Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 16:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

DR - TV-avisen 18:30

tjek: http://www.dr.dk/nyheder/?top=true

http://www.dr.dk/player/Player.asp?subs ... pe=nyheder

Tirsdag den 15. juni, kl. 18:30

Narkotjek i natteliv
Flere restauratører i Vordingborg er gået sammen om at få narkoen ud af byen. De har i fællesskab indført et narkotjek på barerne. Initiativ- tagerne til projektet narkof....

15.jun / 18:43:05 / (12)

Titel:
In our memories

http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=3&Id=197651

Afviser kontrol. 00:41
Formanden for Nykøbing Falsters restauratører afviser at indføre narkokontrol.

Medlem

Geografisk sted: Als
Vi har med udgangspunkt i grundlovens principper

Vi har med udgangspunkt i grundlovens principper opbygget et sæt lov regler der sigter mod at beskytte det enkelte menneske. Enkeltpersoners, virksomheders og myndigheders magtmisbrug er herigennem søgt undgået.

Når jeg i dag tager Vordingborg med i en overvejelse om borgernes frihedsrettigheder, er det for at sætte fokus på forhold, der kan udvikle sig på en måde der kan føre til, at borgerne i Vordingborg i en vis udstrækning kan føle sig ufrie.

Der er fare for, at Vordingborgs drug-tester patrulje, dørmænd m. m, bliver den udøvende og dømmende myndighed overfor den enkelte borger.

Dette angriber grundlovens principper, der sigter mod at beskytte det enkelte menneske. Den almindelig borger bør ikke have sådan myndighedsbeføjelse ude i det offentlige rum. Selv i et frit, rodfæstet demokrati som det danske gror der let tvangsfaktorer op. Der opstår et meningsmonopol.

Det er myndighedernes pligt på alle borgeres vegne at sikre love og regler overholdes, og at alle behandles lige for loven. Det her handler om grundlovens principper.

Om et sæt lov regler der sigter mod at beskytte det enkelte menneske, at lov og orden skal opretholdes af myndigheder og politiet i Vordingborg, ikke af borgergrupper, eller tilfældige drug-tests.

Det handler om at forhindre et retsskred hvor målet helliger midlet, og hvor tilfældigheder er retsprincipperne.

Om at forhindre at fortidens gabestok og træhest skal genopstår i moderne form. Det handler om familier der får en narkotest med hjem til weekenden.

Om kommunalt beredskab når unge, skyldige eller uskyldige, der bliver testet positiv og kastes ud på gaden. Det handler om, hvordan det føles når det rammer den unge, familien, og hans arbejdsplads.

Om 250 lovlige stoffer der på nuværende tidspunkt gør drug-testen positiv på et forkert grundlag - deriblandt Vick næsespray.

Om brugen af en kampagne der stirrer sig blind på symptomerne, selve stofbruget, og ikke retter opmærksomheden mod det, der er årsagerne til symptomerne.

Med venlig hilsen

Michael Benneke
løkken 22
6400 Sønderborg
http://www.Benneke.dk

.

Senest rettet af Benneke 28 jun 2004 20:20, rettet i alt 2 gange.

Titel: LÆSERBREV:
Medlem

LÆSERBREV:

Svar på Michael Benneke´s læserbrev ang. Narkofrit Natteliv kampagnen:

Som restauratør i Vordingborg og dermed deltager i kampagnen Narkofrit Nattelilv ser jeg til min forundring at jeg beskyldes for at bryde Danmarks grundlov ifølge Michael Bennekes læserbreve i Sydsjællands Tidende og Vordingborg Dagblad.

Den beskyldning må jeg naturligvis forholde mig til.

Grundloven sikrer jo desværre ikke at andre love ikke brydes og i Danmark har vi en klar lovgivning om brug af euforiserende stoffer. Den lov gælder såvel i private hjem som på offentlige steder.

Inden for gældende lovgivning er det mit valg at træffe bestemmelser om hvem der skal opholde sig på min forretningsmatrikel og hvilke regelsæt der skal sikre at alle trygt kan færdes i restaurationen.

At Kafé Ann´en er en del af vores narkokampagne skiltes tydeligt på facaden, d.v.s. at man ved det allerede inden man skulle beslutte sig for at gå indenfor.

Med den massive pressedækning kampagnen har fået kan det ikke komme som en overraskelse at man som gæst på stedet kan blive præsenteret for en narkotest.

Den test angriber Michael Benneke som meget usikker og påtaler at selv et harmløst produkt som Vicks næsespray kan få den til at give udslag. Testen er en meget lille del af den samlede kampagne.

Blandt andet har alle personalegrupper på byens bevilligssteder fået tilbudt et kursus i at opfange signaler om at folk er påvirkede af stoffer og dermed testes der kun hvis der er mistanke i adfærd om narkoindtagelse.

Jeg mener at Michael Benneke burde forsøge at få testen forbedret via forhandleren frem for at angribe intiativet Narkofrit Natteliv.

Hvad der er langt vigtigere end narkotesten er at vi med den samlede kampagne udsender et klart signal til såvel brugere som handlere om at vi ikke vil have misbruget på vores restaurationer.

Vi signalerer med skiltning, kontrol og jeg har valgt at lægge strukturmaling på alle vandrette flader på toiletgrupperne.

Det gør vi fordi stofproblemet er vokset enormt de seneste år, og for at sende et klart signal om at stofferne ikke er en naturlig del af restaurationslivet og værtshuskulturen.

Af Bennekes læserbrev fremgår det at han bor langt fra vores lokal område, jeg brugte lidt tid på nettet for at forsøge at finde ud af hvem han er og med hvilken ekspertviden han udtaler sig, dette var interessant læsning: Michael Benneke er med i Aktion fri hash og har ved en Google søgning skrevet rigtig mange indlæg om narkotika og udtaler bl.a. at MDMA (bestanddel i ekstacy) ikke er bevist skadeligt men måske kan have en positiv virkning fordi der ved brug af MDMA fremkommer en større blodgennemstrømning i hjernen end normalt !

Yderligere mener han at dødsfald i forbindelse med ekstacy ikke skyldes stoffet men hedeslag !

Med disse meninger bliver det en anelse svært for mig at tage ham helt seriøst, overdosis af heroin skyldes jo at misbrugeren ”glemmer” at trække vejret, og så mener Benneke måske at heller ikke dette skyldes stoffet ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide om Michael Bennekes kritik af Narkofrit Natteliv skyldes at han ikke selv kunne klare en test, for på mig virker han selv som aktiv bruger.

Med venlig hilsen

Ann Busch
Indehaver
Kafé Ann´en
Algade 84
4760 Vordingborg

Titel:
Insane psychedelia user!

Kæft en kælling, giv hende tørt på Michael 8)

Hvis jeg må give et råd, så kunne du evt. spille på hvorfor at hun mener at det er mere rigtigt at drikke alkohol end at bruge så mange andre rusmidler, og hvor meget hun egentligt kender til alkohols skadesvirkning? At hun kører på dig, fordi du ved noget om den forskning der er lavet omkring stoffer i modsætning til hende, viser bare hende som uvidende, og dig som overlegen.

Hun skriver desuden "Inden for gældende lovgivning er det mit valg at træffe bestemmelser om hvem der skal opholde sig på min forretningsmatrikel og hvilke regelsæt der skal sikre at alle trygt kan færdes i restaurationen. "

Med den tydelige sammenhæng der er mellem alkohol og kriminalitet, er det så trygt at der færdes berusede personer der? Skal de mon ikke bare holde sig til at servere vand?

Titel:
Tidligere holdmedlem

KÆRE BENNEKE

Smadder hende :twisted:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Benneke skrev:
Michael Benneke er med i Aktion fri hash og har ved en Google søgning skrevet rigtig mange indlæg om narkotika og udtaler bl.a. at MDMA (bestanddel i ekstacy) ikke er bevist skadeligt men måske kan have en positiv virkning fordi der ved brug af MDMA fremkommer en større blodgennemstrømning i hjernen end normalt !

Yderligere mener han at dødsfald i forbindelse med ekstacy ikke skyldes stoffet men hedeslag !

Med disse meninger bliver det en anelse svært for mig at tage ham helt seriøst, overdosis af heroin skyldes jo at misbrugeren ”glemmer” at trække vejret, og så mener Benneke måske at heller ikke dette skyldes stoffet ?

Jeg kunne godt tænke mig at vide om Michael Bennekes kritik af Narkofrit Natteliv skyldes at han ikke selv kunne klare en test, for på mig virker han selv som aktiv bruger.

Uha, han går ind for fri hash... og har skrevet rigtig mange indlæg om NARKOTIKA!!! Og så lige det dér med, at MDMA er en bestanddel i ekstacy (stavet herreforkert). Ja, der hersker ingen tvivl om, hvem der har bukserne på i debatten. Og du har jo ret i dét med, at dødsfald efter ecstasy skyldes overophedning, og så provokerer hun dig med sådan en åndssvag sammenligning... SO!

Medlem

Som svar på:

"Ann Busch dødens købmand"

Druk skader unge mere end tobak og narko

Ann Busch Indehaver Kafé Ann´en skriver i sit læserbrev: "Det gør vi fordi stofproblemet er vokset enormt de seneste år, og for at sende et klart signal om at stofferne ikke er en naturlig del af restaurationslivet og værtshuskulturen."

Overforbrug af alkohol er et af de største socialmedicinske problemer i Europa, og det vokser i takt med alkoholindustriens aggressive markedsføring, som i mange tilfælde retter sig mod unge og psykosocialt svage mennesker.

Danmark er et af de lande, hvor alkoholforbruget pr. indbygger er størst. Vi indtager i snit 9-10 liter ren alkohol om året. De sociale og sundhedsmæssige udgifter, som følger heraf, beløber sig til mellem 9,8 og 12,7 mia. kr. om året. Groft beregnet koster vores drikkeri en kvart Storebæltsbro om året. Eller hvad der svarer til den samlede ulandshjælp.

Den store europæiske undersøgelse viste, at unge havde en række negative og direkte farlige oplevelser i forbindelse med indtagelse af alkohol: Skænderier, slagsmål, kontakt til politiet, spirituskørsel, uønsket og ubeskyttet sex, ulykker og dårlige skolepræstationer. Også i WHO-undersøgelsen, ''Sundhed og trivsel blandt skolebørn,'' ses en sammenhæng mellem selvoplevet dårligt helbred, dårlig trivsel og et højt forbrug af såvel alkohol som cigaretter. Adskillige undersøgelser viser, at der er en sammenhæng mellem de forskellige former for risikoadfærd: De unge, der drikker meget, ryger også meget, og en større andel af dem eksperimenterer med andre stoffer.

Hvad angår problematikken stofafhængighed er både alkohol og nikotin yderst vanedannende stoffer, bevirker enteogener hverken vanedannelse eller abstinenssymptomer.

På en skala fra 1-5 med hensyn til " den forholdsvise risiko for at blive stof afhængig), hvor 1 markere den højeste risiko. Får nikotin tallet 2 sammen med heroin, alkohol 3, sammen med barbiturater og benzodiazepiner eller "sovepiller", hash 4 og enteogenerne 5 sammen med koffein.

Restauratørens motiver for at komme brugsproblemerne til livs skyldes, at de er bekymrede for de unge og deres narkovaner,skriver Ann Busch Indehaver Kafé Ann´en i sit læserbrev. "Det er jo ren retorik.....

Det drejer sig slet og ret om, at unge på ecstasy eller speed ikke tilnærmelsesvis lægger de samme penge i baren som de andre gæster. Og da forbruget af bl.a. ecstasy m.m er stigende, oplever mange restauratør det som en reel trussel mod deres omsætning. Det handler nemlig ikke om omsorg. Det handler om penge."

Angående Ecstasy's indvirkning på kroppen, herunder centralnervesystemet, og de dyreforsøg der skulle have 'bevist', at Ecstasy ødelægger hjernen, er der ikke tale om seriøse videnskabelige forsøg, men om pseudovidenskab.
Beskæmmende er det i øvrigt at se udtalelser om Ecstasy i dagspressen fra en mindre hær af "stofmisbrugseksperter", herunder Ann Busch Indehaver Kafé Ann´en, der for flertallets vedkommende tydeligvis ikke aner, hvad det er, de taler om.

Hvor er logikken Ann Busch?
Hvor er den højere logik bag kampagnen Narkofrit Nattelilv: Cirka 13.000 danskere dør hvert år på grund af tobaksrygning. cirka 7.500 dør hvert år på grund af alkoholindtag. 0 (nul) danskere eller andre mennesker på Jorden – er nogensinde døde af at indtage hash.

Jeg forstår godt, at der er mange unge, som ikke fæster lid til den slags "eksperter". De må da også snarere betragtes som en del af stofmisbrugsproblemet end som en del af løsningen på dette problem.

Med venlig hilsen

Michael Benneke
Løkken 22
6400 Sønderborg
74 43 74 95
http://www.benneke.dk
Member of ENCOD

http://www.encod.org/rap-denmark.htm

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Haha, sådan en tæve....

Fedt du giver hende tørt på, hun har åbenlyst ikke fat i den lange ende.

Puds Benneke, PUDS!!! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]