Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Dexofan Styrer skrev:
Har læst d på d link du har skrevet men der står jo det endnu ik er set endnu så d sker nok ik så tit men nu r d jo heller ik mange der spiser dexofaner så hvor stor chancen er for at d sker er jo umuligt at vide, satser på d ik sker :P

Der står at DXM virker som antagonist til NMDA-receptorerne, som i øvrigt er glutamatreceptorer, på samme måde som opløsningmidler og bedøvelsesmidler som ketamin og N2O. Alene af den grund er det vel grund nok til at tro at misbrug af DXM kan medføre de samme hjerneskader. Det er i øvrigt det samme der sker hos alkoholikere - der bliver NMDA-receptorerne også blokeret. Altså pga. de store mængder alkohol.

Det jeg umiddelbart kan læse ud af det er at man skader nerveenderne fordi disse stoffer udsender vitamin B12 og laver derfor mindre huller i hjernen. Men det sker overalt i hjernen og ikke kun i hjernebarken så vidt jeg kan forstå.

Vidste sq ikke at DXM var så skadeligt. Tak for linket Johndeer ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sorn skrev:
og mon ikke dette indlæg ville adfinde sig bedst under fuck fora'et

Nope, faktisk hører det hjemme i Syntetiske, så jeg flytter det lige.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Lad venligst vær med at tag medicin for sjov skyld. Der er jo beregnet til syge menesker, og ikke os raske. Jeg synes hvertfald det er dumt

Titel:
Insane psychedelia user!

Alloedee skrev:
Lad venligst vær med at tag medicin for sjov skyld. Der er jo beregnet til syge menesker, og ikke os raske. Jeg synes hvertfald det er dumt

Så vidt jeg ved fra et indslag, der var i nyhederne engang, er det ikke engang dokumenteret at dexofanerne overhovedet har en hostelindrende effekt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Skod post!!! Skriv nogle seriøse poster istedet :)

Tekst: Alloedee
Redaktion: Child

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Hvis det ikke har nogen hostelindrende effekt, er det nok regeringen der har sendt stoffet på gaden og spredt rygterne om at man kan blive skæv af dem for at få de unge til at spise dem for derefter at hjernevaske dem med de "ikke-på-pakken-beskrevne" substanser dexo'er sikkert er fyldt op med. Tænk på hvis hullerne i hjernen blev fyldt op med små chips så "the government" altid vidste hvad de unge narkomaner foretog sig! :shock: :roll:

Edit/ For at undgå misforståelser skal det lige siges at ovenstående er sarkastisk ment! :wink:

Senest rettet af Cobz(@Delik) 02 aug 2004 16:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Cobz :shock:

Treasure skrev:
Alloedee skrev:

Så vidt jeg ved fra et indslag, der var i nyhederne engang, er det ikke engang dokumenteret at dexofanerne overhovedet har en hostelindrende effekt.

Nu er det sådan at for at et lægemiddel skal kunne sælges i DK, skal den gavnlige effekt først dokumenteres i hoved og røv (ljvf. side 119-120 i Lægemiddelkemi-bogen).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alloedee skrev:

Det var sguda en idiotisk udtalelse. Morfin bliver da også brugt som medicin, og i en ideel verden ville MDMA og LSD samt mange andre stoffer også være godkendt medicin. Så jeg forventer at du undlader at tage stoffer for at lamme dig fremover, når du udtaler dig på den måde...

Treasure skrev:

Jeps. Se "Kontant" fra den 2. december 2003

AoD skrev:
Nu er det sådan at for at et lægemiddel skal kunne sælges i DK, skal den gavnlige effekt først dokumenteres i hoved og røv (ljvf. side 119-120 i Lægemiddelkemi-bogen).

Det ser ikke ud til at være rigtigt i alle tilfælde, se ovenfor.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Det nyhedsindslag Treasure nævner, snakkede muligvis om en doubleblind undersøgelse fra 2004, der viste at placebo medicinen faktisk virkede ligesågodt som dextromethorphan og diphenhydramine, industrien bag produkterne er surprise surprise uenige :

Artikel om undersøgelsen
Citat:
Kids' cough medicine no better than placebo
Study of OTC meds shows syrup is just as effective

Keay Davidson, Chronicle Science Writer
Thursday, July 8, 2004

Parents might be needlessly spending billions of dollars on certain over-the-counter cough medicines for their children and teenagers, as the drugs' commonest medicinal ingredients are no more effective than placebos, researchers say.

In a study of 100 youngsters with upper-respiratory infections, neither of two ingredients -- dextromethorphan and diphenhydramine - was more effective than a placebo in improving the kids' nighttime cough and sleep, Pennsylvania State College of Medicine scientists report in the current issue of the journal Pediatrics. The placebo was a syrup with no reputed medicinal value.

"This study ... questions whether over-the-counter medications have a place in the treatment of these illnesses for children," said Dr. Ian Paul, lead author of the Pediatrics article.

In response, drug industry representatives defended the effectiveness of their products. In a joint statement issued Wednesday by the industry's trade association in Washington, they also criticized the Penn State study's methodology.

The Penn State study relied on reports of children's symptoms made by their parents, although such accounts tend to be "subjective and imprecise," according to the statement by the trade association, the Consumer Healthcare Products Association of Washington, D.C. In addition, "the medicines in the study were not dispensed in doses according to label directions."

Dextromethorphan and diphenhydramine are found in many over-the-counter drugs for both adults and children. The Penn State study did not test, nor does it make any claims regarding, the effectiveness of such ingredients in cough medications for adults. Rather, the study assesses only the effectiveness of such ingredients in cough medications for children from 2 to 18 years of age who have upper respiratory-tract infections.

Specifically, the eight-member Penn State team tested dextromethorphan from the drug Benylin, manufactured by Parke Davis of Morris Plains, N.J., and diphenhydramine in the drug Diphen AF, made by Morton Grove Pharmaceuticals of Morton Grove, Ill.

To ensure the objectivity of the findings, study scientists did not learn which of the 100 children were receiving dextromethorphan, diphenhydramine or the placebo until the study was over. Such "double blind" testing is a common procedure in medical studies.

Ironically, the placebo syrup proved to be slightly more effective than the drugs in lessening the frequency of children's coughs, the study found. However, statistically speaking, there is "no significant difference between (drug) treatments" and the placebo, the Penn State team reports.

The trade association stands by its members' products, though: "Over-the- counter, or OTC, cough/cold products provide therapeutic relief to millions of consumers of all ages each year," says the trade association statement. "The United States Food and Drug Administration (FDA) and other regulatory agencies worldwide support the use of over-the-counter cough/cold products containing dextromethorphan (DM) and diphenhydramine (DPH) for providing relief of coughs and other symptoms associated with the common cold, and studies support the efficacy of these ingredients."

E-mail Keay Davidson at kdavidson@sfchronicle.com.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
Ang. NMDA Antagonisme så er det noget jeg har været ude for, i en længere periode efter et dexofan misbrug jeg havde for 2 år siden. Jeg har gået rundt i 2 år uden rigtigt at føle mig som mig selv, så tog jeg en dag 10 dexofaner og af en eller anden grund en eller anden blev jeg mig selv gennem trippet, jeg blev nærmest "Rystet sammen" igen. Jeg synes ikke Dxm misbrug er noget man skal begive sig ud i, man tror det gør så meget gavn, det troede jeg ihvertfald, men det fucker bare med hjernen. Permanente er midlertidige skader kan ske
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_quickfaq.shtml#toc.3.10
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_experience.shtml#toc.5.14
http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/dxm_side_effects.shtml#toc.6.3 . Overvej det lige.

Titel:
Insane psychedelia user!

AoD skrev:
Cobz :shock:

Treasure skrev:
Alloedee skrev:

Der er rigtig mange lægemidler der bliver solgt, som ikke har dokumenteret effekt, bl.a. et utal af SSRI præparater. Desværre er der en ting, der har større prioritet over loven og mennesker, nemlig penge.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Efter, hvad jeg har læst, er det ikke noget, der kan ske legalt i Danmark.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skal ikke kunne sige om man kan blive normal,da jeg ikke kender stoffet ret godt,udover hvad jeg har hørt og læst mig til. .Men hvis du virklig mener at "Dexofan styrer",så er der altså et eller andet i din "stofoplæring" der er kikset.Det eneste der taler for dem,er at de er nemme at skaffe.

Dexofan ER et skodstof.Muligvis syntes du lige nu at de er det helt vilde,men jeg er sikker på,at hvis du prøvede et eller andet rimeligt,svampe,Kokain,DMT eller splat,eller måske syre,under de rette omstændigheder,IE;set and setting,så ville du skifte mening ret hurtigt.

Dexofan er middelmådig hoste medicin mand.Hvis du absolut vil prøve noget disassociativt,så prøv PCP(ikke specielt anbefalet) eller Ketamin (bedre).
Men før du starter,så læs lidt om emnet,bl.a Olneys Lession(som jeg så var nævnt).
Vær bevidst om hvad du fylder i dig. :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

AoD skrev:
Efter, hvad jeg har læst, er det ikke noget, der kan ske legalt i Danmark.

Hallo, prøv dog lige at checke det link ud! Det burde være klart for enhver at der ingen dokumenteret virkning er af Dexofan, når selv producenten siger at man lisså godt kan drikke sig en kop varm mælk med honning!

Det er tilsyneladende sket, ligegyldigt hvad du har læst!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Dexofan styrer: Som tidligere spurgt, men ikke besvaret, hvad har du prøvet af stoffer udover dexofan?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Dexofan styrer* Fedt for dig hvis du har fundet noget der virker. Vi er alle sammen forskelligt indrettet og det er forskellige nøgler der åbner vores døre. Vi har en del knægte herinde som efter et helt liv på slamnarko, prøver LSD én gang og mener de har fundet den absolutte vej. *Bøjer mig i støvet for guruerne* :roll:

Personligt er jeg også blevet ret glad for disassociativerne. Jeg bryder mig ikke om dextromethorphan, men jeg har fundet Ketamin nyttigt ved flere lejligheder. Det er IMO ikke så psykedelisk, men mere en dyb og lækker rus, lidt i retning af almindelige drømme. Ved dog også at der er folk som sværger til ketamin når de virkelig skal trippe dybt. Som sagt; smag og behag.

Mht. Olney's lesions skal man huske på at det ikke er dokumenteret hos mennesker. Laboratorieresultaterne kommer fra forsøg med gnavere. At en farmakologisk reaktion kan fremprovokeres i en rotte er ikke ensbetydende med at det samme vil ske i et menneske. De praktiske "undersøgelser" giver jeg heller ikke meget for. At folk som er daglige misbrugere af PCP rapporterer om manglende evne til "at forstå metaforer" kan vel næppe undre nogen.

/karma!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
Gonzo skrev:
Citat:
Dexofan er middelmådig hoste medicin mand.Hvis du absolut vil prøve noget disassociativt,så prøv PCP(ikke specielt anbefalet) eller Ketamin (bedre).
Men før du starter,så læs lidt om emnet,bl.a Olneys Lession(som jeg så var nævnt).
Vær bevidst om hvad du fylder i dig.

Ja og læs dxm faq'en på http://www.erowid.org , det er en god side til at finde informationer om de forskellige stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Halifaxxx skrev:
Mht. Olney's lesions skal man huske på at det ikke er dokumenteret hos mennesker. Laboratorieresultaterne kommer fra forsøg med gnavere. At en farmakologisk reaktion kan fremprovokeres i en rotte er ikke ensbetydende med at det samme vil ske i et menneske. De praktiske "undersøgelser" giver jeg heller ikke meget for. At folk som er daglige misbrugere af PCP rapporterer om manglende evne til "at forstå metaforer" kan vel næppe undre nogen.

/karma!

Selv om forsøgene er lavet med rotter, skal man jo heller ikke være ignorant for der er masser af grund til at tro at de typer af stoffer har samme effekt på mennesker som på rotter. Selv om der er lang vej fra en menneskehjerne til en rottehjerne er der stadig nogle grundlæggende biokemiske og fysiologiske ligheder, så hvis misbrug af f.eks. PCP eller DXM har vist sig at skabe huller i hjernen pga. udløsning af vitamin B12 hos en rotte, er der alt mulig grund til at tro at det samme er tilfældet hos mennesker.

Titel:
Insane psychedelia user!

Sådan skal det siges Halifaxxx; død over narkofascisterne!

Men som sagt er det også op til den enkelte at vurdere den mulige risici for Olneys lesions. Muligheden foreligger, dermed ikke sagt at det er en selvfølge. I hvert fald synes jeg ikke at man bør udelukke det helt.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Randers
Johndeer skrev:
Dexofan styrer: Som tidligere spurgt, men ikke besvaret, hvad har du prøvet af stoffer udover dexofan?

Har taget en hel del mdma men holdte med d for et års tid siden da d ødelagde mit liv, amf, cola, lsd, hash, pot, grønne, stesoer, svampe, codein, alverdens lorte piller man knap vidste hvad var, har desværre ik eksperimenteret så meget med planter endnu, mescalin ect. men d sku helst ske i den nærmeste fremtid :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]