Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 22 mar 2018 09:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hm, jeg ser ikke det vi hver især siger som uforenelige størrelser. Så hvis dette er dagsordenen, så kommer vi ikke hinanden nærmere.
Men lad os da blive enige om at forskellige værktøjer kan løse forskellige opgaver. Givet kan man slå et søm i med en skruetrækker og omvendt - men der er ingen garanti for at den løste opgave ikke skaber flere udfra den anvendte løsning.
Selvfølgelig er det langt smartere at løse opgaven med det rette værktøj, det tror jeg ikke der hersker nogen tvivl om.

Omend andet synes jeg diskussionen er fjollet, fordi at jeg føler at vi snakker lidt forbi hinanden :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 11:41 
Jeg ser dem heller ikke som uforenelige, men mere som to forskellige, der dog ikke udelukker hinandens gyldighed.

Men ja lad os slutte med det, det rigtige værktøj til opgaven er altid at foretrække, det er vi enige om :)

Dialogen er måske lidt fjollet, men ikke desto mindre er den meget nørdet, interessant og jeg synes den er sjov. Det er grineren, at prøve at sætte ord på noget, som stort set ikke er muligt, men kun kan opleves.

Tak for snakken Alf´n, jeg har nydt det, og det har været givende og lærerigt :peace:


Top
  
 
Indlæg: 22 mar 2018 14:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Alf'n skrev:
Nå, det er jeg ked af.
Jeg er ikke uenig med dig, for jeg forstår hvad du siger, men jeg snakker om hvor meget stoffet påvirker en, og ikke i hvilken retning. Jeg snakker ikke om oplevelserne de genererer, og sætter ikke effekterne lig hinanden. Altså ginseng =|= meth osv. Som sagt bruger jeg intensitet som et mål for stoffets fremtrædenhed og ikke effekten eller hvor kraftfuld indvirkning oplevelsen har på livet i det fremadrettede. Alt det har jo afsæt i meget andet. Tillige siger jeg heller ej at tilstandende er identiske, men tilsvarende - altså lige langt ude i hver deres egen udfoldelse :lol:


Jeg synes jeg forstår hvad du skriver alf. Men jeg kan ikke se relevansen/formålet i at sammenligne på den måde som du gør. Hvorfor??

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 15:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Enig, absolut og afgjort.

Selv tak Ø :D


@Bo Dega - Jamenæh.. jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener. Altså China Cat fremsatte en antagelse om at man i praksis ikke kunne sige at svampe var mildere end ayahuasca - det bekræftede jeg egentligt bare. Altså de kan hver deres, osv.
Besvarer det dit spørgsmål? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2018 19:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Jo tak, det gør det. :D

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jul 2018 14:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Ø Tripperen! skrev:
Jeg snakker ikke om retning, men hvor kraftfuldt det påvirker en.
Og jeg mener, at de er ikke lige langt ude i deres egen udfoldelse.

Hvis jeg bruger et koordinat system, til at illustrere hvad det er, jeg mener, så peger vektoren i samme retning for alle de klassiske psykedelika, men hvor langt op de går af X-aksen er forskelligt. LSD en 10er, Psilocybin 8,5, Ayahuasca 7 og Meskalin 5,5. Sådan ca.

Du kan selvfølgelig vide, hvad det er, jeg skriver. Men du kan ikke med sikkerhed vide, hvad det er, jeg forstår ved det :) Og jeg ved godt, at det også er gældende den anden vej rundt.
Jeg føler ikke, at det giver mening at bruge ordet fremtrædenhed i forbindelse med intensitet, når vi snakker stoffer som indtages og er psykoaktive. Selvfølgelig er fremtrædenheden den samme, alt vi oplever, bliver farvet af den substans som påvirker os. Men hvor intenst det bliver farvet, er der forskel på. Derfor er det to forskellige ting. Det er noget andet, når vi snakker objektive objekter. Her kan man givetvis sammenflette fremtrædenhed og intensitet. "Det fremtræder meget kraftigt nu", det er altså intenst at kigge på.

Jeg føler, det er en dialog som giver meget mening, nemlig fordi det er mit store interessefelt. Og jeg føler, det er af stor betydning, at folk bliver informerede om, at intensiteten på oplevelserne man kan få på de forskellige substanser, er forskellig. De kan jo være meget meget meget destruerende, hvis ikke man er bevidst om det. Men jeg føler ikke, at vi kommer så meget tættere på hinanden :)

Magi ja, du har ret. Men for mig bliver det mere magisk, jo højere et energi felt man bevæger sig op i :hjerte: :D
Den massive og tunge sten/jern bevidsthedstilstand, er knap så interessant for mig. Det er dog lang tid siden, jeg har været helt dernede :eyes:


Jeg har med interesse læst dine postkort fra højdosisland her på sitet! Hvis du har tid vil jeg gerne spørge lidt mere til dine erfaringer desangående:

1. I den lineære akse du beskriver, hvilken dosis svampe + MAO hæmmer er i din optik sammenlignelig med en mætningsdosis LSD?

2. Oplever du at plilocybin har et mætningspunkt? Jeg har hørt lidt forskelligt, fra folk der ikke oplever den store forskel når de er ude over 8-10 grams dosen (cubensis), til hardcore nauter der ligger 20-30 grams feltet, som Kilindy.

Jeg spørger fordi jeg selv bruger medicinen i en Grof-ramme (faste, sitter, fuldt internaliseret forløb efterfulgt af kropsarbejde på comedown), men ikke med LSD, som jeg ellers havde forestillet mig at arbejde med. Det var i begyndelsen bøvlet for mig at skaffe det fra et pålideligt sted, så jeg kastede mig over naturens eget medicinskab, og har haft fænomenale resultater med særligt svampe. En god dosis for mig, hvor jeg virkelig kan arbejde i dybden, er indtil videre 5g Syrian Rue og 5-6 gram tørrede cubensis. Har ikke prøvet Spids Nøgenhat endnu.

Alt det med dosis kan hurtigt blive lidt supermandsagtigt, hvor man fornemmer en machotilgang til det at kunne tage høje doser, den psykedeliske variant af min bil/bankkonto/pik er større end din :lol: Personligt er jeg blot ufatteligt taknemmelig over at disse redskaber findes!

Jeg fornemmer at din tilgang også er farvet af Stan the Man?

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jul 2018 23:46 
Hej Celsiana :)

Jeg gav Psilocybin med eller uden Maoi 8,5 og LSD en 10er fordi, jeg aldrig har oplevet, at Psilocybin bliver ligeså kraftigt som LSD. Men muligvis har jeg bare ikke indtaget nok Psilocybin.
Jeg har indtaget ca 9-10g Spids nogle gange, og det eneste jeg ved er, at det er langt kraftigere end 5g, men alligevel er der ret langt op til fulldosis LSD intensitet. Jeg har endnu ikke oplevet, at Psilocybin har et mætningspunkt. Så hvor det skulle være, hvis det findes, ved jeg ikke. Her må man nok have fat i Kilindi, han siger umiddelbart, at han ikke har oplevet mætningspunktet, imens han beretter om at have spist 40g Cubensis!

En af mine kammerater har indtaget flere højdosis Psilocybin, ca 4-6g Cubensis + Maoi som dig. En enkelt gang indtog han 3,5g Azurecense + Maoi hvilket resulterede i ca 40min comeup, efterfulgt af 3-4 timers blackout. Han kunne ikke huske så meget fra rejsen, men det han huskede mindede meget om højdosis LSD, dog ikke ligeså kraftigt. Rejsen var dog enormt helbredende og transformativ, den bedste Psilocybin rejse han havde haft. Det lyder mærkeligt, men det siger han. Han sagde også, at han syntes dosen var for høj, da det var meningsløst, hvis ikke man kunne huske, hvad der var sket.

Jeg husker også, at førstegang jeg indtog de 9-10g Spids, havde jeg et kortvarigt blackout, som jeg vurderer til at have varet 15-20min under peaket. Rejsen var fantastisk helbredende, men alligevel et niveau under LSD. 10g Spids kan nok sammenlignes med 15g Cubensis eller 7,5g plus Maoi, så det er nogenlunde samme doser, du selv bruger.

Moth som har indtaget vanvittige mængder psykedelika har også en følelse af, at LSD er lige en tand kraftigere end de øvrige. Det er i hvert fald min opfattelse af hans holdning.

Det kommer selvfølgelig an på mange forskellige ting. Mellem andet hvordan man betragter de her fænomener. En ting jeg hæfter mig ved er det transformative potentiale pr session. Her tror jeg helt sikkert, at LSD er en klar vinder. En anden ting er peak experiences, her var Grof´s erfaring, at DPT var LSD overlegen, selvom alle på hans team foretrak at arbejde med LSD, da det viste sig at have et større terapeutisk potentiale. DPT minder meget mere om Psilocybin/DMT oplevelserne, end LSD.

LSD har en peak effekt i 3-4 timer efterfulgt af et langt comedown, og det er der ingen af de andre der kan handle op med. Det giver en mulighed for at gennembearbejde enormt meget materiale pr session.

Ja min pik er større end din attitude opstår nemt, når man snakker om doser. Det er lidt svært, når man er interesseret i disse rejsers potentiale.

Lidt/meget Stan the Man inspireret er jeg:) og mine sessioner forløber på sammen måde som dine (faste, sitter(to hvis LSD), fuldt internaliseret forløb efterfulgt af kropsarbejde på comedown).

Uanset så er både Psilocybin og LSD enormt kraftfuld psykedelika. Alt i alt vil jeg sige, at der ikke er nogen grund til at gå efter LSD´n, hvis ikke man føler sig draget af den. Psilocybin gør jobbet absolut ligeså godt, selvom det måske tager lidt flere sessioner. Men hvad fanden, vi har uendeligt af tid alligevel :lol:

Hvor længe har du gjort i det her?


Top
  
 
Indlæg: 12 jul 2018 15:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Tak for svaret! :D

Jeg har gjort mig i bevidsthedsundersøgelse i mange år (meditation, pranayama, diverse terapiformer), men knap så længe med psychedelisk dybdearbejde. Som yngre eksperimenterede jeg rekreativt i forskellige settings, men jeg tæller det ikke i samme kategori som internaliserede mellem-højdosis sessioner med klar intention osv. Jeg lever et andet liv nu med familie og børn indover, og det har ændret mit syn på risici. En ting er at løbe en risiko kun på sine egne vegne, noget ganske andet er at tage de samme risici når man lever i et fællesskab hvor andre mennesker, herunder børn, er afhængige af en. Jeg ser det som 0,01 risikoen: det der kedelige forbehold, som man skider på når man kun står til ansvar for sig selv, men som i hvert fald jeg føler, at jeg bliver nødt til at forholde mig til der hvor jeg er i mit liv nu. Jeg har kæmpe respekt for de her redskaber, og selvom om jeg mener at de er meget sikre hvis de bliver brugt med forberedelse og omtanker, så er deres potentiale for destruktion lige så enormt som deres potentiale for helbredelse.
Jeg har altid fået rigtig meget ud af meditative teknikker og har ikke tidligere følt behovet for psykedeliske forstærkere, og ingen af de oplevelser jeg har haft på psykedeliske rejser kommer indtil videre i nærheden af hvad der er sket i forbindelse med meditation, hvad angår dybde og livstransformerende potentiale. Alligevel begyndte jeg på et tidspunkt at opleve, at der var et niveau af integration og ... forløsning kan man måske kalde det, som jeg selv med de tilgange jeg havde, ikke kunne få adgang til. Jeg gik til psykedelika med den klare intention: at få muget ud. Der hvor jeg ikke selv kunne få adgang. Og jeg skal love for at der blev leveret!

Det du skriver med LSDens transformative potentiale relateret til varigheden giver rigtig god mening. Jeg skiftede selv fra Ayahuasca til Psilocybin + MAOi for at få mulighed for at arbejde over lidt længere per session, og jeg har overvejet hvad LSD mon kunne bidrage med her.

Tak for din historie om din vens megadosis, og dine egne ditto! Det er vildt berigende at høre battle tales fra bevidsthedens overdrev! Jeg kan sagtens forstille mig, at en sådan rejse som din vens kan have have enorme helbredende effekter, selvom man ikke husker et klap (lidt modsat med alkohol, hvor et timelangt blackout ofte betød trouble og ting der skulle klinkes bagefter :?: )

Jeg skal nok nå til højdosis LSD på et tidspunkt, men det bliver i en anden setting end den jeg har nu! Og som du siger, så er der tid nok! :hjerte:

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team