Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 apr 2018 13:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 aug 2016 20:18
Indlæg: 2
Jeg oplever sådan en udefinerbar reserverethed, trækken sig fra kontakten eller forbehold (ved ikke helt hvordan jeg skal forklare eller opfatte det) fra alle, når jeg drejer emnet ind på oplevelser fra rejser og efterfølgende refleksioner ift. dem.
Ja, altså undtagen fra min shaman.
Jeg kan ikke finde ud af, hvad det handler om...

Det er som om, folk gerne vil drøfte selve substanserne, dosis og fysiologisk virkning - og komme med formaninger
Men den terapeutiske effekt og selvudviklingsdelen virker på en eller anden måde tabubelagt.

Mon der er noget Jantelov - man skal ikke tro man er noget eller er blevet for oplyst ift. andre?
Eller misundelse hvis man har oplevet noget, som andre drømmer om og ikke har oplevet?
Er det for følsomt og privat?
Kan der være en ængstelighed ift. at “tabe kraften ved oplevelserne/erkendelser ud af munden”?

For mig er transformationer på det indre og ydre plan, forløsning af traumer, synkroniciteter og vejledning ift. hverdagslivets opgaver, spørgsmål og tvivl det allervæsentligste ved de psykedeliske oplevelser.

Hvis ikke oplevelserne integreres og omsættes i mit levede liv, så er de jo blot en tur i en forlystelse. Det er det følsomme og psykologiske, ja, erkendelser, processer og forandringer, som for mig er det essentielle og meningsfulde.

Mon andre har oplevet lignende reserverethed og afvisning ift. samtaler om konkrete oplevelser og tolkning/transformationer m.m.?

Er der nogen af jer, der har nogle bud på, hvad det handler om?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2018 13:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Oplevelser kan jo være hvad man gør dem til. Folk tager også på pilgrimsrute for hyggens skyld, mens andre har en dybt religiøs tilgang til det. Jeg tror det er det samme med psychedelika.

For at fortsætte analogien, kan det måske også være lidt trættende i længden for ens bekendte, at høre en lang lang smøre om ens fantastiske rejse og hvor god og mind-expanding den har været, hvad end det er end reel rejse eller en psykedelisk. Man må ligesom afveje afsender og modtager.

Desuden er det nogle ret heavyweight emner man som regel kommer ind på ang. Psykedelika, trips, osv, så at have et hurtigt svar klart, kan være svært i en samtale.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team