Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg trippede E i weekenden, men fik ikke den samme virkning som de andre gange, jeg har prøvet stoffet. Det var første gang, jeg prøvede det under påvirkning af alkohol, og jeg blev ærlig talt lidt skuffet, fordi jeg ikke havde regnet med, at alkohol (hvis denne er den skyldige) ville lægge sådan en dæmper på opturen. Det var som om, lortet aldrig peakede.

Mit spørgsmål er: Er det normalt at alkohol lægger en dæmper på E-rusen (hvilket jeg ikke mener at have hørt før), eller har jeg bare været uheldig og fået en møg-pille (jeg åd kun en pille - det plejer dog at være nok til, at jeg får en noget bedre rus) ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg har selv tit oplevet det samme da jeg tog kex førhen, og det er vist en generel opfattelse.
Fra Erowids MDMA FAQ:

--------------|---------------------------------------------------------------
Alcohol | Can cloud the desired effects of MDMA. Dehydrating.
--------------|---------------------------------------------------------------

Titel:
Medlem

Geografisk sted: københavn
Thjaa.. det kan vel have noget at gøre med det alkoholen ligger i maven of forsinker optagelsen? Ved det ikke, men kan det i hvert fald gøre, hvis du har spist for krot tid før du indtager stoffet. Jeg har aldrig drukket inden jeg åd kix, men engang spist kort inden, hvilket resulterede i en forsinket optagelse og intet peak. Ellers kan du prøve at lave rumthe? Og ellers, lad være med at drikke (for meget) hvis du happer kix. Du skriver så også tripper.. tror ikke du skal regne med at "trippe" på kix, nærmere en god stærk lammert og masser af glæde og kærlighed :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

combo af druk, en enkelt pille burde være hovedsagen i sig selv :wink:

anden ting er man skal lamme sig på dem først, også ellers bare drikke bagefter de har peaket (er optaget)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
Sidst jeg tog e havde jeg også drukket, jeg synes det er meget mere stenet. de sprænger ikke, de ruller nærmest bare ind af det ene øre og triller ud af det andet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ved ikke om der kan være hold i det du skriver Esbon med at det ligger i maven og forsinker optagelsen, kunne der være noget om?

Men det sløver da i hvert fald sindet en del på flere måder, hviket også "sløver" trippet en del... Hvis man kan sige det på den måde? Kan ikke huske præcist hvordan det er.

Downers har det jo med at dæmpe tankegangen og dermed også selve trippet, til en hvis grad.
Bla. derfor benzoer er gode til at dæmpe et evt. badtrip.
Skulle jeg da bestemt mene... Giver det mening?

Hyg

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg har tit spist kix efter at have drukket og jeg synes aldrig det har forringet effekten. Måske er det forskelligt fra person til person?

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Forklaringen ligger måske i, at alkoholen binder sig til GABA-A receptorerne, som jo er hæmmende receptorer. Hermed indtræder der en hæmmende effekt i muskelkoordineringen, som måske også kan forklare den hæmmende eller overskyggende effekt af 5-HT2a og -b receptorerne???

Vh CC

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Det kunne jo være? :wink:

Titel:
Medlem

Citat:
Du skriver så også tripper.. tror ikke du skal regne med at "trippe" på kix

Høhø. Jeg vidste, at det ville blive kommenteret. Jeg mener imidlertid godt, at man kan tale om at trippe E - nok mest MDA, men fuck det.

Citat:
Sidst jeg tog e havde jeg også drukket, jeg synes det er meget mere stenet. de sprænger ikke, de ruller nærmest bare ind af det ene øre og triller ud af det andet.

Ja, det er en ret god beskrivelse.

Nåh, men vi kan vel, som sædvanlig, konkludere, at alkohol ødelægger det hele lidt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
"Nåh, men vi kan vel, som sædvanlig, konkludere, at alkohol ødelægger det hele lidt."

Ja vis ikke meget!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
hehe.. nu får jeg nok høvl :wink:

Men personligt har jeg erfaret at jeg SKAL drikke lidt før jeg tar kix, så er hæmningerne smidt, og jeg flipper ud. Hvis jeg kun har taget kix synes jeg det er stener. Kix + alkohol er en af mine favorit combos :D
Jeg synes helt klart de slår igennem! men nok rigtig nok at man ikke peaker ligeså kraftigt, men trippet er mere spredt ud og kan mærke det længere tid hvilket, synes jeg, er meget dejligere..

Men nu er jeg også stor tilhænger af alkohol, kan ik' leve uden :D

uuhh.. godt det snart er weekend :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Nu har jeg kun været stiv og været på e samtidig, een gang. Synes ikke det var den vilde optur. På en eller anden måde er virkningen på mig yderst forvirrende; blæst i hovedet men kroppen er stiv. Foretrækker de to ting hver for sig.

Titel:
Dedikeret medlem

mon ikke cannachem har besvaret dette indlæg, med saglig viden.. no offense, men så er folkets erfaringer lidt ligemeget (inkl. min egen :roll: :P )

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ålborg
der ville ikke ske noget specielt ved jeg at til for fest drak mig pikke hamrende stiv, evt snittede nogle streger, og når jeg så kom i byen slugte en kix ? eller er det ikke verdens bedste kombination ?

skal lige siges jeg har prøvet kix "mange" gange (8-10 gange) men aldrig stiv og aldrig sammen med amf

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
sorn skrev:
mon ikke cannachem har besvaret dette indlæg, med saglig viden.. no offense, men så er folkets erfaringer lidt ligemeget (inkl. min egen :roll: :P )

Synes ikke der sker noget ved at folk kommer med egne erfaringer, dem kan de fleste nok bruge til lidt mere, end en snak om receptorer som mange nok ikke fatter en dyt af alligevel (no offence cannachem, stor respekt for sårn en viden) :)

Dedikeret medlem

Ikke for at starte det store flueknepperi, men iflg. spørsgmålet i indlæget, kan man godt sige det blev forklaret igennem cannachem...

Anjin-san skrev:
Mit spørgsmål er: Er det normalt at alkohol lægger en dæmper på E-rusen (hvilket jeg ikke mener at have hørt før), eller har jeg bare været uheldig og fået en møg-pille (jeg åd kun en pille - det plejer dog at være nok til, at jeg får en noget bedre rus) ?

Så skulle man så yderligere vælge at høre hvad folk "plejede" at gøre mht. at drikke og æde e

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har selv trippet på E + alkohol utallige gange og det har altid boostet følelsen af lykke og velvære... Men så er det så mange andre ting jeg ikke kan lave kombo med. Måske er det op til den individuelle hvilken effekt man får.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg tror helt klart det er forskelligt fra person til person, og sikkert også hvor mange gange man har ædt kix. De først par gange jeg åd kix var jeg også temmelig beruset og der virkede det effektivt må man sige. Men de sidste par gange jeg har ædt kix mens jeg var stiv, har jeg mere blevet smadret i hovedet, søvnig og ugidelig og kun kunne sidde og stene eller vandre forvirret rundt, og har haft mest lydt til at tage hjem. Først efter en 3 timers tid (når det meste af alkoholen er brændt af) og en 2-3 kix mere har jeg følt mig "oven på" Lidt surt når man har betalt mange 100 kr. for at komme i til en fest.

Men lidt alkohol skal der til som munit skriver, bare ikke de 10-15 genstande, så bliver det fuckt

Titel:
Medlem

sorn skrev:

CannaChem teoretiserer jo... Så vidt jeg husker, ved man ikke rigtigt, hvordan alkohol i det hele taget virker rent fysiologisk (?). Desuden er det mig, der har åbnet emnet, og så er det mig, der bestemmer over det*!!! Jeg beslutter hermed, at folk gerne må komme med personlige erfaringer; det var faktisk lidt det, jeg havde forestillet mig i starten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]