Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

DR-D skrev:
Lad os nu sige at man havde et glas med Kodein med 25mg pr pille.
Hvor mange skulle man så spise for at få en ønsket virkning (Brian spørgsmålet)??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

De piller DR-D snakker om, indeholder de kun kodein eller er det piller med 25 mg kodein pr. pille + acetylsalicylsyre?

Og forresten. Den dosering jeg nævnte i forrige post, virker den rimelig til første gang?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
troelsmakholm skrev:
De piller DR-D snakker om, indeholder de kun kodein eller er det piller med 25 mg kodein pr. pille + acetylsalicylsyre?
Du kan få Kodein piller på recept, som ikke indeholder andet lort.

Titel:
Dedikeret medlem

Kan godt se man måske kunne være naiv nok til at bare finde på at tage 20 kodymagnyl'er uden videre.. Men formodede at troelsmakholm blot ledte efter et codein indholdigt produkt, hvor jeg så nævnede det..

Anden side er så jeg egentlig ville finde folk, der blot blindt stoler på et navn af et præperat er helt uskyldigt (uden videre research) meget mulig selv kunne være ude om det!

Her er det receptkrævende piller som kun indeholder codein:

Kodein *DAK*

Kodein stærk version *DAK*

Kodymagnyl (med acetylsalicylsyre)
Codein ekstraktion

Jeg har lige ændret dine links så de ikke gør resten af posten besværlig at læse pga. deres længde. Det er altid en god idé at lave denne type links hvis det er meget lange url's man linker til. Mvh. Child

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[quote="Knox"]@Gonzo> Kender du noget til om man kan være delvis resistent over for morfin?

Jeg har flere gange taget blandt kodein og klart at det er en dejlig fornemmelse, men der skal bare vildt store doser til.

Ja i høj grad.Nogle reagerer på 30-40 mg oralt indtaget,hvor andre skal op over 100mg.
Der er den lille ting ved Morfin,at når man indtager det oralt ryger ca 50 %af virkningen.Lige så snart du indtager det IV,IM,insuffleret eller for den sags skyld oppe i bagdøren er sagen en hel anden.Det er derfor man kan se i en serie som "Skadestuen" (fed serie,meget livagtig),at de titrerer 4-6 mg,men det er altså IV eller IM,og så så virker Morfin helt anderledes.Også den kendsgerning at det når hjernen hurtigere på denne måde spiller en rolle.Specielt IV.
Intolerante folk kan ligge og klø sig på næsen og spørge efter smøger,på 10-15 mg Intravenøst indtaget Morfin.

Husk iøvrigt at Kodein bliver omdannet til omkring 10% Morfin,og at det mest er det man får eufori af.Kodeinen leverer også noget men det er ikke meget.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
troelsmakholm skrev:

Formentlig er det Kodein DAK som DR-D refererer til, de bliver ofte udskrevet ved tør kronisk hoste, eller ved lette smerter. Derfor kan man i mange husstande finde et glas med Kodein DAK, men det er selvfølgelig amoralsk at stjæle andres medicin, så lad endelig være med det.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

æv bæv. Det var da træls at man skal til at lave ekstraktioner. Jeg bor stadig hjemme så det er nok ikke så let at slippe afsted med. Havde lige håbet på at det kunne fås i håndkøb :cry:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
troelsmakholm skrev:
æv bæv. Det var da træls at man skal til at lave ekstraktioner. Jeg bor stadig hjemme så det er nok ikke så let at slippe afsted med. Havde lige håbet på at det kunne fås i håndkøb :cry:
Hvis du har dit køkken for dig selv i en ½-1 time, så er ekstraktionen overstået.

Jeg gjorde det med mine søskende hjemme, de opdagede ikke noget.

Titel:
Dedikeret medlem

Få dig sådan en kogeplade man kan plugge i stik-kontakten... den kan man bruge til mange formål :wink:

"advarsel, du kan få stød og dø ved forkert brug.. muligheden for du rister fingrene på kogeplade og tilbehør er også sandsynligt.. læs evt. instruktionerne før brug"

anden ting er så hvis jeres elnet kan trække et for stort kogeplade sæt. for sådan en satan kna hurtigt bruge et par kw.
Og undskyldningen for at have den stående kan være at du er igang med udrustning til du flytter.

Titel:
Medlem

Er den metode der står på erowid ok til at lave en ekstraktion af kodein fra kodymagnyler? Hvordan kan jeg teste om jeg har fået alt acetylsalicylsyren væk? jeg vil nødig overbelaste min lever mere end nødvendigt...

Det der på engelsk hedder: "acetaminophen" og "aspirin". Hvad hedder det på dansk? For der står på erowid at hvis man har piller med kodein som indeholder andet end disse to ting skal man nok holde sig fra et drikke ekstraktionen af pillerne...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Check tråden om kodein-ekstraktion i alkymistens hjørne, der finder du svar på de fleste af dine spørgsmål.

Titel:
Medlem

Ionium skrev:
Check tråden om kodein-ekstraktion i alkymistens hjørne, der finder du svar på de fleste af dine spørgsmål.

Jeg har læst den igennem, men det ser ud til at der er lidt uenighed om der er acetylsalicylsyre tilbage efter den simple ekstraktionsmetode der er på erowid, eller om det fjerner det hele. Nogle mener man skal til at have flere kemikalier som man kan "trække" opløsningen igennem for at have rent kodein.

Nogen der har prøvet at indtage en ekstraktion udført efter den simple metode som står på erowid og som kan fortælle om det? Gode/dårlige erfaringer...

Jeg skal bare være sikker på at jeg ikke får for meget acetylsalicylsyre indenbords... det har jeg prøvet én gang, og det er ikke rart!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

troelsmakholm: Et emne som ekstraktion hører hjemme i alkymistens hjørne, så jeg vil foreslå dig at poste dit spørgsmål dér i stedet. Og det er ikke noget jeg siger fordi jeg er en mavesur moderator der ikke har andet at lave end at håndhæve reglerne millimeterpræcist, men fordi det da ville være praktisk hvis den næste der læser om kodein-ekstraktion i alkymisten ikke behøver at stille de samme spørgsmål som du nu gør, fordi svaret står i en tråd i et andet forum. Så afsted med dig! :P

Titel:
Medlem

Child skrev:
troelsmakholm: Et emne som ekstraktion hører hjemme i alkymistens hjørne, så jeg vil foreslå dig at poste dit spørgsmål dér i stedet. Og det er ikke noget jeg siger fordi jeg er en mavesur moderator der ikke har andet at lave end at håndhæve reglerne millimeterpræcist, men fordi det da ville være praktisk hvis den næste der læser om kodein-ekstraktion i alkymisten ikke behøver at stille de samme spørgsmål som du nu gør, fordi svaret står i en tråd i et andet forum. Så afsted med dig! :P

He. Jeg tænkte på at jeg var inde i det forum da jeg skrev det sidste af spørgsmålet... min fejl, men nu står den inde under alkymistens hjørne :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
@Psyko: Når du tager 1,6-1,8 mg subutex bliver du så ikke VOLDSOMT lam?
Når jeg en gang imellem indtager det tager jeg 0,4-0,6 mg og så bliver jeg voldsomt lam og brækker mig næsten altid.
PS: PM!

Mvh Jonas!

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
@Psyko: Når du tager 1,6-1,8 mg subutex bliver du så ikke VOLDSOMT lam?
Når jeg en gang imellem indtager det tager jeg 0,4-0,6 mg og så bliver jeg voldsomt lam og brækker mig næsten altid.
PS: PM!

Mvh Jonas!

Nu har jeg kun indtaget den dosis (1,8mg) én gang, men jeg blev faktisk ikke voldsomt lam af den. Måske hænger det sammen med, at jeg havde indtaget en del kokain inden jeg tog subutex'en.

Jeg tog somsagt 1,4mg. et par dage tidligere og blev rimeligt smækket, uden dog at brække mig på noget tidspunkt. Kvalmen var godtnok ret intens om morgenen, ligeledes følte jeg mig syg, men efter en solid ekstra søvn var jeg frisk igen.

Jeg skriver en PM nu...

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

troelsmakholm skrev:
Er den metode der står på erowid ok til at lave en ekstraktion af kodein fra kodymagnyler? Hvordan kan jeg teste om jeg har fået alt acetylsalicylsyren væk? jeg vil nødig overbelaste min lever mere end nødvendigt...

Det der på engelsk hedder: "acetaminophen" og "aspirin". Hvad hedder det på dansk? For der står på erowid at hvis man har piller med kodein som indeholder andet end disse to ting skal man nok holde sig fra et drikke ekstraktionen af pillerne...

Acetaminophen er Paracetamol,of Aspirin er Acetylsalisyl syre.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]