Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2016 17:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Nafets skrev:
Ikke så meget hulemand som huledyr jeg mener. Der har været nogle stadier i vores udvikling hvor vores tidlige stadier af forfædre har gravet sig ind i huler grundet rovdyr, yngel eller vintre. Det er bare interessant at tænke evolutionært, når de inderste lag i vores hjerne er formet under disse omstændigheder.
Se evt https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_ ... _evolution og hvad de mener pt at kunne trace vores ancetral line tilbage til.
Kan godt se hvad du mener med springe over hvor gærdet er lavest vs genvej. Men det hele kommer an på om du ser legen som et hækkeløb eller man ser genvej som i en konkurrence. Men ja ikke vigtigt. Det vigtige er i mine øjne at danne sig sine egne erfaringer og ej lade andres syn på "genveje" påvirke en for meget. Er spændt på at høre hvad i finder ud af. Skriv endelig herinde når i har lagt en plan.

God vind jeres vej, og tak for debatten :)

Tusinde tak, Nafets!

Mht. menneskets udvikling, har jeg aldrig rigtig forstået konflikten mellem evolutions-troende og creationisme-troende (eller jo, jeg forstår problematikken, men hvorfor skal alt streges SÅ kraftigt op?). For mig kan det sagtens gå hånd i hånd. Jeg er da ret overbevist om at der har været "godly intervention" på et tidspunkt i det moderne menneskes udvikling, men derfor kan vi jo godt oprindeligt nedstamme fra samme art som vores med-primater og andre pattedyr, for den sags skyld. Det er som om darwinister ser på creationister som nogen der tror at alle arter er skabte individuelt, fra bunden, af skaberen. Jo vist, det er der sikkert også creationister der mener, men man skal da være dum, hvis man ikke kan se der er en evolutionær sammenhæng.
Nå, det var jo ikke der du ville hen, men nu rendte det altså lige ud af tastaturet :)

Vi har i øvrigt nu kontakt til en terapeut. Det bliver spændende, og I skal nok komme med på en del af rejsen :)

Mange mange tak for alle der her bidraget, og alle dem der her læst med, og sendte venlige tanker (jeg ved I er der ude).

I'll be back :rocking:

/prieste

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2016 22:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
priestie skrev:

Tak for det, MrPlanter!
Hvordan oplever din kæreste livet efter trippet? Havde hun udfordringer før trippet, som er blevet nemmere at håndtere?

Vi har prøvet 60ug LSD og 1g tørret cubensis. Ikke samtidig, selvfølgelig, men det er de højeste doser vi har prøvet. Da vi ikke her nogen stor erfaring med psykedeliske stoffer, har vi kørt forsigtigt op fra 15ug LSD og 0,3g cubensis. Min kæreste har ikke nogen særlig effekt af det, da SSRI'erene modvirker effekten. Jeg har kunnet mærke at jeg fik et forsigtigt kig ind i cubensis-verdenen på 1g. Det var en rigtig god oplevelse, men jeg kunne også mærke, at jeg kradsede i overfladen på noget der er endnu større.

Tak for din støtte og bekræftelse af at psykedeliske stoffer kan være en stor hjælp på vores rejse.

/priestie


Beklager det sene svar der kom lige en flytning i vejen.

Min kæreste kunne under/lige efter trippet se tingene klart. Altså se og forstår hvorfor deres forhold ikke var bedre den dag i dag. Hvilket SSRI medikament er hun på? Det er godt nok ærgerligt at i ikke har haft fornøjelsen at prøve mere end 1 g cubensis. Det er lige der det begynder at ligne et trip. Ville der være mulighed for at hun ville kunne pause fra medicinen, så hun den ikke modarbejdede effekten?

Min kærestes mor prøvede et svampe trip hvor hun indtog 2,5 g cubensis. Desværre var hun på Seroxat, som også modvirkede effekten i den grad af hun beskrev "trippet" som at have drukket 2 glas vin. Så det blev desværre ikke til så meget.

Svampe er en glimrende måde at se se selv som man rent faktisk er, og så føle at alt det ens familien nu har måtte gøre imod én, intet har med én at gøre.

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2016 22:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Sorry, havde overset side 2 og dermed ikke set den sidste. Du behøver ikke at besvare det sidste jeg skrev. Held og lykke med det hele, jeg ser frem til at høre hvordan det går :)!

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2016 13:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
MrPlanter skrev:
Beklager det sene svar der kom lige en flytning i vejen.

Havde også tænkt, at det var lidt for dårligt, at du ikke havde svaret endnu, MrPlanter!
(Ironi, hvis nogen skulle være i tvivl :))

MrPlanter skrev:
Min kæreste kunne under/lige efter trippet se tingene klart. Altså se og forstår hvorfor deres forhold ikke var bedre den dag i dag. Hvilket SSRI medikament er hun på? Det er godt nok ærgerligt at i ikke har haft fornøjelsen at prøve mere end 1 g cubensis. Det er lige der det begynder at ligne et trip. Ville der være mulighed for at hun ville kunne pause fra medicinen, så hun den ikke modarbejdede effekten?

Min kærestes mor prøvede et svampe trip hvor hun indtog 2,5 g cubensis. Desværre var hun på Seroxat, som også modvirkede effekten i den grad af hun beskrev "trippet" som at have drukket 2 glas vin. Så det blev desværre ikke til så meget.

Svampe er en glimrende måde at se se selv som man rent faktisk er, og så føle at alt det ens familien nu har måtte gøre imod én, intet har med én at gøre.

Hun er på 100mg Sertralin om dagen. Vi oplever også, at hun ikke får meget ud af svampe eller LSD. Så historien med din kærestes mor passer meget godt i vores situation også.

Har din kæreste kunnet bringe oplevelsen med sig videre i hverdagen, så det ikke kun har hjulpet hende umiddelbart efter trippet?

Tak for svaret, MrPlanter.
Min kæreste læser med i tråden, og det er en kæmpe hjælp for hende, at se/høre andres mening, holdning og erfaring. Så I skal endelig ikke holde jer tilbage med kommentarer.

/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2017 17:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Hej :hjerte:

Vi er kommet lidt længere i processen.
Nu har min kæreste været medicinfri i omkring 4 uger (SSRI). Hun besluttede selv at trappe ud. Sej beslutning, omend lidt forceret. Men jeg synes sgu hun er sej :rocking:

Vi har besluttet, indtil videre, at prøve os frem selv, med psykedelisk terapi, men da ingen af os har særlig stor erfaring, vil jeg godt spørge psychedelia til råds. Jeg har fået fingrene i "The psychedelic explorer's guide", og der er meget god info, men jeg vil gerne spørge jer til råds i vores konkrete situation.

Vi er ved at få planlagt en weekend i sommerhuset i næste weekend (i næste uge), hvor vi har planer om at forsøge med en mindre dosis.

Helt konkret vil jeg i den forbindelse gerne høre jeres råd omkring stof, dosis og setting.

Vi har følgende til rådighed:
Cubensis
Spids Nøgenhat
LSD
DMT (til rygning)
Mescalin HCL
(Ja ja, far har rigtig nok være på indkøb :mrgreen: )

  • Hvilket af disse psykedeliske stoffer vil være fornuftigt at starte med, når det skal tages af en førstegangspsykonaut, og på sigt skal benyttes til psykedelisk terapi?
  • Hvilken dosis vil I anbefale?
    Jeg synes grundlæggende ikke hun bør have højere dosis, end jeg selv har prøvet (1g cubensis), når jeg skal tripsitte hende. Men 1g cubensis er også så lavt, at man måske sagtens kunne gå op på 1,5-2g?
  • Vil det måske være fornuftigt at starte blidt, og redosere?
  • Kan I linke til, eller bare anbefale, noget musik der ville være godt i denne situation?
  • Vil det være OK, at jeg også doserer samtidig, blot mindre dosis?
  • Vil det være bedst at hun koncentrerer sig og fokuserer på oplevelsen, eller vil det være OK at vi sidder og hygger og snakker og måske er intime, under trippet?
  • Vi har mulighed for at ryge pot. Og gør det altid, når vi er i sommerhuset. Skal vi afholde os fra det under trippet?
  • Hvordan med alkohol?
    Jeg tog selv et vodkashot da jeg prøvede 1g cubensis, for at tage "lampefeberen", og følte det var en god hjælp.

Jeg forventer ikke det store terapeutiske resultat af denne session. Det skal mere være for at hun/vi begynder at få en fornemmelse for hvad den psykedeliske verden/rejse er for en størrelse. Vi er jo slet ikke klædt på til den store tur, på nuværende tidspunkt. Vi vil føle os frem, men også gerne kigge ind bag forhænget, selvom jeg godt ved der ikke kan siges noget sikker om, hvor forhænget starter og slutter.

Min kæreste vejer omkring 58kg. Jeg selv omkring 85kg. Vi har begge rundet de 40.

På forhånd tak :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2017 14:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Jeg skriver lige hvad jeg, indtil videre, forestiller mig. Så kan man jo kommentere på det :).

Min kæreste doseres med 1,33g cubensis eller 1g SN. Efter 1½ time redoserer vi, hvis virkningen ikke er helt tydelig, med 0,33g (jeg har det i 0,33g kapsler).
Jeg forbereder noget afslappende musik, som vi kan benytte, hvis trippet går den vej. Som udgangspunkt hører vi bare hvad vi plejer.
Jeg selv tager 1g SN.
Vi tager det stille og roligt, og sætter os ned og hygger os, i stedet for at forcere noget terapeutisk. Intimitet tager vi stille og roligt, hvis det bliver aktuelt.
Vi vil ryge pot, da min kæreste i forvejen benytter det som selvmedicinering, og derfor har rimelig høj tolerance. Jeg vil nok holde lidt igen med jointen.
Vi tager 8cl vodkashot (ca. 2 genstande) hver ved start, så vi ikke ligefrem er fulde, men lige får ro på. Jeg forventer alkoholens virkning vil fade i takt med at svampene begynder at virke, så peaket ikke bliver særligt influeret af alkohol.

Ang. alkohol, så ved jeg ikke om det vil sløre den psykedeliske virkning, så vi måske tror svampene ikke har stor effekt, og derpå redoserer fejlagtigt. Men hvis vi holder os til 0,33g redosering, mener jeg ikke det kan gå helt i hegnet.

Det er vigtigt at understrege, at formålet udelukkende er at opbygge erfaring med psykedeliske stoffer. Der er altså ingen forventning eller ambition om at der skal ske noget vildt, endnu :).

Hvordan med at ryge DMT under trippet, i stedet for at redosere? Det gør selvfølgelig at vi ikke længere kan regne så meget med virkning, i forhold til dosis, når vi blander det så meget, men det ville måske være et god måde at prøve at trippe endnu længere ud, bare de 5-10 minutter det varer?


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2017 19:16 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det lyder fint at tage lidt svampe første gang. Men jeg vil bestemt ikke anbefale at ryge DMT. Det virker ekstremt hurtigt og stærkt, og er ikke egnet til nybegyndere. Jeg kan heller ikke anbefale meskalin, som får mange til at kaste op. Til gengæld kan det være en god idé at ryge pot, hvis I vil have det til at virke lidt stærkere. Svampe og pot passer godt sammen.

Stanislav Grofs firebindsværk "Den indre rejse" er en rigtig god vejledning til stofterapi. Han brugte LSD, men det meste af hvad han skriver kunne lige så godt gælde for svampe. Bogen handler dog ikke om selvterapi. Det er altid bedst at have en professionel vejleder, så I skal nok ikke have alt for store forventninger til stofterapien, heller ikke på længere sigt. Har I overvejet at deltage i en ayahuasca-gruppesession? Det er der mange, der har gode erfaringer med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 16:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Tak for input :hjerte:
Vi lader være med at blande svampe og DMT. Det er nok også det bedste, når vi ikke har den store erfaring. Jeg har prøvet at ryge DMT to gange, men har endnu ikke oplevet break through.

Vi forventer heller ikke noget terapeutisk udbytte, men håber dog vi på sigt kan blive lidt klogere på os selv, hvilket jo også er en slags terapi. Vi vil helt sikkert skulle vente med at lade det terapeutiske være hovedtemaet i et trip, til vi har meget større erfaring.
Vi har overvejet healingreser, men har p.t. ikke økonomien til det, selvom det bestemt ikke er en urimelig pris.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 15:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
1,7g spidst nøgenhat...

Jeg genfandt glæden i at græde :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 22:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Nice Priestie! :D

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2017 23:57 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
:hjerte:
(ps, triprapport!!)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017 00:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
priestie skrev:
1,7g spidst nøgenhat...

Jeg genfandt glæden i at græde :hjerte:


/priestie


:eyes: spist + spids = spidst + piss -> piss off (at græde er som at pisse med øjnene) -> spidst :eyes:

:joint: Interessant dybde brug af sproget for psykedelikere :joint:

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2017 00:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
DrunkenHuman skrev:
priestie skrev:
1,7g spidst nøgenhat...

Jeg genfandt glæden i at græde :hjerte:


/priestie


:eyes: spist + spids = spidst + piss -> piss off (at græde er som at pisse med øjnene) -> spidst :eyes:

:joint: Interessant dybde brug af sproget for psykedelikere :joint:

Hehe...
Det var faktisk en dum stavefejl, men interessant :D

Har skrevet en rapport, der venter på godkendelse. Kommer nok til at ligge her.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jan 2017 01:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
Min kæreste har sgu skrevet en triprapport :gud:

Vi bevægede os omkring kanten mht. manglende tripsitter, da vi jo ikke præcist vidst hvad der ville ske. Jeg er virkelig glad for at vi ikke tog højere dosis første gang. Nu har vi en meget bedre idé om hvad svampen er for en størrelse.

Stay strong out there :hjerte:


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2017 22:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
priestie skrev:
Min kæreste har sgu skrevet en triprapport :gud:


/priestie

Rigtig god triprapport, kunne virkelig leve mig ind i den :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2017 13:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:28
Indlæg: 163
DDSIT skrev:
priestie skrev:
Min kæreste har sgu skrevet en triprapport :gud:


/priestie

Rigtig god triprapport, kunne virkelig leve mig ind i den :)

Altid dejligt at nogen kan få lidt ud af triprapporterne. Fantastisk hvor forskellige trips kan være samtidig med at de er ens, på et højere plan.


/priestie

_________________
Vi vil alle sammen gerne være "Fritzie"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team