Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 14:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
For et stykke tid siden havde jeg nogle mærker der gav en meget speciel virkning.. Jeg ved ikke hvad det var for nogen.. Men der var et tiger/løve øje på en af dem, havde kun nogle stykker, så kunne ikke se resten af motivet..

For det første smagte de meget underligt, de var helt bittre, og havde en kraftig eftersmag der kunne minde lidt om kanna..
De tog meget lang tid om at virke, og havde en meget svag psychedelisk virkning.. Meget få visuals..
Fysisk blev jeg meget doven og svag, men samtidigt utroligt rastløs og urolig.. Mine muskler var helt spændte og ømme.. Lå og rystede svagt.. Gad ingenting, men kunne ikke slappe af..
I det hele taget virkede det slet ikke som LSD, kan faktisk næsten ikke sammenligne det med hinanden..

Jeg prøvede det 2 gange med samme resultat.. 2 af mine venner prøvede dem også, og de fik nøjagtigt den samme virkning..

Men hvad i al verden har det så været, hvis det ikke var lsd?? Har set Sten Larris snakke om god og dårlig syre.. Og dårlig syre skulle virke omtrent sådan som det vi fik virkede.. Men hvad er dårlig syre?? Noget der er ufærdigt gjort??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Fatter ikke helt hvad "dårligt syre" er. Lyserg Syre Diethylamid er LSD = "syre".
Hvis det ikke er rent LSD som er på mærkerne så fatter jeg ikke hvad det ellers kan være.
Man kan jo ikke ændre LSD molekylets struktur og så kalde det LSD/syre for så er det jo et helt andet stof :?

Håber nogen kan følge mig her :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg tror først og fremmest at "dårlig syre" er en myte, som ikke rigtig har hold i virkeligheden. Dårlig syre skulle vist være LSD der af farmakologiske årsager ikke virker som det skal. Sagen er vist bare den, at så små mængder af "urenheder" ikke burde gøre nogen mærkbar forskel.

Well, hvad ved jeg.

God weekend, -Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
altså sådan som du beskriver det der er sådan jeg oplever et syretrip hver gang..

har hørt noget om at det muligvis er pga at man ik er udvilet nok når trippet går i gang og kroppen så er træt.. om det passer ska jeg ik ku sige;)

men ihvertfald tror jeg ik på det er dårlig syre, hvis du ik tripper nok så æd nogle flere mærker...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Der findes da også andre stoffer i mærkeform, DOB f.eks. men det lyder da ikke som om det har været det.

Mvh. iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Altså der er noget der hedder urenheder, og de er i ALLE stoffer. Hvis kemikeren ikke har renset stoffet godt nok så er der andre produkter i, der sagtens kan give en effekt.
Ydermere kan der være fejlreaktioner i syntesen så der er LSDlignende stoffer i mærket.

Har selv haft nogle enormt bitre mærker (dem med et Alex grey billede på) men de nye der er i byen er helt smagsløse!(Det er fredsduer)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Nu er det ret få stoffer - behagelige såvel som ubehagelige - som har en mærkbar effekt i doser som kan passe på et mærke af normal størrelse. Er selv stødt på DOB-mærker, af ~1 mg, som var noget tykkere og større end et normalt syremærke - og havde en tydelig bitter smag.
At noget syre virker anderledes end andet, er svært at forklare med at kemikeren har været sjusket; selv om der så var 20% af et biprodukt i (hvilket ville være RET sjusket), har jeg svært ved at forestille mig hvilke stoffer som ville være virksomme i den dosis.
Dog kan der være noget om snakken. Hvis LSD opbevares meget længe under meget forkerte betingelser, omlejres det med tiden delvist til såkaldt iso-LSD. Denne kan tænkes at give en højere grad af fysisk ubehag, med uanseelige psykedeliske effekter. Dog skal kemikeren have været noget af et kludrehoved hvis han har lavet ren iso-LSD (en 50/50 blanding af isomererne er worst case ved de fleste synteseveje), og han så derefter har smidt det på markedet, måske med mere stof pr. mærke for at kompensere for den mangelfulde effekt.
Jeg ville give mærkerne en chance til, før jeg gav dårlig kemi skylden; hvis de har en tydelig (og ubehagelig) effekt, som absolut ikke kan tilskrives LSD, ville jeg være meget interesseret i at se hvad de indeholder.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
De sidste to gange jeg har prøvet LSD har været de relativt nye fredsduer, og disse to gange har jeg begge gange haft ret dårlige trips der mindede rigtig meget om hinanden, og var meget anderledes end de øvrige 4 gange jeg har prøvet det.
Jeg ved mange andre har haft gode oplevelser med disse, så jeg tvivler ikke et sekund på det er alm. LSD, men sagen er den jeg ikke har været helt opsat på at trippe lang tid, og begge trips derfor har været meget anderledes pga. mit humør. Det jeg prøver at sige er at LSD kan virke på mange HELT forskellige måder, hvilket jeg har oplevet uden direkte at opleve et bad trip.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg har oplevet tre virkninger af LSD, sådan groft opskåret.

1. Meget hurtigt virkende og overrumplende, stærk psykedelisk oplevelse (Stærk dosis, ~150 mics)
2. Stille og roligt comeup, behageligt psykedelisk trip (Som jeg kan lide det, ~125 mics)
3. Eller en følelse af at være meget høj, uden at det psykedeliske aspekt er til stede. Virkningen var flere timer om at sætte ind. (Skete fordi jeg doserede et halvt mærke - dét virker ikke for mig, gætter på ~50-60 mics).

Tror du muligvis at du fået nogle meget svage mærker / en svag virkning?

Titel:
Psychedelia Sponsor

Hej :) og tak for de mange svar og ideer til hvad det kunne være..
Men kan sige at det har ikke været et helt andet stof som dob, selv om jeg ikke har prøvet det..
Jeg synes at Prometeuses forklaring lyder meget realistisk.. At det har været opbevaret forkert i lang tid, og der dermed er blevet dannet iso-LSD.. Det kan måske også forklare den udprægede bittre smag??

Der var en LSD virkning, bare utroligt svag (selvom jeg spiste 2 af dem), men så også lige noget extra.. Det var en uren følelse..
Ved godt at LSD kan virke på mange måder og at det sagtens kunnet have været psykisk eller jeg havde været træt..
Men det er bare sådan at de blev taget i 3 omgange.. Jeg tog dem en gang med min fætter, der fik vi den omtalte virkning..
Min ven fik også samme virkning, men han trippede et helt andet sted og vi snakkede først sammen bagefter..
Min ven og jeg prøvede dem så en gang til, en anden gang, og det samme skete igen..
Så der har været et eller andet ved det, det er vi enige om.. Selvom vi ikke er særligt erfarne trippere..

Har fundet ud af at med "god syre", er der nok tale om N-acetyl-LSD, som eftersigende skulle være mere smooth..
Og "dårlig syre" er LSD-25, pga den speedede effekt..
Tillægsspørgsmål:
Er det virkeligt normalt at være urolig i kroppen, når man er på LSD?? Trippede i fredsduer søndags, og der var jeg også rimeligt urolig i kroppen (dog ikke nær så meget som ved de andre mærker).. Synes ikke jeg har lagt mærke til det de andre gange, men kan selvfølgelig bare være at jeg har glemt det..

Titel:
Admin
Brugeravatar

Jeg plejer altid at være lidt urolig og rastløs i kroppen når jeg har taget LSD og jeg mener også at LSD er svagt stimulerende. Det kunne måske være forklaringen.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
spacey skrev:
Har fundet ud af at med "god syre", er der nok tale om N-acetyl-LSD, som eftersigende skulle være mere smooth..

Æhh, LSD-25 er så den "rigtige" syre, den det er meningen, der skal være på mærkerne...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Tillægsspørgsmål:
Er det virkeligt normalt at være urolig i kroppen, når man er på LSD?? Trippede i fredsduer søndags, og der var jeg også rimeligt urolig i kroppen (dog ikke nær så meget som ved de andre mærker).. Synes ikke jeg har lagt mærke til det de andre gange, men kan selvfølgelig bare være at jeg har glemt det..

Den vil jeg også gerne se noget fact på!!! :shock:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg har aldrig selv prøvet LSD, men jeg ved dog, at LSD-25 ikke er ¨dårlig syre¨, men den originale type tilbage fra 1960'erne. Det er den type Hunter S. Thompson er på, og som er beskrevet i nogle af hans bøger. Mener også, det var LSD-25 som gav brændstof til Jim Morrison og the Doors, fra 1967 og fremefter.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Ved heller ikke noget om det, fandt det bare på: http://leda.lycaeum.org/?ID=8751
Det var det eneste sted jeg lige kunne finde, hvor der stod noget om god og dårlig syre..

Citat:
Most likely "good" acid is N-acetyl-LSD (ALD-52) [according to Psychedelic Encyclopedia it produces a smoother trip and is somewhat commonly found in analysis -- references to the latter were provided]. while "speedy" acid is LSD-25. Y

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu kan jeg ikke se hvorfor nogen undergrundskemikere skulle spilde tid, kemikalier og udbytte på at acetylere deres LSD til ALD... (Medmindre det er til eget forbrug of course)

Rent juridisk ville man blive dømt for LSD-produktion, selvom ALD er legalt.

Bortset fra det, så kom jeg i tanker om at der de seneste par år har været en dum trend i USA med mærker med a,O-DMS (bedre kendt som 5-MeO-aMT), hvilket muligvis kunne være begyndet at vise sig her i Europa! :x

Af dømme ud fra andre folks rapporter, er det ganske få der finder dette tryptamin specielt underholdende, så dette er måske svaret på det oprindelige spørgsmål i dette topic?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dex> Forslaget var udemærket, men jeg tvivler på at det har været tilfældet her. I USA har de generelt RET meget svagere mærker i disse år, så det ikke er unormalt at guffe mindst 5 for at få en passende virkning. :P Har hørt om flere amerikanere som er blevet RET overrumplede når de har prøvet europæiske mærker.
5-MeO-aMT er stærkt - men ikke så stærkt at der kan være en ordentlig aktiv dosis på et enkelt mærke af normal størrelse. For at få en rigtig psykedelisk effekt, skal de fleste i hvert fald over 2,5 mg. Det er ikke unormalt at et std. mærke i alt vejer ~6 mg - så 2,5 mg stof vil man i hvert fald have svært ved at "få plads" til. Hvis det derimod er på det amerikanske marked, hvor folk oftest tager flere, vil det give mening at lave mærker på 5-800 ug 5-MeO-aMT, som er indenfor den mængde det er muligt for mærket at indeholde.
...Har da selv prøvet DOM-blotters (senere vurderet til knap 1,5 mg), men det var nogen store, tykke, filtagtige sataner. Slet ikke at forveksle med normale LSD-blotters.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Fredsduerne, som er i byen for tiden og som noname og Axia nævner, har jeg også selv prøvet en 5-6 gange.

Personligt synes jeg at de er meget bedre end de mærker med Alex Grey billede på (som forresten smagte af hø, men det kan jo være farvestoffet).

Men en anden ting ved de fredsduer er, har jeg bemærket, at de giver flere rystelser end Alex Grey mærkerne. Tit kan jeg sidde ned, hvor mit ben pludselig begynder at ryste ukontrolleret med en slags orgasmefølelse i det.

Visuelt sparker fredsduerne Alex Grey-mærkerne i seng, IMO. Fredsduerne er meget mere visuelle end Alex Grey-mærkerne, men måske fordi at duerne er blevet opbevaret under bedre forhold end de andre.

En opvarmning af kroppen (svedture, blandt andet) på fredsduerne er til gengæld også meget hyppigere og voldsommere end med Alex Grey-mærkerne, har jeg lagt mærke til. Da jeg tog 6 mærker af Alex Grey-mærkerne fik jeg en voldsom svedtur, men der var det faktisk sommervejr og jeg sad i en bus på vej hjem. Den tur kan nogenlunde måle sig med mit sidste LSD-trip på 480ug (3 fredsduer), hvor jeg faktisk svedte mere (vejret er kølet af og jeg havde mindre tøj på end på 960ug-turen).

Af fysiske ubehag har jeg kun haft en enkel gang, og det var på Alex Grey-mærkerne. Det var mest spænding i nakkemusklerne, samt at jeg havde det med at gå rundt og bide tænderne sammen, lidt hen ad MDMA, bare mindre voldsomt og hyppigt.

Det var hvad jeg kunne sige om de to mærker samt mine oplevelser med LSD.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Hvor kommer angivelsen af LSD mængden på duerne ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]