Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 09:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 okt 2016 15:06 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Super fedt med interessen, det var fuldstændig grunden til at jeg skrev min historie til at begynde med.

En moderator spurgte om vi skulle dele tråden op med min historie og psykedelisk terapi generelt og det syntes jeg er en god ide, der er en rigtig vigtig diskussion omkring det her der mangler at blive taget op ordentligt.

Så hvis en moderator/admin ser det er de velkomne til at splitte tråden eller bare oprette en ny om terapi generelt.

God dag derude! :-)

Done, se viewtopic.php?f=85&t=52473 - Mr. Gone


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2016 00:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 apr 2014 01:54
Indlæg: 88
Geografisk sted: Nordjylland
Utrolig spændende læsning! Spændende forsøg du har gang i, og alt held og lykke med det.
Fantastisk at se hvordan stoffer som LSD og MDMA er i fremgang når det kommer til behandling, og at det faktisk bliver brugt i praksis af terapeuter.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan din terapeut kom frem til at i skulle prøve MDMA? Var det noget der tilfældigt blev taget op, eller hvordan?

Igen, held og lykke!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2016 01:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
SomeoneWhoIsntMe skrev:
Utrolig spændende læsning! Spændende forsøg du har gang i, og alt held og lykke med det.
Fantastisk at se hvordan stoffer som LSD og MDMA er i fremgang når det kommer til behandling, og at det faktisk bliver brugt i praksis af terapeuter.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan din terapeut kom frem til at i skulle prøve MDMA? Var det noget der tilfældigt blev taget op, eller hvordan?

Igen, held og lykke!
Det var ikke min terapeut der kom frem til at vi skulle prøve MDMA, det var noget jeg selv fandt ud af.

Faldt faktisk helt tilfældigt over en artikel fra MAPS.org tidligere på året, derfra begyndte jeg selv at lave fodarbejdet og undersøge hvad det var for noget.

Jeg søgte specifikt efter en terapeut der ville udøve MDMA terapi, fandt et par stykker og da jeg havde forklaret min situation i grove træk var de enige i at MDMA var det rigtige.

Så jeg er kun blevet bekræftet i mine egne antagelser indtil videre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2016 01:38 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Sparker lige tråden øverst igen, jeg har opdateret mit første indlæg med de seneste nyheder og opdatering :-)
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 21#p698621


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2016 11:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Skøn opdatering. Jeg er meget glad på dine vegne, krydser fingre og ønsker dig al lykke.

Vh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2016 13:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg sad også med et kæmpe smil hele vejen igennem, smukt skrevet, og godt at høre at det går så meget frem af! :hjerte:

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2016 13:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Jeg melder mig i koret! Tak for at give os et indblik i hvordan PTSD også kan bearbejdes.
Det er virkelig smukt og modigt at du står frem med dine tanker og reaktioner, jeg er sikker på at der er mange herinde som kan gavne af dine ord.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2016 14:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Stor respekt her fra også.
Det gør næsten ondt at tænke på alle de skæbner der har kunnet lindres/undgås med disse redskaber. Både direkte involverede og pårørende.

Hvor er det fedt du deler det med "verden" :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2016 10:53 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Tak for de venlige ord, og ja man kan næsten ikke andet end at blive glad, det er så fantastisk en følelse, jeg ville ønske jeg kunne dele den med alle.

Det er næsten en religiøs fornemmelse, den forvandling der er sket, det er som at give en blind synet tilbage, vi er helt derude hvor følelserne er presset til det yderste på godt og ondt.

Mine forhåbninger er derfor meget klare for mig, at finde ud af hvordan pokker man kan oplyse bredere op muligheden for MDMA behandling hos PTSD ramte.

Hvis der er nogen som har ideer så er jeg lytter øre, det er svært at finde en balance imellem at oplyse, men stadig beskytte terapeuterne som tilbyder behandlingen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2016 15:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
BasicReality skrev:
Hvis der er nogen som har ideer så er jeg lytter øre, det er svært at finde en balance imellem at oplyse, men stadig beskytte terapeuterne som tilbyder behandlingen.

Jeg har leget med tanken om at lave et site, hvor man helt anonymt kan komme i kontakt med psykedeliske behandlere. Behandlerene er også anonyme. Men der skal jo ske en kontakt på et eller andet tidspunkt, men terapeuten har mulighed for at visitere eventuelle patienter inden anonymiteten brydes.

Det vil nok ligge uden for reglerne for psychedelia.dk, at lave et subforum til dette formål, men teknisk set vil det godt kunne lade sig gøre. Der ligger nok også et problem i at blande det sammen med resten af forummet, hvis myndighederne bliver sure, og får lukket sitet/servicen. Så er det jo HELE psychedelia.dk der ryger i lokummet.

Men et separat site med et separat forum ville kunne løfte opgaven, imo. Specielt hvis sitet hostes i udlandet, så myndighederne ikke kan kræve brugerinformation udleveret.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 nov 2016 01:12 
Det er så fantastisk at høre BasicReality! Stor respekt herfra, da jeg ved lidt om, hvor hård det er :)


Top
  
 
Indlæg: 19 nov 2016 03:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Intet mindre end smukt... Jeg glæder mig dine på vegne og ønsker at alle der lever med traumer skal være fri deres psykiske smerte. <3

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 nov 2016 13:37 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
priestie skrev:
BasicReality skrev:
Hvis der er nogen som har ideer så er jeg lytter øre, det er svært at finde en balance imellem at oplyse, men stadig beskytte terapeuterne som tilbyder behandlingen.

Jeg har leget med tanken om at lave et site, hvor man helt anonymt kan komme i kontakt med psykedeliske behandlere. Behandlerene er også anonyme. Men der skal jo ske en kontakt på et eller andet tidspunkt, men terapeuten har mulighed for at visitere eventuelle patienter inden anonymiteten brydes.

Det vil nok ligge uden for reglerne for psychedelia.dk, at lave et subforum til dette formål, men teknisk set vil det godt kunne lade sig gøre. Der ligger nok også et problem i at blande det sammen med resten af forummet, hvis myndighederne bliver sure, og får lukket sitet/servicen. Så er det jo HELE psychedelia.dk der ryger i lokummet.

Men et separat site med et separat forum ville kunne løfte opgaven, imo. Specielt hvis sitet hostes i udlandet, så myndighederne ikke kan kræve brugerinformation udleveret.

/priestie

Det lyder som én løsning, et af de umiddelbare problemer jeg kunne se var troværdigheden i sådan en hjemmeside. Det er relativt nemt at snyde, og selvom jeg tror de fleste terapeuter og andre healere har hjertet på det rigtige sted, så er det lidt en risiko at løbe, det er trods alt folk med alvorlige lidelser som vi helst gerne skulle ende med at sende det rigtige sted.

Alt andet lige så skal der gøres et eller andet, og et peer review system kunne sagtens bruges i den anledning.

Og igen tak for de venlige ord med på vejen, man bliver super motiveret til at blive rask når man også kan mærke glæden hos andre, det er virkelig en effekt der spredes som var det ringe i vandet, positiv energi, positive vibes :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2016 22:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 dec 2016 21:57
Indlæg: 14
Hey BasicReality, Det har været super fedt at følge din udvikling igennem de sessions du har haft. Jeg er selv i en situation hvor jeg har nogle traumer, og undertrykkede følelser, som jeg ikke kan komme ind til via, almindelig psykoterapi, da ikke hjælper noget som helst, og er ved at blive sindssyg, af det. Kan ikke sove, eller noget, og det har stået på i snart 4 år.

Så jeg tænker om det ville være muligt at kunne komme i kontakt med nogle af de terapeuter du har snakket med, så jeg ikke ryger ind i de brodne kar der skulle være derude? for det lyder til at du har haft gode erfaringer, med dit valg af terapeut :)

Eller hvis der er andre der har kendskab til nogle gode terapeuter, må de meget gerne henvise mig til en? Tak på forhånd <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2016 08:10 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Mckennai skrev:
Hey BasicReality, Det har været super fedt at følge din udvikling igennem de sessions du har haft. Jeg er selv i en situation hvor jeg har nogle traumer, og undertrykkede følelser, som jeg ikke kan komme ind til via, almindelig psykoterapi, da ikke hjælper noget som helst, og er ved at blive sindssyg, af det. Kan ikke sove, eller noget, og det har stået på i snart 4 år.

Så jeg tænker om det ville være muligt at kunne komme i kontakt med nogle af de terapeuter du har snakket med, så jeg ikke ryger ind i de brodne kar der skulle være derude? for det lyder til at du har haft gode erfaringer, med dit valg af terapeut :)

Eller hvis der er andre der har kendskab til nogle gode terapeuter, må de meget gerne henvise mig til en? Tak på forhånd <3

Det er ved at blive "offentligt" hvem min behandler har været, men for god ordens skyld så køre vi den over privatbesked indtil jeg opdaterer med relevant information i tråden.

Så tjek din indbakke, sender dig en besked :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2017 13:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 feb 2017 00:13
Indlæg: 10
1000 tak for at dele. Meget spændende og rørende læsning. Alt godt fremover, og har du lyst og overskud, så fortæl endelig om din videre udvikling. Det er så vigtigt, at der forskes i stoffer som MDMA, og jo flere rapporter der kommer frem, des mere viden har vi.

_________________
MDMA er kemikernes gave til menneskeheden
Psilocybin er gudernes gave til menneskeheden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2017 13:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Rigtig smuk og rørende historie. Respekt til dig håber det går godt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2017 17:12 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
For de nysgerrige vil jeg hurtigt sige at det går rigtig godt, jeg vil rigtig gerne opdatere med flere detaljer da der er sket en del ting efterhånden men jeg skal lige have taget mig sammen til at få det skrevet ned alt sammen.

Uden at love for meget så kommer der en opdatering inden måneden er omme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2017 00:06 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Opdateringen, +4måneder efter min sidste MDMA session.

Først så vil jeg gerne beklage den sene opdatering, men der er sket så mange ting og ændringer i mit liv at jeg ikke har haft kunne samle tankerne om det hele før nu, håber i kan bære over med mig :)

Det er nu over 4 måneder siden jeg havde min sidste MDMA terapi-session, når man siger det lyder det af ingenting, men for pokker hvor er der sket meget på så kort tid. At få sit liv til at hænge sammen i en ny verden man vågner op til har sine udfordringer, ja der har været nogle bump på vejen og det er der fortsat.

Inden jeg kommer alt for godt i gang med de glædelige og knapt så glædelige detaljer så vil jeg gerne slå én ting 100% fast. Det at jeg har modtaget MDMA terapi vil jeg aldrig tage tilbage, det har givet mig chancen for at få et liv tilbage, det har været forudsætningen for at jeg kan komme videre. Jeg fortryder intet i den forbindelse, intet, jo så skulle det da lige være at jeg ikke undersøgte det noget før!.

Positive, ja særdeles positive ting først! Efter mine sessioner havde jeg et stort nok psykisk overskud til at indse at min krop også var en vigtig proces i min helbredelse. Inden jeg modtog min første MDMA behandling vejede jeg 140kg, delvist grundet det faktum at jeg spiste og drak som en person der var ligeglad med at leve, delvist fordi jeg havde været på ”medicin” som yderligere øgede min vægt. Jeg gik derfor hårdnakket på en kur som har resulteret i at jeg allerede på nuværende har tabt mig 35kg. Det har været en virkelig belønnede proces at kunne mærke så store fysiske ændringer ligeså vel som psykiske, at få tilliden og overskuddet tilbage, at få mere energi, at være glad for sig selv og det man har opnået. Det at helbrede sit sind og sin krop, det følges meget tæt op og ned af hinanden, det er en helt særlig synergi de har sammen når de positivt indflyder hinanden.

En anden positiv ting er naturligvis at mine invaliderende PTSD symptomer som skrækslagen social angst er væk, det har betydet jeg har haft mulighed for at komme rundt frit i langt større grad, det har virkelig været befriende at kunne besøge venner og familie, gå en tur på gaden eller tage en tur i biografen uden at skulle bedøve sig selv med nervemedicin. Det kræver selvfølgelig lidt tilvænning at kunne fungere normalt i sociale situationer igen uden at være påvirket, men øvelse gør mester og jeg prøver da! I den forbindelse vil jeg gerne give et særligt tak til MrGone her på forummet for at have taget rigtigt godt imod mig, men bestemt også jer andre som jeg mødt om ikke for en kort stund ude i den virkelige verden. Psychedelia er et fantastisk sted med massere søde og rare mennesker :)

En sidste meget væsentlig positiv effekt det forløb har haft på mig er ydmyghed, for pokker hvor er jeg taknemmelig på så mange planer, det er en utrolig befriende og dejlig følelse at helhjerteligt kunne sige tak til andre mennesker for at have været der for mig. Jeg har absolut min familie at takke for at jeg stadig er her i dag, men jeg har også en særlig tak til min terapeut som virkelig har ydet en ekstraordinær indsats og givet en utrolig stor menneskelig omsorg og forståelse. Der er mange andre som har hjulpet mig på min vej eller stadig gør det, så jeg håber jeg udtrykker min taknemmelighed tilstrækkeligt når vi ses for i fortjener det så sandelig!

Så er vi kommet til de negative, eller nok mere udfordrende ting jeg går igennem. Det så ikke sagt at det nødvendigvis er negativt selvom det føles eller lyder sådan. De her ting er noget som skal bearbejdes også selv som det gør ondt, også selvom man helst vil gemme dem væk. At skulle konfrontere sig selv med de mest afskyelige, hadefulde, skamfulde ting, det er en del af processen og i sidste ende nok en del af at være menneske.

Det føles som en svulst er blevet kirurgisk fjernet fra min krop, men alt den omkringliggende skade som den har forårsaget mens den var der består. Mere end nogensinde før bliver jeg konfronteret med mine følelser. Det har ikke været let, det er ikke let. Det at skulle finde balancen i at helbrede krop og sjæl på en fornuftig måde har været særdeles hårdt.

Jeg har haft det svært med at indse at MDMA ikke er pillen der løser alle dine problemer, det er kun halvdelen af slaget hvis ikke mindre, MDMA kan ikke ændre på hvem du er som menneske, hvad du har gjort eller hvad der er sket med dig, og hvordan du så skal forholde dig til det og leve med det. Det er alt sammen noget der så vidt jeg ved (Skriv gerne i tråden hvis dette ikke er tilfældet!) noget man bliver nødt til at kæmpe med fair & square. Det er et arbejde med dig selv, jo jeg har haft stor gavn af samtale terapi oven i, men for pokker hvor er der meget arbejde du skal stå med alene. Nogen gange kan det føles overvældende, som en umulig opgave, man hungrer efter ”de helt rigtige” mennesker til at dele sine følelser og erfaringer med, men enten er de svære at finde, eller også tør man ikke selv at række ud af frygt for at blive afvist, frygten for at falde ude fra fællesskabet.

Det kan være så utroligt svært at finde styrken til at tilgive sig selv, så man længtes efter bekræftelse hos andre, problemet er bare at det hele føles lidt halvtomt hvis det ikke kommer fra et sted der giver mening. Jeg ved faktisk ikke hvem jeg ville være tilfreds med tilgav mig, måske ikke nogen andre end mig selv ville være nok, for i bund og grund handler det jo ikke om andre finder din situation forståelig, men om du selv gør det. Det er byrden som jeg og så mange andre sikkert også må bære.

Så har jeg også fået en relativ stor eksistentiel krise om hvem jeg er som person nu, det er relativt hårdt at føle sig splittet fra alle vinde, total og fuldstændig kaos. Jeg har så mange spørgsmål til mig selv som jeg har svært ved at svare på, det helt overdrevet. Der er sket et paradigme skift i hvem ”jeg” er, det kan virke ret voldsomt og ofte forvirrende, jeg føler mig pludselig så langt fra mange mennesker at man fremmedgøre sig selv på en eller anden måde.

Det har også været lidt hårdt sådan forventningsangst agtigt. Efter den ekstreme transformering jeg gennemgik med mine MDMA sessioner så har det jo været svært at få armene ned, men sandheden er bare at den overvældende glæde for at være sluppet af med PTSD, den går altså over efter et stykke tid og bliver erstattet med virkeligheden som er at du er en tikkende følelsesladet bombe. Ja der er blevet lavet et kvantespring psykisk det skal der slet ikke være tvivl om, men jeg må erkende at jeg som menneske, åbenbart rummer lidt flere følelser end jeg først havde antaget, eller nok nærmere ville erkende.

Og ja jeg har da også fået lidt social angst forstået på den måde at det alt sammen er meget følelsesbundet lige nu, så jeg har ikke energien eller overskuddet til at skulle snakke for dybtgående om hvad der er sket og hvordan jeg har det nu. Jeg prøver dog alligevel stille og roligt med at konfrontere det så meget jeg nu magter det, men fremad det går det da.

Jeg har sikkert glemt noget enten af det ene eller det andet, men sådan generelt er det min situation lige nu ca. 4 måneder efter min sidste MDMA behandling.

En sidste ting som jeg syntes er værd at nævne er at efter mine MDMA sessioner var jeg så imponeret over de psykedeliske stoffer at jeg måtte prøve et andet mere klassisk eksempel på et psykedelisk stof. Jeg har siden min sidste MDMA session haft to sessioner med psilocybin svampe. Det kunne være et par kæmpe trip rapporter i sig selv, men for at gøre det kort så er der ingen tvivl om det har kæmpe potentiale til at arbejde med hvad der i bund og grund er depression, jeg er bare lidt i tvivl lige nu om det er for voldsomt, om jeg kan klare det følelsesmæssigt.

Endnu engang tak fordi i læste med, hvis i har spørgsmål så svarer jeg gerne (på det meste ;) ).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2017 14:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
<3 dejlig læsning fedt at du er kommet så langt lever selv med ptsd i hjemmet og ved hvor invaliderende det er.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team