådanset ingen forskel, og engang var processen slet ikke færdig, så jeg endte med, at tage LSD, når jeg var landet.
7. Jeg forventede intet. Man kan ikke forvente noget ud af en psykedelisk rejse, men man kan have en intension, og det havde jeg nogle gange.

Her er en rapport af min Aya rejse nummer to, som foregik i september måned sidste år: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 46&t=52618

Håber at det var svar på dine spørgsmål, hvis ikke, spørger du bare igen :)



Tusind tak for svar :)

Super detaljeret rapport, og vel skrevet.
Du skriver at du skulle læse en bog, må jeg spørge hvilken bog?

"Hvordan" vidste du at det var en shaman du kunne "stole" på? Forstå mig ret :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ayahuasca
Indlæg: 04 jun 2017 18:05 
PB skrevet vedrørende bog :)

Det vidste jeg ikke, jeg tog chancen, og det viste sig, at han var til at stole på, så længe alt gik godt. Noget andet var så gældende, når det gik mindre godt.
Shamanisme er en jungle at finde rundt i, og jeg anbefaler ikke, psykedelisk terapi til nogle, men jeg anbefaler, at man gør, hvad man føler for. Husk bare på, at rammer du bunden, bliver du selv nødt til at finde op igen. Det er altid på eget ansvar, det er ihvertfald min erfaring.

Jeg nyder selv stor gavn af psykedelisk terapi, og synes, det er fantastisk. Jeg synes dog ikke, det er en industri, der behøver reklame.

Held og lykke :)


Top
  
 
 Titel: Re: Ayahuasca
Indlæg: 05 jun 2017 13:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 mar 2017 00:05
Indlæg: 13
Spændende tråd - følger lige med her.

Har haft kig på Healingrejser et stykke tid og det vil være dér jeg prøver det af første gang.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team