Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 aug 2018 22:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Hejsa,

Jeg har et ønske om at bruge svampe for at bearbejde nogle ting i mit sind som jeg gerne vil ændre på. I første omgang er det en dødsangst, som har fulgt mig siden barndommen(jeg nærmer mig de 50 nu). Jeg har aldrig brugt antidepressiver eller lignende medicin.

Jeg har med stor interesse læst om behandling af terminale patienter, som har oplevet en permanent reduktion i deres dødsangst efter 1-2 sessioner på SN eller lign. svampe.

Patienterne fik 20-30mg psylosibin (stavningen sutter - det ved jeg :) ) - og det er vist en ret høj dosis. Måske en level 4 rus?

Jeg har aldrig spist noget der er mere potent end en champignon, men jeg har prøvet MDMA 5-6 gange og bruger med stor fornøjelse skunk 1-3 gang pr måned. Jeg har begge gange brugt MANGE timer på at læse om stofferne inden brug, og det gør jeg i endnu større grad denne gang.

Jeg har læst tråden om sikkerhed under sessioner, og den vil blive taget til efterretning.
Jeg har købt 5g cubensis (Golden Teacher) - forventer at fordele det på 2 sessioner, men jeg er usikker - køber mere senere :)

Er der nogle her der har arbejdet med den slags, og kan komme med input til hvilket level man bedst arbejder med emner som dødsangst?

Jeg kommer sikkert med en masse spørgsmål senere, men gode råd i almindelighed er meget velkomne :)

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2018 23:25 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Når du siger "level" eller "level 4" hvilken skala snakker vi så om her? Er det fx Shulgins du mener?

Det kan godt betale sig, at gøre sit hjemmearbejde, så thumbs up for den del.
Er det noget du har tænkt dig at arbejde med på egen hånd?

(psilocybin)

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2018 10:08 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Jeg tænker at han mener Timothy Learys 5-level scale som vist her.
https://www.youtube.com/watch?v=OLWfQxqiydc

Husk på at Levels er et forsøg på at kvantificere den psykedeliske oplevelse. De er mere en rettesnor for hvad man kan nogenlunde kan forvente, Men siger intet om hvad netop du kommer til at opleve, idet den psykedeliske oplevelse er en forstærkning af din subjektive bevidsthed, og derved kun handler om dig og dine livstemaer.

Til trådstarter hvis du tager en dose over 25mg så vil jeg anbefale dig at have en ædru tripsitter med, idet svampene virkelig kan rykke rundt på ens virkelighedsopfattelse. Hvis jeg forstår dig ret så har du tænkt dig at tage 2,5 g. cubensis over to omgange, du skal måske højere op for at få de ego destruerende effekter. Men det kan variere fra person til person. Mit råd er at starte med 2,5 g med en tripsitter og hvis det ikke er nok så langsomt forøg dosen indtil du finder dit 'sweet spot'

Psychonaut wiki skriver om denne effekt som kan være destabliserende:
Feelings of impending doom - This effect is usually only experienced during the come up phase but typically completely passes or subsides once the primary effects begin. It should be noted that this effect is relatively consistent and normal for psilocin and related tryptamines which is why a positive and well-informed mindset is key. Less regularly this aspect can also occur during the peak but will most often be met after with sensations of euphoria or rejuvenation.
Her ville det være godt at have en tripsitter og nogle grounding objects for at kunne være med den voldsomme energi der bliver udløst.

i.f.t. til dødsangst så vil svampene i en trilstrækkelig høj dose begynde at, af mangel på bedre ord, destrurere dit ego og dette kan udløse en masse dødsangst. Men at det netop også er her det terapeutiske ligger at se sit ego blive disintegreret for derefter at bilve samlet igen, kan give en større følelse af sikkerhed og frihed i livet. At man ikke er identisk med sit ego, og det måske er i egoet at dødsangsten opstår.

Husk at have en intention med trippet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team